Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

morethanperfect

Jeg har altså ikke spist dem i nogle af mine graviditeter og mine børn har det godt

Og NEJ , INGEN af dem er bagud i udviklingen .. Tvært i mod .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hejsa Tusind tak for din personlige erfaring.

Grunden til jeg er så fikseret på det, er fordi det er min første gravidtet, og jeg derfor kun har bøgerne at gå efter, og jeg blev lidt panikslagen ved at jeg ikke kunne sige TJEK til alt, udfra hvad der var anbefalet til gravide..

Jeg respekterer dem som vælger vitamin og medicin fuldstændig fra, men den erfaring har jeg desværre ikke, så jeg kan ikke vælge fra ligesom de kan.

Jeg er glad for at høre at børn nu altså er blevet helt friske, sunde og velfungerende - også uden Gravitamin.

Rolig, det er også min første graviditet - så kender godt din panik .  Alt skal helst gøres efter bøgerne, men der er meget at gøre og det er ikke altid nemt at følge de råd man gerne vil.

Men man har jo gjort en indsats, og at man ikke gør alt hvad bøgerne siger betyder altså ikke at man får et dumt barn. Desuden får jeg også altid af vide at man får alt for unødig informationer, information der faktisk stresser mere end det gavner - så måske det er godt nok ikke lige at huske alt engang imellem

Du kunne jo bare starte med dine vitaminer nu, bedre sent end aldrig hvis det er fordi du gerne vil tage de vitaminer 

Anmeld

13. december 2012

Noneother

Anonym skriver:

Jeg er glad for at du giver mig noget positivt at tænke over, for det er jo rigtigt.

Som sagt til andre så spiser jeg sundt og varieret, men jeg håber jeg må have lov til at spørge lidt mere ind til det du skriver..

Det du siger vedr. at Gravitaminen er for min krop og at baby tager hvad den har brug for først, er det din personlige holdning eller er det faktisk sådan det er.. Undskyld, men jeg bliver nødt til at vide om mit barn reelt er kunne være udsat for en fare, fordi jeg ikke har taget de piller.. Knus

Det er såmen rigtigt nok. Det er ligesom hvis du fx. Ikke tager kalk. Barnet skal nok få hvad det skal have, og hvis du så er i underskud er det bare DINE tænder det går ud over. Dette er dog kun "worts case" .. For hvis man ellers spiser fornuftigt har man som regel slet ikke brug for de ekstra vitaminer, og så sker der intet ved det. 

Anmeld

13. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for det Dog er hendes råd, selvom den måske er forkert velkommen, da jeg var bange for at folk ville trøste mig og bare sige søde ord, da jeg havde brug for reelle fakta Håber du forstår hvad jeg mener..

Han er heldigvis ude af billedet, og jeg er flyttet fra ham, og nu kan jeg begynde et godt liv med mig og baby, selvom det behøver noget tilvænning, da jeg siden jeg var helt ung ikke været uden nogen..
Men jeg er startet på sådan en ung mor gruppe, og det håber jeg går godt.

Det er virkelig sejt at det er en sms service jeg kan bruge til ALT

Hvis det var helt forfærdeligt, at du ikke havde taget de vitaminer, så lover jeg dig, at jeg havde fortalt det, bare på en lidt pænere måde! Der er helt utrolig mange, der ikke husker vitaminerne og får sunde og raske børn! Der er bare ikke så mange der er ærlige omkring det

Det kræver noget tilvending for os alle at blive forældre, men det er da helt sikkert mere hårdt at blive det alene! Men heldigvis er du alene helt fra starten og ikke skal klare et brud oveni en lille bitte baby!

Dejligt at du er startet i en gruppe for unge mødre, det håber jeg bliver rigtig godt for dig!

Den er super den SMS service

Og når begge skanninger er gået godt, så skal du slet ikke bekymre dig! De skulle nok sige til, hvis de mente der var noget galt!

Jeg synes du skal snakke med din JM og få hende til at berolige dig!

Anmeld

13. december 2012

Tanja1234

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men har nogen pointeret at der er Folinsyre (folsyre) i Gravitamin?

Folinsyre spiser man (anbefalet fra man begynder på PB) fordi det kan forebygge rygmarvsbrok hos barnet. Og forstå det nu ikke sådan at barnet FÅR rygmarvsbrok hvis man ikke spiser dem.

Det var i hvertfald min motivation til at huske gravitamin, for som andre skriver, så skal barnet nok få de vitaminer den skal have - det er bare moderen der kommer i underskud.

Anmeld

13. december 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg har været til MD scanning, og hun havde ikke noget negativt at sige, ikke andet end at h*n drillede lidt, så vi kunne ikke se kønnet uden en masse host, grin og hop Det var rigtig sødt

Jamen så er der jo ingen  problemer

Anmeld

13. december 2012

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg har været til både NF og MD, og de havde ikke noget negativt at sige, bortset fra at h*n drillede lidt, så vi ikke kunne se kønnet

Jeg vil ud og købe jern i dag. Tusind tak for din erfaring, og tusind tak for at du ligesom de andre kvinder har fået mig til at slappe mere af, og jeg ved nu at det skal nok gå.. Knus

Du skal slet ikke være nervøs, især når scanningerne ikke har vist noget negativt
Så bare igang med jern - for din egen skyld

Hvornår har du termin?

Anmeld

13. december 2012

L&V

Anonym skriver:

Hejsa.. Der er også andre som er noget skeptiske til den kommentar.

Hvad er din erfairing med det, og ved du noget som du kan fortælle mig der er veldokumenteret. Mvh

Nej det kan jeg sådan set ikke for at være helt ærlig, men der er jo masser af læger osv der mener alm vitaminer er fuldstændig unødvendigt med mindre man lever af junk så hvorfor sku det være anderledes i en graviditet..

Har fået af vide af en veninde der er jordmoder at risikoen for rygmarvsbrok som folsyren "beskytter mod" er så minimal at det næsten ka være løgn så altså jeg tager den med ro..

Det eneste jeg prøver og huske og tror på virker er fiskeolie men det er nu gravid eller ej da der bare er så meget godt i..

Jeg tager normalt ikke vitaminer, har aldrig gjord og kommer heller ikke til det og det gør mine børn heller ikke med mindre der opstår et særligt behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.