Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

An&Jo

Those green eyes skriver:

kan du så komme igang med de gravitaminer! der er en grund til at man skal tage dem.

De har fundet ud af at kvinder der ikke spiser vitaminer får børn der er bagefter i udviklingen.

Så kom IGANG!

ej okay, det var da også noget at sige til en gravid kvinde der er helt ude af den..

Jeg tog heller ikke mine, og min dreng har altid været langt foran i sin udvikling, så den undersøgelse passer nu altså ikke på alle.. Det kommer også meget an på hvad man i forvejen spiser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Anonym trådstarter

RikkeThygesen skriver:

Gravitaminer er "for sent" at begynde på nu, medmindre du mangler vitaminer i din kost, og det kan jeg se, at du ikke gør i det du har beskrevet..

Men for din egen skyld så start på jern piller nu, så du ikke risikerer en alt for lav blodprocent efter fødslen.. Og hvis du får hård mave af de alm. jernpiller kan du spørge dig til råds på apoteket om, hvad der ikke er så "forstoppende", som de piller der evt. giver dig den hårde mave..

Hvis du har været til MD scanning omkring uge 20, så burde de vidst godt kunne se, hvis det, at du ikke har taget gravitaminer de første 12 uger skulle have haft nogen negativ indflydelse på din lille spire

Op med humøret og igang med noget jerntilskud, så skal det hele nok gå!

Jeg har været til både NF og MD, og de havde ikke noget negativt at sige, bortset fra at h*n drillede lidt, så vi ikke kunne se kønnet

Jeg vil ud og købe jern i dag. Tusind tak for din erfaring, og tusind tak for at du ligesom de andre kvinder har fået mig til at slappe mere af, og jeg ved nu at det skal nok gå.. Knus

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Altså det med alarmen har hjulpet mig meget til at huske det  

Jeg vil undersøge hvilke muligheder der passer bedst, om det bare er en simpel alarm, eller at jeg skal stille pillerne på sofabordet som en reminder eller om jeg skal have sådan en sms service i gang

Jeg vil prøve mig frem og jeg siger tusind tak for din og alle de andre kvinders råd og støtte

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det var da så lidt

Det lyder til, at det er en god ting, at far er ude af billedet og du kan få lidt ro! Og ja vi er mange i denne tråd der er helt enige, og kun en der er kommet med en træls kommentar! Så skyd den ud af hovedet og læs alle de andre!

Den SMS service bliver brugt til alt fra kærestens astma medicin til at jeg skal huske at bruge tandtråd, den er super og nem at melde til og fra

Held og lykke til dig og din skønne lille baby

Tak for det Dog er hendes råd, selvom den måske er forkert velkommen, da jeg var bange for at folk ville trøste mig og bare sige søde ord, da jeg havde brug for reelle fakta Håber du forstår hvad jeg mener..

Han er heldigvis ude af billedet, og jeg er flyttet fra ham, og nu kan jeg begynde et godt liv med mig og baby, selvom det behøver noget tilvænning, da jeg siden jeg var helt ung ikke været uden nogen..
Men jeg er startet på sådan en ung mor gruppe, og det håber jeg går godt.

Det er virkelig sejt at det er en sms service jeg kan bruge til ALT

Anmeld

13. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej kære alle..

Dette barn jeg venter nu, har ikke helt været ønsket, og jeg har haft op og nedture med barnets far, som nu har valgt at forlade mig og hans ufødte.

Jeg er utrolig ked af det for tiden, og sådan har det været i lang tid, da der ikke har været andet end problemer med barnets far..

Sagen er at jeg er ca. 6 måneder henne, men har ikke taget min Gravitamin i hele gravidteten, pånær måske nogle uger i alt, de står her hjemme, men jeg har ikke overskuet særlig meget..

Jeg tør ikke snakke med læger og JM om det, da jeg er bange for deres reaktion på min uansvarlighed..

Ved I om der kan ske skade med barnet ved at jeg ikke har spist Gravitamin. Jeg var til Nakkefolds skanning, og der fik jeg rigtig gode risiko tal, men kan der ske noget med barnets vækst og velfærd i maven.

Mvh Den der prøver at gøre det hele godt igen.

Der er jo nogen der vælger de vitaminer helt fra  Det er helt op til en selv, det er bare ANBEFALET at spise de vitaminer

Jeg har selv haft glemt dem mange gange  Endda helt i perioder.

Jeg ville ikke tage det så tungt, men så er der andre der ville gå næsten helt amok hvis man mangler bare en enkelt dag.

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Mikey Mike skriver:

Tror ikke der er nogen grund til bekymring, det er selvfølgelig bedst at spise sine vitaminer, men bare du får en stabil og sund kost samt din daglige mælk går det nok .

Jeg har en veninde der slet ikke tror på det der vitamin noget, og hun tog det aldrig i graviditeten, og hun har da en sund og rask dreng i dag. 

God jul til dig 

Jeg har nu efter mange kvinders råd og støtte også kommet frem til at det ikke betyder noget. Jeg har været til en NF og en MD uden de havde noget negativt at sige

Så mit hjerte er lettet, og jeg vil som nogle af de andre kvinder siger spise noget jern

Jeg synes det er sejt at der er nogle kvinder, der ikke fokuserer på vitaminer og piller
Jeg har bare ikke erfaring nok til at vælge fra endnu, da det er min første og jeg har læst for mange bøger til gravide

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Det lyder absolut også som den største kærlighedserklæring du kunne give dit barn, at du har brudt med faderen. Godt for både dig og den lille. Jeg håber, du har nogle gode venner og tætte familierelationer, som du kan trække på fremover, så du ikke står med det hele selv.

Desuden synes jeg, du lyder både fornuftig, intelligent og sød, så hvis du så også lige får styr på selvtilliden efter din eks' behandling, er der da ikke noget, du ikke kan klare. Om ganske få måneder får du dit livs kærlighed lagt op på brystet og så vil de første seks måneder af graviditeten virke fuldstændigt ligegyldige.

Jeg ønsker dig al tænkelig held og lykke fremover.  

Tusind tak for de dejlige ord, det er noget jeg også har brug for lige i denne tid, da barnets far har knækket mig lidt.

Jeg er jo beskrevet utrolig bange for at kommune kunne finde på at tage barnet fra mig, da de måske tror at jeg bliver en dårlig mor, fordi jeg ikke rigtig har venner og min familie har slået hånden af mig ( jeg er udenlandsk af oprindelse, så jeg har skulle vælge en kæreste eller en familie, jeg valgte kæresten )

Men jeg er kommet med i en ung mor gruppe som jeg skal op til første gang i dag Og jeg glæder mig utrolig meget, da min mave er så fin nu og jeg gerne vil vise den frem

Jeg glæder mig utrolig meget til at jeg bliver mig selv igen, jeg kan godt mærke at jeg føler trangen til at være mere social og snakke med mennesker, da jeg ikke gjorde det så meget, da jeg var med ham. Jeg var bare en ung pige der var fuldstændig forgabt i denne lidt ældre fyr, som tog mig med storm.

Tusind tak - endnu en gang for dine rare tanker og lykønskninger.

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Maro00 skriver:

Er glad for at høre at det gør dig tryg men det anbefales selvfølgelig at tage de vitaminer under gravidtiteten, men man skal heller ikke være bange hvis man ikke får dem taget.

Ja det var også det jeg læste, jeg er jo første gangs gravid, og jeg er en af dem der går amok i gravide bøger, og der står så mange eks. på godt, og det gjorde mig bange at jeg ikke kunne sige TJEK ved alle de "regler" der er for graviditet

Jeg vil tage dem fremover både Gravitamin, jern og D-vitamin. Det anbefaler de på en net side, da jeg er udenlandsk af oprindelse, men det med D-vitaminen, er udelukkende pga af mig, så den er jeg ikke så bange for, det var mere Gravitaminen og helt vildt meget Folsyren

Knus

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

De kan først se rygmarvsbrok ved MD scanningen omkring uge 20, så du kan først få besked der om det har haft nogen betydning, men det er jo slet ikke sikkert der er noget galt... De fleste børn er jo sunde og raske

Jeg har været til MD scanning, og hun havde ikke noget negativt at sige, ikke andet end at h*n drillede lidt, så vi kunne ikke se kønnet uden en masse host, grin og hop Det var rigtig sødt

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Der er jo nogen der vælger de vitaminer helt fra  Det er helt op til en selv, det er bare ANBEFALET at spise de vitaminer

Jeg har selv haft glemt dem mange gange  Endda helt i perioder.

Jeg ville ikke tage det så tungt, men så er der andre der ville gå næsten helt amok hvis man mangler bare en enkelt dag.

Hejsa Tusind tak for din personlige erfaring.

Grunden til jeg er så fikseret på det, er fordi det er min første gravidtet, og jeg derfor kun har bøgerne at gå efter, og jeg blev lidt panikslagen ved at jeg ikke kunne sige TJEK til alt, udfra hvad der var anbefalet til gravide..

Jeg respekterer dem som vælger vitamin og medicin fuldstændig fra, men den erfaring har jeg desværre ikke, så jeg kan ikke vælge fra ligesom de kan.

Jeg er glad for at høre at børn nu altså er blevet helt friske, sunde og velfungerende - også uden Gravitamin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.