Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

AMM00

Har heller ikk taget nogen vitaminet i min gravidtitet og det har slet ikk gjort noget på baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ahh, det vil jeg gerne se dokumentation for.

Hejsa.

Jeg har selv googlet i lang tid, men har ikke kunne finde et konkret svar.. Tror du mon at der reelt er en fare for at mit barn får ringere resourcer ved at jeg ikke har spist Gravitamin i 6 måneder..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg var og er også en klump til at tage mine piller. Spiste dog folsyre de første 12 uger og så stoppede jeg med dem, solgte mine gravitamin piller da jeg IKKE kan sluge piller der er så store som dem der!!! 

Mine folsyre puttede jeg altid ind i maden. 

Jeg spiser mine jern piller af og til, men ikke fast da jeg tit får hård mave af dem og det kan jeg altså ikke!

Men til dagligt spiser jeg tygge vitaminer som smager af vingummi (min svigermor er farmakonom), så jeg får dem af hende og det er nok til mig bare at spise én.

Tak for dit indlæg, det er trøstende og opmuntrende..

Problemet her er ikke at jeg ikke kan sluge den, jeg har bare slet ikke taget mig sammen til at tage dem..

Det er sødt af din svigermor at hun har skaffet dig sådan nogle.. Når nu din svigermor er farmakonom, ved hun så noget ift. til Gravitamin, hvem det reelt er for, mor eller barn? Og om barnet bliver født med færre resourcer, når nu jeg ikke har spist Gravitamin eller andet vitamin eller kosttilsskud, for den sags skyld?
Mvh

Anmeld

12. december 2012

tarkoflen

Uhh hvor kender jeg mange børn, inkl. mig der ikke burde være friske og raske, hvis det kun afhang af om moderen havde taget alle de rigtige kosttilskud

Altså ja det anbefales, at man tager noget tilskud til kosten, men det er for at sikre, at man ikke selv kommer i underskud og ikke får hvad man skal have!

Hvis du spiser yoghurt til morgenmad og lidt ost hist og pist, så skal du nok få kalk nok, men det skader aldrig at tage et tilskud, hvis du er i tvivl!

Jeg har været en klovn til at huske vitaminpiller hele mit liv, og da jeg så skulle i fertilitetsbehandling, skulle jeg ligesom tage hormoner mm på bestemte tidspunkter og på apotekets hjemmeside, kan man tilmelde sig en smart SMS service, du får lige et link, det har i hvert fald hjulpet mig

http://apoteket.dk/SmsService.aspx

Men når alt kommer til alt, så må du altså ikke gå og fortælle dig selv, at du er en dårlig mor, fordi du ikke har taget dine vitaminer! Det er der MANGE der ikke gør!

Rigtig meget held og lykke med resten af graviditeten, jeg håber du får lagt fortiden bag dig, og kan begynde at glæde dig til at få den lille baby i armene

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Du skal have folinsyre de første 12 uger af graviditeten for at mindke risikoen for rygmarvsbrok hos babyen... Vitaminerne er gode for både dig og babyen,men hvis du spiser sundt og varieret, går det nok.. Det vigtisgte har abre været folinsyren, som jo så er for sent nu.. Men ikke sikert der er noget galt med babyen jo, det mindsker bare risikoen for det

Tak for dit indlæg, det er dejligt at høre alles meninger og alles svar.

Når jeg tænker tilbage, jeg fandt ud af jeg var gravid da jeg var 6 uger henne, og jeg har ikke taget min Gravitamin indeholdende Folsyre, da spørgsmålet om abort, hang over vores hoveder. Jeg har dog været til NF skanning i uge 13, og der fik jeg et godt risiko tal.

Tror du at scannings sygeplejersken har kunne se det rygmarvs brok? Og synes du det er en god ide at jeg snakker med JM og beder om en scanning mere? Eller hvad tror du ville være bedst for mig. Mvh

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Ro på, hvor har du lige det der fra?? Det er da hvis en and

Hejsa.. Der er også andre som er noget skeptiske til den kommentar.

Hvad er din erfairing med det, og ved du noget som du kan fortælle mig der er veldokumenteret. Mvh

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Den har jeg meget svær ved at tro på - i hvert fald når jeg kigger på min datter. Hun er født 4 uger for tidligt, men er ligeså langt fremme, som en der er født samme dag som hende - og jeg var altså heller ikk fantastisk go' til at tage vitaminerne.

Hej tusind tak for din historie.. Jeg er utrolig glad for at høre det og når jeg tæller sammen nu, er der flere der siger god for at det umiddelbart ikke betyder noget.. Det er dejligt, da det tynger mig utrolig meget, og jeg vil derfor forsøge at tage Gravitaminen fremover..
Det er som sagt bare de sidste 6 måneder, som bekymrer mig utrolig meget. Knus

Anmeld

12. december 2012

Miss Kat

Hejsa.. Det er utrolig vigtigt for mig at vide sandhed fremfor for meninger og holdninger..

Er der noget i det hun skriver som er forkert.. Mvh

Jeg prøver ikke at skabe en diskution, jeg har bare brug for at vide, om der reelt er en fare for mit barn og om jeg skal have fat i en JM og lægge kortene på bordet. knus

Det, hun skriver, er stærkt overdrevet og misvisende. Du skal huske på, at Gravitamin er et temmelig nyt produkt, og menneskeheden har altså formeret sig ganske rigeligt i mange årtusinder uden bekymringer omkring kosten. - Og de var altså ikke allesammen hjerneskadede!

Som flere andre nævner, er det folinsyren der er vigtig i de første 12 uger, som har betydning for din baby. Det nedsætter risikoen for neuralrørsdefekter.

Og ellers er det vigtigt med jerntilskud pga. den øgede blodmængde i din krop, samt de forskellige vitaminer, men som andre også nævner, er det simpelthen for din egen skyld. Baby tager nemlig bare fra din krop, hvad den behøver, så på det punkt skal du ikke bekymre dig så meget. Du beskrev i et andet svar hvad du spiser i løbet af en dag, og det ser altså helt fornuftigt ud. Alt i alt synes jeg ikke, du behøver bekymre dig. Supplér evt. med fiskeolie, siden du ikke spiser så meget fisk.

Og så ellers op med hovedet og sørg for at tænke på dig selv og de smukke omstændigheder du er i. Du har et lille mirakel i maven og det er snart jul, så husk at hygge, slappe af og nyde livet. Det er netop nu, mens du er gravid, du har al lov til at være egoistisk og bare smække fødderne op på bordet. 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

håber det var sarkastisk?

Når nu at du ligesom alle de andre kvinder er skeptiske overfor den kommentar.. Kan jeg så godt ånde lettet ud og sige til mig selv at det IKKE er pga. at jeg har misset min Gravitamin i 6 måneder at mit barn så bliver bagud i udviklingen... Mvh

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Tænkte det samme  Håber da det var ironisk ment!

Når nu at du ligesom alle de andre kvinder er skeptiske overfor den kommentar.. Kan jeg så godt ånde lettet ud og sige til mig selv at det IKKE er pga. at jeg har misset min Gravitamin i 6 måneder at mit barn så bliver bagud i udviklingen... Mvh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.