Jeg har ikke taget min Gravitamin i hele graviditeten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Lady Marion <3

Those green eyes skriver:

kan du så komme igang med de gravitaminer! der er en grund til at man skal tage dem.

De har fundet ud af at kvinder der ikke spiser vitaminer får børn der er bagefter i udviklingen.

Så kom IGANG!

Siden hvornår har man skulle det ???   Jeg har aldrig spist dem , har aldrig fået det af vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Bertris

Anonym skriver:

Hej kære alle..

Dette barn jeg venter nu, har ikke helt været ønsket, og jeg har haft op og nedture med barnets far, som nu har valgt at forlade mig og hans ufødte.

Jeg er utrolig ked af det for tiden, og sådan har det været i lang tid, da der ikke har været andet end problemer med barnets far..

Sagen er at jeg er ca. 6 måneder henne, men har ikke taget min Gravitamin i hele gravidteten, pånær måske nogle uger i alt, de står her hjemme, men jeg har ikke overskuet særlig meget..

Jeg tør ikke snakke med læger og JM om det, da jeg er bange for deres reaktion på min uansvarlighed..

Ved I om der kan ske skade med barnet ved at jeg ikke har spist Gravitamin. Jeg var til Nakkefolds skanning, og der fik jeg rigtig gode risiko tal, men kan der ske noget med barnets vækst og velfærd i maven.

Mvh Den der prøver at gøre det hele godt igen.

Som mange skriver så tager baby bare fra dig også er det dig der kommer til at mangle  
Jeg fik så "ordre" på at tage GraVitamin, jern og drikke mere mælk da jeg næsten ingen ting har kunne spise de sidste par måneder  
Jeg er ELENDIG til at huske piller, så jeg har sat en alarm hver aften kl. 19.00 for at huske det hvis jeg glemmer det til aftensmaden  

Men det er din energi og sundhed det kommer til at gå ud over som sagt  
vil nok sige at jern er vigtigere end vitamin pillerne, men det er for at opbygge et "højt" jernindhold i blodet op til fødslen  

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Kære dig,

Ro på, vitaminet er mest for din skyld, baby får det den skal have og det er dig der kommer til at "lide".

Jeg er selv en klovn til det, har ikke taget vitaminer under men eneste af mine tre graviditeter

Undskyld jeg spørger sådan ind til det du skriver, men jeg synes du virker som en fornuftig person, og jeg vil derfor gerne høre mere.

Det du skriver, er det din egen mening, eller det dokumenteret at det er sådan det er..

Jeg er glad for dit svar, det er opløftende i en svær situation. Jeg vil efterhånden have dem stående på sofa bordet, som en konstant reminder, det er bare de sidste 6 måneder der forfølger mig og giver mig dårlig smag i munden, jeg vil være mere ansvarlig fra nu af.

Anmeld

12. december 2012

Bertris

og en lile ting mere, hvis du får hårdmave af jernpillerne, så prøv hemojern (får de færreste vist nok ikke hård mave af) 

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Hvis du generelt spiser sundt og varieret er det altså ikke noget problem ikke at spise gravitamin...

Det synes jeg at jeg gør, jeg spiser dog ikke fisk 2 gange om ugen som anbefalet, men jeg spiser grønt til aftensmad og jeg går i skole hvor jeg køber salat med alt muligt i, i kantinen, til morgenmad spiser jeg oftest bare noget yoggi yoghurt eller en krydderbolle og lidt mælk til... Og når jeg kommer hjem spiser jeg rugbrød med pålæg.. Jeg spiser ikke så mange søde sager, dog har jeg i denne juletid fået smag for Føtex's juleboller, som jeg så spiser meget af, jeg spiser også 2-3 frugter om dagen, da jeg er glad for frugt..
Og det er sådan min kost reelt er..

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Jeg spiste heller ikke vitaminer under min graviditet. Fortalte da åbent om det - var ikke klar over det var noget slemt?

Begyndte også først på jern langt inde i 4 månede, det var der ikke rigtigt nogen der fortalte mig...

Vi har en sund dreng på 2½

Tak for din historie.

Jeg er bare så bange for at det med at jeg ikke har spist Gravitamin og/eller jern, kalk eller D eller C vitaminer og alle de der gode ting, at det går ud over fosteret. Da jeg ville blive så ked af det, fordi det er min skyld.

Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, men jeg synes bare at mange gravide gør det, derfor ved jeg ikke om det er en selvfølge pga at fostrert eller mere som en energi boost til moderen..

Derfor ville jeg gerne høre jer kvinder ad..

Dette er mit første barn og jeg er stadig ung( først i tyverne) derfor er det utrolig vigtig for mig at vise at jeg godt kan gøre det godt, eller i hvertfald rette op på mine fejl.

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Those green eyes skriver:

kan du så komme igang med de gravitaminer! der er en grund til at man skal tage dem.

De har fundet ud af at kvinder der ikke spiser vitaminer får børn der er bagefter i udviklingen.

Så kom IGANG!

Tak for dit indlæg.. Der er efterhånden delte meninger om hvad/ hvem Gravitamin er godt for..

Jeg vil straks i gang med at spise dem, men jeg har stadig brug for at vide om de 6 måneder uden, om det har/ kan gøre noget ved barnets vækst..

Ved du mere om dette?

Anmeld

12. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Tak for din historie.

Jeg er bare så bange for at det med at jeg ikke har spist Gravitamin og/eller jern, kalk eller D eller C vitaminer og alle de der gode ting, at det går ud over fosteret. Da jeg ville blive så ked af det, fordi det er min skyld.

Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, men jeg synes bare at mange gravide gør det, derfor ved jeg ikke om det er en selvfølge pga at fostrert eller mere som en energi boost til moderen..

Derfor ville jeg gerne høre jer kvinder ad..

Dette er mit første barn og jeg er stadig ung( først i tyverne) derfor er det utrolig vigtig for mig at vise at jeg godt kan gøre det godt, eller i hvertfald rette op på mine fejl.

Du skal ikke bekymre dig, baby skal nok tage det h*n har brug for. Det vil så få dig til at ende med sjasket hår, flossede negle osv, små skønhedsfejl du ved, som vil rette sig når din krop begynder at få det den har brug for.

Sålænge du spiser varieret, får vand og motion så skal du ikke bekymre dig så meget

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Der er blevet født raske børn i tusinder af år. -osse uden gravitamin.

Dit barn bliver ikke udviklingshæmmet eller lignende fordi du glemmer en vitaminpille. Hvis det går ud over noget, så er det DIN krop da barnet tærer på den.

Så ta´det helt roligt. 

Jeg er glad for at du giver mig noget positivt at tænke over, for det er jo rigtigt.

Som sagt til andre så spiser jeg sundt og varieret, men jeg håber jeg må have lov til at spørge lidt mere ind til det du skriver..

Det du siger vedr. at Gravitaminen er for min krop og at baby tager hvad den har brug for først, er det din personlige holdning eller er det faktisk sådan det er.. Undskyld, men jeg bliver nødt til at vide om mit barn reelt er kunne være udsat for en fare, fordi jeg ikke har taget de piller.. Knus

Anmeld

12. december 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

håber det var skrevet ironisk

Hejsa.. Det er utrolig vigtigt for mig at vide sandhed fremfor for meninger og holdninger..

Er der noget i det hun skriver som er forkert.. Mvh

Jeg prøver ikke at skabe en diskution, jeg har bare brug for at vide, om der reelt er en fare for mit barn og om jeg skal have fat i en JM og lægge kortene på bordet. knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.