jeg er nysgerrig: hvornår mærkede du liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

L&V

Muhmi skriver:

Eller også er de meget bevidste om deres krop...?

Jeg påstår bestemt ikke at jeg har mærket mine tidligt, det er noget jeg virkelig mener...

Jeg tror på ingen måde på man kan være så krops bevidst at man kan mærke noget inde under flere lag der svømmer i en pyt vand og som kun er ganske få cm. Og så længe der ikke er belæg for at det ku ske jamen så tror jeg ganske enkelt ik på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

L&V

Miss Kat skriver:

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Når jeg siger tilbøjelig, er det fordi, jeg jo absolut ikke er ekspert og kun har min viden fra de forskellige graviditetsbøger/hjemmesider.

Måske er der undtagelser derude, aner det ikke, men det lyder meget usandsynligt.

Det er jeg skisme heller ik men det må man gå ud fra læger og jordmødre er og der er jo et hav af dem der har udtalt sig om at det er ganske umuligt så det vælger jeg og tro på de har lidt mere styr på, end hormon forstyrrede kvinder der higer efter at mærke liv

Anmeld

14. oktober 2012

Muhmi

Månsson skriver:

Det er jeg skisme heller ik men det må man gå ud fra læger og jordmødre er og der er jo et hav af dem der har udtalt sig om at det er ganske umuligt så det vælger jeg og tro på de har lidt mere styr på, end hormon forstyrrede kvinder der higer efter at mærke liv

Ja for de kan jo mærke hvad vi andre mærker?? Ej altså, den må du længere ud på landet med...

Og bare fordi du ikke har mærket liv så tidligt, så betyder det absolut ikke at det er særlig fedt for os andre at blive kaldt for "hormonforstyrrede"

Hvis du ikke har mærket det, kan du altså ikke udtale dig om hvorvidt andre kan...

Anmeld

14. oktober 2012

Muhmi

Månsson skriver:

Jeg tror på ingen måde på man kan være så krops bevidst at man kan mærke noget inde under flere lag der svømmer i en pyt vand og som kun er ganske få cm. Og så længe der ikke er belæg for at det ku ske jamen så tror jeg ganske enkelt ik på det

Hvem siger der ikke er det?

Det jordemødrerne udtaler sig om er jo hvad der er mest sansynligt og generalt for gravide kvinder... Jeg har ingen steder hørt en jordemor eller læge sige til mig at jeg var galt på den når jeg har sagt at jeg har mærket liv så tidligt...

Anmeld

14. oktober 2012

baby012

Rigtige spark, har jeg aldrig mærket før uge 2 0 (:

mig helt ærligt, så tror jeg heller ikke det kan lade dig gøre før min. Uge 17.. Bobler , fair nok.. Men spark ? ahh.. den tror jeg ikke helt på (: 

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Kat

Miss Church skriver:

Nej det bliver simpelthen en fantastisk oplevelse  

Men det kommer nok lige pludselig. Synes også det er lidt svært, når man ikke rigtig ved hvad man skal mærke efter. Men de siger at man ikke er i tvivl, når det sker

Jeg har hørt nogen sige at de ikke vidste, om de mærkede baby sparke, da det godt kunne føles som luft i maven... Spørgsmålet er jo så, om det måske ikke bare var luft i maven, hvis andre siger, man ikke er i tvivl.

Desuden sker der jo en hel del med ens fordøjelse og tarmfunktioner under graviditeten, så det er da heller ikke usandsynligt, at det pludselig føles anderledes og kan mistolkes som babybevægelser.

Aner det ikke, jeg glæder mig i hvert fald til de først puf, hvor man slet ikke er i tvivl.

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Church

Miss Kat skriver:

Jeg har hørt nogen sige at de ikke vidste, om de mærkede baby sparke, da det godt kunne føles som luft i maven... Spørgsmålet er jo så, om det måske ikke bare var luft i maven, hvis andre siger, man ikke er i tvivl.

Desuden sker der jo en hel del med ens fordøjelse og tarmfunktioner under graviditeten, så det er da heller ikke usandsynligt, at det pludselig føles anderledes og kan mistolkes som babybevægelser.

Aner det ikke, jeg glæder mig i hvert fald til de først puf, hvor man slet ikke er i tvivl.

Ja nemlig Og jeg har fået meget luft i maven, efter jeg er blevet gravid  Glæder mig til den dag hvor jeg slet ikke er i tvivl

Synes det rumler og bobler hele tiden hehe

Anmeld

14. oktober 2012

L&V

Muhmi skriver:

Ja for de kan jo mærke hvad vi andre mærker?? Ej altså, den må du længere ud på landet med...

Og bare fordi du ikke har mærket liv så tidligt, så betyder det absolut ikke at det er særlig fedt for os andre at blive kaldt for "hormonforstyrrede"

Hvis du ikke har mærket det, kan du altså ikke udtale dig om hvorvidt andre kan...

Nej de kan ikke mærke hvad du mærker men de ved jo da nu nok lidt mere om hvad der er muligt og umuligt.. Og uanset om jeg så havde troet jeg havde mærket noget så tidligt vil min fornuft osv altid vinde i det den vil sige mig at det ikke kan lade sig gøre..
Men anyway så bliver vi aldrig enige

Anmeld

14. oktober 2012

M&N

Jeg mærkede bobler fra uge 16 og små spark fra uge 17-18, nu mærker jeg moslen og hårde spark uge 20

Anmeld

14. oktober 2012

dina1980

når man er 10 uger hen måler fosteret ca 3 cm. tror ik nogen ville kunne mærke det så tidligt det lyder jo helt skørt efter min mening..

det helt uvirkelig hvis man kunne det, jeg har stemt 18 uger der fik jeg et puf da jeg var gravid.

tror sku hvis jeg gik til lægen , hvis jeg var gravid igen og sagde at i uge 10 kan jeg mærke min baby, at de ville indlægge mig på den lukkede, det bare min mening ik andet!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.