"Forbudte tanker og følelser" - Intenst at være gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Anonym

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg tænker også at naiv-gravid ikke er et negativ ladet ord. men det er hvad man er når man ikke ahr prøvet bagsiden af medaljen. Jeg var ihvertfald vældig naiv da jeg var gravid 1. gang..

Ignorant-gravid klinker mere negativt og som du siger står vi jo uforstående overfor hvordan man kan være naiv-gravid når man har haft et familiemedlem der ahr opevet bagsiden og personen har stået tæt på og set hvad det har gjort på en....
Jeg ryster også på hovedet hvis folk udbasunerer det fra positiv test på fb osv.. Men det er jo op til folk.. og de er jo egentlig bare det jeg gerne vil være.. - Men ja, tænker også det måske er sundt for din Kusine.

Vi må gøre vores bedste.. Vores bedste må være godt nok. <3 Vi kan trods alt ikke gøre det bedre.

Du har helt ret... i alle dine antagelser.

Under sidste graviditet, begyndte jeg at tænke, åh nej, hvad gjorde jeg mon forkert? Var det fordi jeg solbadede et par dage? Sov på maven af og til? Drak min ene kop daglige morgenkaffe? Fik et glas cola i ny og næ?

Og det er vist ikke særligt sandsynligt at nogen af disse ting skulle have forårsaget en abort. Tænk, hvis jeg rent faktisk HAVDE gjort nogle tåbelige ting, så ville jeg aldrig havde fået sjælefred, fordi jeg altid ville tænke at jeg måske selv havde fremprovokeret aborten!

Nix, vi kan ikke gøre andet end at leve så sundt og hensigtsmæssigt som muligt. Går det galt, går det galt, men vi vil have ryggen fri og samvittigheden i orden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Du har helt ret... i alle dine antagelser.

Under sidste graviditet, begyndte jeg at tænke, åh nej, hvad gjorde jeg mon forkert? Var det fordi jeg solbadede et par dage? Sov på maven af og til? Drak min ene kop daglige morgenkaffe? Fik et glas cola i ny og næ?

Og det er vist ikke særligt sandsynligt at nogen af disse ting skulle have forårsaget en abort. Tænk, hvis jeg rent faktisk HAVDE gjort nogle tåbelige ting, så ville jeg aldrig havde fået sjælefred, fordi jeg altid ville tænke at jeg måske selv havde fremprovokeret aborten!

Nix, vi kan ikke gøre andet end at leve så sundt og hensigtsmæssigt som muligt. Går det galt, går det galt, men vi vil have ryggen fri og samvittigheden i orden.

Sådan tænkte jeg også efter hvert tab..
Og det gjorde at jeg vendte 180 grader denne gang..
Jeg drak pepsi max før, men byttede ud men alm cola denne gang grundet abortrisiko ed aspertam (eller hvad hedder det), skiftede cremer, vaskepulver osv ud med neutral.. Små ændringer i mit liv..

Den største ændring har været at slappe noget mere af.. - Ikke stresse på job osv. Blev dunket i hovedet af folk omkring mig hele tiden. DU stresser, pas nu på det ikke går galt igen, vi er sikre på det gik galt fordi du stresser. ARRRRRRGH! LUK RØVEN !!!!!!!.. Så lige pludselig gik jeg fra at være mig selv til en person jeg ikke kunne kende.. Kunne ikke nå halvdelen af mit arbejde fordi jeg ikke turde.. jeg lavede NADA herhjemme og her svinede fordi jeg var bange for at baby skulle død hvis jeg bare havde det mindste fart på.. for det havde folk jo sat i hovedet af mig..

Og nu sidder jeg så og er graivd og tænker - har det haft noget med det at gøre.. har jeg virkelig selv dræbt mine små skattebasser de to andre gange.. Men er blevet enig med mig selv om at det er tilfældigt!!! 3. gang skulle det bare lykkeds. Næste gang vil jeg ivhertfald ikke vænne 180 grader om på min personlighed, på den JEG ER!!.. (med mindre jeg misteer to gange igen.. :/)

Anmeld

20. september 2012

Anonym

Frk-Lotusblomst skriver:

Sådan tænkte jeg også efter hvert tab..
Og det gjorde at jeg vendte 180 grader denne gang..
Jeg drak pepsi max før, men byttede ud men alm cola denne gang grundet abortrisiko ed aspertam (eller hvad hedder det), skiftede cremer, vaskepulver osv ud med neutral.. Små ændringer i mit liv..

Den største ændring har været at slappe noget mere af.. - Ikke stresse på job osv. Blev dunket i hovedet af folk omkring mig hele tiden. DU stresser, pas nu på det ikke går galt igen, vi er sikre på det gik galt fordi du stresser. ARRRRRRGH! LUK RØVEN !!!!!!!.. Så lige pludselig gik jeg fra at være mig selv til en person jeg ikke kunne kende.. Kunne ikke nå halvdelen af mit arbejde fordi jeg ikke turde.. jeg lavede NADA herhjemme og her svinede fordi jeg var bange for at baby skulle død hvis jeg bare havde det mindste fart på.. for det havde folk jo sat i hovedet af mig..

Og nu sidder jeg så og er graivd og tænker - har det haft noget med det at gøre.. har jeg virkelig selv dræbt mine små skattebasser de to andre gange.. Men er blevet enig med mig selv om at det er tilfældigt!!! 3. gang skulle det bare lykkeds. Næste gang vil jeg ivhertfald ikke vænne 180 grader om på min personlighed, på den JEG ER!!.. (med mindre jeg misteer to gange igen.. :/)

Suk! Nej, dumsmarte bemærkninger fra "kloge hoveder" vil det aldrig skorte på!

Og som du beskriver det, lyder det dælme til at deres "DU stresser, pas nu på det ikke går galt igen, vi er sikre på det gik galt fordi du stresser" i dén grad fik dig til at stresse langt mere! Og så er det ikke længere bare mega misforstået godhed, men også direkte terroriserende for dit og fosterets helbred...

Utroligt så kloge mennesker altid er på ANDRES liv... 

Og det samme kan jeg jo så være, når jeg nu siger, at jeg bestemt heller ikke tror, du selv har gjort noget som helst, der kunne betyde, du aborterede! (Se, det er meget nemmere at fortælle andre og tro på, end fortælle sig selv og tro på.)  

Anmeld

21. september 2012

bubba

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg forstår udemærket hvad du siger..

og ja, det er nok bare anderledes når det er en selv der er bærer af barnet..

Jeg er selv gravid og er lige som dig pisse bange for at finde ud af at noget er gået galt.. Derfor skrev jeg som jeg skrev :-) 

Anmeld

21. september 2012

Frk-Lotusblomst

bubba skriver:

Jeg er selv gravid og er lige som dig pisse bange for at finde ud af at noget er gået galt.. Derfor skrev jeg som jeg skrev :-) 

Jeg fOrstår dig 100%!!! Men øv hvor er det træks at have det sådan!
Jeg har heldigvis fået det bedre efter svar fra alle jer skønne tøser og vellykket md!

Jeg ser nu mit svar godt kunne virke negativt- det var det ikke!

Anmeld

21. september 2012

Malene76

Frk-Lotusblomst skriver:

Lige præcis..

MD gik fantastisk i fredags så har haft nogen gode dage..
Desværre ville to visdomstænder mig åbenbart til livs og valgte at tage et ryk op samtidig. Så jeg var nødsaget til at spise nogle piller i løbet af 4 dage.. (har haft ondt i 7 dage nu), men tanslægen kan desværre ikke rigtig gøre så meget lige pt. da jeg jo er gravid..
og så dunker man sig jo lige lidt i hovedet for at have spise piller.. har nok taget panodiler ca. 6 gange på de 7 dage.. Hvilket er MEGET når jeg plejer at være pillefri..
Så det kæmper jeg så med nu.. Hun er dog rimelig livlig idag ikke været så meget, men ingen grund til bekymring.. - Nemmere sagt end gjort.

Det var dog den ringeste timing de tænder her der!! Håber det snart går over. Så længe du spiser de smertestillende som man må som gravid, så sker der ikke noget. Slet ikke når du ellers er pillefri. Der er jo nogle gravide der får dem dagligt når de har slem bækkenløsning. Forhåbentlig er det kun en kort overgang for dig. Masser af god bedring herfra.

KH Malene

Anmeld

21. september 2012

Frk-Lotusblomst

Malene76 skriver:

Det var dog den ringeste timing de tænder her der!! Håber det snart går over. Så længe du spiser de smertestillende som man må som gravid, så sker der ikke noget. Slet ikke når du ellers er pillefri. Der er jo nogle gravide der får dem dagligt når de har slem bækkenløsning. Forhåbentlig er det kun en kort overgang for dig. Masser af god bedring herfra.

KH Malene

MEGET!!!!!..
Jeg er pillefri igen. Og det var "bare" almindelige panodiler..
Efter jeg fik skrevet til dig om mine bekymringer med pillerne g efter en nats søvn er jo på 9. dagen færdig med smerter...

Anmeld

21. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Suk! Nej, dumsmarte bemærkninger fra "kloge hoveder" vil det aldrig skorte på!

Og som du beskriver det, lyder det dælme til at deres "DU stresser, pas nu på det ikke går galt igen, vi er sikre på det gik galt fordi du stresser" i dén grad fik dig til at stresse langt mere! Og så er det ikke længere bare mega misforstået godhed, men også direkte terroriserende for dit og fosterets helbred...

Utroligt så kloge mennesker altid er på ANDRES liv... 

Og det samme kan jeg jo så være, når jeg nu siger, at jeg bestemt heller ikke tror, du selv har gjort noget som helst, der kunne betyde, du aborterede! (Se, det er meget nemmere at fortælle andre og tro på, end fortælle sig selv og tro på.)  

Ja suk..

Det værste var næsten at kæresten var med på den teori.. Så fik en del bank i hovedet af ham.. Suk.. Og det gjorde det så ikke nemmere for samtidig med at de fik mig overbevist om at det var fori jeg stressede, skældte han mig jo ud over at jeg ikke lavede nok i hjemmet (måske lidt overdrevet fordi det var en hård tid. ) og så stressede jeg over det og endnu mere over at jeg ikke måtte stresse.. Som du siger.. jeg blev mega stresset af deres pres og deres konspirationsteorier..

Sååå meget nemmere sagt end selv gjort. I know the feeling.. og man ved jo inderst inde godt det er sandt, men man har behov for at lægge skylden et sted og hvad er mere nærliggende end at ligge den på en selv. :/

Anmeld

21. september 2012

Anonym

Ja suk..

Det værste var næsten at kæresten var med på den teori.. Så fik en del bank i hovedet af ham.. Suk.. Og det gjorde det så ikke nemmere for samtidig med at de fik mig overbevist om at det var fori jeg stressede, skældte han mig jo ud over at jeg ikke lavede nok i hjemmet (måske lidt overdrevet fordi det var en hård tid. ) og så stressede jeg over det og endnu mere over at jeg ikke måtte stresse.. Som du siger.. jeg blev mega stresset af deres pres og deres konspirationsteorier..

Sååå meget nemmere sagt end selv gjort. I know the feeling.. og man ved jo inderst inde godt det er sandt, men man har behov for at lægge skylden et sted og hvad er mere nærliggende end at ligge den på en selv. :/

Ja, mennesket er et voldsomt selvdestruktivt væsen på den måde!

Nemmere at klandre sig selv end andre! Selvom det dog skal siges, jeg kender individer, som konsekvent gør det modsatte.

Kan vi udlede af det, at der findes mennesker, som altid bebrejder alle andre, og mennesker som altid bebrejder sig selv? I så fald er sidstnævnte den evige taber.

Nå, det var vist et sidespring...

at du også fik den smidt i hovedet af kæresten! Men han var vel også bekymret for jer begge, og så blev det igen til en omgang misforstået godhed. Typisk. Nogle gange er det bare svært at få den rette støtte, også fra de nærmeste.

Anmeld

21. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Ja, mennesket er et voldsomt selvdestruktivt væsen på den måde!

Nemmere at klandre sig selv end andre! Selvom det dog skal siges, jeg kender individer, som konsekvent gør det modsatte.

Kan vi udlede af det, at der findes mennesker, som altid bebrejder alle andre, og mennesker som altid bebrejder sig selv? I så fald er sidstnævnte den evige taber.

Nå, det var vist et sidespring...

at du også fik den smidt i hovedet af kæresten! Men han var vel også bekymret for jer begge, og så blev det igen til en omgang misforstået godhed. Typisk. Nogle gange er det bare svært at få den rette støtte, også fra de nærmeste.

Ja, det må være det vi udleder.
Men vil nu hellere være en der bebrejder mig selv end en der bebrejder alle andre.

Og ja, det er jo nemlig det. For tabene var jo også umådelig hårde for ham, siær det 2. tab.. Puuha.. :/ Så det er kalrt han ville prøve alt for at "jeg" ikke skadede baby på nogen måde.. Men hold op det holdt hårdt.. Nu er vi s, så langt og ligevidt om hvad det var der gjorde at vi ikke skulle være forældre hverken i maj, her i september men først til februar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.