Anonym skriver:
Du har helt ret... i alle dine antagelser. 
Under sidste graviditet, begyndte jeg at tænke, åh nej, hvad gjorde jeg mon forkert? Var det fordi jeg solbadede et par dage? Sov på maven af og til? Drak min ene kop daglige morgenkaffe? Fik et glas cola i ny og næ?
Og det er vist ikke særligt sandsynligt at nogen af disse ting skulle have forårsaget en abort. Tænk, hvis jeg rent faktisk HAVDE gjort nogle tåbelige ting, så ville jeg aldrig havde fået sjælefred, fordi jeg altid ville tænke at jeg måske selv havde fremprovokeret aborten!
Nix, vi kan ikke gøre andet end at leve så sundt og hensigtsmæssigt som muligt. Går det galt, går det galt, men vi vil have ryggen fri og samvittigheden i orden.

Sådan tænkte jeg også efter hvert tab..
Og det gjorde at jeg vendte 180 grader denne gang..
Jeg drak pepsi max før, men byttede ud men alm cola denne gang grundet abortrisiko ed aspertam (eller hvad hedder det), skiftede cremer, vaskepulver osv ud med neutral.. Små ændringer i mit liv..
Den største ændring har været at slappe noget mere af.. - Ikke stresse på job osv. Blev dunket i hovedet af folk omkring mig hele tiden. DU stresser, pas nu på det ikke går galt igen, vi er sikre på det gik galt fordi du stresser. ARRRRRRGH! LUK RØVEN !!!!!!!..

Så lige pludselig gik jeg fra at være mig selv til en person jeg ikke kunne kende.. Kunne ikke nå halvdelen af mit arbejde fordi jeg ikke turde.. jeg lavede NADA herhjemme og her svinede fordi jeg var bange for at baby skulle død hvis jeg bare havde det mindste fart på.. for det havde folk jo sat i hovedet af mig..
Og nu sidder jeg så og er graivd og tænker - har det haft noget med det at gøre.. har jeg virkelig selv dræbt mine små skattebasser de to andre gange.. Men er blevet enig med mig selv om at det er tilfældigt!!! 3. gang skulle det bare lykkeds. Næste gang vil jeg ivhertfald ikke vænne 180 grader om på min personlighed, på den JEG ER!!.. (med mindre jeg misteer to gange igen.. :/)