Hej Eva
Jeg synes det er en meget interessant debat og står egentlig lidt i samme situation.
Min store dreng er først startet i BH som 3 årig (han har gået hjemme hos mig og lillebror altid). Han
er faktisk slet ikke klar til BH fordi han stadig sover middagslur fra 12-15, bruger ble osv. (han ville være den eneste der skulle sove i den bh, han går i og det ville han aldrig acceptere)
De dage han har været i BH har han sprunget luren over, da rytmen i Bh ikke passer til at hente før 12 med det resultat at han er hudløs, kortluntet og helt umulig indtil han går omkuld kl. 19. Hans lillebror er i vejen og vi har masser af kampe mellem de to. Han holder sig i dagevis, men det resultat at han ender med at få tynd mave, de dage han er hjemme i sin egen rytme.......

De dage han holder fri leger han med lillebror med et helt andet overskud, hygger sig i legestue eller med en kammerat hjemme eller på besøg hos ven, så han er meget social, når han har sin rytme og moar

Havde jeg vidst hvor "lille" man er som 3-årig havde jeg ventet med bh start til han var 4 år,* men jeg er så påvirket af hvordan "man gør". Man bliver a-social af ikke at være i institution osv, osv. Jeg har fået SÅ mange måbende blikke og spørgsmål gennem årene, ved at gå hjemme med min ældste til 3 år...puha...så udmattende.........
*Ved godt at mange ikke har muligheden for at vælge og min situation kunne også ændre sig, så vi var nød til en pasning for pasningens skyld! Ved også at mange kvinder ville blive sindsyge af at gå hjemme....osv..osv.
Vi overvejer faktisk også en "genstart" til august eller sep., men guuuud hvor jeg ikke orker omverdenens undren og måben......
Men så igen, mange af de mødre vi går og har gået i legestue med er rent faktisk pædagoger som vælger at gå hjemme med deres børn

En mandlig pæd. sagde faktisk, at han ikke ville gøre sig seiv arbejdsløs, men at små børn under 3 år ikke havde noget at gøre i en vuggestue og selvom de (pæd.) ville det bedste for børnene kunne de ikke give dem det, de i virekligheden havde brug for i hverdagen....de var ikke arme nok........og det ved man jo selv - bare at fordele sol og vind nogenlunde lige med to børn kan være en daglig udfordring!
Min gamle sp sagde iøvrigt at institutioner ikke var børnenes tarv, men samfundets, hvilke egentlig er lidt tankevækkende, for der er jo masser af andre kulturer, hvor børn er ganske sociale uden at være blevet passet af fremmede......
Nå, men udefra set i mine øjne er du bestemt ikke er ond mor ved at holde din lille søn hjemme indtil efteråret - tværtimod! Han har jo også større brødre, så jeg kan forestille mig, at der er pænt meget gang i den

kh Birgitte, stadig i beslutningsprocessen.......