Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Honningblomst

Pia skriver:

Hver forældre gør jo hvad de mener der er bedst for deres børn og sådan skal det også være..
Selv blev jeg trukket ud af bh da jeg var 4 år gammel, fordi de ikke ville lade mig sove til middag der nede og det resulterede så i at mine forældre havde en krop umulig pige hver eftermiddag  ( mig der ellers altid har været en engel  )
Men de beholdte mig så hjemme da de var selvstændige og vi havde en dp mor ansat der hjemme ( hun var mere en ekstra bedste for os) ..
Jeg tog egentlig heller ikke skade af det og dte gjorde min lillebror som aldirg kom i bh heller ikke..
Men jeg røv kede mig dagligt...
Så allerede i en alder af fire år begyndte jeg og besøge de ældre mennesker der boede omkring os, når jeg cyklede rundt..
og sjovt nok arbejder jeg med ældre i dag
Nåmen det jeg ville frem til var at jeg har aldrig haft problemer med og være social, men jeg savnede helt vildt og have nogen og lege med hver dag..

Men så længe du har det godt med dine valg og det fungere for dig og ungerne og deres far, så er det jo klart det vigtigste..

Pia.

Det kan jeg sørme godt forstå du gjorde...savnede nogen at lege med-smiler
Men der er jo også en kæmpe forskel på at tage et fire års barn ud af bh, som faktisk har en alder hvor de leger med de andre børn og har brug for det og så komme hjem...det er en stor ændring.
Men min er kun lige tre år og her tale vi bare om at udsætte "start" i to måneder...han skal jo desværre eller heldigvis i børnehave igen-smiler.
Men han keder sig nu heller ikke endnu og så leger han meget med sine brødre...
Knus Eva og tak for svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Valle81

Synes der er rigtig mange gode pointer i denne dabet:0)

Men det vigtigste er jo at man gør det man synes er det optimale, bedste, hyggeligste osv for en selv, ens familie og ens barn.

At man følger sin intuition, overbevisning, hjerte og mavefornemmelse, og ikke gør hvad andre siger eller forventer

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Fuldstændig ening:0)

Og ja de kan sige hvad de vil, synes bare de skulle glæde sig over, at der stadig er forældre, som synes at de og familien er nok for ders børn.

Nu er min datter selv meget glad for at gå i børnehave, og jeg har ikke på noget tidpunkt været istand til at holde fri i længere perioder( alene mor(far slet ikke inde i billedet, så aldrig friweekender eller anet) og fuldtidsarbejde). Så hun har nu været vant til dagpleje og børnehave. Men når jeg har fri, så holder hun fri......med mindre jeg virkelig trænger til et pusterum....... og jeg ville ønske jeg kunne have gået hjemme sammen med hende til hun skulle starte i skole, og så måske kun have været i dagpleje og børnehave fx 3 dage om ugen fra 9-14, eller noget i den stil:0)

Men har ikke været så heldig............

Knus

Tusind tak-smiler- Og jeg kan sagtens forstå dine valg og huske nu at holde dage hvor du bare er dig, for det har du brug for og uden dårlig samvittighed.
Jeg er jo heldig at have mine forældre der har børnene alt det de og jeg vil og så en eks der også har dem, så jeg får mine fritimer...og udover det så nyder jeg bare at tulle rundt med Konrad og bare være...de bliver så hurtigt store, de små pus...-smiler
Knus til dig..

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

Valle81 skriver:

Men det vigtigste er jo at man gør det man synes er det optimale, bedste, hyggeligste osv for en selv, ens familie og ens barn.

At man følger sin intuition, overbevisning, hjerte og mavefornemmelse, og ikke gør hvad andre siger eller forventer

Er fuldstændig enig

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Netop...men det undrer mig og gør mig egentlig lidt trist at man skal forsvare at have lyst til og tro på at man selv er istand til at være sammen med sine børn og give dem det bedste af det bedste....mine små mennesker er så skønne og jeg vil dem jo bare...
Knus Eva..

Anmeld

14. maj 2009

charlottekri

Den der med at styrke de sociale kompetancer og kun kunne det i bh, det holder altså ikke...selvfølgelig bliver børn det også udenfor børnehaven og især med to brødre...undersøgelser viser faktisk at børn i institution ikke er bedre socialt fungerende, empatiske osv i forhold til børn der har været hjemme, faktisk tværtimod...så den bekymrer mig ikke, faktisk omvendt...
Og nej, det er ikke pædagogernes ansvar eller skyld han ikke er glad for det...jeg har bare ikke børn der har kunne lide børnehaven og den måde den er fungerer på...trist der ikke er et alternativ...kunne jeg var de hjemme indtil skolestart-smiler.
Undrer mig meget at bh er blevet noget børn bare skal..hmm..
Knus eva og tak for svar...tror ikke på det er godt for ham at være frem og tilbage få dage...og at sende ham i børnehave når jeg og de andre har ferie kunne jeg aldrig drømme om...aldrig.

det med de sociale kompetancer mente jeg at det kunne være godt for ham at komme ud og lege med andre børn. jeg har sldrig gået i børnehave, og det har da præget mig hele mit liv (indtil videre ) for jeg har sltid været meget genert og indadvendt i stedet for udadvendt, hvilket har påvirket at jeg aldrig har haft særligt mange venner
og med hensyn til pædagogerne, så synes jeg da at det er menneskeligt naturligt, at hvis et barn ikke trives, så tager man sig af det... og ungerne er trods alt pædagogernes ansvar mens de er i børnehaven...
og jeg mente slet ikke at han skulle sendes afsted mens de andre unger har ferie!!! det ville jeg heller aldrig kunne finde på... men de starter trods alt til august, og så synes jeg da at du skulle sende Konrad tilbage til BH.
Jeg skal på ingen måde gøre mig klog på dette emne; jeg udtrykker bare mine tanker , og håber da at du finder en løsning!! Du er trods alt den der kender Konrad bedst
knus

Anmeld

14. maj 2009

Valle81

Eva skriver:

Netop...men det undrer mig og gør mig egentlig lidt trist at man skal forsvare at have lyst til og tro på at man selv er istand til at være sammen med sine børn og give dem det bedste af det bedste....mine små mennesker er så skønne og jeg vil dem jo bare...
Knus Eva..

Kan ikke være mere enig:0)

Og jeg bliver så glad af at høre det:0)

Har arbejdet som dagplejer, og har mødt( der er nogele ind i mellem, så mener ikke generelt eller noget) forældre som "udnytter" at kunne få deres barn passet.

Som aldrig giver deres barn fri, blive afleveret sent, hentet tidligt, men hver dag året rundt udnytter den fulde åbningstid i dagplejen som er 48 timer(mener her jo ikke dem som ikke har muligheden til at gøre dette, men dem som faktisk har)

Og det synes jeg er så trist at være vidne til.

Så hatten af for dig

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

charlottekri skriver:

det med de sociale kompetancer mente jeg at det kunne være godt for ham at komme ud og lege med andre børn. jeg har sldrig gået i børnehave, og det har da præget mig hele mit liv (indtil videre ) for jeg har sltid været meget genert og indadvendt i stedet for udadvendt, hvilket har påvirket at jeg aldrig har haft særligt mange venner
og med hensyn til pædagogerne, så synes jeg da at det er menneskeligt naturligt, at hvis et barn ikke trives, så tager man sig af det... og ungerne er trods alt pædagogernes ansvar mens de er i børnehaven...
og jeg mente slet ikke at han skulle sendes afsted mens de andre unger har ferie!!! det ville jeg heller aldrig kunne finde på... men de starter trods alt til august, og så synes jeg da at du skulle sende Konrad tilbage til BH.
Jeg skal på ingen måde gøre mig klog på dette emne; jeg udtrykker bare mine tanker , og håber da at du finder en løsning!! Du er trods alt den der kender Konrad bedst
knus

Ok-smiler- så er vi jo enige...smiler- jeg har også været genert, men stærk på mange områder og nu er jeg bestemt ikke den generte mere, men du har ret, børn der lyttes til og får roen, de bliver nok mere følsomme og eftertænksomme, men er det skidt??
Jeg ville helt sikkert starte ham op 1 aug, så han bare var hjemme de næste to mdr...
Knus til dig..
Eva.

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Kan ikke være mere enig:0)

Og jeg bliver så glad af at høre det:0)

Har arbejdet som dagplejer, og har mødt( der er nogele ind i mellem, så mener ikke generelt eller noget) forældre som "udnytter" at kunne få deres barn passet.

Som aldrig giver deres barn fri, blive afleveret sent, hentet tidligt, men hver dag året rundt udnytter den fulde åbningstid i dagplejen som er 48 timer(mener her jo ikke dem som ikke har muligheden til at gøre dette, men dem som faktisk har)

Og det synes jeg er så trist at være vidne til.

Så hatten af for dig

Tak, igen-smiler-
Ja, jeg har desværre også hørt og oplevet om disse forældre og det er selvfølgelig ikke alle...men at man faktisk vil være med sine børn, det er åbenbart ikke noget som er velset-smiler.
Men nu siger jeg det i børnehaven i dag...spændende hvad de siger...
Knus...

Anmeld

14. maj 2009

Valle81

Eva skriver:

Tak, igen-smiler-
Ja, jeg har desværre også hørt og oplevet om disse forældre og det er selvfølgelig ikke alle...men at man faktisk vil være med sine børn, det er åbenbart ikke noget som er velset-smiler.
Men nu siger jeg det i børnehaven i dag...spændende hvad de siger...
Knus...

Giv endelig lyd fra dig, er spændt på at høre:0)

Knus fra Mig, der holder en velfortjent fridag alene( har været påå sygehus og fået taget blodprøve for at få målt hgc nivauet, for at være sikkert på, at kroppen ikke stadig tror den er gravid)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.