Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.980 visninger
91 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Honningblomst

Piger, jeg har brug for hjælp.
Konrad har holdt fri et par uger med mig...og vi har virkelig hygget os, han er ikke glad for sin børnehave og efter han skiftede stue blev det rigtig skidt.
Nu er han i bh i dag fordi hans far mener han skal afsted og vænnes til det.

De store drenge har jo ferie fra næste måned og der skal Konrad jo også have 6 ugers ferie med dem...men nu er det sådan at jeg først skal i skole igen 1 sep og jeg vil gerne have ham hjemme de måneder....og så køre ham ind engang i august.

Ville jeg bare være den onde mor...skal børn virkelig i institution og hvorfor er jeg overhoved i tvivl, jeg tror nemlig ikke på at børnehaven er bedre end at være hjemme..

Hvad siger I...hvad skal jeg gøre??

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

charlottekri

altså i bund og grund synes jeg ar børn skal i børnehave, for at få udviklet deres sociale adfærd, men i dit tilfælde hvor Konrad ikke er glad for at være der, burde det tages op i børnehaven, for pædagogerne skal da sørge for at alle børn har det godt??? det var nok det første skridt at tage, og med hensyn til ferien, så synes jeg måske at du skulle sende ham afsted noget af tiden, for så ser ham børnene engang imellem i stedet for at være væk lang tid, for så tror jeg at det kunne være svært at komme ind igen...
Jeg skal ikke kunne sige noget om det, da jeg kun har en datter i dagpleje, men håber du kan bruge det til noget alligevel...

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Hej Eva....

Lyder godt nok ikke fedt han er så ked af sin børnehave, hvad er der galt? I burde da tage en snak med pædagogerne, for det er da ikke fedt at ens barn skal gå i en børnehave de ikke er glade for at være i:-(

Jeg synes ikke han tager skade af at være hjemme og blive kørt ind til aug.... Det er godt for børn at komme i børnehave, men jeg har nu også fået børn for at være sammen med dem, så kan godt forstå du gerne vil ha ham hjemme....

Ellers kunne du jo evt hente ham ved middagstid nogle dage.... Er han lige startet i børnehaven? For så synes jeg i hvert fald slet ikke det er noget problem bare at vente med at køre ham ind......

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

charlottekri skriver:

altså i bund og grund synes jeg ar børn skal i børnehave, for at få udviklet deres sociale adfærd, men i dit tilfælde hvor Konrad ikke er glad for at være der, burde det tages op i børnehaven, for pædagogerne skal da sørge for at alle børn har det godt??? det var nok det første skridt at tage, og med hensyn til ferien, så synes jeg måske at du skulle sende ham afsted noget af tiden, for så ser ham børnene engang imellem i stedet for at være væk lang tid, for så tror jeg at det kunne være svært at komme ind igen...
Jeg skal ikke kunne sige noget om det, da jeg kun har en datter i dagpleje, men håber du kan bruge det til noget alligevel...

Den der med at styrke de sociale kompetancer og kun kunne det i bh, det holder altså ikke...selvfølgelig bliver børn det også udenfor børnehaven og især med to brødre...undersøgelser viser faktisk at børn i institution ikke er bedre socialt fungerende, empatiske osv i forhold til børn der har været hjemme, faktisk tværtimod...så den bekymrer mig ikke, faktisk omvendt...
Og nej, det er ikke pædagogernes ansvar eller skyld han ikke er glad for det...jeg har bare ikke børn der har kunne lide børnehaven og den måde den er fungerer på...trist der ikke er et alternativ...kunne jeg var de hjemme indtil skolestart-smiler.
Undrer mig meget at bh er blevet noget børn bare skal..hmm..
Knus eva og tak for svar...tror ikke på det er godt for ham at være frem og tilbage få dage...og at sende ham i børnehave når jeg og de andre har ferie kunne jeg aldrig drømme om...aldrig.

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

Eva skriver:

Piger, jeg har brug for hjælp.
Konrad har holdt fri et par uger med mig...og vi har virkelig hygget os, han er ikke glad for sin børnehave og efter han skiftede stue blev det rigtig skidt.
Nu er han i bh i dag fordi hans far mener han skal afsted og vænnes til det.

De store drenge har jo ferie fra næste måned og der skal Konrad jo også have 6 ugers ferie med dem...men nu er det sådan at jeg først skal i skole igen 1 sep og jeg vil gerne have ham hjemme de måneder....og så køre ham ind engang i august.

Ville jeg bare være den onde mor...skal børn virkelig i institution og hvorfor er jeg overhoved i tvivl, jeg tror nemlig ikke på at børnehaven er bedre end at være hjemme..

Hvad siger I...hvad skal jeg gøre??

Knus Eva

Jeg vil mene han har bedst af at komme afsted, måske ikke alle ugens dage, men i hvert fald regelmæssigt. Selvfølgelig skal han holde ferie med de store, men jeg mener ikke han har godt af at gå hjemme til du skal starte i skole igen.

Grunden til jeg mener det er, at jeg tror han bliver forvirret!! Han har godt af at være sammen med de andre børn i børnehaven, få venskaber og lærer at tackle hverdagen. Jeg ville være bange for de andre børn ville lukke ham ude, netop fordi han så sjældent er der og ikke knytter sig til de andre børn.

Jeg har altid selv sagt, at mine børn skulle absolut ikke passes ude før de skule i børnehave, altså som 3-årige. Men jeg har virkelig fået øjnene op og ændret holdning, 180 grader! Jeg kan jo nu se hvor meget det giver mine børn, at være sammen med andre børn dagligt. De har udviklet sig helt vildt - og er ikke bange for at mænge sig med andre børn, når vi er ude. Før var de meget forsigtige, men nu løber de bare over til dem. De har også godt af at lære, at der også findes regler osv. andre steder, de har godt af at have en hverdag væk fra mor og far, danne deres eget sociale netværk og respektere andre voksne.
Jeg er sikker på mine børn ville blive meget pylret, hvis de gik hjemme hos mig - ikke at alle ville det, men som mor vil man jo helst gerne pakke dem lidt ind i vat .

Puha, sikken en smøre. Håber du kan bruge lidt af det

Lone - som glæder sig til at få børnene hjem i eftermiddag, efter de har hygget med mormor og morfar i vuggestuen til bedsteforældredag, samt besøg i pølsevognen )

Anmeld

14. maj 2009

Pia

Det er jo svært...
Men og holde ham hjemme fra juni til september er jo også lang tid..
Så skal han køres ind igen helt fra start og alt er nok engang nyt for ham..
Men det er svært og skal vælge..
Lærke blev kørt godt ind i bh i januar i år..
Men pga sygdom og ferie var hun stort set ikke i bh hele februar med det resultat at hun startede helt på nuk, da hun vendte tilbage efter godt 3½ uge hjemme..
Det var hårdt og se hende starte på bar bund igen..
Nu har hun fundet en rigtig god rytme der oppe og selvom jeg går hjemme på barsel, så kommer hun i bh..
så veklser det bare meget hvor længe hun er der..
Nogle dage er hun der 6 timer, andre dage kun 4 timer..
Så holder hun lidt på skift fri mandag, onsdag el fredag, så det er sammehængede dage hun er der oppe..
Har talt meget med pædagoerne om det, da de jo også kunne mærke hvor svær starten havde været for Lærke..
De fortæller også nu at Lærke er faldet så godt til og at den måde vi gør det på nu med korte dage og fridage bare er super fint..
I marts månede havde jeg aldrig troet at hun ville blive glad for bh, men nu fungere det bare så gdot..
Faktisk skal hun have en legekammerat med hjem fra bh i dag for første gang og hun er så stolt og glæder sig så meget..

Men du skal jo gøre hvad du finder bedst for dit barn..
Personligt mener jeg kke at ungerne har godt af og gå hjemme og op af os hele tiden..
Jeg syntes de skal ud blandt andre og have stimuleret deres sanser og have input fra andre børn. Men der er vi jo forskellige på det område..

Pia.

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Hej Eva....

Lyder godt nok ikke fedt han er så ked af sin børnehave, hvad er der galt? I burde da tage en snak med pædagogerne, for det er da ikke fedt at ens barn skal gå i en børnehave de ikke er glade for at være i:-(

Jeg synes ikke han tager skade af at være hjemme og blive kørt ind til aug.... Det er godt for børn at komme i børnehave, men jeg har nu også fået børn for at være sammen med dem, så kan godt forstå du gerne vil ha ham hjemme....

Ellers kunne du jo evt hente ham ved middagstid nogle dage.... Er han lige startet i børnehaven? For så synes jeg i hvert fald slet ikke det er noget problem bare at vente med at køre ham ind......

Hej og tak for svar-smiler.
Han startede i sep. kun 2 år og 5 måneder gammel og blev til sidste glad for den stue han gik på...1 april blev han flyttet til en anden stue og den er han ikke glad ved...men ingen af mine børn har været glad for børnehaven, de passer simpelthen ikke ind i det system og ville ønske der var et alternativ eller jeg kunne holde dem hjemme indtil skolestart....for skolen har begge de store elsket og fungeret i.
Men lige nu er jeg mest for bare at have ham hjemme og så ligesom starte på et frisk 1 aug-smiler
Knus Eva.

Anmeld

14. maj 2009

Lærke90

Mine søskende og jeg har været meget hjemme, fordi min mor har haft overlov i 5 år, og synes bestemt ikke at vi har taget skade af det.
Specielt den mindste lilleøster jeg har kom meget sent ud for at blive passet, og hun fungere godt socialt.

Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert, da jeg jo ingen børn selv har endnu og ved hvordan de reagere på det hele.

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg vil mene han har bedst af at komme afsted, måske ikke alle ugens dage, men i hvert fald regelmæssigt. Selvfølgelig skal han holde ferie med de store, men jeg mener ikke han har godt af at gå hjemme til du skal starte i skole igen.

Grunden til jeg mener det er, at jeg tror han bliver forvirret!! Han har godt af at være sammen med de andre børn i børnehaven, få venskaber og lærer at tackle hverdagen. Jeg ville være bange for de andre børn ville lukke ham ude, netop fordi han så sjældent er der og ikke knytter sig til de andre børn.

Jeg har altid selv sagt, at mine børn skulle absolut ikke passes ude før de skule i børnehave, altså som 3-årige. Men jeg har virkelig fået øjnene op og ændret holdning, 180 grader! Jeg kan jo nu se hvor meget det giver mine børn, at være sammen med andre børn dagligt. De har udviklet sig helt vildt - og er ikke bange for at mænge sig med andre børn, når vi er ude. Før var de meget forsigtige, men nu løber de bare over til dem. De har også godt af at lære, at der også findes regler osv. andre steder, de har godt af at have en hverdag væk fra mor og far, danne deres eget sociale netværk og respektere andre voksne.
Jeg er sikker på mine børn ville blive meget pylret, hvis de gik hjemme hos mig - ikke at alle ville det, men som mor vil man jo helst gerne pakke dem lidt ind i vat .

Puha, sikken en smøre. Håber du kan bruge lidt af det

Lone - som glæder sig til at få børnene hjem i eftermiddag, efter de har hygget med mormor og morfar i vuggestuen til bedsteforældredag, samt besøg i pølsevognen )

Uha, vi ser meget forskelligt på det kan jeg høre...
Først og fremmest så tror jeg ikke det er godt at være lidt og være lidt væk...det skal være fast for at han kan forholde sig til det...om en måned skal han have ferie, så der kommer et brud...
Der kommer hele tiden ny børn ind på den stue han går på, så det frygter jeg ikke..altså med venner..han kan sagtens lege med de andre, men har ikke behov for dte...han vælger at lege selv i høj grad eller knytte sig til de voksne, præcis som min ældste søn gjorde...de passer slet ikke ind på den måde at opbevare børn på.

Forskellige regler og voksne det kan han vidst sagtens, præcis som alle andre børn kan....og så er han skilsmissebarn jo, så der er masser af brud og mange ting han skal forholde sig til...

Jeg er forundret over at forældre tror børnehaver er så vigtige...virkelig forundret...jeg bruger den kun af nød og nok derfor jeg ikke kans e han skal afsted når jeg er hjemme og slet ikke når han kun lige er tre år og ikke har e kæmpe behov for børn omkring sig dagen lang.

Men jeg tror nu han med alderen bedre vl kunne børnehave, da han så får nemmere ved at tackle sine følelser omkring det og får et behov for venner....men at han bliver 3½ år inden, det tror jeg kun er godt.

Knus Eva

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Lærke90 skriver:

Mine søskende og jeg har været meget hjemme, fordi min mor har haft overlov i 5 år, og synes bestemt ikke at vi har taget skade af det.
Specielt den mindste lilleøster jeg har kom meget sent ud for at blive passet, og hun fungere godt socialt.

Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert, da jeg jo ingen børn selv har endnu og ved hvordan de reagere på det hele.

Helt enig...og alle undersøgelser bekræftiger også det du har oplevet..børn bliver ikk bedre socialt fungerende af at gå i børnehave, tværtimod...
KNus Eva..og tak for svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.