Eva skriver:
Piger, jeg har brug for hjælp.
Konrad har holdt fri et par uger med mig...og vi har virkelig hygget os, han er ikke glad for sin børnehave og efter han skiftede stue blev det rigtig skidt.
Nu er han i bh i dag fordi hans far mener han skal afsted og vænnes til det.
De store drenge har jo ferie fra næste måned og der skal Konrad jo også have 6 ugers ferie med dem...men nu er det sådan at jeg først skal i skole igen 1 sep og jeg vil gerne have ham hjemme de måneder....og så køre ham ind engang i august.
Ville jeg bare være den onde mor...skal børn virkelig i institution og hvorfor er jeg overhoved i tvivl, jeg tror nemlig ikke på at børnehaven er bedre end at være hjemme..
Hvad siger I...hvad skal jeg gøre??
Knus Eva
Jeg vil mene han har bedst af at komme afsted, måske ikke alle ugens dage, men i hvert fald regelmæssigt. Selvfølgelig skal han holde ferie med de store, men jeg mener ikke han har godt af at gå hjemme til du skal starte i skole igen.
Grunden til jeg mener det er, at jeg tror han bliver forvirret!! Han har godt af at være sammen med de andre børn i børnehaven, få venskaber og lærer at tackle hverdagen. Jeg ville være bange for de andre børn ville lukke ham ude, netop fordi han så sjældent er der og ikke knytter sig til de andre børn.
Jeg har altid selv sagt, at mine børn skulle absolut ikke passes ude før de skule i børnehave, altså som 3-årige. Men jeg har virkelig fået øjnene op og ændret holdning, 180 grader! Jeg kan jo nu se hvor meget det giver mine børn, at være sammen med andre børn dagligt. De har udviklet sig helt vildt - og er ikke bange for at mænge sig med andre børn, når vi er ude. Før var de meget forsigtige, men nu løber de bare over til dem. De har også godt af at lære, at der også findes regler osv. andre steder, de har godt af at have en hverdag væk fra mor og far, danne deres eget sociale netværk og respektere andre voksne.
Jeg er sikker på mine børn ville blive meget pylret, hvis de gik hjemme hos mig - ikke at alle ville det, men som mor vil man jo helst gerne pakke dem lidt ind i vat

.
Puha, sikken en smøre. Håber du kan bruge lidt af det

Lone - som glæder sig til at få børnene hjem i eftermiddag, efter de har hygget med mormor og morfar i vuggestuen til bedsteforældredag, samt besøg i pølsevognen

)
Anmeld