Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2009

Ny mor

Eva skriver:

OPDATERING:

Sidste nyt herfra...jeg er virkelig ked og frustreret lige nu...Min x ringede eller blev ringet op af børnehaven da jeg valgte ikke at sende Konrad afsted selvom goggerne mente han skulle køres ind på stuen for 5 uger og så ferie i 7 og så forfra...det valgte jeg så ikke at gøre.
Men min x er af en anden mening og nu er jeg indkaldt til møde. Haf fået et meget ubehageligt brev, hvor der bl.a står at de er bekymret for Konrads udvikling hvis ikke han kommer i børnehaven og hvad jeg kan tilbyde ham.
Jeg er så rystet og ked.
Skal jeg forsvare at jeg vil have min lille søn hjem, er det min skyld de ikke tog hensyn til ham og sendte ham på en anden stue da han endelig var blevet tryg ved den første.
Børnehaven er stor med 100børn og meget voldsom med fart på...tænker om han havde det bedre i en lille børnehave med mere struktur....han har svært ved skift i hverdagen og vil vide hvad der skal ske. Det er ikke muligt hvo han er nu.
Men kan han være hjemme i 4-5 mdr. skader jeg ham så??
Jeg vil ikke til det møde med min x, jeg kender ham for godt og det her er kun endnu en dråbe af latterlige indslag fra hans side for at genere mig...men jeg er sgu så ked. Vil jo bare gerne min søn og ja, mine drenge.
Burde måske skrive som anonym, da jeg er sikker ¨på han forfølger mig her også...men altså, nu er jeg så ikke anonym...
Hvad skal jeg gøre...jeg er vire´kelig ked og frustreret.
Knus Eva..

Puha......det er godt nok hårde odds at være oppe imod. Jeg forstår slet ikke  at din x stiller sig sådan på bagbenene, eftesom du må være den der er tættest på jeres søn i dagligdagen og derfor må være den der bedst kan vurdere hvad han har brug for i sin hverdag - og ikke har brug for - lige nu!

Udefra set burde du gå med til mødet og forsvare din søn med næb og klør, men hvis der ligger en masse dumme bagtanker fra din x om at bruge situationen til uvedkommende ting, gad jeg heller ikke.

Men for f......en dum situation. Håber virkelig i finder en bedst mulig løsning.......

Her prøver vi en middelvej. Julius holder "pause" fra bh indtil august/sep, pånær en ugentlig dag derhenne, så han ikke glemmer dem helt. Vi ser det an i disse uger......

Mon Konrad ville kunne være 1-2 dage i en mindre børnehave og ellers hjemme til efteråret?

Håber det bedste for jer

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Heidi B

Hej Eva....

Jeg har ikke læst alle besvarelserne, så måske bliver der genyagelser....

Nå men min grundholdning er da klart at du skal holde ham hjemme....
Du kan jo lave legeaftaler med nogle af venneren, hvor forældrene evt kan aflevere hos dig i stedet for i børnehaven...
Hos os kan Jeppe ikke lide at blive afleveret i legestuen, som dagplejen er i hver tirsdag, så vi prøver at holde fri med dem så ofte det kan lade sig gøre. De skal ikke tvinges til noget de ikke vil. Never. (altså med så noget, for rydde op, børste tænde etc skal jo ikke diskuteres. Håber du forstår min pointe)
Jeg hadede selv at gå i børnehave, så min mor gjorde alt for at give mig korte fridage, og få venner og familie til at hold fri med mig. Det kan jeg huske den dag i dag.

Mht mindre børnehave var det måske en ide, 100 børn er mange at skulle forholde sig til. Og nogen børn kan, andre kan ikke!

Jeg håber det bedste for dig og din søn!!!!

Knuz og tanker

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Har kun læst de første og sidste indlæg, så måske jeg ikke har fået det fulde billede. Jeg er dog fuld af undren. Siden hvornår er forældre blevet ude af stand til at tage vare på og stimulere deres egne børn? Siden hvornår har professionelle fået så lave forventninger til forældres evner? Jeg er meget uforstående over for deres tanker - hvorfor bifalder de dog ikke, at her er en mor, der virkelig tager ansvar over for sit barn, i stedet for at vælge den - for sig selv - nemme løsning, men i stedet sætter sit barns behov øverst. Hvor ville jeg ønske, at der var flere børn, der fik lov at blive opprioriteret i stedet for at tilbringe størstedelen af deres vågentid sammen med "professionelle voksne"

Jeg synes, at dette blot vidner om en meget kedelig tendens i samfundet: Børn skal væk fra hjemmet, længst mulig tid om dagen. Fra politisk side ønsker man at afskaffe lukkedage og udvide institutioners åbningstider - hvad er det for signaler at sende, ud over at skabe fleksibilitet for forældrene? Der er ikke meget hensyn til barnet at spore.

Så Eva  fordi du står ved dine holdninger, idealer og beslutninger.

Mvh
Karoline (der mener, at børn, der er tanket godt op med tillid, selvværd, kærlighed og masser af samvær med deres forældre, har meget nemmere ved at være sociale)

Anmeld

20. maj 2009

lonemus

Kære søde Eva...!!

Jeg er rigtig ked af at høre, om den situation du nu er havnet i - det må absolut ikke være rart

Du ved hvad min holdning til det hele er, at du skulle sende ham afsted, måske kun på deltid. Men lad nu det ligge

Jeg tænker lidt på, har dig og din x fælles forældremyndighed? - hvis dette er tilfældet, kan du jo i princippet heller ikke tillade dig at tage ham ud i den periode, uden din x er med på det!!
Jeg kan godt forstå pædagogernes reaktion, for det er jo lang tid han skal være hjemme. Det er deres pligt at kontakte faderen også, når forældrene er skilt og der sikkert er fælles forældremyndighed.

Hvis din x gjorde det samme, uden at konfrontere dig først, tror du så ikke du villle reagere som ham??

Ih altså, håber virkelig på det bedste for dig

Knus
Lone

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Kære søde Eva...!!

Jeg er rigtig ked af at høre, om den situation du nu er havnet i - det må absolut ikke være rart

Du ved hvad min holdning til det hele er, at du skulle sende ham afsted, måske kun på deltid. Men lad nu det ligge

Jeg tænker lidt på, har dig og din x fælles forældremyndighed? - hvis dette er tilfældet, kan du jo i princippet heller ikke tillade dig at tage ham ud i den periode, uden din x er med på det!!
Jeg kan godt forstå pædagogernes reaktion, for det er jo lang tid han skal være hjemme. Det er deres pligt at kontakte faderen også, når forældrene er skilt og der sikkert er fælles forældremyndighed.

Hvis din x gjorde det samme, uden at konfrontere dig først, tror du så ikke du villle reagere som ham??

Ih altså, håber virkelig på det bedste for dig

Knus
Lone

Jeg ville blive lykkelig og glad hvis min x valgte at han ville bruge sin tid med sine børn...men det er desværre ikke tilfældet.
han hard em det han har for han har også brug for et liv..hane egne ord og så er han arbejdsløs og har været det i flere måneder. Jeg forstår ikke hans valg, men jeg har børnene boende, kender dem bedst og er udover det ALTID den der afleverer og henter barn, så jeg ved hvordan det hænger sammen...endvidere så havde min den ældste det præcis på samme måde og han led under det at gå i børnehave og har stadig kun dårlige minder.
Jeg vælger ikke at lade ham komme et par dage om ugen, for det mener goggerne ikke er nok for at køre ham ind og det mener jeg heller ikke.
Børnehaven er et nødvendighed når ikke man selv kan tage sig af sine børn.
Min x og jeg havde talt om valget og han accepterede det....men han har en skjult dagsorden her og hvad er mere perfekt end at ramme mig gennem mine børn og deres liv.
Men at goggerne modarbejder mig for at have lyst til at holde en lang ferie med min søn, det vidner altså om at der er nogle mennesker som ikke ved hvad det handler om og som ikke magter at være prof. og rumme forskelligheden blandt forældre og ikke mindst børn.
Men min søn bliver hjemme og vi hygger os...meget-smiler
Knus Eva.

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

Karoline skriver:

Har kun læst de første og sidste indlæg, så måske jeg ikke har fået det fulde billede. Jeg er dog fuld af undren. Siden hvornår er forældre blevet ude af stand til at tage vare på og stimulere deres egne børn? Siden hvornår har professionelle fået så lave forventninger til forældres evner? Jeg er meget uforstående over for deres tanker - hvorfor bifalder de dog ikke, at her er en mor, der virkelig tager ansvar over for sit barn, i stedet for at vælge den - for sig selv - nemme løsning, men i stedet sætter sit barns behov øverst. Hvor ville jeg ønske, at der var flere børn, der fik lov at blive opprioriteret i stedet for at tilbringe størstedelen af deres vågentid sammen med "professionelle voksne"

Jeg synes, at dette blot vidner om en meget kedelig tendens i samfundet: Børn skal væk fra hjemmet, længst mulig tid om dagen. Fra politisk side ønsker man at afskaffe lukkedage og udvide institutioners åbningstider - hvad er det for signaler at sende, ud over at skabe fleksibilitet for forældrene? Der er ikke meget hensyn til barnet at spore.

Så Eva  fordi du står ved dine holdninger, idealer og beslutninger.

Mvh
Karoline (der mener, at børn, der er tanket godt op med tillid, selvværd, kærlighed og masser af samvær med deres forældre, har meget nemmere ved at være sociale)

Tusind tak for din mening og dine tanker....jeg er helt enig i det du skriver og jeg står ved min beslutning som jeg ved er den bedste for min søn...hvad der så videre skal ske, det vil jeg gå og tænke meget over.
Det betyder meget at jeg ikek er den eneste som mener at der faktisk er forældre som godt kan tage vare på egne børn...
Knus..

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Hej Eva....

Jeg har ikke læst alle besvarelserne, så måske bliver der genyagelser....

Nå men min grundholdning er da klart at du skal holde ham hjemme....
Du kan jo lave legeaftaler med nogle af venneren, hvor forældrene evt kan aflevere hos dig i stedet for i børnehaven...
Hos os kan Jeppe ikke lide at blive afleveret i legestuen, som dagplejen er i hver tirsdag, så vi prøver at holde fri med dem så ofte det kan lade sig gøre. De skal ikke tvinges til noget de ikke vil. Never. (altså med så noget, for rydde op, børste tænde etc skal jo ikke diskuteres. Håber du forstår min pointe)
Jeg hadede selv at gå i børnehave, så min mor gjorde alt for at give mig korte fridage, og få venner og familie til at hold fri med mig. Det kan jeg huske den dag i dag.

Mht mindre børnehave var det måske en ide, 100 børn er mange at skulle forholde sig til. Og nogen børn kan, andre kan ikke!

Jeg håber det bedste for dig og din søn!!!!

Knuz og tanker

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Tusind tak for dit søde indlæg....jeg er helt og aldeles enig...mine drenge har heller aldrig været i legestue, de kunne nemlig heller ikek rumem det kaos der herskede...så deres dagplejer sagde det var synd at de skulle afsted.
Det er bare så frustrerende at vores børn bare skal passes ind og man ikek føler der gøres noget for at passe de børn ind som ikke er som den store mængde..
Knus til dig..
Eva..

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

Ny mor skriver:

Puha......det er godt nok hårde odds at være oppe imod. Jeg forstår slet ikke  at din x stiller sig sådan på bagbenene, eftesom du må være den der er tættest på jeres søn i dagligdagen og derfor må være den der bedst kan vurdere hvad han har brug for i sin hverdag - og ikke har brug for - lige nu!

Udefra set burde du gå med til mødet og forsvare din søn med næb og klør, men hvis der ligger en masse dumme bagtanker fra din x om at bruge situationen til uvedkommende ting, gad jeg heller ikke.

Men for f......en dum situation. Håber virkelig i finder en bedst mulig løsning.......

Her prøver vi en middelvej. Julius holder "pause" fra bh indtil august/sep, pånær en ugentlig dag derhenne, så han ikke glemmer dem helt. Vi ser det an i disse uger......

Mon Konrad ville kunne være 1-2 dage i en mindre børnehave og ellers hjemme til efteråret?

Håber det bedste for jer

Kh Birgitte

Tak...for dit svar-smiler- Desværre undrer det mig ikke at han nu bruger sdanne midler og på den måde rammer mig...det der gør mig ked er at børnehaven forhodler sig som de nu gør og fra starten af går ind og blander sig i en beslutning som slet ikke vedkommer dem...
Det med få dage, det vil de ikke have...det var det de startede med at brokke sig over til mig...at han ikke kom nok....så det var enten hverdag eller som jeg bestemte, lang ferie og så opstart forfra når jeg skal i skole...jeg vil jo bare gerne nyde at være sammen med min søn...pludselig er han stor og jeg er ikke vigtigst mere og så skal hans tid og liv da ikek leves med andre mennesker når hans mor er der...der kommer masser af tid til mig, om få år..
Knus Eva..og tak..

Anmeld

20. maj 2009

LotteN

Køre søde
Lyder godt du er nået frem il og holde ved din mening og holde Konrad hjemme, når det er det han har brug for.
Har du snakket med den anden børnehave idag så?

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

Køre søde
Lyder godt du er nået frem il og holde ved din mening og holde Konrad hjemme, når det er det han har brug for.
Har du snakket med den anden børnehave idag så?

Desværre har min telefon ikke virket et døgn, så må ringe mandag...smiler- tak fordi du tænkte på os, det luner...
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.