Altså synes måske, du er lidt ensidig i denne debat Eva.
Havde du allerede besluttet inden du skrev indlægget, at der ikke findes gode argumenter for den modsatte holdning?
Når du skriver at børn i institution skal "kæmpe for at få opfyldt basale behov" ja så må jeg sige, at dette genkender jeg overhovedet ikke. Vores søn går i dp hos den skønenste dp mor, som han er vild med. De tre andre børn er alle jævnaldrende med ham (Faktisk fra vores mødregruppe)

Det fungerer bare så godt, de hygger sig simpelthen så meget og krammer og knuser hinanden. Selvfølgelig er der af og til kampe f.eks. om et stykke legetøj, men disse kampe mener jeg faktisk gør mit ban godt. Det lærer ham lidt om verden. Hjemme hos mor og far er han selvfølgelig verdens 8. vidunder, men blandt andre børn, ja der er han "blot" et barn i flokken, ingen særstatus.
Vores søn går i dp fra kl. 9-15 (heraf sover han 3 timer) og han har mange fridage og altid lange ferier. Jeg synes det er godt for ham at være i dp, og ja så er det også en nødvendighed.
Måske Konrad kan fornemme din modstand mod at aflevere ham? De små fornemmer jo alt, og hvis han kan mærke at du ser BH som et nødvendigt onde, mon så ikke det smitter af?
Ti dit spørgsmål vil jeg sge, at du da selvfølgelig skal holde ham hjemme. Det gør jeg også med min søn i min laaaaaange sommerferie.
Mvh. Line.
Anmeld