Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Ny mor

Mumto3 skriver:

Her vil jeg blot lige fortælle, at ud af de ca. 50 mødre jeg gennem tiderne har stiftet bekendskab med så er der 2 (TO!) der havde 'anden uddannelse', ellers var det udelukkende pædagoger og akademikere vælger at have hjemmebørn. I starten var jeg rystet over alle de pædagoger der sagde, at de aldrig ville udsætte deres eget barn, for det de daglig så i deres respektive institutioner, men efterhånden vænnede jeg mig til det.

-og lad mig så lige understrege, at der er STOR forskel på institutioner, og hvordan børnene har det de forskellige steder. Bare lige hvis der er nogle pædagoger der læser med og tænker, at i deres institution der har børnene det godt!

Igen vil jeg anbefale bogen Velfærdsyngel. Den er meget let læst, og den giver virkelig stof til eftertanke!

P.S. jeg kom engang til at sidde ved siden af en børnepsykolog til en fest. Hun synes det var fantastisk at jeg gik hjemme med børnene. Hendes erfaring var, at hjemmebørn som regel var meget længere fremme i skoen end institutionsbørn, og hvis der endelig var et punkt der ikke var blevet stimuleret så meget (f.eks. det musiske eller andet), så var hjemmebørnenes ballast så meget større, at de lyn hurtigt fik indhentet det de 'manglede'.

1000 tak for bog-tips, den vil jeg straks reservere!!!

Kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Miamaja

BLIV hjemme med ham eva. det ville jeg selv gore

Anmeld

19. maj 2009

Honningblomst

OPDATERING:

Sidste nyt herfra...jeg er virkelig ked og frustreret lige nu...Min x ringede eller blev ringet op af børnehaven da jeg valgte ikke at sende Konrad afsted selvom goggerne mente han skulle køres ind på stuen for 5 uger og så ferie i 7 og så forfra...det valgte jeg så ikke at gøre.
Men min x er af en anden mening og nu er jeg indkaldt til møde. Haf fået et meget ubehageligt brev, hvor der bl.a står at de er bekymret for Konrads udvikling hvis ikke han kommer i børnehaven og hvad jeg kan tilbyde ham.
Jeg er så rystet og ked.
Skal jeg forsvare at jeg vil have min lille søn hjem, er det min skyld de ikke tog hensyn til ham og sendte ham på en anden stue da han endelig var blevet tryg ved den første.
Børnehaven er stor med 100børn og meget voldsom med fart på...tænker om han havde det bedre i en lille børnehave med mere struktur....han har svært ved skift i hverdagen og vil vide hvad der skal ske. Det er ikke muligt hvo han er nu.
Men kan han være hjemme i 4-5 mdr. skader jeg ham så??
Jeg vil ikke til det møde med min x, jeg kender ham for godt og det her er kun endnu en dråbe af latterlige indslag fra hans side for at genere mig...men jeg er sgu så ked. Vil jo bare gerne min søn og ja, mine drenge.
Burde måske skrive som anonym, da jeg er sikker ¨på han forfølger mig her også...men altså, nu er jeg så ikke anonym...
Hvad skal jeg gøre...jeg er vire´kelig ked og frustreret.
Knus Eva..

Anmeld

19. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

OPDATERING:

Sidste nyt herfra...jeg er virkelig ked og frustreret lige nu...Min x ringede eller blev ringet op af børnehaven da jeg valgte ikke at sende Konrad afsted selvom goggerne mente han skulle køres ind på stuen for 5 uger og så ferie i 7 og så forfra...det valgte jeg så ikke at gøre.
Men min x er af en anden mening og nu er jeg indkaldt til møde. Haf fået et meget ubehageligt brev, hvor der bl.a står at de er bekymret for Konrads udvikling hvis ikke han kommer i børnehaven og hvad jeg kan tilbyde ham.
Jeg er så rystet og ked.
Skal jeg forsvare at jeg vil have min lille søn hjem, er det min skyld de ikke tog hensyn til ham og sendte ham på en anden stue da han endelig var blevet tryg ved den første.
Børnehaven er stor med 100børn og meget voldsom med fart på...tænker om han havde det bedre i en lille børnehave med mere struktur....han har svært ved skift i hverdagen og vil vide hvad der skal ske. Det er ikke muligt hvo han er nu.
Men kan han være hjemme i 4-5 mdr. skader jeg ham så??
Jeg vil ikke til det møde med min x, jeg kender ham for godt og det her er kun endnu en dråbe af latterlige indslag fra hans side for at genere mig...men jeg er sgu så ked. Vil jo bare gerne min søn og ja, mine drenge.
Burde måske skrive som anonym, da jeg er sikker ¨på han forfølger mig her også...men altså, nu er jeg så ikke anonym...
Hvad skal jeg gøre...jeg er vire´kelig ked og frustreret.
Knus Eva..

Arhm for fanden da også. Tag til det møde og hold på dit. Find alt den dokumentation du kan om hjemmegående børn og brug det!!

Pøj pøj

Anmeld

19. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Puh, det er svært at sige hvad du helt præcist skal gøre, men i første omgang er jeg nu ikke nervøs - jeg har indtryk af at du er en vanvittig stærk person som slås som en løvemor for sine børn   Og som du selv flere gange har rådet andre til: Følg din intuition - det er DIT barn og du ved hvad han har brug for i laaangt de fleste situationer.

Hvad angår farmand - æv, sørgeligt at han ikke har bedre ting at bruge sin tid på end at genere dig, som du siger

Stort knus herfra

Anmeld

19. maj 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Arhm for fanden da også. Tag til det møde og hold på dit. Find alt den dokumentation du kan om hjemmegående børn og brug det!!

Pøj pøj

Tak...men for helvede at jeg skal forsvare det og at min x snigløber mig på den måde....er så skuffet...og ved han har fyldt godt på.

Anmeld

19. maj 2009

LotteN

Puha eva.. er godt nok ked af og høre Konrad ikke kan falde til i børnehaven.
Har du undersøgt om det er muligt og få ham flyttet i en anden børnehave (jeg har ikke læst hele tråden, så derfor jeg spørger)

Anmeld

19. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

Puha eva.. er godt nok ked af og høre Konrad ikke kan falde til i børnehaven.
Har du undersøgt om det er muligt og få ham flyttet i en anden børnehave (jeg har ikke læst hele tråden, så derfor jeg spørger)

Han var meget glad for den da han som forsigtig 2 år og 5 mdr. dreng startede...han var glad ved stuen men så valgte de at flytte ham til en anden stue, trods det at de på den lille stue sagde at han knyttede sig meget til de voksne...ingen af mine drenge har været rigtig glade ved bh.
Men altså...nu ville jeg nyde de måneder med ham og så håbe han var lidt styrket og ja, for at være sammen med mit barn....for børn SKAL jo ikke gå i børnehave.
Nå, men jo...jeg tænker nu om den lille bh der er i byen er bedre...få børn og mere struktur....hvad tror du??
Knus Eva..som fanme er ked

Anmeld

19. maj 2009

LotteN

Eva skriver:

Han var meget glad for den da han som forsigtig 2 år og 5 mdr. dreng startede...han var glad ved stuen men så valgte de at flytte ham til en anden stue, trods det at de på den lille stue sagde at han knyttede sig meget til de voksne...ingen af mine drenge har været rigtig glade ved bh.
Men altså...nu ville jeg nyde de måneder med ham og så håbe han var lidt styrket og ja, for at være sammen med mit barn....for børn SKAL jo ikke gå i børnehave.
Nå, men jo...jeg tænker nu om den lille bh der er i byen er bedre...få børn og mere struktur....hvad tror du??
Knus Eva..som fanme er ked

Altså hvis Konrad ikke er glad for at gå der hvor han er nu og han er en dreng der har brug for en meget strukteret børnehave og det kan du få hvis du flytter ham, så ville jeg da sandelig ikke værei tvivl om det et øjeblik.
Evt. så prøv da og ring og snak med den anden børnehave?
Men I er jo selvfølgelig to om dette. så selvom du helt vil være fri, ville jeg nok tage en snak med din eks og fortælle ham du vil ringe ned og snakke med  den anden børnehave og høre hvad de siger... så har du jo i hvert fald informerede ham om det (hvis du altså ringer dertil)

Altså min mening er også et barn skal i børnehave, da det er sundt og komme ud og få brandt noget krudt af sammen med andre børn. og ikke kun lige søskende! men jeg vil så også sige, det skal skisme ikke være for værd en pris..! ville aldrig sende et barn ulykkeligt i bærnehave flere dage i træk, så ville jeg nu finde en løsning, så jeg kan nu godt forstå dig!

Anmeld

19. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

Altså hvis Konrad ikke er glad for at gå der hvor han er nu og han er en dreng der har brug for en meget strukteret børnehave og det kan du få hvis du flytter ham, så ville jeg da sandelig ikke værei tvivl om det et øjeblik.
Evt. så prøv da og ring og snak med den anden børnehave?
Men I er jo selvfølgelig to om dette. så selvom du helt vil være fri, ville jeg nok tage en snak med din eks og fortælle ham du vil ringe ned og snakke med  den anden børnehave og høre hvad de siger... så har du jo i hvert fald informerede ham om det (hvis du altså ringer dertil)

Altså min mening er også et barn skal i børnehave, da det er sundt og komme ud og få brandt noget krudt af sammen med andre børn. og ikke kun lige søskende! men jeg vil så også sige, det skal skisme ikke være for værd en pris..! ville aldrig sende et barn ulykkeligt i bærnehave flere dage i træk, så ville jeg nu finde en løsning, så jeg kan nu godt forstå dig!

Altså, han er kun lige blevet tre år og jeg har fri indtil sep....han skal have ferie i 7 uger om en måned....synes simpelthen ikke der er agumenter imod at holde ham hjemme...på ingen måde.
Og nej, i min verden er børnehaven kun et nødvendigtt onde...mine unger er skønne og jeg og dem nyder at være sammen-smiler- jeg tænker mit om forældre der går hjemme og sender små børn ud og passes af andre, men det må man acceptere lige såvel som goggerne sgu må acceptere at der er forældre der kan og vil deres børn.
Men jo, vi besøger den anden bh i morgen.
Knus og tak-smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.