Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Pia.

Eva Eva Eva.... behøver jeg svare.... mit svar kender du jo næsten... selvfølgelig skal Konrad være hjemme hos dig... han er jo helt klart ikke glad for børnehaven og når du har muligheden for at lade ham vente ville jeg gøre det hvis jeg var dig... du får ALDRIG denne her tid tilbage, så det er bare med at bruge den bedst muligt... er så glad for jeg stadig kan sige mine børn har været mere hjemme end passet ude, det er da skønt at se tilbage på og det samme kan du.. og op i numsen med de gogger - det er vores børn ikke deres ....

Nyd du de timer om dagen med ham alene... og send dine store drenge i skole....

Jeg havde taget helt samme valg - hvilket jeg jo også gør her i forbindelse med min flytning, jeg kunne jo godt vælge at Mads skulle i børnehave med det sammen, men det kan han tids nok komme...

Stort knus fra mig til dig, som mener vi helt bestemt skal lave noget hyggeligt sammen med de små som snart ikke går i børnehave mere ....

P.s selvfølgelig har jeg tid til at snakke en dag .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Hej Eva

Jeg vil sige til dig at jeg er misundelig på at du har mulighed for at have ham hjemme så længe Bare det var mig. Hvis jeg havde mulighed for at tilbringe så megen til sammen med en af mine piger, eller dem begge ville jeg gøre det.
Jeg tror ikke på den med at de skal afsted og stimuleres. Jeg mener, han ser jo andre børn, og du finder sikkert på ting af lave med ham. Jeg har f. eks aldrig været i hverken vuggestue eller børnehave, min farmor og farfar var så priviligerede at have mig imens mine forældre var på arbejde Og jeg mener ikke jeg har taget skade.
Det er synd han ikke bryder sig om børnehaven, hvad er grunden til det? Er der ikke mulighed for at han kan blive rykket?

Jeg syntes I hvertfald du skal følge dit hjerte og ikke andres meninger

Kh Heidi

Søde Heidi...Tak for dit svar-smiler-
Tja, hvorfor er han ikke glad ved den....det har han egentlig aldrig været og heller ikke de to andre, de passer vidst bare dårligt ind...hmm...Men altså det blev slemt nu han blev flyttet til anden stue og aldrig rigtig er blevet kørt ind...
Knus til dig...endnu en der faktisk er blevet et helt menneske uden instituionsliv bag sig...smiler

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Eva Eva Eva.... behøver jeg svare.... mit svar kender du jo næsten... selvfølgelig skal Konrad være hjemme hos dig... han er jo helt klart ikke glad for børnehaven og når du har muligheden for at lade ham vente ville jeg gøre det hvis jeg var dig... du får ALDRIG denne her tid tilbage, så det er bare med at bruge den bedst muligt... er så glad for jeg stadig kan sige mine børn har været mere hjemme end passet ude, det er da skønt at se tilbage på og det samme kan du.. og op i numsen med de gogger - det er vores børn ikke deres ....

Nyd du de timer om dagen med ham alene... og send dine store drenge i skole....

Jeg havde taget helt samme valg - hvilket jeg jo også gør her i forbindelse med min flytning, jeg kunne jo godt vælge at Mads skulle i børnehave med det sammen, men det kan han tids nok komme...

Stort knus fra mig til dig, som mener vi helt bestemt skal lave noget hyggeligt sammen med de små som snart ikke går i børnehave mere ....

P.s selvfølgelig har jeg tid til at snakke en dag .....

tak min smukke veninde....og ja, jeg er jo enig....men hvorfor skal man så føle man skal forsvare at have sit barn hjemme...de så helt forkerte ud nede i børnehaven da jeg sagde det...øvøv...
Men ja, vi skal klart lave noget med de små så...grunden til jeg ville ringe var for at høre og dig og børnene skal noget d.21 maj??
Knus til dig..
Eva

Anmeld

14. maj 2009

Pia.

Eva skriver:

tak min smukke veninde....og ja, jeg er jo enig....men hvorfor skal man så føle man skal forsvare at have sit barn hjemme...de så helt forkerte ud nede i børnehaven da jeg sagde det...øvøv...
Men ja, vi skal klart lave noget med de små så...grunden til jeg ville ringe var for at høre og dig og børnene skal noget d.21 maj??
Knus til dig..
Eva

Hej igen søde....

Jeg syntes du vælger helt rigtigt - BASTA

D. 21 - er der måske en fødselsdag hos farmor, men det er ikke sikkert endnu, og hvis det er, er det først til middag om aften, hvad havde du i tankerne søde...

KNUS KNUS KNUS....

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Hej igen søde....

Jeg syntes du vælger helt rigtigt - BASTA

D. 21 - er der måske en fødselsdag hos farmor, men det er ikke sikkert endnu, og hvis det er, er det først til middag om aften, hvad havde du i tankerne søde...

KNUS KNUS KNUS....

Min kære store dreng bliver 12 år-smiler og skal holde for familien formiddag og så ville han bare så gerne have jer om aftenen...I var vigtigst...smiler- og så kunne vi finde på noget...grille, tage ud til noget, hvad ved jeg-smiler
Knus..

Anmeld

14. maj 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

Jeg vil mene han har bedst af at komme afsted, måske ikke alle ugens dage, men i hvert fald regelmæssigt. Selvfølgelig skal han holde ferie med de store, men jeg mener ikke han har godt af at gå hjemme til du skal starte i skole igen.

Grunden til jeg mener det er, at jeg tror han bliver forvirret!! Han har godt af at være sammen med de andre børn i børnehaven, få venskaber og lærer at tackle hverdagen. Jeg ville være bange for de andre børn ville lukke ham ude, netop fordi han så sjældent er der og ikke knytter sig til de andre børn.

Jeg har altid selv sagt, at mine børn skulle absolut ikke passes ude før de skule i børnehave, altså som 3-årige. Men jeg har virkelig fået øjnene op og ændret holdning, 180 grader! Jeg kan jo nu se hvor meget det giver mine børn, at være sammen med andre børn dagligt. De har udviklet sig helt vildt - og er ikke bange for at mænge sig med andre børn, når vi er ude. Før var de meget forsigtige, men nu løber de bare over til dem. De har også godt af at lære, at der også findes regler osv. andre steder, de har godt af at have en hverdag væk fra mor og far, danne deres eget sociale netværk og respektere andre voksne.
Jeg er sikker på mine børn ville blive meget pylret, hvis de gik hjemme hos mig - ikke at alle ville det, men som mor vil man jo helst gerne pakke dem lidt ind i vat .

Puha, sikken en smøre. Håber du kan bruge lidt af det

Lone - som glæder sig til at få børnene hjem i eftermiddag, efter de har hygget med mormor og morfar i vuggestuen til bedsteforældredag, samt besøg i pølsevognen )

HVor er jeg bare enig i det du skriver og kan også nikke genkendende til det hele ;-)

Anmeld

14. maj 2009

Pia.

Eva skriver:

Min kære store dreng bliver 12 år-smiler og skal holde for familien formiddag og så ville han bare så gerne have jer om aftenen...I var vigtigst...smiler- og så kunne vi finde på noget...grille, tage ud til noget, hvad ved jeg-smiler
Knus..

det ville vi elske og ville bare være så skønt at komme lidt VÆK.... Må jeg lige lade den stå åben søde... finder lige ud af om de skal til farmors fødselsdag...

KNUS...

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

det ville vi elske og ville bare være så skønt at komme lidt VÆK.... Må jeg lige lade den stå åben søde... finder lige ud af om de skal til farmors fødselsdag...

KNUS...

Det er bare en aftale...krydser fingre for at I kan.-smiler-
Knus...

Anmeld

14. maj 2009

Mumto3

Nu har jeg slet ikke læst hele denne lange tråd, så undskyld hvis jeg gentager noget som allerede er skrevet.

Hvis du trænger til nogle gode argumenter for hvorfor børn bør gå hjemme frem til skole alderen, kan du læse bogen: Velfærdsyngel. Det er en meget skræmmende bog, der er skrevet af en professor på pædagogseminaret (det vil sige han uddanner kommende pædagoger) og han ser en direkte sammenhæng mellem lavere selvværd hos børn, spiseforstyrrelser , dem der skærer i sig selv, selvmordsforsøg og den stigning der er sket inden for de sidste 30 år, samtidig med en markant stigning i antallet af timer børn bruger i institutioner.

Så du er ikke nogen ond mor, men en god og kærlig mor, hvis du lytter til dit barn og beholder ham hjemme i et par måneder!!!!

'Vi' er en del der går hjemme med vores børn, og hvis du savner legekammerater til din søn, så prøv at undersøge om der ikke er hjemmebørn (eller institutionsfrie børn) i nærheden af dig. Jeg ved at der flere steder i landet er små 'hold' at hjemmebørn, og nye børn er altid velkomne!!!

Jeg håber for din søns skyld at du får overtalt hans far til at han skal have lov til at gå hjemme til sept. Det er jo nogle ganske få måneder vi taler om, ud af et helt liv!!! -giv ham den glæde og den ballast det vil være for ham at gå hjemme sammen med dig, så han har lidt at stå i mod med, når han starter i institution igen.

Kh Mor til 3 hjemmebørn!

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Mumto3 skriver:

Nu har jeg slet ikke læst hele denne lange tråd, så undskyld hvis jeg gentager noget som allerede er skrevet.

Hvis du trænger til nogle gode argumenter for hvorfor børn bør gå hjemme frem til skole alderen, kan du læse bogen: Velfærdsyngel. Det er en meget skræmmende bog, der er skrevet af en professor på pædagogseminaret (det vil sige han uddanner kommende pædagoger) og han ser en direkte sammenhæng mellem lavere selvværd hos børn, spiseforstyrrelser , dem der skærer i sig selv, selvmordsforsøg og den stigning der er sket inden for de sidste 30 år, samtidig med en markant stigning i antallet af timer børn bruger i institutioner.

Så du er ikke nogen ond mor, men en god og kærlig mor, hvis du lytter til dit barn og beholder ham hjemme i et par måneder!!!!

'Vi' er en del der går hjemme med vores børn, og hvis du savner legekammerater til din søn, så prøv at undersøge om der ikke er hjemmebørn (eller institutionsfrie børn) i nærheden af dig. Jeg ved at der flere steder i landet er små 'hold' at hjemmebørn, og nye børn er altid velkomne!!!

Jeg håber for din søns skyld at du får overtalt hans far til at han skal have lov til at gå hjemme til sept. Det er jo nogle ganske få måneder vi taler om, ud af et helt liv!!! -giv ham den glæde og den ballast det vil være for ham at gå hjemme sammen med dig, så han har lidt at stå i mod med, når han starter i institution igen.

Kh Mor til 3 hjemmebørn!

Tusind tak for dit svar-smiler. Det kan jeg virkelig bruge til noget, vil læse den bog du taler om og så få undersøgt om der er nogle legestuer eller hjemmebørn hernede-smiler.
Må være skønt at gå hjemme med sine børn....dejligt, heldige dig...
Møder du tit mennesker hvor du skal forklare og forsvare dit valg??
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.