Nu har jeg slet ikke læst hele denne lange tråd, så undskyld hvis jeg gentager noget som allerede er skrevet.
Hvis du trænger til nogle gode argumenter for hvorfor børn bør gå hjemme frem til skole alderen, kan du læse bogen: Velfærdsyngel. Det er en meget skræmmende bog, der er skrevet af en professor på pædagogseminaret (det vil sige han uddanner kommende pædagoger) og han ser en direkte sammenhæng mellem lavere selvværd hos børn, spiseforstyrrelser , dem der skærer i sig selv, selvmordsforsøg og den stigning der er sket inden for de sidste 30 år, samtidig med en markant stigning i antallet af timer børn bruger i institutioner.
Så du er ikke nogen ond mor, men en god og kærlig mor, hvis du lytter til dit barn og beholder ham hjemme i et par måneder!!!!
'Vi' er en del der går hjemme med vores børn, og hvis du savner legekammerater til din søn, så prøv at undersøge om der ikke er hjemmebørn (eller institutionsfrie børn) i nærheden af dig. Jeg ved at der flere steder i landet er små 'hold' at hjemmebørn, og nye børn er altid velkomne!!!
Jeg håber for din søns skyld at du får overtalt hans far til at han skal have lov til at gå hjemme til sept. Det er jo nogle ganske få måneder vi taler om, ud af et helt liv!!! -giv ham den glæde og den ballast det vil være for ham at gå hjemme sammen med dig, så han har lidt at stå i mod med, når han starter i institution igen.
Kh Mor til 3 hjemmebørn!
Anmeld