Hmm....ville jeg være den onde mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Honningblomst

Pia skriver:

Det er jo svært...
Men og holde ham hjemme fra juni til september er jo også lang tid..
Så skal han køres ind igen helt fra start og alt er nok engang nyt for ham..
Men det er svært og skal vælge..
Lærke blev kørt godt ind i bh i januar i år..
Men pga sygdom og ferie var hun stort set ikke i bh hele februar med det resultat at hun startede helt på nuk, da hun vendte tilbage efter godt 3½ uge hjemme..
Det var hårdt og se hende starte på bar bund igen..
Nu har hun fundet en rigtig god rytme der oppe og selvom jeg går hjemme på barsel, så kommer hun i bh..
så veklser det bare meget hvor længe hun er der..
Nogle dage er hun der 6 timer, andre dage kun 4 timer..
Så holder hun lidt på skift fri mandag, onsdag el fredag, så det er sammehængede dage hun er der oppe..
Har talt meget med pædagoerne om det, da de jo også kunne mærke hvor svær starten havde været for Lærke..
De fortæller også nu at Lærke er faldet så godt til og at den måde vi gør det på nu med korte dage og fridage bare er super fint..
I marts månede havde jeg aldrig troet at hun ville blive glad for bh, men nu fungere det bare så gdot..
Faktisk skal hun have en legekammerat med hjem fra bh i dag for første gang og hun er så stolt og glæder sig så meget..

Men du skal jo gøre hvad du finder bedst for dit barn..
Personligt mener jeg kke at ungerne har godt af og gå hjemme og op af os hele tiden..
Jeg syntes de skal ud blandt andre og have stimuleret deres sanser og have input fra andre børn. Men der er vi jo forskellige på det område..

Pia.

Først og fremmest bliver jeg nød til at sige at det at have et barn hjemme jo ikke er det samme som at de ingen kontakt har eller får til andre børn...og så mener jeg faktisk ikke så små børn har det store behov for at passes ude, når deres forældre er hjemme...men jeg har også holdt mine børn hjemme når jeg havde barsel osv.
Problemet er at han har været hjemme en del den sidste måned, så enten skal jeg køre ham ind forfra nu eller vente..og med en ferie midt i det hele synes jeg bare det er synd for ham...
Knus Eva og tak for svar-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg ville helt klart holde ham hjemme:0)

Jeg har selv aldrig gået i dagpleje, vuggestue eller børnehave da jeg var lille, blev passet hjemme ved min skønne moar. Har en lille søster der er to år yngre end mig, og vi nød det:0)

Skade har jeg bestemt ikke taget, har et meget socialt liv, og fungere super.

Jeg er også af den overbevisning at børn ikke blive bedre sociale mennesker af at komme i bh.

Så når lysten siger du vil have ham hjemm, så synes jeg det er alle tiders:0) Du er jo MOAR med stort M, bare der var flere af din slags............

Knus fra Christina, der ville gøre det samme, hvis jeg havde så laaaaaaaaaaaaaaang en sommerferie:0)

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Hej og tak for svar-smiler.
Han startede i sep. kun 2 år og 5 måneder gammel og blev til sidste glad for den stue han gik på...1 april blev han flyttet til en anden stue og den er han ikke glad ved...men ingen af mine børn har været glad for børnehaven, de passer simpelthen ikke ind i det system og ville ønske der var et alternativ eller jeg kunne holde dem hjemme indtil skolestart....for skolen har begge de store elsket og fungeret i.
Men lige nu er jeg mest for bare at have ham hjemme og så ligesom starte på et frisk 1 aug-smiler
Knus Eva.

Synes absolut ikke du er en dårlig mor, hvis du holder ham hjemme.... Og han har jo sine to brødre hjemme også:-)

Min datter elsker sin børnehave, men jeg holder også dem begge hjemme jævnligt....
Dog mest Filuca, for Milas skal helst aktiveres KONSTANT og han er meget hård ved sin søster for tiden, så jeg skal være efter ham hele tiden....
Og Filuca synes bare det bedste i verden er en dag hjemme med mig uden Milas:-)

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

Eva skriver:

Uha, vi ser meget forskelligt på det kan jeg høre...
Først og fremmest så tror jeg ikke det er godt at være lidt og være lidt væk...det skal være fast for at han kan forholde sig til det...om en måned skal han have ferie, så der kommer et brud...
Der kommer hele tiden ny børn ind på den stue han går på, så det frygter jeg ikke..altså med venner..han kan sagtens lege med de andre, men har ikke behov for dte...han vælger at lege selv i høj grad eller knytte sig til de voksne, præcis som min ældste søn gjorde...de passer slet ikke ind på den måde at opbevare børn på.

Forskellige regler og voksne det kan han vidst sagtens, præcis som alle andre børn kan....og så er han skilsmissebarn jo, så der er masser af brud og mange ting han skal forholde sig til...

Jeg er forundret over at forældre tror børnehaver er så vigtige...virkelig forundret...jeg bruger den kun af nød og nok derfor jeg ikke kans e han skal afsted når jeg er hjemme og slet ikke når han kun lige er tre år og ikke har e kæmpe behov for børn omkring sig dagen lang.

Men jeg tror nu han med alderen bedre vl kunne børnehave, da han så får nemmere ved at tackle sine følelser omkring det og får et behov for venner....men at han bliver 3½ år inden, det tror jeg kun er godt.

Knus Eva

Jamen er det ikke kun godt med lidt forskellige holdninger

Jeg bruger skam kun vuggestuen - snart børnehaven, udelukkende for mine børns skyld. Jeg kunne sagtens tilrettelægge mit arbejde således de kunne gå hjemme, begge to. Men jeg kan se og mærke, at de har behov for at være sammen med andre børn - efter et par dage hjemme keder de sig rigtig meget og snakker om vuggestuen, så jeg ved de er glade for stedet.

Til gengæld er de kun afsted 3-4 timer dagligt. Jeg henter dem hver dag til middag, hvor de kommer hjem og sover.
Så for vores vedkommende er vuggestuen udelukkende brugt som et legested for dem. Det samme bliver børnehaven.

Men ja, det kommer selvfølgelig meget an på hvordan børnene er..mine er meget sociale og elsker fællesskabet

Lone

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg ville helt klart holde ham hjemme:0)

Jeg har selv aldrig gået i dagpleje, vuggestue eller børnehave da jeg var lille, blev passet hjemme ved min skønne moar. Har en lille søster der er to år yngre end mig, og vi nød det:0)

Skade har jeg bestemt ikke taget, har et meget socialt liv, og fungere super.

Jeg er også af den overbevisning at børn ikke blive bedre sociale mennesker af at komme i bh.

Så når lysten siger du vil have ham hjemm, så synes jeg det er alle tiders:0) Du er jo MOAR med stort M, bare der var flere af din slags............

Knus fra Christina, der ville gøre det samme, hvis jeg havde så laaaaaaaaaaaaaaang en sommerferie:0)

Åh...tak tak tak..dejligt med sådan et indlæg og jeg har det jo præcis som dig,...har heller ikke selv været ude og blive passet og har altid været meget social og vellidt af de andre børn...eneste forskel var at jeg ikke var så "hård" som børnehavebørnene, men jeg har jo heller ikke skulle kæmpe om alt.

Ja, jeg holder en dejlig lang ferie med ham og så må goggerne mene og sige hvad de vil´...de er da mit barn og mig der bestemmer, ikke-smiler.

Knus og god dag,,

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Jamen er det ikke kun godt med lidt forskellige holdninger

Jeg bruger skam kun vuggestuen - snart børnehaven, udelukkende for mine børns skyld. Jeg kunne sagtens tilrettelægge mit arbejde således de kunne gå hjemme, begge to. Men jeg kan se og mærke, at de har behov for at være sammen med andre børn - efter et par dage hjemme keder de sig rigtig meget og snakker om vuggestuen, så jeg ved de er glade for stedet.

Til gengæld er de kun afsted 3-4 timer dagligt. Jeg henter dem hver dag til middag, hvor de kommer hjem og sover.
Så for vores vedkommende er vuggestuen udelukkende brugt som et legested for dem. Det samme bliver børnehaven.

Men ja, det kommer selvfølgelig meget an på hvordan børnene er..mine er meget sociale og elsker fællesskabet

Lone

Mine børn keder sig aldrig...aldrig nogen sinde og jeg er ret sikker på det er fordi de ikke har været meget afsted og ude og hele tiden er blevet stimuleret, de kan lege i timevis-smiler.

Men jeg er også af den overbevisning at børn under 3 år intet behov har for at komme ud....

Knus Eva..

Anmeld

14. maj 2009

Valle81

Eva skriver:

Åh...tak tak tak..dejligt med sådan et indlæg og jeg har det jo præcis som dig,...har heller ikke selv været ude og blive passet og har altid været meget social og vellidt af de andre børn...eneste forskel var at jeg ikke var så "hård" som børnehavebørnene, men jeg har jo heller ikke skulle kæmpe om alt.

Ja, jeg holder en dejlig lang ferie med ham og så må goggerne mene og sige hvad de vil´...de er da mit barn og mig der bestemmer, ikke-smiler.

Knus og god dag,,

Fuldstændig ening:0)

Og ja de kan sige hvad de vil, synes bare de skulle glæde sig over, at der stadig er forældre, som synes at de og familien er nok for ders børn.

Nu er min datter selv meget glad for at gå i børnehave, og jeg har ikke på noget tidpunkt været istand til at holde fri i længere perioder( alene mor(far slet ikke inde i billedet, så aldrig friweekender eller anet) og fuldtidsarbejde). Så hun har nu været vant til dagpleje og børnehave. Men når jeg har fri, så holder hun fri......med mindre jeg virkelig trænger til et pusterum....... og jeg ville ønske jeg kunne have gået hjemme sammen med hende til hun skulle starte i skole, og så måske kun have været i dagpleje og børnehave fx 3 dage om ugen fra 9-14, eller noget i den stil:0)

Men har ikke været så heldig............

Knus

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

Eva skriver:

Mine børn keder sig aldrig...aldrig nogen sinde og jeg er ret sikker på det er fordi de ikke har været meget afsted og ude og hele tiden er blevet stimuleret, de kan lege i timevis-smiler.

Men jeg er også af den overbevisning at børn under 3 år intet behov har for at komme ud....

Knus Eva..

Jeg havde nøjagtig samme holdning som dig, at børn under 3 år intet behov havde for at komme ud. Men for mine børn passer det ikke og jeg har virkelig ændret holdning. Måske er det også fordi vi har været heldige at finde en rigtig god vuggestue, hvor børnene elsker pædagogerne på deres stue...de har heller ikke megen udskriftning af personalet, hvilket jo også er med til at gøre dem trygge

Jeg kan udmærket forstå din holdning, jeg har selv haft den samme. Men den har jeg ikke efter jeg har set, hvor godt de trives

Anmeld

14. maj 2009

Pia

Eva skriver:

Først og fremmest bliver jeg nød til at sige at det at have et barn hjemme jo ikke er det samme som at de ingen kontakt har eller får til andre børn...og så mener jeg faktisk ikke så små børn har det store behov for at passes ude, når deres forældre er hjemme...men jeg har også holdt mine børn hjemme når jeg havde barsel osv.
Problemet er at han har været hjemme en del den sidste måned, så enten skal jeg køre ham ind forfra nu eller vente..og med en ferie midt i det hele synes jeg bare det er synd for ham...
Knus Eva og tak for svar-smiler

Hver forældre gør jo hvad de mener der er bedst for deres børn og sådan skal det også være..
Selv blev jeg trukket ud af bh da jeg var 4 år gammel, fordi de ikke ville lade mig sove til middag der nede og det resulterede så i at mine forældre havde en krop umulig pige hver eftermiddag  ( mig der ellers altid har været en engel  )
Men de beholdte mig så hjemme da de var selvstændige og vi havde en dp mor ansat der hjemme ( hun var mere en ekstra bedste for os) ..
Jeg tog egentlig heller ikke skade af det og dte gjorde min lillebror som aldirg kom i bh heller ikke..
Men jeg røv kede mig dagligt...
Så allerede i en alder af fire år begyndte jeg og besøge de ældre mennesker der boede omkring os, når jeg cyklede rundt..
og sjovt nok arbejder jeg med ældre i dag
Nåmen det jeg ville frem til var at jeg har aldrig haft problemer med og være social, men jeg savnede helt vildt og have nogen og lege med hver dag..

Men så længe du har det godt med dine valg og det fungere for dig og ungerne og deres far, så er det jo klart det vigtigste..

Pia.

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

Hver forældre gør jo hvad de mener der er bedst for deres børn og sådan skal det også være..
Selv blev jeg trukket ud af bh da jeg var 4 år gammel, fordi de ikke ville lade mig sove til middag der nede og det resulterede så i at mine forældre havde en krop umulig pige hver eftermiddag  ( mig der ellers altid har været en engel  )
Men de beholdte mig så hjemme da de var selvstændige og vi havde en dp mor ansat der hjemme ( hun var mere en ekstra bedste for os) ..
Jeg tog egentlig heller ikke skade af det og dte gjorde min lillebror som aldirg kom i bh heller ikke..
Men jeg røv kede mig dagligt...
Så allerede i en alder af fire år begyndte jeg og besøge de ældre mennesker der boede omkring os, når jeg cyklede rundt..
og sjovt nok arbejder jeg med ældre i dag
Nåmen det jeg ville frem til var at jeg har aldrig haft problemer med og være social, men jeg savnede helt vildt og have nogen og lege med hver dag..

Men så længe du har det godt med dine valg og det fungere for dig og ungerne og deres far, så er det jo klart det vigtigste..

Pia.

Jeg er meget enig med dig Pia.
 - jeg er heller aldrig blevet passet ude, men blev passet hjemme af min mormor.
MIn bror blev også passet hjemme.
Vi kom først ud da vi startede i skole.

Egentlig har jeg aldrig haft problemer med at fungere socialt, men jeg husker også jeg kedede mig som barn - min bror er 4 år ældre, så jeg gik 4 år alene hjemme med min mormor.
Når jeg kan se hvor meget mine egne børn har udviklet sig osv., så ville jeg ønske jeg også havde haft nogle legekammerater den gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.