hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Muffinmus

LIGE netop den her hændelse er da udsprunget af hævn over konen....ikke en skid andet end en latterlig lille mans desperate forsøg på at få konen til at blive hos ham, ellers skal han nok gøre kål på deres børn som hævn....

Er simpelthen så skidetræt af uduelige mænd hvis eneste løsning på deres sølle liv er at tage andres.

Mænd er det stærke køn!!!HA, siden hvornår, det er da dem der falder fra hinandne og slår deres egen familie ihjel.

Hvor meget mand er man så???

Intet andet end en sølle parodi på en mand, blottet for omsorg for de børn man selv har sat til verden og bør gøre alt for at beskytte, ikke tage det.

Og nej, ønsker ikke hævn over sådanne folk, ønsker bare de skal straffes behørigt.

Om det er at hænge manden op i sine egne boller og lade ham rådne op??Tjo, kunne bestemt være en mulighed hvis jeg havde noget at sige......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Dinna88

MariaE skriver:

LIGE netop den her hændelse er da udsprunget af hævn over konen....ikke en skid andet end en latterlig lille mans desperate forsøg på at få konen til at blive hos ham, ellers skal han nok gøre kål på deres børn som hævn....

Er simpelthen så skidetræt af uduelige mænd hvis eneste løsning på deres sølle liv er at tage andres.

Mænd er det stærke køn!!!HA, siden hvornår, det er da dem der falder fra hinandne og slår deres egen familie ihjel.

Hvor meget mand er man så???

Intet andet end en sølle parodi på en mand, blottet for omsorg for de børn man selv har sat til verden og bør gøre alt for at beskytte, ikke tage det.

Og nej, ønsker ikke hævn over sådanne folk, ønsker bare de skal straffes behørigt.

Om det er at hænge manden op i sine egne boller og lade ham rådne op??Tjo, kunne bestemt være en mulighed hvis jeg havde noget at sige......

Jeg har faktisk svært ved at tage dit indlæg seriøst... Desværre må jeg jo nok erkende at du er seriøs. Hvilket jeg synes er... Hm... Vildt.

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

mor:) skriver:

Når der er oprettet tråde omkring en tragisk hændelse, synes jeg, at det alt for ofte forholder sig sådan, at de fleste kommentarer drejer sig om hævn.

Fx. familietragedien med tvillingerne, som heldigvis er uden for livsfare.

Det er synd for børnene og moren, ingen tvivl om det. Og det er da fint, der oprettes tråde hvor man skriver hvor ked af det man er  på deres vejne osv.

Men man må da vide at manden ikke bare har valgt at gøre dette, som vi vælger hvad vi skal have at spise til aftensmad.

Manden har af en eller anden årsag set dette som ENESTE udvej. Det er måske svært at forstå for os, men manden har ikke kunne se andre udveje.

Jeg forsår heller ikke hvad det ville hjælpe at han dør? Får moren eller tvillingerne det bedre af det??

Dette var blot det seneste eksempel, men det er en generel tendens at folk skriver at "h*n burde skydes, h*n skulle ikke have lov at leve osv." når der er sket noget forfærdligt.

Jeg ser altid de situationer fra ofrets side af. Jeg har selv levet i skjul i rigtigt mange år, ham jeg gemmer mig for er stadig en reel trussel. Han har 3 børn, den ene er 6 måneder. Han er pædofil og har 2 koner fra et ø-rige syd på kloden. Købt og betalt. 20 år gamle. Hvordan et menneske som ham overhovedet har fået lov til at leve et liv, er ud over min fatteevne.

Jeg synes der mangler konsekvens i det danske retssystem. Jeg synes ikke vi beskytter vores ofre i den grad de har fortjent. Alt for mange gange handler det mere om at få den kriminelle ud og leve et helt, sundt liv end det handler om at få ofret ud i det samme gode, velfortjente liv. Det er ikke svært at tænke sig frem til konsekvensen ved at stikke sine små piger med en kniv. Eller lade dem brænde op i en bil. Eller voldtage dem, leje dem ud. Eller ...

Om straf er løsningen? Ja, for ofret. Så vi kan stå bagefter og se på samfundet som fællesskab tager ens side og får sagt tydeligt fra overfor sådan en opførsel.

Men jeg kunne ikke drømme om at ønske dem døde, ulykker eller andet. Det her er ikke personligt, det handler kun om en uønsket adfærd.

Anmeld

14. august 2012

Annette A

Tror det undrer mange hvorfor disse personer ønsker at tage livet af deres børn. Meget kan man rumme, sorg og afmagt, men hvorfor dræbe sine børn. Det virker ekstremt egoistisk at være så optaget af sin egen sorg, at man vil tage andre med i døden og det bliver man nok bare meget harm over. Tit lykkedes det jo heller ikke at de får taget livet af sig selv og det virker endnu mere uforståeligt. Hvis livet gør så ondt må man jo råde over sit eget liv, men for pokker da ikke lade det gå ud over uskyldige.

Tit handler deres motiv jo også om hævn overfor deres partner, så langt tænker de jo trods alt. Så noget overblik over deres handlinger har de jo trods alt i denne afmagt. Jeg tror det er meget svært at undgå, at mennesker bliver oprevet over en sådan handling da den jo trods alt har et slags overlæg, da personen åbenbart ønsker at straffe sin partner eller mener deres børn ikke skal leve videre uden dem. Det virker meget underligt og naturstridigt.

Synes bestemt heller ikke man skal ønske andre død, for hvilken verden får vi ud af det? Det er jo også trods alt også den største straf at leve videre med sine handlinger, hvis man skal tænke i den slags. Men ligesom man skal have forståelse for at nogen mennesker handler irrationelt, må man nok bare også erkende, at det ikke er alting man formår at sympatisere med.

Anmeld

14. august 2012

Plysbjørnen

Når der er oprettet tråde omkring en tragisk hændelse, synes jeg, at det alt for ofte forholder sig sådan, at de fleste kommentarer drejer sig om hævn.

Fx. familietragedien med tvillingerne, som heldigvis er uden for livsfare.

Det er synd for børnene og moren, ingen tvivl om det. Og det er da fint, der oprettes tråde hvor man skriver hvor ked af det man er  på deres vejne osv.

Men man må da vide at manden ikke bare har valgt at gøre dette, som vi vælger hvad vi skal have at spise til aftensmad.

Manden har af en eller anden årsag set dette som ENESTE udvej. Det er måske svært at forstå for os, men manden har ikke kunne se andre udveje.

Jeg forsår heller ikke hvad det ville hjælpe at han dør? Får moren eller tvillingerne det bedre af det??

Dette var blot det seneste eksempel, men det er en generel tendens at folk skriver at "h*n burde skydes, h*n skulle ikke have lov at leve osv." når der er sket noget forfærdligt.

Hvad kan være så slemt at man ser det som eneste udvej at slå sine egne børn ihjel???

Meget kan jeg forstå, både at man kan se så sur på ex-konen/manden at vedkomne bare skal dø... Men børn det går over min villeste fantasi... Det er små uskyldige væsener, som ikke gør en flue fortræd...

Men tilbage til emnet, så nej hævn hjælper ikke... Men nøj hvor har man dog en usædvanlig lyst til at gøre det...

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

Jeg var en af dem der skrev at han skulle have en kugle for panden, det er noget der bliver skrevet i situationen man sidder i, jeg går ikke ind for dødsdom, men ærlig talt, at manden ikke kunne se en anden udvej, det er IKKE en undskyldning for det han har gjort, og som Mette siger, så kan man slet ikke sætte sig ind i det hvis ikke man selv har oplevet noget på egen krop som kunne have dræbt en... især når gerningsmanden stadig render rundt på fri fod, eller fik en mild straf ... 

da jeg var 14 blev jeg voldtaget, og banket nok til at det kunne have været dødeligt, manden fik 7 ÅR !  og blev løsladt efter 5.. jeg kan da ikke helt lade være med at tænke, at jeg ville ønske at han havde fået den samme behandling (hvilket han formentlig fik i fængslet) . 

at slå en gerningsmand ihjel kan tit hjælpe ofrene med at leve deres liv mere fredeligt, jeg skal leve i frygt i resten af mit liv, for han går stadig rundt derude .. 

jeg skal frygte hver dag i mit liv at det sker for min datter .. 

tror jeg ville sove mere trygt om natten hvis han dengang havde fået sprøjten .. 

og hvis der var en der havde prøvet at dolke mine børn, jamen så skulle han da have samme omgang, for jeg ville ikke resikere han kom igen for at gøre arbejet færdigt ... 

men igen, hvis man ikke selv har stået i en livstruende situation pga. et andet meneskes afmagt, jamen så kan man ganske simpelt ikke sætte sig ind i de følelser der går igennem en .. 

Anmeld

14. august 2012

Clisolka

Dinna88 skriver:

Det hjælper bestemt ikke han dør - og det er jo grunden til at der ikke findes dødsdom

Men man må stærkt formode at han VILLE dø, når han også ligefrem vælger at lade det gå ud over børnene. Så ved han jo, at der ingen udvej er. Men der er ingen tvivl om at dette ikke var planlagt jo. Dette ER jo en handling af øjeblikket, og han er jo ikke en empatiløs psykopat. Han var en desperat mand der intet lys så, som var forblændet af sine EGNE følelser. Og i sådan et øjeblik, der kan alt ske.Der er en grund til at der er noget der hedder "sindssyg i øjeblikket."

Jeg synes det er LAVT at udtale, at manden fortjener at dø. For det første så fortjener ingen at dø - for vaskeægte psykopater og andre personer (I ved hvem jeg mener) er det jo for nemt at dø. Det er ikke dem der tabet noget, men alle omkring dem. Det er langt bedre at lade dem rådne op i en celle Men SÅDAN en person er der jo IKKE snak om her.

Perfekt skrevet! 

Anmeld

14. august 2012

Dinna88

Babymor2010 skriver:

Perfekt skrevet! 

Tak - er glad for at du er enig!
Men men men! Jeg må også lige påpege at jeg ikke ved mere end som så i denne sag!! Jeg ved ikke andet end at han stak børnene og alt det fordi hun ville forlade ham. Jeg kender absolut ikke til andet.

Anmeld

14. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
HeXeri skriver:

Jeg ser altid de situationer fra ofrets side af. Jeg har selv levet i skjul i rigtigt mange år, ham jeg gemmer mig for er stadig en reel trussel. Han har 3 børn, den ene er 6 måneder. Han er pædofil og har 2 koner fra et ø-rige syd på kloden. Købt og betalt. 20 år gamle. Hvordan et menneske som ham overhovedet har fået lov til at leve et liv, er ud over min fatteevne.

Jeg synes der mangler konsekvens i det danske retssystem. Jeg synes ikke vi beskytter vores ofre i den grad de har fortjent. Alt for mange gange handler det mere om at få den kriminelle ud og leve et helt, sundt liv end det handler om at få ofret ud i det samme gode, velfortjente liv. Det er ikke svært at tænke sig frem til konsekvensen ved at stikke sine små piger med en kniv. Eller lade dem brænde op i en bil. Eller voldtage dem, leje dem ud. Eller ...

Om straf er løsningen? Ja, for ofret. Så vi kan stå bagefter og se på samfundet som fællesskab tager ens side og får sagt tydeligt fra overfor sådan en opførsel.

Men jeg kunne ikke drømme om at ønske dem døde, ulykker eller andet. Det her er ikke personligt, det handler kun om en uønsket adfærd.

Nu nævner du selv eksemplet med at stikke sine døtre - og ja selvfølgelig skal han da straffes. Det mener jeg da også.

Men nej, jeg mener ikke han har kunnet overskue konsekvenserne. Det mener jeg ikke man kan tale om, hvis personen har været sindssyg i øjeblikket.

Men det er nu mere udtalelser som at han burde skydes osv. jeg stiller mig lidt uforstående overfor.

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

Nu nævner du selv eksemplet med at stikke sine døtre - og ja selvfølgelig skal han da straffes. Det mener jeg da også.

Men nej, jeg mener ikke han har kunnet overskue konsekvenserne. Det mener jeg ikke man kan tale om, hvis personen har været sindssyg i øjeblikket.

Men det er nu mere udtalelser som at han burde skydes osv. jeg stiller mig lidt uforstående overfor.

det er da megt muligt at du stiller sig uforstående overfor det ..

men der er så også nogen af os der undre os over at man kan have ondt af sådan en mand, hvad med lundin ? var det også synd for ham ? det er da en fornærmelse overfor familien at oprette sådan en tråd her, for de mener nok ikke at det er HAM at det er synd for ... 

han har udemærket kendt koncekvensen, ellers havde han jo ikke stukket sig selv til sidst, og dermed forsøgt at slå sig selv ihjel, det han gør er en hævn aktion ! det er noget han gør for at hævne sig på moren til de stakkels børn, 

idet han ringer og truer med at gøre det, og har taget en kniv med ind på stuen, så var dette planlagt, ikke en pludselig indskydelse ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.