Jeg var en af dem der skrev at han skulle have en kugle for panden, det er noget der bliver skrevet i situationen man sidder i, jeg går ikke ind for dødsdom, men ærlig talt, at manden ikke kunne se en anden udvej, det er IKKE en undskyldning for det han har gjort, og som Mette siger, så kan man slet ikke sætte sig ind i det hvis ikke man selv har oplevet noget på egen krop som kunne have dræbt en... især når gerningsmanden stadig render rundt på fri fod, eller fik en mild straf ...
da jeg var 14 blev jeg voldtaget, og banket nok til at det kunne have været dødeligt, manden fik 7 ÅR ! og blev løsladt efter 5.. jeg kan da ikke helt lade være med at tænke, at jeg ville ønske at han havde fået den samme behandling (hvilket han formentlig fik i fængslet) .
at slå en gerningsmand ihjel kan tit hjælpe ofrene med at leve deres liv mere fredeligt, jeg skal leve i frygt i resten af mit liv, for han går stadig rundt derude ..
jeg skal frygte hver dag i mit liv at det sker for min datter ..
tror jeg ville sove mere trygt om natten hvis han dengang havde fået sprøjten ..
og hvis der var en der havde prøvet at dolke mine børn, jamen så skulle han da have samme omgang, for jeg ville ikke resikere han kom igen for at gøre arbejet færdigt ...
men igen, hvis man ikke selv har stået i en livstruende situation pga. et andet meneskes afmagt, jamen så kan man ganske simpelt ikke sætte sig ind i de følelser der går igennem en ..
Anmeld