hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KarinaA skriver:

Jeg var en af dem der skrev at han skulle have en kugle for panden, det er noget der bliver skrevet i situationen man sidder i, jeg går ikke ind for dødsdom, men ærlig talt, at manden ikke kunne se en anden udvej, det er IKKE en undskyldning for det han har gjort, og som Mette siger, så kan man slet ikke sætte sig ind i det hvis ikke man selv har oplevet noget på egen krop som kunne have dræbt en... især når gerningsmanden stadig render rundt på fri fod, eller fik en mild straf ... 

da jeg var 14 blev jeg voldtaget, og banket nok til at det kunne have været dødeligt, manden fik 7 ÅR !  og blev løsladt efter 5.. jeg kan da ikke helt lade være med at tænke, at jeg ville ønske at han havde fået den samme behandling (hvilket han formentlig fik i fængslet) . 

at slå en gerningsmand ihjel kan tit hjælpe ofrene med at leve deres liv mere fredeligt, jeg skal leve i frygt i resten af mit liv, for han går stadig rundt derude .. 

jeg skal frygte hver dag i mit liv at det sker for min datter .. 

tror jeg ville sove mere trygt om natten hvis han dengang havde fået sprøjten .. 

og hvis der var en der havde prøvet at dolke mine børn, jamen så skulle han da have samme omgang, for jeg ville ikke resikere han kom igen for at gøre arbejet færdigt ... 

men igen, hvis man ikke selv har stået i en livstruende situation pga. et andet meneskes afmagt, jamen så kan man ganske simpelt ikke sætte sig ind i de følelser der går igennem en .. 

Jeg mener godt jeg kan sætte mig ind i det, da jeg selv har oplevet noget tæt på mig.

Men derfra til at generalisere til enhver historie jeg læser på ekstra bladet og reagere så ekstremt (hvilket jeg synes det er når man ønsker nogen skal have en kugle for panden). Det kan jeg ikke forholde mig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

KarinaA skriver:

det er da megt muligt at du stiller sig uforstående overfor det ..

men der er så også nogen af os der undre os over at man kan have ondt af sådan en mand, hvad med lundin ? var det også synd for ham ? det er da en fornærmelse overfor familien at oprette sådan en tråd her, for de mener nok ikke at det er HAM at det er synd for ... 

han har udemærket kendt koncekvensen, ellers havde han jo ikke stukket sig selv til sidst, og dermed forsøgt at slå sig selv ihjel, det han gør er en hævn aktion ! det er noget han gør for at hævne sig på moren til de stakkels børn, 

idet han ringer og truer med at gøre det, og har taget en kniv med ind på stuen, så var dette planlagt, ikke en pludselig indskydelse ... 

Lundin - nu blander du mennesker der ikke besidder empati i det her. Og det er ikke hvad jeg taler om. 

Jeg synes ikke det er respektløst. Jeg synes det er en familietragedie og det er sørgeligt for alle parter.

Hvor meget ved du om sindssyge i øjeblikket for at kunne skrive det?

Nej jeg ved heller ikke noget om manden, men når jeg læser artiklen, så er det sådan jeg læser det.

Det andet er da en heskejagt.

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

mor:) skriver:

Jeg mener godt jeg kan sætte mig ind i det, da jeg selv har oplevet noget tæt på mig.

Men derfra til at generalisere til enhver historie jeg læser på ekstra bladet og reagere så ekstremt (hvilket jeg synes det er når man ønsker nogen skal have en kugle for panden). Det kan jeg ikke forholde mig til.

den holdning delte jeg også engang, 

og din kan også nå at ændre sig endnu, hvis der sker noget drametisk nok, som giver ar som er dybe nok på sjælen .. 

jag kan heller ikke sætte mig ind i at man har ondt af sådan et "meneske" .. i min verden fortjener han ingen medønk.. familien fortjener at han bliver straffet ... 

Anmeld

14. august 2012

KarinaA skriver:

og din kan også nå at ændre sig endnu, hvis der sker noget drametisk nok, som giver ar som er dybe nok på sjælen .. 

jag kan heller ikke sætte mig ind i at man har ondt af sådan et "meneske" .. i min verden fortjener han ingen medønk.. familien fortjener at han bliver straffet ... 

hvilket han da nok også skal og der er vi ikke uenige.

Men at ønske ham død? Det ved jeg ikke vil ændre sig - uanset oplevelser.

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

Lundin - nu blander du mennesker der ikke besidder empati i det her. Og det er ikke hvad jeg taler om. 

Jeg synes ikke det er respektløst. Jeg synes det er en familietragedie og det er sørgeligt for alle parter.

Hvor meget ved du om sindssyge i øjeblikket for at kunne skrive det?

Nej jeg ved heller ikke noget om manden, men når jeg læser artiklen, så er det sådan jeg læser det.

Det andet er da en heskejagt.

???????????????heksejagt ?????????????

ej nu, jeg anklager ham ikke for at finde urter i skoven, og have en pagt med djævlen, og han som straf skal brandes på bålet .. hehe

jeg taler om det han rent faktisk har gjort, forsøgt at slå han to USKYLDIGE piger ihjel.. jeg ved ikke hvordan de vælger at straffe ham, men håber de gør det ordenligt... det skylder man OFRENE.. 

du bryder dig ikke om hævn, men vælger alligevel af forsvarre en mand som af ren hævn lyst overfor konen er lige ved at slå sine børn ihjel ?? 

der er noget der ikke hænger sammen, så opret en debat om dødsdom hvis det er det du vil køre den med.. 

Anmeld

14. august 2012

KarinaA

hvilket han da nok også skal og der er vi ikke uenige.

Men at ønske ham død? Det ved jeg ikke vil ændre sig - uanset oplevelser.

det troede jge heller ikke, før jeg selv havde mærket det, på egen krop.. 

var det min ex. der havde forsøgt at slå min datter ihjel, så håber jeg da for hans egen skyld at han ville blive i fængslet i resten af sit liv... 

Anmeld

14. august 2012

Clisolka

Tak - er glad for at du er enig!
Men men men! Jeg må også lige påpege at jeg ikke ved mere end som så i denne sag!! Jeg ved ikke andet end at han stak børnene og alt det fordi hun ville forlade ham. Jeg kender absolut ikke til andet.

Jeg ved heller ikke mere om sagen, men det er tragisk at det kan komme så vidt 

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

Nu nævner du selv eksemplet med at stikke sine døtre - og ja selvfølgelig skal han da straffes. Det mener jeg da også.

Men nej, jeg mener ikke han har kunnet overskue konsekvenserne. Det mener jeg ikke man kan tale om, hvis personen har været sindssyg i øjeblikket.

Men det er nu mere udtalelser som at han burde skydes osv. jeg stiller mig lidt uforstående overfor.

Jeg tror udtalelser som han burde skydes etc er sagt i øjeblikket. Jeg tror ikke ret mange egentligt ville hænge nogen op i tesktiklerne, men det er vel en rammende beskrivelse for hvordan de har det med ham? Jeg ser det mere som en forsvarsøvelse, end noget andet. Det er så ufatteligt at nogen, overhovedet, kan gøre sine børn ondt, lidt distance får vi ved at omtale dem på sådan en måde.

At vi så ser ganske forskelligt på forbryderne, er jo en ærlig snak

Anmeld

14. august 2012

gædde/gitte

KarinaA skriver:

jeg kan sgu godt forstå dig....

jeg går absolut ind for dødstraf... syntes vi er for vattet i vores strafmålinger. Nogen mennesker er bare HELT umulige at tilpasse samfundet, og de koster os skatteydere kassen at straffe (undskyld min afstumpethed   ) i kost og "hotel gitterly" .

Om en hævn virker... tja... ikke på ham det går ud over, men for den det gik ud over i første omgang.

Syntes det er dybt urimeligt at du skal gå og være bange, for at rende ind i ham, der har forvoldt dig og dit barn så stor skade. Kan ved gud godt forstå hvis der ulmer hævn i maven.

Det er offeret der betaler prisen

Anmeld

14. august 2012

Mettefpigen

KarinaA skriver:

Jeg var en af dem der skrev at han skulle have en kugle for panden, det er noget der bliver skrevet i situationen man sidder i, jeg går ikke ind for dødsdom, men ærlig talt, at manden ikke kunne se en anden udvej, det er IKKE en undskyldning for det han har gjort, og som Mette siger, så kan man slet ikke sætte sig ind i det hvis ikke man selv har oplevet noget på egen krop som kunne have dræbt en... især når gerningsmanden stadig render rundt på fri fod, eller fik en mild straf ... 

da jeg var 14 blev jeg voldtaget, og banket nok til at det kunne have været dødeligt, manden fik 7 ÅR !  og blev løsladt efter 5.. jeg kan da ikke helt lade være med at tænke, at jeg ville ønske at han havde fået den samme behandling (hvilket han formentlig fik i fængslet) . 

at slå en gerningsmand ihjel kan tit hjælpe ofrene med at leve deres liv mere fredeligt, jeg skal leve i frygt i resten af mit liv, for han går stadig rundt derude .. 

jeg skal frygte hver dag i mit liv at det sker for min datter .. 

tror jeg ville sove mere trygt om natten hvis han dengang havde fået sprøjten .. 

og hvis der var en der havde prøvet at dolke mine børn, jamen så skulle han da have samme omgang, for jeg ville ikke resikere han kom igen for at gøre arbejet færdigt ... 

men igen, hvis man ikke selv har stået i en livstruende situation pga. et andet meneskes afmagt, jamen så kan man ganske simpelt ikke sætte sig ind i de følelser der går igennem en .. 

Hvis vores system var hårdere og vores fængsler var svære at sidde i ville jeg nok have en anden holdning, men desværre er det ikk sådan!.... Men 7 år, er satme lidt.......... Min mors overfaldsmand står til 5-8 år for mordforsøg!!!!.... Og hun skal er "handikappet" for livet.... Det er jo sygt!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.