hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.278 visninger
105 svar
1 synes godt om
13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Når der er oprettet tråde omkring en tragisk hændelse, synes jeg, at det alt for ofte forholder sig sådan, at de fleste kommentarer drejer sig om hævn.

Fx. familietragedien med tvillingerne, som heldigvis er uden for livsfare.

Det er synd for børnene og moren, ingen tvivl om det. Og det er da fint, der oprettes tråde hvor man skriver hvor ked af det man er  på deres vejne osv.

Men man må da vide at manden ikke bare har valgt at gøre dette, som vi vælger hvad vi skal have at spise til aftensmad.

Manden har af en eller anden årsag set dette som ENESTE udvej. Det er måske svært at forstå for os, men manden har ikke kunne se andre udveje.

Jeg forsår heller ikke hvad det ville hjælpe at han dør? Får moren eller tvillingerne det bedre af det??

Dette var blot det seneste eksempel, men det er en generel tendens at folk skriver at "h*n burde skydes, h*n skulle ikke have lov at leve osv." når der er sket noget forfærdligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

MorDk

Tror det handler meget om at folk bliver ramt på deres følelser... og så får man sag/skrevet en masse ....

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Det hjælper bestemt ikke han dør - og det er jo grunden til at der ikke findes dødsdom

Men man må stærkt formode at han VILLE dø, når han også ligefrem vælger at lade det gå ud over børnene. Så ved han jo, at der ingen udvej er. Men der er ingen tvivl om at dette ikke var planlagt jo. Dette ER jo en handling af øjeblikket, og han er jo ikke en empatiløs psykopat. Han var en desperat mand der intet lys så, som var forblændet af sine EGNE følelser. Og i sådan et øjeblik, der kan alt ske.Der er en grund til at der er noget der hedder "sindssyg i øjeblikket."

Jeg synes det er LAVT at udtale, at manden fortjener at dø. For det første så fortjener ingen at dø - for vaskeægte psykopater og andre personer (I ved hvem jeg mener) er det jo for nemt at dø. Det er ikke dem der tabet noget, men alle omkring dem. Det er langt bedre at lade dem rådne op i en celle Men SÅDAN en person er der jo IKKE snak om her.

Anmeld

13. august 2012

MorDk skriver:

Tror det handler meget om at folk bliver ramt på deres følelser... og så får man sag/skrevet en masse ....

Jeg kan godt forstå det, men man kan vel tælle til ti og tænke sig om før man skriver.

Jeg synes nogle gange det minder mig om en heksejagt.

Anmeld

13. august 2012

Dinna88 skriver:

Det hjælper bestemt ikke han dør - og det er jo grunden til at der ikke findes dødsdom

Men man må stærkt formode at han VILLE dø, når han også ligefrem vælger at lade det gå ud over børnene. Så ved han jo, at der ingen udvej er. Men der er ingen tvivl om at dette ikke var planlagt jo. Dette ER jo en handling af øjeblikket, og han er jo ikke en empatiløs psykopat. Han var en desperat mand der intet lys så, som var forblændet af sine EGNE følelser. Og i sådan et øjeblik, der kan alt ske.Der er en grund til at der er noget der hedder "sindssyg i øjeblikket."

Jeg synes det er LAVT at udtale, at manden fortjener at dø. For det første så fortjener ingen at dø - for vaskeægte psykopater og andre personer (I ved hvem jeg mener) er det jo for nemt at dø. Det er ikke dem der tabet noget, men alle omkring dem. Det er langt bedre at lade dem rådne op i en celle Men SÅDAN en person er der jo IKKE snak om her.

Du har lige beskrevet det jeg prøver at sige 10 gange bedre

Anmeld

13. august 2012

Sildefisk

Dinna88 skriver:

du kommer altid med velformulerede og interessante svar

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

mor:) skriver:

Du har lige beskrevet det jeg prøver at sige 10 gange bedre

Jeps, vi er helt enige, kunne jeg godt fornemme

Folk tænker ikke altid inden de skriver, hvilket er for dumt. Det kan jo ske for alle, men i en situation hvor man siger "han fortjener at dø" der står jeg lidt af. Jeg må hellere lige påpege at jeg INGEN tråde har læst herinde om den givne sag. Til gengæld har jeg læst så mange andre, og snakket med så mange andre om netop sådanne emner

Men helt generelt så er dødsstraf noget lort. Det burde ikke eksistere, og de steder hvor det gør.... Ja.... Det er jo sigende. Det er absurd, at det stadig findes. Jeg skammer mig faktisk over hvor SENT dødsstraffen blev fjernet i Danmark.

Men ofte er det jo dumme udtalelser folk kommer med i vredens øjeblik... hvilket er ærgeligt.

Anmeld

13. august 2012

Kløver

kender ikke lige omtalte episode, men er heller ikke fan af hævn, men måske det er en reaktion man får i afmagt, mange nok har følt, og en reaktion i nuet ?

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er lidt bagud  Hvad er det for en sag??

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

myr81 skriver:

du kommer altid med velformulerede og interessante svar

Hvor er du sød! Tusinde tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.