hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Jeg har ikk sagt noget om hvordan du skal føle eller noget... Jeg sagde bare at det ikk var det samme der var sket....

Nej, hvis det er sådan - så er den eneste jo en seksuel krænkelse og det andet er mordforsøg. Men at det ikke er det samme, betyder ikke at din mor nødvendigvis har det værre end min veninde. Jeg ved godt at ser man helt sort/hvidt på det, så lyder overfald med en økse værre end en voldtægt. Men du ved jo ikke hvad der er sket under denne voldtægt, hvordan min veninde er reageret eller hvordan hendes liv ser ud i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Mettefpigen

mor:) skriver:

D

Det er ganske forfærdligt hvad din mor har været igennem. Og jeg kan godt forstå du har den vrede du har overfor manden. Det ville jeg helt bestemt også have.

Men derfra til så at generalisere det til enhver artikel man læser på ekstra bladet synes jeg bliver til en heksejagt.

Jo jo men mener bare at hvis man har oplevet noget meget voldsomt så ville jeg ønske at de kunne få samme tur....

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

Nej, hvis det er sådan - så er den eneste jo en seksuel krænkelse og det andet er mordforsøg. Men at det ikke er det samme, betyder ikke at din mor nødvendigvis har det værre end min veninde. Jeg ved godt at ser man helt sort/hvidt på det, så lyder overfald med en økse værre end en voldtægt. Men du ved jo ikke hvad der er sket under denne voldtægt, hvordan min veninde er reageret eller hvordan hendes liv ser ud i dag.

Det siger jeg heller ikk, jeg siger det er 2 vidt forskellige ting, og der er ikk nogle ting der kan sammenlignes da alle mennesker er forskellige og alle mennesker reagere forskelligt...... Og derfor har jeg lov til at have min mening om at jeg synes de skulle have samme tur....

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jo jo men mener bare at hvis man har oplevet noget meget voldsomt så ville jeg ønske at de kunne få samme tur....

Jeg kan godt forstå dig, selvom jeg ikke tror det har den store effekt på en psykisk syg mand.

Og jeg er med på at han skal straffes og de danske fængsler ikke er straf nok. 

Men nu var det også mere generelt og mht. sætninger som "han skulle ikke have lov til at trække vejret" osv.

Men nej, selvfølgelig skal jeg og kan ikke bestemme over andres følelser.

Tror egentlig også at formålet med debatten var, at folk måske tænkte sig om før de skrev sådan nogle sætninger. Og ja, så var jeg nysgerrig efter at høre hvorfor man mente det hjælper at gerningsmanden bliver fx. skudt ligesom sit offer.

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Det siger jeg heller ikk, jeg siger det er 2 vidt forskellige ting, og der er ikk nogle ting der kan sammenlignes da alle mennesker er forskellige og alle mennesker reagere forskelligt...... Og derfor har jeg lov til at have min mening om at jeg synes de skulle have samme tur....

Tjo. Det må du da gerne. Jeg synes bare ikke det er en særlig klog udtalelse. Det er vrede og afmagt der taler.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

D

Jeg kan godt forstå dig, selvom jeg ikke tror det har den store effekt på en psykisk syg mand.

Og jeg er med på at han skal straffes og de danske fængsler ikke er straf nok. 

Men nu var det også mere generelt og mht. sætninger som "han skulle ikke have lov til at trække vejret" osv.

Men nej, selvfølgelig skal jeg og kan ikke bestemme over andres følelser.

Tror egentlig også at formålet med debatten var, at folk måske tænkte sig om før de skrev sådan nogle sætninger. Og ja, så var jeg nysgerrig efter at høre hvorfor man mente det hjælper at gerningsmanden bliver fx. skudt ligesom sin offer.

Det er også helt fint :-) i den anden situation tror jeg også det er pågrund af at der er børn involveret....

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det er også helt fint :-) i den anden situation tror jeg også det er pågrund af at der er børn involveret....

Ja tendensen til at reagere stærkere når der er børn involveret har jeg godt lagt mærke til.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

Tjo. Det må du da gerne. Jeg synes bare ikke det er en særlig klog udtalelse. Det er vrede og afmagt der taler.

Det er så hver sin mening.... Nu står du så ikk i min situation så du kan ikk sige hvordan præcis du ville have det hvis du gjorde...

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Det er så hver sin mening.... Nu står du så ikk i min situation så du kan ikk sige hvordan præcis du ville have det hvis du gjorde...

Jeg skriver jo netop at det er afmagt og vrede. Og det ville jeg helt sikkert have i mig. Men jeg er IKKE en person der går ind for "an eye for an eye"

Anmeld

13. august 2012

Kløver

Denne reaktion i afmagt er jo netop også farens reaktion.

Der er en tråd om det her på baby.dk. Det er om en far der stak sine to piger(tvillinger) med en kokkekniv på Rigshospitalet.

åh nej lyder dog forfærdeligt, kender intet til historien, men hvad kan dog have drevet en far så langt ud han bruger så drastiske midler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.