pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:
Han tror ikk på at han har gjort det... Men ligegyldigt hvad så er der ikk noget der direkte vil hjælpe hende, men jeg synes ikk at man direkte kan udtale sig om hvad præcis folk "burde" føle ang sådan nogle ting... For har man ikk været udsat for dem så ved man ikk hvordan man føler... Jeg har haft en holdning der f.eks. var at psysisk syge der havde gjort noget galt "bare" skulle blive klare i hovedet også ville de ikk gøre sådan nogle ting igen agtig.... Men nu er det en helt anden side...
Hvis han ikke tror på det så er manden jo psykisk syg. Og hvis han er psykisk syg, så vil vold højst sandsynligt ikke få ham til at forstå mere.
Jeg kommer fra Kosovo. Jeg har familie der er blevet slået ihjel på en meget grusom måde. Man har efterfølgende fundet ud af hvem der har slået min farfar og min onkel ihjel. Disse 4 mænd blev ikke straffet grundet en korrupt retssystem.
Så jo, jeg kender lidt til det, men derfor har jeg stadig svært ved at sætte mig ind i udtalelser som " han burde skydes" og lignende.
Men nej, man kan ikke bestemme hvad andre skal føle. Jeg bliver bare så overrasket hver gang folk reagerer så ekstremt og ikke meget bedre end gerningsmanden.
Anmeld