hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

Jeg er ked af hvad der er sket med din mor. Men at ønske gerningsmanden død, det synes jeg er grumt.

Og som jeg har skrevet tidligere i tråden, så rammer det jo altså ikke gerningemanden at han skal dø. Det rammer alle dem omkring ham, der er uskyldige. Hvis vi nu i DK havde et lidt mere logisk og retfærdigt system, ville du så ikke hellere se ham være spærret inde og have det miserabelt - og nogle dage ØNSKE at han var død? Det må da bestemt være en langt værre straf for ham, end at lade livet.

Jeg har ikk sagt at han skulle dø... Jeg sagde at han skulle have samme tur som min mor...... Men nej jeg ville ikk ønske andet end at han fik den samme tur som hende så han kunne kæmpe så meget som hun har gjort........ I vores fængsler har fangerne det rigtig godt, så nej fængsel er ikk godt nok.... Plus at han kommer kun i fængsel fra 5-8 år....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Jeg har ikk sagt at han skulle dø... Jeg sagde at han skulle have samme tur som min mor...... Men nej jeg ville ikk ønske andet end at han fik den samme tur som hende så han kunne kæmpe så meget som hun har gjort........ I vores fængsler har fangerne det rigtig godt, så nej fængsel er ikk godt nok.... Plus at han kommer kun i fængsel fra 5-8 år....

Oh well. Jeg er nok bare ikke helt nede med det der "et øje for et øje." der er andre måder at gøre det på. Men stensikkert er det at vores retssystem er langt ude. Men at "man skal have samme tur" er jeg indforstået med. Men det er nu også situationsafhængigt det hele.

Men jeg kan godt forstå at man kan have vrede i sig, der taler på vegne af en.

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Han tror ikk på at han har gjort det... Men ligegyldigt hvad så er der ikk noget der direkte vil hjælpe hende, men jeg synes ikk at man direkte kan udtale sig om hvad præcis folk "burde" føle ang sådan nogle ting... For har man ikk været udsat for dem så ved man ikk hvordan man føler... Jeg har haft en holdning der f.eks. var at psysisk syge der havde gjort noget galt "bare" skulle blive klare i hovedet også ville de ikk gøre sådan nogle ting igen agtig.... Men nu er det en helt anden side...

Hvis han ikke tror på det så er manden jo psykisk syg. Og hvis han er psykisk syg, så vil vold højst sandsynligt ikke få ham til at forstå mere.

Jeg kommer fra Kosovo. Jeg har familie der er blevet slået ihjel på en meget grusom måde. Man har efterfølgende fundet ud af hvem der har slået min farfar og min onkel ihjel. Disse 4 mænd blev ikke straffet grundet en korrupt retssystem.

Så jo, jeg kender lidt til det, men derfor har jeg stadig svært ved at sætte mig ind i udtalelser som " han burde skydes" og lignende.

Men nej, man kan ikke bestemme hvad andre skal føle. Jeg bliver bare så overrasket hver gang folk reagerer så ekstremt og ikke meget bedre end gerningsmanden.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

Oh well. Jeg er nok bare ikke helt nede med det der "et øje for et øje." der er andre måder at gøre det på. Men stensikkert er det at vores retssystem er langt ude. Men at "man skal have samme tur" er jeg indforstået med. Men det er nu også situationsafhængigt det hele.

Men jeg kan godt forstå at man kan have vrede i sig, der taler på vegne af en.

Lige i den her situation er jeg på den... Men igen hvis man ikk har oplevet sådan noget her så tror jeg ikk man forstår det...

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Lige i den her situation er jeg på den... Men igen hvis man ikk har oplevet sådan noget her så tror jeg ikk man forstår det...

Jeg har "oplevet" sådan noget. Så jeg kender det alt for godt. En af mine absolut tætteste veninder er blevet voldtaget - og er arret for LIVET på sjælen, meget voldsomt. Så jeg kender godt til det, desværre.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

mor:) skriver:

Hvis han ikke tror på det så er manden jo psykisk syg. Og hvis han er psykisk syg, så vil vold højst sandsynligt ikke få ham til at forstå mere.

Jeg kommer fra Kosovo. Jeg har familie der er blevet slået ihjel på en meget grusom måde. Man har efterfølgende fundet ud af hvem der har slået min farfar og min onkel ihjel. Disse 4 mænd blev ikke straffet grundet en korrupt retssystem.

Så jo, jeg kender lidt til det, men derfor har jeg stadig svært ved at sætte mig ind i udtalelser som " han burde skydes" og lignende.

Men nej, man kan ikke bestemme hvad andre skal føle. Jeg bliver bare så overrasket hver gang folk reagerer så ekstremt og ikke meget bedre end gerningsmanden.

Nej men folk er forskellige.... Og i min situation blev min mor overfaldet 11 dage efter jeg havde født af en nabo med økse... Hun blev hugget 2 gange i halsen og 1 gang i nakken, 1 mm fra at blive lam fra halsen og ned, 1 cm fra at dø på stedet, mirakuløst hun overlevede... Hun har kæmpet en brav kamp og gør det stadig og vil gøre det resten af hendes liv.... Hun har rigtig mange gener, og skal kæmpe for alle ting som hi feks. Tager for givet...... Jeg kan godt forstå at nogle mennesker måske blir forarget men alle er ikk ens og folk skal ikk fortælle hvordan andre skal føle eller hvorfor de føler sådan...

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

Jeg har "oplevet" sådan noget. Så jeg kender det alt for godt. En af mine absolut tætteste veninder er blevet voldtaget - og er arret for LIVET på sjælen, meget voldsomt. Så jeg kender godt til det, desværre.

Det er ikk helt det samme som at blive hugget med med en økse.....

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Det er ikk helt det samme som at blive hugget med med en økse.....

????? Undskyld? Du har LIGE skrevet at man ikke skal fortælle andre hvordan de skal føle eller hvorfor.

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Nej men folk er forskellige.... Og i min situation blev min mor overfaldet 11 dage efter jeg havde født af en nabo med økse... Hun blev hugget 2 gange i halsen og 1 gang i nakken, 1 mm fra at blive lam fra halsen og ned, 1 cm fra at dø på stedet, mirakuløst hun overlevede... Hun har kæmpet en brav kamp og gør det stadig og vil gøre det resten af hendes liv.... Hun har rigtig mange gener, og skal kæmpe for alle ting som hi feks. Tager for givet...... Jeg kan godt forstå at nogle mennesker måske blir forarget men alle er ikk ens og folk skal ikk fortælle hvordan andre skal føle eller hvorfor de føler sådan...

Det er ganske forfærdligt hvad din mor har været igennem. Og jeg kan godt forstå du har den vrede du har overfor manden. Det ville jeg helt bestemt også have.

Men derfra til så at generalisere det til enhver artikel man læser på ekstra bladet synes jeg bliver til en heksejagt.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Dinna88 skriver:

JJe

????? Undskyld? Du har LIGE skrevet at man ikke skal fortælle andre hvordan de skal føle eller hvorfor.

Jeg har ikk sagt noget om hvordan du skal føle eller noget... Jeg sagde bare at det ikk var det samme der var sket....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.