hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Kløver

Dinna88 skriver:

Det hjælper bestemt ikke han dør - og det er jo grunden til at der ikke findes dødsdom

Men man må stærkt formode at han VILLE dø, når han også ligefrem vælger at lade det gå ud over børnene. Så ved han jo, at der ingen udvej er. Men der er ingen tvivl om at dette ikke var planlagt jo. Dette ER jo en handling af øjeblikket, og han er jo ikke en empatiløs psykopat. Han var en desperat mand der intet lys så, som var forblændet af sine EGNE følelser. Og i sådan et øjeblik, der kan alt ske.Der er en grund til at der er noget der hedder "sindssyg i øjeblikket."

Jeg synes det er LAVT at udtale, at manden fortjener at dø. For det første så fortjener ingen at dø - for vaskeægte psykopater og andre personer (I ved hvem jeg mener) er det jo for nemt at dø. Det er ikke dem der tabet noget, men alle omkring dem. Det er langt bedre at lade dem rådne op i en celle Men SÅDAN en person er der jo IKKE snak om her.

der har lige været en udsendelse i tv om at få henrettelser i usa til at blive udført humant, hvor kritikere til sidst, sagde. at hvis man som straf døde i en eurofoisk rus, var uhumant og at gøre grin med ofrene, hvilket der jo også kan være noget om, det med at det er for nemt at dø

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Sildefisk

Dinna88 skriver:

Hvor er du sød! Tusinde tak!

Synes det er dejligt med gode konstruktive svar der virkelig ligger en mening bag

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja84 skriver:

kender ikke lige omtalte episode, men er heller ikke fan af hævn, men måske det er en reaktion man får i afmagt, mange nok har følt, og en reaktion i nuet ?

Denne reaktion i afmagt er jo netop også farens reaktion.

Der er en tråd om det her på baby.dk. Det er om en far der stak sine to piger(tvillinger) med en kokkekniv på Rigshospitalet.

Anmeld

13. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

mor:) skriver:

Når der er oprettet tråde omkring en tragisk hændelse, synes jeg, at det alt for ofte forholder sig sådan, at de fleste kommentarer drejer sig om hævn.

Fx. familietragedien med tvillingerne, som heldigvis er uden for livsfare.

Det er synd for børnene og moren, ingen tvivl om det. Og det er da fint, der oprettes tråde hvor man skriver hvor ked af det man er  på deres vejne osv.

Men man må da vide at manden ikke bare har valgt at gøre dette, som vi vælger hvad vi skal have at spise til aftensmad.

Manden har af en eller anden årsag set dette som ENESTE udvej. Det er måske svært at forstå for os, men manden har ikke kunne se andre udveje.

Jeg forsår heller ikke hvad det ville hjælpe at han dør? Får moren eller tvillingerne det bedre af det??

Dette var blot det seneste eksempel, men det er en generel tendens at folk skriver at "h*n burde skydes, h*n skulle ikke have lov at leve osv." når der er sket noget forfærdligt.

Jeg ved godt hvem faren er, vi er hverken venner eller bekendte, men som skrevet i artiklerne er han kendt i medierne, så jeg "kender" denne ellers dejlige dejlige mand, ingen kan forstå hva han har gjort og hjulpet folk hele sit liv, har været til mange foredrag hos ham, fuldt hans liv og datterens sjældne sygdom og forværing, og tit kørt forbi hans/deres hus flere gange ugentligt og kender meget mere til historien bag og hans liv/privatliv, livsstil osv, er chokket over at dette er sket, men datteren har været syg fra hun blev født og det må på en måde være blevet for meget, synes det er synd for den alle, ved hva forældrene har været igennem i de år og intet kunne gøre for at redde datteren at de skulle skildes anede jeg ikke, det må have blevet for meget til sidst- og bare vente på at datteren døede og så skildes santidig, ingen undskyldning, man står ikke nogen i hjel, uanset barn , voksen ell, men det er en forfærdelig sag, føler med dem :,(

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Maja84 skriver:

der har lige været en udsendelse i tv om at få henrettelser i usa til at blive udført humant, hvor kritikere til sidst, sagde. at hvis man som straf døde i en eurofoisk rus, var uhumant og at gøre grin med ofrene, hvilket der jo også kan være noget om, det med at det er for nemt at dø

Thøhø "en sidste glæde" får de lige... ej, joke aside. Men med at det er for nemt at dø, så mener jeg mere at de da ikke SELV betaler for deres straf ved at blive henrettet. Det er da helt sikkert familierne. Jeg er sikker på at jeg hellere ville dø, end at sidde i fængsel resten af mit liv - uden mulighed for at komme ud (ja, lad os lige sige, at det kunne ske) og med dårlige forhold angående ALT.

Men hvis man skal tænke på en nem død, så er sprøjten da langt mere human end.... hængning, den elektriske stol, ja, helt tilbage til der hvor man blev smidt ind i en kasse (en tyr) af... metal? og så bæev der tændt bål under den. Så kunne man da lige sidde der og blive godt ovnbagt. Det er jo for absurd - tænkt at MENNESKER har fundet på disse ting, og fundet dem fornuftige og "retfærdige" - et øje for et øje, må man sige!

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

myr81 skriver:

Synes det er dejligt med gode konstruktive svar der virkelig ligger en mening bag

Jeg gør mit bedste i hvert fald! Og så elsker jeg en god debat

Anmeld

13. august 2012

Sildefisk

Dinna88 skriver:

Jeg gør mit bedste i hvert fald! Og så elsker jeg en god debat

det er også det bedste ved baby.dk

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

myr81 skriver:

det er også det bedste ved baby.dk

Dét synes jeg! Og jeg synes det er lækkert at der kommer sådanne debatter op på netop sådan en side. Det gør da det hele meget mere spændende

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Jeg ved godt hvem faren er, vi er hverken venner eller bekendte, men som skrevet i artiklerne er han kendt i medierne, så jeg "kender" denne ellers dejlige dejlige mand, ingen kan forstå hva han har gjort og hjulpet folk hele sit liv, har været til mange foredrag hos ham, fuldt hans liv og datterens sjældne sygdom og forværing, og tit kørt forbi hans/deres hus flere gange ugentligt og kender meget mere til historien bag og hans liv/privatliv, livsstil osv, er chokket over at dette er sket, men datteren har været syg fra hun blev født og det må på en måde være blevet for meget, synes det er synd for den alle, ved hva forældrene har været igennem i de år og intet kunne gøre for at redde datteren at de skulle skildes anede jeg ikke, det må have blevet for meget til sidst- og bare vente på at datteren døede og så skildes santidig, ingen undskyldning, man står ikke nogen i hjel, uanset barn , voksen ell, men det er en forfærdelig sag, føler med dem :,(

Tak for dit svar.

Det er rart at høre at det ikke bare en psykopat som nogle har beskrevet ham som.

Det er noget som kan ske for alle. Det var måske dråben som gjorde at han handlede som han gjorde, hvilket selvfølgelig ikke var okay, men det tror jeg nu heller ikke han selv synes det er.

Det er som en anden beskrev højst sandsynligt sindssyg i øjeblikket.

Anmeld

13. august 2012

Sildefisk

Dinna88 skriver:

Dét synes jeg! Og jeg synes det er lækkert at der kommer sådanne debatter op på netop sådan en side. Det gør da det hele meget mere spændende

Absolut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.