hævn - hvad hjælper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Kløver

Dinna88 skriver:

Thøhø "en sidste glæde" får de lige... ej, joke aside. Men med at det er for nemt at dø, så mener jeg mere at de da ikke SELV betaler for deres straf ved at blive henrettet. Det er da helt sikkert familierne. Jeg er sikker på at jeg hellere ville dø, end at sidde i fængsel resten af mit liv - uden mulighed for at komme ud (ja, lad os lige sige, at det kunne ske) og med dårlige forhold angående ALT.

Men hvis man skal tænke på en nem død, så er sprøjten da langt mere human end.... hængning, den elektriske stol, ja, helt tilbage til der hvor man blev smidt ind i en kasse (en tyr) af... metal? og så bæev der tændt bål under den. Så kunne man da lige sidde der og blive godt ovnbagt. Det er jo for absurd - tænkt at MENNESKER har fundet på disse ting, og fundet dem fornuftige og "retfærdige" - et øje for et øje, må man sige!

igen er vi enige, lyder for mig sindssygt at man kan være så grusom, ligesom at brænde folk på bålet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Dinna88

Maja84 skriver:

igen er vi enige, lyder for mig sindssygt at man kan være så grusom, ligesom at brænde folk på bålet

Jaaaaa, det er absurd!! Hvor er jeg glad for at jeg lever i DENNE tid lige på det punkt.

Dog synes jeg lige vi har nogle lande der skal følge trop, og komme ind i 2012. Det er jo SÅ meget nemmere sagt/skrevet end gjort, men så priser jeg mig lykkelig over jeg bor i Danmark

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

Nej hævn hjælper måske ikk men i nogle tilfælde synes jeg at dem der gør sådan nogle ting skulle have den samme tur som de gav deres ofre....

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Nej hævn hjælper måske ikk men i nogle tilfælde synes jeg at dem der gør sådan nogle ting skulle have den samme tur som de gav deres ofre....

Hvorfor - hvad hjælper det ofrene?

(Nu taler jeg ikke om seriemorder der ikke besidder det mindste empati.)

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

mor:) skriver:

Hvorfor - hvad hjælper det ofrene?

(Nu taler jeg ikke om seriemorder der ikke besidder det mindste empati.)

For mig ville det personligt hjælpe så en idiot kan se hvad han f.eks. har budt min mor!.... Min mor skal leve med mange gener og en lam arm hele sit liv fordi en idiot ikk kunne styre sig!..... Så jaaa det vil hjælpe!

Anmeld

13. august 2012

wamse

Jeg tror ikke hævn gør noget som helst godt, for nogen som helst

Det fjerner ikke handlingen, som den dømte har begået, og man bliver ædt op indenfra af disse følelser.
Det er min holdning at et samfund gennemsyres af en hårdhed, hvis først man tillader dødsstraf, og det er mine øjne et skråplan, for hvem skulle så forestille sig at være den kriminelle: den som måske begår drab pga psykisk sygdom, eller samfundet som skulle være åååhhh så civiliserede???

Jeg forstår, at man kan føle trang til hævn, men ikke at man følger op på denne trang.

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen skriver:

For mig ville det personligt hjælpe så en idiot kan se hvad han f.eks. har budt min mor!.... Min mor skal leve med mange gener og en lam arm hele sit liv fordi en idiot ikk kunne styre sig!..... Så jaaa det vil hjælpe!

Men "gerningsmanden" ved måske godt at han har gjort noget forkert? Og det kan jo ske for os alle - det handler nemlig ikke om at styre sig.

Nu taler jeg ikke om din mors situation, da jeg ikke kender til den.

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Mettefpigen skriver:

Jeg er ked af hvad der er sket med din mor. Men at ønske gerningsmanden død, det synes jeg er grumt.

Og som jeg har skrevet tidligere i tråden, så rammer det jo altså ikke gerningemanden at han skal dø. Det rammer alle dem omkring ham, der er uskyldige. Hvis vi nu i DK havde et lidt mere logisk og retfærdigt system, ville du så ikke hellere se ham være spærret inde og have det miserabelt - og nogle dage ØNSKE at han var død? Det må da bestemt være en langt værre straf for ham, end at lade livet.

Anmeld

13. august 2012

wamse skriver:

Jeg tror ikke hævn gør noget som helst godt, for nogen som helst

Det fjerner ikke handlingen, som den dømte har begået, og man bliver ædt op indenfra af disse følelser.
Det er min holdning at et samfund gennemsyres af en hårdhed, hvis først man tillader dødsstraf, og det er mine øjne et skråplan, for hvem skulle så forestille sig at være den kriminelle: den som måske begår drab pga psykisk sygdom, eller samfundet som skulle være åååhhh så civiliserede???

Jeg forstår, at man kan føle trang til hævn, men ikke at man følger op på denne trang.

Jeg er helt enig i alt du skriver

Anmeld

13. august 2012

Mettefpigen

mor:) skriver:

Men "gerningsmanden" ved måske godt at han har gjort noget forkert? Og det kan jo ske for os alle - det handler nemlig ikke om at styre sig.

Nu taler jeg ikke om din mors situation, da jeg ikke kender til den.

Han tror ikk på at han har gjort det... Men ligegyldigt hvad så er der ikk noget der direkte vil hjælpe hende, men jeg synes ikk at man direkte kan udtale sig om hvad præcis folk "burde" føle ang sådan nogle ting... For har man ikk været udsat for dem så ved man ikk hvordan man føler... Jeg har haft en holdning der f.eks. var at psysisk syge der havde gjort noget galt "bare" skulle blive klare i hovedet også ville de ikk gøre sådan nogle ting igen agtig.... Men nu er det en helt anden side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.