Hvordan får man det lige sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

christina1234

MorDk skriver:

Hold da op nogen stride kommentarer der flyver rundt herinde!!

Jeg kan godt forstå TS. og kan sagtens sætte mig ind i situationen!

Børn ER forskellige... så hvordan kan nogen få sig selv til at dømme TS som en hysterisk mor som bare er ude på at skabe problemer!! Jeg er flov på jeres vejne!!! I ved jo godt hvem I selv er!

Den aller vigtigste opgave som MOR/far er at beskytte sit barn og hjælpe sit barn! Et lille barn kan ikke selv sige fra!

Min søn brød sig IKKE om at være "runde-barn" til familie tamm eller ved besøg! Jeg/vi vurderede HVER gang situtationen.... OG NOGLE gange ja så var der bare ikke nogen der holdt ham. Og sådan var det! Da vi holdt hans barnedåb var det heller ikke alle der "foik lov" at holde ham. HAn blev utryg og man kunne se/mærke det... skulle jeg som mor bare ignorer dette? For at dække ANDRES "baby, nusse behov"??? NEJ gu fanden NEJ! Jeg skal være der for MIT barn og opfylde MIT barns behov og ikke andres! Hvis folk ikke kan respekterer dette så er det DEM der er noget galt med og dem der hysteriske! Det er min mening!

TS: Luk ørene for de "hug" du får... sys det er nogle nedladende kommentare at komme med... og de kender dig ikke engang!

Er du flov på mine vejne...

Hvad men du med " I ved godt hvem i selv er????

Nu må du da stoppe... Der er sku da stor forskel på, at lade 60 mennesker til en barnedåb holde sit barn og lade sin svigermor holde sit barn i vante omgivelser...

Det er sku da hysterisk at man ikke vil ha sin svigermor, må holde ens barn mere... Fordi hun tog hende på det forkerte tidspunkt...

Tror i svigermor har tænk... NU VIL JEG LIGE LAVE LIDT RAV I DEN... OG GENERE MIN SVIRGERDATTER, SÅ NU SNUBBER JEG DA LIGE BARNET HA HA... Det tror jeg ikke... Hun har jo gjort det i bedste menning... Og nu skal hun altså straffes for det!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

MorDk

christina1234 skriver:

Nu må du da stoppe... Der er sku da stor forskel på, at lade 60 mennesker til en barnedåb holde sit barn og lade sin svigermor holde sit barn i vante omgivelser...

Det er sku da hysterisk at man ikke vil ha sin svigermor, må holde ens barn mere... Fordi hun tog hende på det forkerte tidspunkt...

Tror i svigermor har tænk...  NU VIL JEG LIGE LAVE LIDT RAV I DEN... OG GENERE MIN SVIRGERDATTER, SÅ NU SNUBBER JEG DA LIGE BARNET HA HA... Det tror jeg ikke... Hun har jo gjort det i bedste menning... Og nu skal hun altså straffes for det!!!!!!!!!!!!!!

Øhh nej? Og hvis du har læst hvad jeg tidligere har skrevet til TS så ved du også at jeg ikke har tænkt sådan!

Hun gør det ikke i ond mening. Det gør folk jo generelt ikke. MEN ligegyldigt hvad så sys jeg man bør respekterer hvad der bliver sagt!

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

christina1234 skriver:

Ja hvis man ikke har et problem, må man selv skabe det!!!

Plejer ikke at skrive, men er virkelig forarget...

For mig lyder det som om, det er dig der har et KÆMPE problem og ikke din svigermor... Fordi din svigermor gerne vil se/ holde sit barnebarn hvor det ikke lige passe dig, så vil du FORBYDE din svigermor at holde dit barn!!! Oh my fuckind god

Tænk dig om... Vil du virkelig forhindre at din svigermor og din datter kan få et tæt forhold?

Mvh Christina (Hvis svigermor altid må holde hendes datter)

Nu er jeg på på mobil og derfor har jeg ikke lige svaret på det de andre har skrevet men blev så gal over dit svar. 

Jeg har ikke forbudt min svigermor at holde vores barn. Men om aften har vi fundet ud af at det gør vores datter urolig hvis hun bliver holdt af andre. Og ja så er det sku os der bestemmer at hun ikke skal holdes af nogen. Og det har vi ret til da det er vores barn og vi ed hvad der er bedst for hende. 

Så bliver godt nok harm over dit svar. For du har valgt at tolke det på din m

Anmeld

13. august 2012

MorDk

samantha1986 skriver:

Nu er jeg på på mobil og derfor har jeg ikke lige svaret på det de andre har skrevet men blev så gal over dit svar. 

Jeg har ikke forbudt min svigermor at holde vores barn. Men om aften har vi fundet ud af at det gør vores datter urolig hvis hun bliver holdt af andre. Og ja så er det sku os der bestemmer at hun ikke skal holdes af nogen. Og det har vi ret til da det er vores barn og vi ed hvad der er bedst for hende. 

Så bliver godt nok harm over dit svar. For du har valgt at tolke det på din m

Jeg kan godt følge dig 100%

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

Line - med Bobben skriver:

Jeg har haft lidt a'la det samme problem i min familie.. Her var det dog bare at min mor overtog MIN rolle som mor..

Jeg har været igennem et temmelig langt sygdomsforløb og da jeg blev udskrevet fra sygehuset var jeg meget hos min mor med min dreng fordi jeg ikke kunne særlig meget selv, var bange for at få tilbagefald osv osv osv..

Det resulterede i at besøgene fra sundhedsplejersken så foregik derhjemme.. Og min mor havde på et tidspunkt det med at tage ordet og føre samtalerne.. En dag synes jeg så at hun gik for vidt da jeg skulle skifte knægten og sundhedsplejersken så går med mig.. Pludselig begynder knægten at græde og min mor kommer styrtende og tager ham fra mig.. Der var hun ikke populær.. Og fik da sagt noget til hende..

Du bliver NØD til at sige det til din svigermor. Sig til hende at hun bliver NØD til at respektere dine og dit barns grænser... Der er jo en grund til at man siger: "i kan godt komme forbi men i får ikke lov til at nusse/pille/dikke dikke på barnet.. for sådan og sådan"..

Hun er den eneste person der ikke har respekteret det vi har sagt. Som feks. som er noget helt andet. vi vil ikke have folk går ind med sko på. det skider hun højt og helligt på. Vi kan stå og sige det til hende og hun er bare ligeglad.

Men det her er vores barn og så må hun forstå det er sådan. Og det kan man jo sagtens sige på en pæn måde. Kan desværre mærke at jeg har mistet lidt for hende efter hun gjorde det. Og jeg har heller ikke tidligere haft problmer med at folk holdt vores datter men det har jeg desværre fået-.

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

michelledam skriver:

Okay. Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er i orden. Men min tanke er at hun ikke har tænkt så meget over det. Og så har kunnet se at det ikke var smart de kom den dag. Jeg tror ikke hun er klar over at hun overskred grænsen der selvom i havde sagt det.

Jeg tror som bedsteforældre så vil man bare så gerne det lille barnebarn at man helt glemmer forældrene og deres meninger.

Altså jeg har jo den oplevelse at man ikke er ret spændende mere det vigtigste er det lille barnebarn, hvilket jeg har det ok med. Mange gange synes jeg det er rart at man lige kan slippe koncentrationen lidt og lade dem tage over.
F.eks så kan isabella (14 mdr) ikke så godt lide min fars kone da hun er lidt skabet, ment på den måde at hun farer hen til isabella og på vej hen råber hun nærmest heeeejjj snul. Og det er på den måde at man nærmest ikke kan rette tæerne ud før man er taget derfra. Men hun er bare så glad for isabella men isabella han bare ikke så godt med det der ga ga ga gu gu gu, dikke dikke noget. Hehehe og vi ved hun bare holder utrolig meget af isabella. At hunså ikke forstår en dyt af at isabella endten vender sig den anden vej eller ikke vil hen til hende. Hun tror at det bare er fordi hun er mere glad for bedstefar. Men sådan er det jo.

Nå det var et sidespor hehe, men synes du skal gøre det klart for hende at jeres barn er lidt følsom, og at i gerne vil have at hun tager den med ro for baby kan ikke overkomme det at være ved andre på den måde. At selvom i ved at hun kun vil jeres barn godt så må hun vente til barnet er ældre før hun kan have mere med hende at gøre. Og det burde hun forstå ellers er det jo hende problem.
For du skal ikke gå og have ondt i maven over i skal ned til dem.

Mange tak for dit råd. Selv om det ikke er nemt at skulle sige til andre så er man nødt til det. Og man siger det jo ikke i ond mening, men fordi man selv ved hvad der er bedst for ens barn. Og børn kan have forskellige behov. Hun glemmer måske også hvordan hun selv havde det som nybagt mor.

Jeg ved at hun rigtig gerne vil vores datter. og hun har også tilbudt at tage hende hvis vi skulle i bilka eller ikea. men jeg kan altså sagtens have hende med de steder. Jeg synes kun det er hyggeligt. Vi har også sagt til folk at det med at give mad og skifte hende også kun er noget vi gør, for hun får flaske og for mig er det vigtigt at få de der hyggestunder med hende. Og så er jeg så også den eneste der kan give hende flaske uden hun gylper. Har prøvet at vise hendes far hvordan men det ender altid med at al maden kommer op.

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

Touché skriver:

Jeg kan godt se, at din grænse er blevet overtrådt, og det er ikke rart. Omend jeg synes din reaktion er lidt voldsom. Men sådan er man jo så forskellig. Kan godt huske, at jeg også kunne være lidt overfølsom, da jeg stod som nybagt mor.

Men jeg kan ikke lade være med at studse lidt over din retorik, når du siger "det er MIT barn. Og bare fordi hendes søn er faren..."
Teknisk set er det vel JERES barn, og din kæreste har vel ligeså meget at skulle have sagt ift. om farmor må holde eller ej? Hvis han er helt enig i, at der skal siges noget til farmor, så synes jeg det er hans opgave. Men er han ikke enig, så vægter hans synspunkt ligeså stærkt som dit? Eller? Hvis det nu var din mor, der havde overtrådt den grænse, ville du så reagere på samme måde? Eller ville det være nemmere at tilgive hende? Hvad hvis din kæreste var lige så vred på din mor over en given episode omkring jeres barn, og han ikke ønskede at de nu skulle holde baby mere?

Jeg ved godt, at man som mor er og bliver en løvemor - og det må man også gerne. Man skal for dælen da lige finde sine fødder at stå på (og det gælder nu også med nr. 2 kan jeg hilse og sige). Men I er to forældre, og der er både en mormor og en farmor her. Og der bør gælde samme regelsæt OG "strafferamme" for begge. Jeg havde - og har til tider stadig - svært ved den måde min svigermor omgås mine børn på. Men hun elsker dem, og så må mine irritationsmomenter for hende vige. Jeg tror nogen gange at det kan være meget svært for farmor at navigere omkring sit barnebarn. Hun vil det, ligeså meget som mormor, men oftest er der langt mere kritisk fokus på hende, og hun skal passe virkelig godt på, at hun ikke træder ved siden af.

Næste gang I er alene, fortæller du hende stille og roligt, at din grænse blev overtrådt den aften, og at du ikke ønske det sker igen, men at du selvfølgelig er glad for at hun som farmor er så interesseret i sit barnebarn (det går jeg da ud fra at du er). Og mht. hendes råd, som du ikke rigtig kan bruge - smid dem ud til højre og stol på dit instinkt - eller sig fra, og forklar at du nok selv skal spørge, hvis du har brug for dem.

Selvfølgelig er det vores barn og han er enig med mig i at det ikke er i orden at hun ikke respektere vores regler. Vi sætter dem ikke for sjov skyld men vi har fundet ud af hvad der er bedst for vores datter, og det kan godt ske det ikke er sådan med andre børn, men sådan er det med hende.

Jeg var fuldstændig grædefærdig dagen efter for ikke nok med hun havde skreget en time dagen før, hun ville absolut ikke noget dagen efter. Så jeg kunne bare se hvordan det havde påvirket hende. Samtidig var jeg gal på ham over at han ikke havde sagt fra da han jo godt kunne se den var gal. Selv hans papfar kunne se at svigermor ikke skulle have taget hende.

Min mor var en gang ved at tage hende hvor hun sov og hun fik at vide at hun ikke skulle røre hende når hun sov for så ville hun bare vågne og det respekterede hun. Jeg synes altså også det er nemmere at sige fra over for sin egen mor. Det har ikke noget med tilgivelse at gøre. Men at når vi siger noget så skal det respekteres.

Anmeld

13. august 2012

Becks

christina1234 skriver:

Tror i svigermor har tænk... NU VIL JEG LIGE LAVE LIDT RAV I DEN... OG GENERE MIN SVIRGERDATTER, SÅ NU SNUBBER JEG DA LIGE BARNET HA HA... Det tror jeg ikke... Hun har jo gjort det i bedste menning... Og nu skal hun altså straffes for det!!!!!!!!!!!!!!

Undskyld mig, men det er da vist tydeligt at DU ikke har et barn som er særlig sensitiv?!

Min niece, kunne ikke holdes af nogen andre end hendes mor om aftenen det 1 år - hverken far, svigermor, mormor osv...

Så jeg synes slet ikke du kan tillade dig at skrive til TS som du gør, du aner ikke hvad der ligger til grund for, hvorfor deres datter er utryg om aftenen, og ts og hendes mand forsøger for pokker bare at hjælp deres datter, ved ikke at lave andre holde hende.. Ja svigermor er tæt på, men nogen gange har de små bare behov for at være tætte med mor for at føle sig trygge og så hjælper det ikke at andre holder hende!

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

engodmor skriver:

Det er altid hårdt og skulle sige sin mening til andre, men I har nogle regler som andre skal respekterer...

Og mange mennesker har det med og lige skal prøve af, om de regler I nu har os holder stik... og siger I ikke noget til de regler som overtrædes, jamen så tror folk heller ikke på jer...

Du skal simpelthend bare sige din mening, og sætte hende i respekt for dig og dit barn '

det er dig der er mor, det er dig der er den voksne, det er dig som ved dit barns behøv, ve og vel ... -dit barn stoler på dig!

Hvis der er noget din datter ikke kan li, og du ved det, så skal du da bestemt ikke holde mund....så skal du da bestemt sige STOP.

Dit barn er for lille til at være den voksne af jer to. Du er den voksne, og da barnet ikke selv kan sige fra, så stoler det 100 procent på at du siger fra for det.

Nemlig. og vi har ikke sat de regler for vores skyld men for vores datters skyld. Og ja var det nu mig der havde sagt at sådan skulle det være så var det noget andet. Men min kæreste er enig med mig i at den ikke går. Han har selv flere gange været vidne til at jeg har haft en meget ulykkelig pige der ikke kunne falde til ro. Men sidste gang var det rigtig slemt da hun ikke ville falde til ro dagen efter heller. Og det har jeg ikke tidligere oplevet.

Jeg har slet ikke før haft problemer med at folk holder vores datter, men efter denne episode kan jeg få frygtelig ondt i maven når vi skal noget, hvis folk vil holde hende og ikke forstår at det ikke er særlig godt.

Vores datters vedbefindende er vigtigere end at folk skal holde hende.

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

trunte24 skriver:

Jeg synes faktisk du er rigtig strid mod ts.

Hvordan kan du retfærdiggøre at skrive, at hendes følelser ikke er rigtige, ved at sige hun kun er ude på at skabe problemer?

Da jeg var nybagt mor på 2 dag, var jeg selv ude i lidt af det samme som ts er i nu. Min svigermor var på besøg og sagde nu skal jeg vidst holde ham. Jeg var ikke klar til at give slip på ham, vi havde haft mange gæster og han havde gået meget på omgang. Jeg havde brug for selv at sidde med ham, kigge på ham, dufte ham, røre ham osv. Jeg sagde oret NEJ, og alligevel tager hun ham ud af mine arme.

Det var det mest respekløse jeg nogensinde har oplevet. Det var menlig Mit/ Vores barn, og hvis jeg ikke mener han skal holdes af andre, så er det sådan det skal være!

Jeg har haft det meget svært med min svigermor siden, som jeg ellers havde et rigtig godt forhold til inden.

Og nej, jeg prøvede ikke bare på at skabe problemer,! Den form for tankegang har jeg slet ikke i mig

Selvfølgelig må hun også holde ham når jeg synes det er ok,og have et tæt forhold til ham(hvilket hun også har) Der er det samme for alle andre jeg kender og er i familie med.

Mange tak for det. Folk kan være rigtig stride mod en når man spørger om hjælp. Faktisk er jeg begyndt at miste lysten til dette forum da jeg ikke synes det er rimligt at folk svare en sådan.

Jeg ved godt hun er to måneder, og jeg har ikke før haft problemer med at folk ville holde hende. De spurgte også altid eller ventede til jeg selv spurgte. Men efter denne episode så har jeg det ikke godt med det. Jeg får så ondt i maven og det er jo fordi jeg har haft en dårlig oplevelse med at hun bare blev taget fra mig.

Jeg har haft et okay forhold til min svigermor. Har da kunne være irriteret på hende da hun blander sig i hvad vi bruger vores penge på osv. Men det har jeg kunne se igennem fingre med. Men jeg har ikke rigtig lyst til at se hende for tiden fordi jeg er bange for hun ikke respektere og forstår de ting jeg/vi siger til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.