Hvordan får man det lige sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

Carl-Emil's mor

samantha1986 skriver:

Synes bare det er svært at sige til en "fremmede". Når det kommer til kærestens familie så har jeg altid holdt min mening for mig selv. Hvor imod jeg har nemmere ved at sige fra og sige min mening til min familie. Det har jo så også resulteret i at jeg nogen gange har følt mig trådt lidt på fordi jeg ikke har kunne sige fra. Men det er jeg nødt til at lære

sådan er det desværre, en af de usjove ting ved at indgå i relationer med andre mennesker er når vi skal sige ting vi ved trykker på nogle knapper...

hvad siger din kæreste til hele problematikken?

han kender jo sine forældre bedre end du, så måske et skrevet brev hvis hans mor kan forstå den slags kunne være en mellemvej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

samantha1986

pussekat skriver:

hejsa

jeg tro du skal få snakkes med dig svigmor om det for tro hun vil bliv mange  vis hun ikke må hold sig barnbarn så vil hun nok tro at det kun er mormor som er god nok hun er jo også farmor til jer pige og hvad sige dig mand til det ?????

Min kæreste kan godt forstå mig og han synes det er træls at hun ikke hørte efter hvad vi havde sagt (står længere nede hvad det drejer sig om). Men samtidig har han ikke lyst til at konfrontere hende med det. Han synes jeg selv skal sige det. Men det kan jo resultere i at hun misforstår og måske bliver sur. 

Har også bare lidt den følelse at hun tror det er okay at hun bare gør sin hun lyster. Som om hun ejer vores datter. 

Anmeld

12. august 2012

Kris89

arh.... come on...

der er hverken sket skade på dig eller dit barn... du må tage en snak med svigermor, men hun er barnets farmor, du kan da ikke nægte hende at holde pga. det??

min mening.

Anmeld

12. august 2012

samantha1986

michelledam skriver:

Jeg tænker, hvad er det der har overskredet din grænse? Det må virkelig være galt siden du ikke ønsker hun holder dit barn.?Jeg synes klart du skal ligge kortene på bordet som de er. Jeg tænker hvis det er nogle ting hun gør som du ikke bryder dig om. Kan man jo prøve og komme ind på et enme omkring det med at f.eks så hader jeg når folk der ryger kysser min baby eller jeg hader når folk ryger ikke har vasket fingre inden de rør min baby. Jeg er selv ryger og hadede når folk med deres nikotin fingre rørte isabella i ansigtet. Og proppede deres fingre i munden på hende. Vi begyndte at ryge igen da isabella var 4 mdr desværre men vi vaskede altid fingre og brugte sprit. Og nu vasker vi stadig utrolig meget fingre. Vi tager såogså en kold tyrker fra imorgen.

Men en tng er sikkert og det er at du skal forklare hvad problemet er. Ellers må din mand jo sige det til hans mor

Jeg har skrevet længere nede i et svar hvad det drejer sig Om. 

Men synes da på en måde det er synd for hende at jeg har det sådan, men samtidig føler jeg også hun kan takke sig selv for det. Men synes det er så svært at skulle sige det til hende men kæresten bryder sig heller ikke om at skulle gøre det. Ofte er det bare nemmere at sige nogen ting til sin egen mor. 

Anmeld

12. august 2012

samantha1986

Carl-Emil's mor skriver:

sådan er det desværre, en af de usjove ting ved at indgå i relationer med andre mennesker er når vi skal sige ting vi ved trykker på nogle knapper...

hvad siger din kæreste til hele problematikken?

han kender jo sine forældre bedre end du, så måske et skrevet brev hvis hans mor kan forstå den slags kunne være en mellemvej?

Tror det ville være nemmere at sige det frem for et brev. 

Altså han er enig med mig i at det ikke var i orden når vi havde meldt ud hvordan og hvorledes. Men samtidig synes han at jeg selv skal sige det til hende. Jeg synes jo det er nemt for ham at sige. For sp er han jo smutter uden om og slipper selv for at skulke sige noget. 

Anmeld

12. august 2012

samantha1986

Kris89 skriver:

arh.... come on...

der er hverken sket skade på dig eller dit barn... du må tage en snak med svigermor, men hun er barnets farmor, du kan da ikke nægte hende at holde pga. det??

min mening.

Altså nu er det jo mit barn og der er jo en grund til at vi har valgt at sige som vi har. Netop fordi vi har fundet ud af hvordan vores barn har det bagefter. 

Børn er forskellige. Og dit/dine reagere måske ikke sådan men det gør vores og det skal der i vores øjne tages hensyn til. Og sÅ må folk respektere det. 

Anmeld

12. august 2012

MorDk

Kris89 skriver:

arh.... come on...

min mening.

Skade og skade... Men der er blevet overtrådt nogle grænser... og svigermor har IKKE respekteret det der er blevet sagt!

Svigermor har ikke KRAV på at holde baby eller krav på at være bedste. Det gør man sig "fortjent" til... sådan ligger landet altså!

"Mit barn - mine regler"

Man kender sit barn bedst selv ... og man ønsker det bedste for sine børn. DET må folk respektere!

Dog ville jeg have sagt noget til hende svigermor... face to face... det kommer man længere med.

Anmeld

12. august 2012

samantha1986

MorDk skriver:

Skade og skade... Men der er blevet overtrådt nogle grænser... og svigermor har IKKE respekteret det der er blevet sagt!

Svigermor har ikke KRAV på at holde baby eller krav på at være bedste. Det gør man sig "fortjent" til... sådan ligger landet altså!

"Mit barn - mine regler"

Man kender sit barn bedst selv ... og man ønsker det bedste for sine børn. DET må folk respektere!

Dog ville jeg have sagt noget til hende svigermor... face to face... det kommer man længere med.

Nemlig. Godt sagt  

Men har valgt at når vi skal der ud næste gang så forklarer jeg hende hvordan det er. Bliver hun sur eller fornærmet er det hendes problem. Det er mit barn. Og bare fordi hendes søn er faren giver det ikke hende nogen ret til at opføre sig sådan. 

Men da det skete kunne jeg se på min kæreste at han godt kunne se den var gal men han valgte ikke at sige noget. Og jeg måtte også håbe et andet rum med vores datter fordi hun skreg helt vildt. Og de kunne godt se på mig jeg var sur. Dr turde heller ikke sige farvel til mig da de gik. Og nogle dage senere sagde hun til min kæreste at det nok havde været dumt at de kom den dag. Tror du virkelig. Men ikke noget med at det havde været dumt at hun havde taget hende. 

Anmeld

12. august 2012

MorDk

samantha1986 skriver:

Nemlig. Godt sagt  

Men har valgt at når vi skal der ud næste gang så forklarer jeg hende hvordan det er. Bliver hun sur eller fornærmet er det hendes problem. Det er mit barn. Og bare fordi hendes søn er faren giver det ikke hende nogen ret til at opføre sig sådan. 

Men da det skete kunne jeg se på min kæreste at han godt kunne se den var gal men han valgte ikke at sige noget. Og jeg måtte også håbe et andet rum med vores datter fordi hun skreg helt vildt. Og de kunne godt se på mig jeg var sur. Dr turde heller ikke sige farvel til mig da de gik. Og nogle dage senere sagde hun til min kæreste at det nok havde været dumt at de kom den dag. Tror du virkelig. Men ikke noget med at det havde været dumt at hun havde taget hende. 

Men bare husk... hun gør det ikke i ond mening!

Har selv stået i samme situation (dog med et andet familiemedlem) Det er ikke spor sjovt!

Anmeld

12. august 2012

Ina33

Kris89 skriver:

arh.... come on...

min mening.

Jeg er helt enig med dig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.