Hvordan får man det lige sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Ina33

christina1234 skriver:

Du må også meget gerne blive harm 

Nu skriver du det er om aftenen, at man ikke må holde din datter... Er det så også kun om aftenen din svigermor ikke må holde hende? Eller er hendes forbud hele dagen? Du søger jo råd til, hvordan du skal sige hun ikke må holde hende mere!!!!

Ja det er jeres datter... Og ja det er dig der kan bestemme: hvem der må holde hende? Hvornår man må holde hende? Hvad man skal lege med hende? Ja du bestemmer ALT...

Men derfor kan andre, da god ha en mening... Det skal man jo regne med, når man skriver i et debat forum

Men jeg syntes det er synd for din svigermor og din datter hvis du tager "retten" til at holde din datter fra din svigermor... For det er i sidste ende din datter der bliver staffet... Ikke din svigermor... 

Ved at forældrene til vores datters fættre fortryder deres forbud, da deres 2 sønner i dag ikke har en normalt "bedsteforældre" forhold og de kan se hvordan vores datter hygger sig...

Men der er dit barn... Din svigermor...Din beslutning...

Tror bare du er ved at skyde dig selv i foden..

Jeg er helt enig med dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan ikke finde ud af, hvad du ønsker - at svigermor slet ikke holder dit barn i en periode, eller at hun ikke holder hende om aftenen. Jeg synes, dine udmeldinger er lidt skiftende, og det er nok derfor, nogle har svært ved at følge dig. 

Hvis det kun gælder aftenen, er der jo ikke noget nyt i dit ønske - nu skal svigermor så til at forstå, at du mener det, og rette sig efter det. Men hvis det gælder hele tiden, også om dagen, forstår jeg ikke din beslutning. Jeg kan heller ikke blive klog på, om det er de næste 14 dage, det gælder, eller flere måneder frem. 

Selv ville jeg mene, at det må være noget, man tager stilling til løbende - fra situation til situation, tidspunkt til tidspunkt, person til person - dit barn ændrer sig hele tiden, og det, hun kan klare den ene dag, kan være alt for meget den næste. Derfor ville jeg ikke lave ultimative regler, men stå fast, når noget blev for meget - uanset, om det var svigermor eller en anden, der var involveret. 

Anmeld

13. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
samantha1986 skriver:

Tog hende på et forkert tidspunkt. Undskyld mig er du dum eller læser du ikke det jeg har skrevet???? VI HAVDE PÅ FORHÅND SAGT VI IKKE ØNSKEDE BESØG OM AFTEN, OG VALGTE FOLK AT KOMME SÅ MÅTTE DE FORSTÅ AT DET IKKE GIK AT HOLDE VORES DATTER DA HUN ENDER MED AT BLIVE UROLIG OG MEGET ULYKKELIG. VI HAVDE SET DET GANG PÅ GANG. OG TIL SIDST VALGTE VI AT SIGE SÅDAN. fOLK RESPEKTEREDE VORES VALG, BARE IKKE MIN SVIGERMOR. jEG HAR IKKE SAGT HUN IKKE MÅ HOLDE HENDE, MEN JEG HAR DET SÅDAN LIGE NU EFTER DETTE AT JEG IKKE ER GLAD FOR AT FOLK HOLDER HENDE. OG DET ER IKKE KUN MIN SVIGERMOR JEG HAR DET SÅDAN MED.

Men det er kun din svigermor, der ikke må holde hende, skriver du tidligere. Jeg mener ikke, man er dum, fordi man ikke kan læse sig frem til, hvad og hvem, det gælder. 

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke finde ud af, hvad du ønsker - at svigermor slet ikke holder dit barn i en periode, eller at hun ikke holder hende om aftenen. Jeg synes, dine udmeldinger er lidt skiftende, og det er nok derfor, nogle har svært ved at følge dig. 

Hvis det kun gælder aftenen, er der jo ikke noget nyt i dit ønske - nu skal svigermor så til at forstå, at du mener det, og rette sig efter det. Men hvis det gælder hele tiden, også om dagen, forstår jeg ikke din beslutning. Jeg kan heller ikke blive klog på, om det er de næste 14 dage, det gælder, eller flere måneder frem. 

Selv ville jeg mene, at det må være noget, man tager stilling til løbende - fra situation til situation, tidspunkt til tidspunkt, person til person - dit barn ændrer sig hele tiden, og det, hun kan klare den ene dag, kan være alt for meget den næste. Derfor ville jeg ikke lave ultimative regler, men stå fast, når noget blev for meget - uanset, om det var svigermor eller en anden, der var involveret. 

Lige nu er jeg i en periode efter episoden med min svigermor at jeg har dage hvor ingen må holde den lille. Lige meget om det er dag eller aften. Men det skifter. Så det er jo ikke sådan at jeg siger nå men i weekenden skal vu være sammeN med svigermor og der har jeg det sådan. Sådan er det slet ikke. Men jeg kan mærke at jeg største del af tiden lige nu ikke er glad for at nogen holder hende. 

Før dette skete måtte hun godt holdes om dagen, dog ikke af for mange mennesker. Men vi havde så heller ikke en masse besøg på en dag. Men om aften dur det bare ikke. Det har hun det ikke godt med. 

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

Mor og meget mere skriver:

Men det er kun din svigermor, der ikke må holde hende, skriver du tidligere. Jeg mener ikke, man er dum, fordi man ikke kan læse sig frem til, hvad og hvem, det gælder. 

Tror bare det er blevet skimtet. For det er ikke kun hende. Det er alle. Og det er ikke hver dag jeg har det sådan. Men prøv at gå fra at havret godt med at folk holder dit barn, til at en person overskrider din og dit barns grænse med det resultat at du ikke bryder dig om at andre holder dit barn. Det er faktisk lidt hårdt. For det er ikke sjovt at sige til folk at man ikke har det godt med det og så skulle forklare hvorfor. 

Jeg er da ked af at jeg har det sådan. Men er også ked af at det vi havde sagt for vores datters skyld ikke blev overholdt. For de har ikke taget hensyn til hendes behov, men de har sat deres behov først og det er ikke i orden. 

Anmeld

13. august 2012

Aabye

samantha1986 skriver:

Hun er den eneste person der ikke har respekteret det vi har sagt. Som feks. som er noget helt andet. vi vil ikke have folk går ind med sko på. det skider hun højt og helligt på. Vi kan stå og sige det til hende og hun er bare ligeglad.

Men det her er vores barn og så må hun forstå det er sådan. Og det kan man jo sagtens sige på en pæn måde. Kan desværre mærke at jeg har mistet lidt for hende efter hun gjorde det. Og jeg har heller ikke tidligere haft problmer med at folk holdt vores datter men det har jeg desværre fået-.

Det lyder som om du skal sætte dig ned og tage en snak med hende.. Og simpelthen sige: "mit hus - mine regler... Mit barn - mine regler" så må hun acceptere det eller lade være.. gør hun det sidstnævnte havde jeg simpelthen NÆGTET hende adgang til mit hjem..

Kan godt være det er lidt hårdt at gøre sådan.. Men så må hun lære at acceptere dine regler..

Anmeld

13. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Sagen er den at jeg har det sådan med nogle mennesker at jeg ikke er så glad for at de holder vores lillepige. Det skyldes at en person i familien overskred min og min datters grænse. Og jeg fik ikke sagt fra da det skete.

Nu kan jeg bare mærke når vi skal være sammen med personen at jeg får rigtig ondt i maven og er rigtig ked af det ved tanken om at vedkommende skal holde min datter. Men hvordan får jeg lige sagt på en pæn måde at jeg ikke har det godt med at vedkommende holder min datter. Kan jo ikke sige til vedkommende at det kun er hende. er jo nødt til at sige generalt. Men man vil jo heller ikke gøre nogen sure.

Nu har jeg læst langt hen i den her tråd - og som mange andre siger; fortæl din svigermor hvordan du har det !

I starten havde jeg det også svært ved at Olivia gik arm til arm, og kunne ikke sige fra overfor Christian's familie - det kan jeg nu. Og det er en lettelse !!

Havde en episode hvor vi havde besøg af svigerforældrene. Svigermor og Christian skulle ned i kælderen, og spurgte om jeg ville med. Sagde, på trods af at svigerfar ville blive i lejligheden, at jeg ikke ville forlade Olivia. Både min kæreste og svigermor blev ked af den udmelding, fandt jeg ud af, da de tog afsted, for så vidste svigermor godt, at det i hvert fald ikke var hende der måtte passe vores datter når den tid kom. Hvilket jeg blev ked af, og sendte en besked med det samme, som lød : 'det er IKKE fordi det er jer, at jeg ikke vil gå fra Olivia - det ville jeg heller ikke gøre hvis det var mine egne forældre! Jeg er bare en pylremor, og har brug for tid! Det håber jeg i forstår!'
Var både vred og ked af det da jeg skrev den besked, og fik godt nok ikke noget svar tilbage, men det hjalp! Det er nu 2 måneder siden ca, og nu kan jeg godt 'overlade' hende til farmor mens jeg handler i en halv time ..

En lille 'solstråle' historie, som måske giver dig noget inspiration. Giv det tid, men be' hende om at give dig tid også

Anmeld

13. august 2012

Lovely<3

christina1234 skriver:

Ja hvis man ikke har et problem, må man selv skabe det!!!

Plejer ikke at skrive, men er virkelig forarget...

For mig lyder det som om, det er dig der har et KÆMPE problem og ikke din svigermor... Fordi din svigermor gerne vil se/ holde sit barnebarn hvor det ikke lige passe dig, så vil du FORBYDE din svigermor at holde dit barn!!! Oh my fuckind god

Tænk dig om... Vil du virkelig forhindre at din svigermor og din datter kan få et tæt forhold?

Mvh Christina (Hvis svigermor altid må holde hendes datter)

Meget enig!

Anmeld

13. august 2012

samantha1986

Line - med Bobben skriver:

Det lyder som om du skal sætte dig ned og tage en snak med hende.. Og simpelthen sige: "mit hus - mine regler... Mit barn - mine regler" så må hun acceptere det eller lade være.. gør hun det sidstnævnte havde jeg simpelthen NÆGTET hende adgang til mit hjem..

Kan godt være det er lidt hårdt at gøre sådan.. Men så må hun lære at acceptere dine regler..

Ja det er godt nok lidt hårdt. Men man er nok nødt til at være konsekvent for at nogen mennesker forstår det man mener.

Anmeld

13. august 2012

MorDk

christina1234 skriver:

Nej... Jeg har ikke et sensitivt barn.. Ved godt at børn er forskellige... Men oftes er der forældrene der præger barnet...

Og hvis barnet ikke for lov til at blive holdt af andre end mor og far, er det da klart at barnet ikke vil holdes af andre... Logik for perlehøns!!!

Men selvf. skal for tidligt fødte, små babyer o.s.v beskyttes mod for mange indtryk... Men vi taler altså om svigermor i eget hjem!!!

Mener du at svigermor ikke skal ha lov til at holde sit barnbarn mere?

Det virker som om du total misforstår hvad det her handler om! Selvfølge må svigermor holde barnet MEN ikke hvis hun ikke kan respekterer reglerne... længere er den ikke og det er vel fair nok!

Hele denne situation omhandler Aften"ritualerne" og de regler bør da overholdes!

Kan heller ikke forstå hvorfor TS skyder sig selv i foden som du skrev tidligere? Svigermor og barnebarn har da rig mulighed for at knytte bånd. BARE ikke om aften! Det er sådan jeg forstår det og læser det...

Til sidst så sys jeg det du skriver meget nedladent til TS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.