Hvordan får man det lige sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Koen.

MorDk skriver:

Skade og skade... Men der er blevet overtrådt nogle grænser... og svigermor har IKKE respekteret det der er blevet sagt!

Svigermor har ikke KRAV på at holde baby eller krav på at være bedste. Det gør man sig "fortjent" til... sådan ligger landet altså!

"Mit barn - mine regler"

Man kender sit barn bedst selv ... og man ønsker det bedste for sine børn. DET må folk respektere!

Dog ville jeg have sagt noget til hende svigermor... face to face... det kommer man længere med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

christina1234

trunte24 skriver:

Jeg synes faktisk du er rigtig strid mod ts.

Hvordan kan du retfærdiggøre at skrive, at hendes følelser ikke er rigtige, ved at sige hun kun er ude på at skabe problemer?

Da jeg var nybagt mor på 2 dag, var jeg selv ude i lidt af det samme som ts er i nu. Min svigermor var på besøg og sagde nu skal jeg vidst holde ham. Jeg var ikke klar til at give slip på ham, vi havde haft mange gæster og han havde gået meget på omgang. Jeg havde brug for selv at sidde med ham, kigge på ham, dufte ham, røre ham osv. Jeg sagde oret NEJ, og alligevel tager hun ham ud af mine arme.

Det var det mest respekløse jeg nogensinde har oplevet. Det var menlig Mit/ Vores barn, og hvis jeg ikke mener han skal holdes af andre, så er det sådan det skal være!

Jeg har haft det meget svært med min svigermor siden, som jeg ellers havde et rigtig godt forhold til inden.

Og nej, jeg prøvede ikke bare på at skabe problemer,! Den form for tankegang har jeg slet ikke i mig

Selvfølgelig må hun også holde ham når jeg synes det er ok,og have et tæt forhold til ham(hvilket hun også har) Der er det samme for alle andre jeg kender og er i familie med.

Strid, måske? Nej det syndes jeg faktisk ikke... Er sku glad for at jeg ikke ikke er i jeres svigermødre!!! Eller ander famile " der overskrider grænser"

Come on!!!... I får det VIRKELIGT svært, hvis der ikke skal mere til at "ødelægge" jeres forhold/ udlukke nogle mennesker fra at holde jeres børn...

Synes ærlig talt det er synd for jeres børn!!! Har selv en datter på 10 måneder og jeg har aldrig forbundt nogen at holde hende... Tænker at det bare er fantatisk, at folk så gerne vil hende!!! Jeg har det gladeste lille datter, der er tryk og smiler til alle mennesker (Skaber køere i supermarkede, fordi hun smiler og griner og vil alle mennekser)....

Derimod har hun to fættre, hvis forældre helst ville selv... og bla bla bla... De er blevet til de største tude prinse, man ikke kan nærme sig... Fordi det kun er mor og far der duer... De er asociale og bange for fremmet... Fordi at de ikke har fået lov til at være ved andre... Stakkels stakkels børn!!!!

Og gæt selv hvem af børnebørne min svigerforældre kan være mest for...

Er dybt uenige med jer... Men  fingre for der aldrig komnmer en sten eller andet på jeres eller jeres børns vej... For så for i det virkelig svært...

Hvad siger jeres mænd til dette??? Altså at i får et dårlig forhold/ at deres mødre ikke må holde jeres børn, fordi det ikke passede jer på det tidspunkt... (kort sagt... at i vil udlukke deres mødre fra deres barn)

Anmeld

13. august 2012

trunte24

christina1234 skriver:

Strid, måske? Nej det syndes jeg faktisk ikke... Er sku glad for at jeg ikke ikke er i jeres svigermødre!!! Eller ander famile " der overskrider grænser"

Come on!!!... I får det VIRKELIGT svært, hvis der ikke skal mere til at "ødelægge" jeres forhold/ udlukke nogle mennesker fra at holde jeres børn...

Synes ærlig talt det er synd for jeres børn!!! Har selv en datter på 10 måneder og jeg har aldrig forbundt nogen at holde hende... Tænker at det bare er fantatisk, at folk så gerne vil hende!!! Jeg har det gladeste lille datter, der er tryk og smiler til alle mennesker (Skaber køere i supermarkede, fordi hun smiler og griner og vil alle mennekser)....

Derimod har hun to fættre, hvis forældre helst ville selv... og bla bla bla... De er blevet til de største tude prinse, man ikke kan nærme sig... Fordi det kun er mor og far der duer... De er asociale og bange for fremmet... Fordi at de ikke har fået lov til at være ved andre... Stakkels stakkels børn!!!!

Er dybt uenige med jer... Men  fingre for der aldrig komnmer en sten eller andet på jeres eller jeres børns vej... For så for i det virkelig svært...

Hvad siger jeres mænd til dette??? Altså at i får et dårlig forhold/ at deres mødre ikke må holde jeres børn, fordi det ikke passede jer på det tidspunkt... (kort sagt... at i vil udlukke deres mødre fra deres barn)

Du ligge ordene i min mund.

Jeg har netop aldrig sagt, at min venner, familie osv ikke måtte have et tæt forhold til min søn.

Det der var hele humlen i dette her har absolut intet at gøre med min søns sociale færdigheder! Han skaber også megt opmærksomhed omkring sig, og er et meget trykt barn, der ser sine bedsteforældre flere gange i ugen.

Jeg tror bestemt aldrig han får den slags problemer du hentyder til.

Det der  var hunmlen for mig i det her, var at MINE grænser blev meget overskredet, i det jeg siger nej til noget, og det så ikke respekteres. Det kunne være alle mulige ting, men nu var det bare lige det at nogen ville holde mit NYfødte barn, på et tidspunkt, hvor JEG som nybagt mor havde brug for den tid med MIT barn!

Og i øvrigt ofrsvarede min mand mig, i den givne situation, da han også synes det var forkert af hans mor ikke at respektere et nej fra mig!

Anmeld

13. august 2012

nielsen80

christina1234 skriver:

Ej ok har man ikke lov til 2 dage efter fødsel, sprængfuldt af hormoner og som førstegangsmor, at sige" jeg har lige brug for at sidde en time med mit barn?" uden at få skudt i skoen man er en dårlig svigerdatter og hysterisk.
Er ret sikker på min fantatiske svigermor ville forstå jeg havde sådan et behov.

Anmeld

13. august 2012

OktoberMor

samantha1986 skriver:

De kom På et tidspunkt hvor vi tidligere har frabedt os besøg af hensyn til vores datter. Men det er hvad det er. Men hun tog hende fra mig uden at spørge om det var i orden. Det kom meget pludseligt og det havde jeg detikke godt med. Og vi havde sagt at kom de så måtte de finde sig i de ikke kunne holde den lille da det gør hende urolig om aften. Men det var hun så ligeglad med. Så jeg stod med er barn der skreg i en time før jeg fik ro på hende. Og det er bare ikke i orden at hun skider på det vi siger. 

Hold da helt op, for en fest du fik skabt dig herinde.. 

Jeg er tildels enig med dig, men som jeg kan se det tror folk at de skal komme med deres mening omkring at din svigermor har overtrådt dine grænser.. Jeg syntes godt nok at der er nogen herinde, der burde trække vejret og slappe lidt af, for hold da op hvor pudser de da deres glorier'.... 

Jeg kan udemærket godt forstå på dig, at det ikke har været nemt for dig, at dine grænser blev overtrådt, jeg frygter selv en del omkring min svigermor, når vores pige kommer ud, men det er mere mht. druk osv!

Jeg syntes du skal fortælle hende det som det er, for ellers vil det bare tynge dig ned resten af tiden du skal bruge med hende, så hvis du bare står frem og fortæller hende at det altså ikke skal ske igen, så hun ved hvor hun skal stå.. Jeg tror det er vigtigt at man er ærlig omkring det, for ellers ødelægger det alt for meget.. Og hvis hun bliver sur over det og nægter jeres fremtidige syn på det, så må i tage det derfra.. Men umiddelbart, så er det jo jeres barn og ikke "Hendes".. Så det er jer der sætter reglerne! Og det må hun forstå.. 

Sorry, det blev lidt langt, håber du ser bort fra folks meninger om dine grænser, vi kan jo ikke alle have samme grænser.. 

Anmeld

13. august 2012

Frk. Himmelblå

samantha1986 skriver:

Sagen er den at jeg har det sådan med nogle mennesker at jeg ikke er så glad for at de holder vores lillepige. Det skyldes at en person i familien overskred min og min datters grænse. Og jeg fik ikke sagt fra da det skete.

Nu kan jeg bare mærke når vi skal være sammen med personen at jeg får rigtig ondt i maven og er rigtig ked af det ved tanken om at vedkommende skal holde min datter. Men hvordan får jeg lige sagt på en pæn måde at jeg ikke har det godt med at vedkommende holder min datter. Kan jo ikke sige til vedkommende at det kun er hende. er jo nødt til at sige generalt. Men man vil jo heller ikke gøre nogen sure.

Åh, det kan ikke være nemt. Det er aldrig rart at gå og bekymre sig.

Jeg synes, du med fordel kan "snyde" lidt ved at lægge ansvaret for din holdning lidt fra dig.

Sig fx, at du har fået at vide af jeres SP, at jeres datter har det bedst med at blive skærmet. (Det vil hun givetvis også fortælle dig, hvis du spørger). Og at du særligt skal passe på ikke at overskride din datters grænser, når i er ude, som jo i forvejen er uvant miljø og en udfordring for et sensitivt barn. Ikke løgn, helt korrekt, men skubber lidt af argumentationspligten væk fra dig og over på fag-videnskaben.

Du gør det helt rigtige, når du følger din moderlige intuition omkring beskyttelse af dit lille barn. Hun har ikke brug for at blive holdt af andre så tidligt i sit liv. Det er deres behov og absolut ikke hendes. Dermed ikke sagt, at det ikke kan være en hyggelig oplevelse for nogle børn. Vi er jo alle forskellige.

Varm dig ved tanken om, at det hele bliver nemmere med tiden.

Anmeld

13. august 2012

MorDk

Hold da op nogen stride kommentarer der flyver rundt herinde!!

Jeg kan godt forstå TS. og kan sagtens sætte mig ind i situationen!

Børn ER forskellige... så hvordan kan nogen få sig selv til at dømme TS som en hysterisk mor som bare er ude på at skabe problemer!! Jeg er flov på jeres vejne!!! I ved jo godt hvem I selv er!

Den aller vigtigste opgave som MOR/far er at beskytte sit barn og hjælpe sit barn! Et lille barn kan ikke selv sige fra!

Min søn brød sig IKKE om at være "runde-barn" til familie tamm eller ved besøg! Jeg/vi vurderede HVER gang situtationen.... OG NOGLE gange ja så var der bare ikke nogen der holdt ham. Og sådan var det! Da vi holdt hans barnedåb var det heller ikke alle der "foik lov" at holde ham. HAn blev utryg og man kunne se/mærke det... skulle jeg som mor bare ignorer dette? For at dække ANDRES "baby, nusse behov"??? NEJ gu fanden NEJ! Jeg skal være der for MIT barn og opfylde MIT barns behov og ikke andres! Hvis folk ikke kan respekterer dette så er det DEM der er noget galt med og dem der hysteriske! Det er min mening!

TS: Luk ørene for de "hug" du får... sys det er nogle nedladende kommentare at komme med... og de kender dig ikke engang!

Anmeld

13. august 2012

MorDk

nielsen80 skriver:

Ej ok har man ikke lov til 2 dage efter fødsel, sprængfuldt af hormoner og som førstegangsmor, at sige" jeg har lige brug for at sidde en time med mit barn?" uden at få skudt i skoen man er en dårlig svigerdatter og hysterisk.
Er ret sikker på min fantatiske svigermor ville forstå jeg havde sådan et behov.

Anmeld

13. august 2012

christina1234

nielsen80 skriver:

2 dage??? Øhh 2 måneder.... Tror de værste hormoner har lagt sig efter 2 måneder...

Er er det nogen undskyld??? At man opføre sig vanvittigt over for sin svigermor...

Er træt af at folk bruger hormoner (efter fødsel) og mentration som undskyldning for at man opføre sig urimeligt overfor andre mennesker... Jo nogle bliver da lidt mere sårbare nogle dage efter fødslen og man har nemmere til tåre... Men at man bliver hysterisk, det er en anden ting..

Og må sige du har en meget forståene svigermor, hvis hun ville kunne forstå, hvorfor hun ikke måtte holde sit barnebarn (på 2 måneder) ... Og hvis hun så "sniger" sig til det bliver hun bøjcuttet fra at holde barnet

Dårlig svigerdatter... Det var dig selv der sagde det...

Anmeld

13. august 2012

MorDk

christina1234 skriver:

2 dage??? Øhh 2 måneder.... Tror de værste hormoner har lagt sig efter 2 måneder...

Er er det nogen undskyld??? At man opføre sig vanvittigt over for sin svigermor...

Er træt af at folk bruger hormoner (efter fødsel) og mentration som undskyldning for at man opføre sig urimeligt overfor andre mennesker... Jo nogle bliver da lidt mere sårbare nogle dage efter fødslen og man har nemmere til tåre... Men at man bliver hysterisk, det er en anden ting..

Og må sige du har en meget forståene svigermor, hvis hun ville kunne forstå, hvorfor hun ikke måtte holde sit barnebarn (på 2 måneder) ... Og hvis hun så "sniger" sig til det bliver hun bøjcuttet fra at holde barnet

Dårlig svigerdatter... Det var dig selv der sagde det...

2 dage eller 2 mdr. Min søn var 6 uger da han blev døbt! Hans behov var ikke at blive holdt af flere forskellige familiemedlemmer. Jeg skærmet min søn ja... for hans skyld! Han blev MEGET ked af det og utryg hvis han kom over til alle mulig andre. Andre tidspunkter var ok... men det er jo der man vurderer!

Nu handler det her om en svigermor som ikke har respekteret et ønske. TS har jo ikke på forhånd "forbudt" svigermor at holde barnet. Men disse tanker er kommet efterfølgende pga. af situationen med at svigermor havde taget barnet ud af armene på TS uden varsel.

Dette brød jeg mig bestemt heller ikke om. Min EGEN mor spurgte også altid!!! Hvilket jeg mener/sys er almen respekt mellem mennesker! Man "tager" ikke bare andres børn ud af armene på dem! Det sys jeg er forkert!

Jeg har stået i en situation hvor mit barn græd og græd ... og var meget oprørt. Vi får uanmeldt besøg og den besøgende går direkte hen og hiver mit barn ud af armene på mig og begynder at synge, trøste osv. med det resultat at mit barn bliver endnu MERE opkørt! Og jeg som mor og individ bliver SÅ provokeret at det halve kunne være nok!!!

Det ER og bliver MANGEL på respekt fra andres side når man ter sig sådan! Så kan folk kalde mig hys. MEN det er MIT barn. Mine regler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.