Hele sandheden om graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Mother-love

Bebsesmoar skriver:

Du er en fighter,graviditeten med din datter gjorde dig stærkere som menneske  Hun ser dejlig ud på billedet  Er det nogle piller der slår dig ud? For når det er værst ved mig når kunne jeg tude af smerte og pamol duer lissom ikke..! Jeg har ikke ondt i kæben,men i nakken hvor det hele spænder så meget at jeg får en sindsyg hovedpine! Sidst jeg var ved tandlæge lå der en lille fælder hvor der stod at et overbid kunne give spændingshovedpine så her i næste måned skal jeg have en snak med tandlægen for hvis det virker,så er det jo ren optur for mig !  ... Smertehåndteringskursus.. Bare stik mig noget dope så skal jeg nok klare mig! Tænk hvis en bøjle kan lindre 

http://www.inmanaligner.com/dk/ Det er den der stod i min tandlæges papire i venteværelset 

Nej de slår mig ikke ud. De kan give en følelse at slattenhed i kroppen. Men jeg tager dem når jeg skal sove for ikke at få for mange bivirkninger. Synes klart du skulle prøve dem. Hvis ikke det hjælper med en evt. Bøjle. Jeg har også de smerter i nakken du nævner. Men har lært at håndtere dem. Men først og fremmest skal jeg have en ordentlig nattesøvn ellers fungere jeg ikke. Du kan få antidepressive midler som virker smertestillende hvis de ikke kommer for højt op i mg. Saroten maks 25 mg og venlafaxin maks 150 mg. Derefter virker de kun på depression. Jeg får dem til at sove på også så jeg netop ikke har for mange bivirkninger. Og så får jeg morfin kun om dagen efter behov. Da morfin gør så jeg ikke kan sove. Underligt men sandt. Plus jeg får morfin kløe som jeg kalder det. Det er hvor specielt arme og ben klør af h til. Så derfor får jeg dem kun efter behov. Jeg forsøger så vidt muligt ikke at tage dem, da man bliver imun og skal have mere for en normal virkning. Også for min datters skyld da de er meget sløvende.

Håber virkelig at det kan hjælpe dig med en evt. Bøjle. Jeg har haft bøjle på i min barndom så mine tænder fejler intet. Så der er der ikke noget at hente for mig desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Aaaaaai.... En vovse hjalp ikke!   Nogle gange er en breake det eneste der kan redde en hel dag. En kort mental pause hvor man samler energi så man ikke bliver sindsyg at de høje hyletoner et barn i trodsalderen kan præstere! Utroligt at nogle skal lide så meget når andre bare daller igennem deres graviditet.. Det er ikke fair! Din oplevelse har jo været syret trauma like. Jeg håber det hjælper for dig at få skrevet/talt med nogen om dine forløb,for selvom tiden går så sidder minderne bare fast! 

Jeg ved godt at nogen har udtalt at graviditet ikke er en sygdom. Bulls........ Det kan kun være udtalt af en kvinde der ikke har prøvet at gennemleve en dårlig graviditet eller en mand! 

jeg er faktisk lidt enig med dem der sige graviditet ik er en sygdom...

for selve det at ha et barn i maven er jo ikke en sygdom men en natuelig ting... det er alle de ting man kan få FORDI man er gravid jeg vil kalde sygdom... som f.eks. blærebetændele, svangerskabs forgiftning og alle de andre ting... svær kvalme og opkast f.eks.

men selve graviditeten syntes jeg ikke er en sygdom...

ja det hjælper altid og snakke om tingene...

nu er jeg så heldig at når min den bette bliver hys så skriger hun ikke... desværre smadre hun alt og kalder mig alt muligt... f.eks. ludder og so... hun ved jo ikke hvad det betyder men det gør da stadig ondt... den værste er når hun bare råber: jeg ville ønske du ville dø så jeg kan bo ved far... av av av den gør ondt

jeg har faktisk fået afvide af min jordmoder og lægen ved nr to.... at de aldig havde oplevet en graviditet som min... og at de faktisk ikke håbede de ville opleve det igen... og så var de begge overrasket over jeg som sådan ikke fik en fødsels dep.

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

Nej de slår mig ikke ud. De kan give en følelse at slattenhed i kroppen. Men jeg tager dem når jeg skal sove for ikke at få for mange bivirkninger. Synes klart du skulle prøve dem. Hvis ikke det hjælper med en evt. Bøjle. Jeg har også de smerter i nakken du nævner. Men har lært at håndtere dem. Men først og fremmest skal jeg have en ordentlig nattesøvn ellers fungere jeg ikke. Du kan få antidepressive midler som virker smertestillende hvis de ikke kommer for højt op i mg. Saroten maks 25 mg og venlafaxin maks 150 mg. Derefter virker de kun på depression. Jeg får dem til at sove på også så jeg netop ikke har for mange bivirkninger. Og så får jeg morfin kun om dagen efter behov. Da morfin gør så jeg ikke kan sove. Underligt men sandt. Plus jeg får morfin kløe som jeg kalder det. Det er hvor specielt arme og ben klør af h til. Så derfor får jeg dem kun efter behov. Jeg forsøger så vidt muligt ikke at tage dem, da man bliver imun og skal have mere for en normal virkning. Også for min datters skyld da de er meget sløvende.

Håber virkelig at det kan hjælpe dig med en evt. Bøjle. Jeg har haft bøjle på i min barndom så mine tænder fejler intet. Så der er der ikke noget at hente for mig desværre.

Hvor er du sød at du tager dig til at skrive så gennemført tilbage med medicin der måske kunne hjælpe Hvis en bøjle ikke hjælper så vil jeg henvende mig til min læge for smerter ædelægger en dag så hurtigt! Vildt at du skal ha morfin efter behov. Du må virkelig have det slemt,men hvor er det sejt at du gør hvad du kan for at være mor for din datter! Sådan man! 

Anmeld

8. august 2012

Bebsesmoar

jeg er faktisk lidt enig med dem der sige graviditet ik er en sygdom...

for selve det at ha et barn i maven er jo ikke en sygdom men en natuelig ting... det er alle de ting man kan få FORDI man er gravid jeg vil kalde sygdom... som f.eks. blærebetændele, svangerskabs forgiftning og alle de andre ting... svær kvalme og opkast f.eks.

men selve graviditeten syntes jeg ikke er en sygdom...

ja det hjælper altid og snakke om tingene...

nu er jeg så heldig at når min den bette bliver hys så skriger hun ikke... desværre smadre hun alt og kalder mig alt muligt... f.eks. ludder og so... hun ved jo ikke hvad det betyder men det gør da stadig ondt... den værste er når hun bare råber: jeg ville ønske du ville dø så jeg kan bo ved far... av av av den gør ondt

jeg har faktisk fået afvide af min jordmoder og lægen ved nr to.... at de aldig havde oplevet en graviditet som min... og at de faktisk ikke håbede de ville opleve det igen... og så var de begge overrasket over jeg som sådan ikke fik en fødsels dep.

Og det har du lov til at være! For du har ret i at det med at have en baby i maven ikke = sygdom,men graviditeten kan gøre kvinderne syge. Godt at det hjælper at få snakket om det!  Det er voldsomme ord! Jeg forstår godt du bliver ked af det! Hvem lære hende at sige luder?! Min venindes datter er 9 og kalder sin mor for luder når hun bliver gal! Jeg overhørte det og spurgte hende om hun vidste hvad det var,og selvfølgelig gjorde hun ikke det,så lad være med at brug ordet sagde jeg! Du var og er et eneståene tilfælde! Jeg har aldrig hørt om en som dig før i aften! 

Anmeld

8. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Og det har du lov til at være! For du har ret i at det med at have en baby i maven ikke = sygdom,men graviditeten kan gøre kvinderne syge. Godt at det hjælper at få snakket om det!  Det er voldsomme ord! Jeg forstår godt du bliver ked af det! Hvem lære hende at sige luder?! Min venindes datter er 9 og kalder sin mor for luder når hun bliver gal! Jeg overhørte det og spurgte hende om hun vidste hvad det var,og selvfølgelig gjorde hun ikke det,så lad være med at brug ordet sagde jeg! Du var og er et eneståene tilfælde! Jeg har aldrig hørt om en som dig før i aften! 

hehe

ja det er store ord fra en pige på 4½... jeg har brugt den med at man ik skal sige det hvis man ikke ved hvad det betyder... men ja hun ved nok at det gør mig ked og derfor bruger hun den... jeg tror det kommer fra børnehaven... her hjemme siger vi ihvertfald ikke sådan noget...

kan godt være vi ik er en familie som er overbeskyttende med vores sprøg men jeg vil ikke ha at man kalder hinanden grimme ting.

hehe ja lidt særlig er jeg nok... men dele man det op jeg har været igennem ja så er der mange som har prøvet det... men tror dog ikke ret mange har prøvet og ha det hele på en gang... HELDIGVIS...

Anmeld

8. august 2012

Mother-love

Bebsesmoar skriver:

Hvor er du sød at du tager dig til at skrive så gennemført tilbage med medicin der måske kunne hjælpe Hvis en bøjle ikke hjælper så vil jeg henvende mig til min læge for smerter ædelægger en dag så hurtigt! Vildt at du skal ha morfin efter behov. Du må virkelig have det slemt,men hvor er det sejt at du gør hvad du kan for at være mor for din datter! Sådan man! 

Hehe det var så lidt. Jeg har gået på smerteklinik for at få det rigtige medicin. Det jeg har gået efter var bare at jeg kunne få en ordentlig søvn og det får jeg nu. Og så har jeg mere overskud til at håndter mine smerter. Og på den måde også har nemmere ved at være der for min datter. Og jeg vil hellere have smerter end at være træt og have smerter. For så er det sgu svært at være der for hende.

Anmeld

8. august 2012

-Sigrid-

Jeg havde det også dårligt

Jeg snakkede med en kvinde som sagde "graviditet er jo ikke en sygdom", og så svarede jeg at nej det var det ikke, men hvis man ikke var gravid så var man syg hvis man kastede meget op og fx havde rygproblemer, jamen så var man så syg at man helt sikkert ikke skulle arbejde. Men fordi man har et andet menneske i sin mave så er man ikke syg?

Hun gav mig ret, og kommenterede det ikke mere ^^

Anmeld

8. august 2012

Solstrålebørn

Begge mine graviditeter var hårde og jeg hadede det... 

Fra start til slut i begge graviditeter var det kvalme og opkast og ligge i sengen... Det er sq ikke sjovt... Det eneste tidspunkt jeg kunne nyde graviditeten var når der var masser af liv og bevægelser fra bebserne... 

Anmeld

8. august 2012

MissTas

Amandas-mor skriver:

Dette er ikke et brokke indlæg og det er ikke for at få det til at lyde som en negativ oplevelse at være gravid. Det at få et barn er uden tvivl en af de største og bedste oplevelser i livet. Dette indlæg er mere tænkt som et forsøg på at afbalancere den ofte meget ensidigt positive fremstilling.

Jeg føler tit at det er som om det er forbudt at sige noget negativt om det at være gravid. Selv blandt meget tætte veninder eller familiemedlemmer er der ofte sådan en tendens til at man bliver hugget ned med kommentaren at "nu er graviditet jo ikke en sygdom".

Det er næsten sådan en uskreven regl at man ikke siger noget negativt og når nogen spørger om det ikke er vidunderligt at være gravid så fortsætter man i samme spor og udelukkende positivt sådan som det forventes. Jeg syntes at det burde være mere socialt acceptabelt at komme frem med de trælse ting også. For der er jo alle mulige trælse symptomer.

Kvinder der har født børn er faktisk de værste syntes jeg. De vil næsten altid fortælle at "de aldrig har været lykkeligere end da de var gravide og nok var fødslen slem, men det glemmer man hurtigt".

Jeg tror virkelig at det er sandt at man glemmer det. Jeg kan ikke engang huske hvordan veer føles (andet end at det gjorde vildt ondt) og jeg havde komplet fortrængt hvor hæslig min første graviditet var indtil jeg nu blev gravid igen (denne gang går det heldigvis meget, meget bedre indtil videre).

Jeg syntes at det er vildt hårdt at være gravid, især her de første 3 mdr og jeg har et par sekunder hver eneste dag hvor jeg tænker "shit hvis jeg havde husket at det var så hårdt ville jeg så have gjort det alligevel?" Forstå mig ret, det er kun et par sekunder og self. elsker jeg barnet i maven og vil gerne have det. Men benhårdt er det. Det er bare som om det er totalt tabu emne at det er pisse hårdt også. Og jeg oplever også at når andre spørger til min graviditet at jeg så sugar coater det og fremhæver alt det positive og glade. De ser jo ikke om aftenen at jeg bare er gået kold på sofaen af træthed. Dermed ligner jeg jo en super gravid ud af til selv om jeg er meget meget menneskelig i virkeligheden. De andre gravide virker også som super gravide og som om de har styr på alt. Jeg tænker bare på om de måske også faker/lægger udelukkende vægt på det positive når de viser ansigtet ud ad til?

Er du super woman for real, eller syntes du også at det er vildt hårdt (og skønt self.) at være gravid og ville gerne at det var mere ok at melde ud at det er hårdt?

Det er muligt at være anonym.

jeg synes ikke det er forkert at tale negativt om en graviditet.. nogle graviditeter er bare hårdere end andre og sådan er det bare, så synes ikke det et tabu at snakke negativt om, det er jo ikke fordi man ikke elsker sin lille guldklump, for selvfølgelig gør man det, også på trods af en hård graviditet

men jeg, synes sq heller ikke det var sjovt at være gravid.. overhovedet! Det eneste positive der var ved min graviditet, det var scanningerne, hvor man ku se at bebs trives og så når man mærkede sin lille skat sparke og mosle, ellers sys jeg det var et helvede..

blev sygemeldt i uge 16 pga. kvalme og opkast ca. 6 gange dagligt, så fik jeg bækkenløsning, så fik jeg gentagne blødninger, så var de obs på for meget fostervand, så fik jeg leverbetinget graviditetskløe osv. og sådan var det bare HELE graviditeten og sys bestemt ikke det var behageligt.

Men ja, man glemmer hurtigt hvor slemt det egentlig var når man står med sin skat i armene

Anmeld

8. august 2012

Tona

michelledam skriver:

Jeg har også hørt flere der siger at deres graviditet har været fantastisk.
Jeg havde en hård graviditet, men det var pga jeg fik et piskesmæld en uge før jeg testede positivt. Jo større maven blev det hårdere og hårdere fordi det blev for tungt for min i forvejen sarte nakke. Jeg kastede op indtil omkring uge 18, men synes ikke det var så slemt. Jeg døjede ikke rigtig med trætheden.
Det jeg faktisk synes var det værreste hvis man ser bort for de smerter jeg havde pga piskesmældet. Var den forbandede halsbrænd jeg havde de sidste 4 uger. Det var hver eneste dag og var ved at blive sindsyg.
Men jeg tror bare man hurtig glemmer hvor hårdt det kunne være.

Jeg kan bare så godt følge dig i det du skriver der. Jeg kæmper bla med fibromyalgi og du kan bare ikke forklare nogen der ikke lider af kroniske smerter hvor hårdt det så er at være gravid. Suk.

At du så enda fik piskesmældet så tæt på at du blev gravid det er jo helt slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.