Hele sandheden om graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

LR85

Okay ja. Jeg kender ikke lige nogen der har talt anderledes om deres graviditet end den egentlig var. 

Jeg fik PKS og kan tydeligt huske at heg dagene efter LOVEDE mig selv, ikke at få flere børn. 

Men nu 7 uger efter, tænker jeg; var det nu så slemt? Og ville gerne gøre det igen og omtaler kejsersnittet som en god oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

morethanperfect

Amandas-mor skriver:

Dette er ikke et brokke indlæg og det er ikke for at få det til at lyde som en negativ oplevelse at være gravid. Det at få et barn er uden tvivl en af de største og bedste oplevelser i livet. Dette indlæg er mere tænkt som et forsøg på at afbalancere den ofte meget ensidigt positive fremstilling.

Jeg føler tit at det er som om det er forbudt at sige noget negativt om det at være gravid. Selv blandt meget tætte veninder eller familiemedlemmer er der ofte sådan en tendens til at man bliver hugget ned med kommentaren at "nu er graviditet jo ikke en sygdom".

Det er næsten sådan en uskreven regl at man ikke siger noget negativt og når nogen spørger om det ikke er vidunderligt at være gravid så fortsætter man i samme spor og udelukkende positivt sådan som det forventes. Jeg syntes at det burde være mere socialt acceptabelt at komme frem med de trælse ting også. For der er jo alle mulige trælse symptomer.

Kvinder der har født børn er faktisk de værste syntes jeg. De vil næsten altid fortælle at "de aldrig har været lykkeligere end da de var gravide og nok var fødslen slem, men det glemmer man hurtigt".

Jeg tror virkelig at det er sandt at man glemmer det. Jeg kan ikke engang huske hvordan veer føles (andet end at det gjorde vildt ondt) og jeg havde komplet fortrængt hvor hæslig min første graviditet var indtil jeg nu blev gravid igen (denne gang går det heldigvis meget, meget bedre indtil videre).

Jeg syntes at det er vildt hårdt at være gravid, især her de første 3 mdr og jeg har et par sekunder hver eneste dag hvor jeg tænker "shit hvis jeg havde husket at det var så hårdt ville jeg så have gjort det alligevel?" Forstå mig ret, det er kun et par sekunder og self. elsker jeg barnet i maven og vil gerne have det. Men benhårdt er det. Det er bare som om det er totalt tabu emne at det er pisse hårdt også. Og jeg oplever også at når andre spørger til min graviditet at jeg så sugar coater det og fremhæver alt det positive og glade. De ser jo ikke om aftenen at jeg bare er gået kold på sofaen af træthed. Dermed ligner jeg jo en super gravid ud af til selv om jeg er meget meget menneskelig i virkeligheden. De andre gravide virker også som super gravide og som om de har styr på alt. Jeg tænker bare på om de måske også faker/lægger udelukkende vægt på det positive når de viser ansigtet ud ad til?

Er du super woman for real, eller syntes du også at det er vildt hårdt (og skønt self.) at være gravid og ville gerne at det var mere ok at melde ud at det er hårdt?

Det er muligt at være anonym.

Hvis jeg skal være helt ærlig 

Jeg HADER at være gravid .. Jeg er såå dårlig til det !! 

Min sidste graviditet var fantastisk indtil jeg gik i for tidlig fødsel i uge i 28 og ikke måtte lave en fis resten af min graviditet
MEN , jeg havde hverken bækkenløsning , havde ikke ondt nogle steder , udover lidt i ryggen .. Jeg havde dog kvalme , men syns faktisk ikke det var så slemt ...

Denne graviditet , er meget værre .. 
I starten havde jeg rigtig ondt i mit bækken .. Det blev heldigvis meget bedre efter en tur til akupunkttur ..
Jeg havde kvalme og kastede op konstant indtil uge 15 ..
Jeg har været træt hele graviditeten og været øm i hele kroppen .. Været sur og irriteret og har intet overskud haft .. Har stadig kvalme , dog ingen opkast ...
Jeg frygter konstant at gå i for tidlig fødsel igen ..
Han ligger helt klar dernede , og min JM siger det kan ske når som helst , når det skete sidst , uden en årsag til det ... Dog ser jeg hver dag der går som noget godt ...

Jeg er en person der er virkelig dårlig til at være gravid , trods jeg ikke tager vildt meget på eller noget .. Syns selv jeg er rigtig flot gravid og har ikke dårlig selvtillid eller noget ..
Har bare ikke overskud , og har så dårlig samvittighed over jeg ikke kan tumle med min søn som før :/ .. Hvilket har gjort ham enormt far-syg 

Lidt ærlighed fra mig   

Anmeld

7. august 2012

LMX

Amandas-mor skriver:

Åh nej da...det lyder som noget af en mundfuld...hvor langt er du henne? Jeg føler med dig, for det er bare så hårdt at være dårlig gravid, fordi det forventes at man skal være glad og lykkelig konstant

Jeg er i uge 15 så der er lang vej endnu... Men på trods af alle dårligdommene så er jeg da positiv

Det er barn nr. 3 og jeg synes jeg mærker liv allerede. Det er da et lille lys set i skyggen af en dårlig graviditet.

Anmeld

7. august 2012

Tona

Min graviditet var afskygelig og jeg hadede at være gravid. Jeg havde så skarp en kvalme at jeg ønskede at dø da den ikke stoppede. Selv sparkne fra bebse kunne ikke gøre mig lykkelig! Det var mit livs mest ræderlige tid,jeg blev fed,total opsvulmet,bumser i hele ansigtet,jeg blev så fed at jeg ikke kunne fjerne hår i skridtet og da jeg døjede med meget udflød var det afskygeligt når det satte sig fast i en busk  Det var en lettelse at føde,og fra det  sekundt fik jeg mit livs største gave og lige siden har jeg har jeg været håbløst forelsket i min lille bebse  Men jeg har ikke glemt elendigheden eller hvordan veer føles. Jeg elskede at have veer. Jeg elskede at føde,men selve graviditeten........ Fuck altså. Jeg hadede den 

Du har lov til at ytre din mening hvis du er utilfreds,du skal ikke ligge en dæmper på dit ubehag for at glæde andre. Vær digselv.. Hvis en zapp is kan gøre din dag bedre så gir jeg en 

Sikke om omgang...det lyder til at minde lidt om min første graviditet. Kvalmen var så ufattelig at jeg græd mens jeg brækkede mig i en uendelighed. Og selv når jeg kom ud fra toilettet og lige havde brækket mig kunne jeg blive spurgt: "er det ikke bare fantastisk at være gravid". Selv da jeg havde så meget bækkenløsning at jeg ikke engang kunne gå en tur blev jeg spurgt om det ikke var fantastisk at være gravid og det er det jo tydeligt vist ikke når man bliver kørt til scanning i kørestol fordi man ikke kan gå så langt selv

Men det var til gengæld fantastisk da jeg var kommet mig over fødslen og forelskede mig totalt og for altid i min smukke datter

Mht is så har jeg her til aften ædt to is og følte at det hjalp en del

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Jeg har også hørt flere der siger at deres graviditet har været fantastisk.
Jeg havde en hård graviditet, men det var pga jeg fik et piskesmæld en uge før jeg testede positivt. Jo større maven blev det hårdere og hårdere fordi det blev for tungt for min i forvejen sarte nakke. Jeg kastede op indtil omkring uge 18, men synes ikke det var så slemt. Jeg døjede ikke rigtig med trætheden.
Det jeg faktisk synes var det værreste hvis man ser bort for de smerter jeg havde pga piskesmældet. Var den forbandede halsbrænd jeg havde de sidste 4 uger. Det var hver eneste dag og var ved at blive sindsyg.
Men jeg tror bare man hurtig glemmer hvor hårdt det kunne være.

Anmeld

7. august 2012

katrine26

jeg kan godt se hvad du mener med at vis man siger puuhhaa det er hårdt så for man nemlig tit denne fantastiske sætning afvide..NU ER DET AT VÆRE GRAVID JO IKKE EN SYGDOM. som du selv skriver.

Jeg havde ALT man kan få i en gravilitet næste, jeg havde både, blærebetændele, fribrom i maven, kvalme, sukkersyge, forhøjt blodtryk, vand i kroppen og galesten anfald plus jeg endte med en aks og en uge på neo afd. med min søn som var rigtig syg.

Men men men nå folk spørg hvordan min gravilitet var så fortæller jeg skam at det var hådt men at jeg også nød det i fuldedrag og at jeg elsket at være gravid ( dog ikke kvalmen ) for det gjorde jeg virkeligt.

katrine26

Anmeld

7. august 2012

Tona

aya-zia skriver:

je giver dig fuldstændig ret...

jeg har to piger..

den første havde jeg blærebetændelse med HELE tiden og to gange indlagt med nyrebetændelse av siger jeg bare... dog havde jeg ingen kvalme eller træthed

nummer to var ik andet en bøvl... skulle ha haft en abort i uge 10.

begyndte at bløde i uge 9 og de sage ved scanning jeg ved det og aboter af mig selv...

blødte fra uge 9 til uge 18 hvor de så scanner igen og siger HOVSA... du er stadig gravid det var sørme tvillingen du tabte... FLOT...

så ik nok med man pludselig skulle acepter at man skulle være mor til et barn der på det tidspunkt endelig ikke var ønsket... man skulle sørne også lige klare at kroppen forsøgte at FØDE fra uge 23 af... hver eneste uge fram til uge 38 var jeg oppe på sygehuset fordi min fødsel var igang...

men igen ingen træthed eller kvalme...

jeg vil SÅ gerne ha 2 børn mere... men FUCK hvor gider jeg ikke være gravid.. JEG HADER OG VÆRE GRAVID men børnene kan man ikke leve uden og jeg SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gerne ha to mere

Sikke et hæsligt forløb du var igennem. Det var da helt vildt

Anmeld

7. august 2012

Princesspigen

Amandas-mor skriver:

Dette er ikke et brokke indlæg og det er ikke for at få det til at lyde som en negativ oplevelse at være gravid. Det at få et barn er uden tvivl en af de største og bedste oplevelser i livet. Dette indlæg er mere tænkt som et forsøg på at afbalancere den ofte meget ensidigt positive fremstilling.

Jeg føler tit at det er som om det er forbudt at sige noget negativt om det at være gravid. Selv blandt meget tætte veninder eller familiemedlemmer er der ofte sådan en tendens til at man bliver hugget ned med kommentaren at "nu er graviditet jo ikke en sygdom".

Det er næsten sådan en uskreven regl at man ikke siger noget negativt og når nogen spørger om det ikke er vidunderligt at være gravid så fortsætter man i samme spor og udelukkende positivt sådan som det forventes. Jeg syntes at det burde være mere socialt acceptabelt at komme frem med de trælse ting også. For der er jo alle mulige trælse symptomer.

Kvinder der har født børn er faktisk de værste syntes jeg. De vil næsten altid fortælle at "de aldrig har været lykkeligere end da de var gravide og nok var fødslen slem, men det glemmer man hurtigt".

Jeg tror virkelig at det er sandt at man glemmer det. Jeg kan ikke engang huske hvordan veer føles (andet end at det gjorde vildt ondt) og jeg havde komplet fortrængt hvor hæslig min første graviditet var indtil jeg nu blev gravid igen (denne gang går det heldigvis meget, meget bedre indtil videre).

Jeg syntes at det er vildt hårdt at være gravid, især her de første 3 mdr og jeg har et par sekunder hver eneste dag hvor jeg tænker "shit hvis jeg havde husket at det var så hårdt ville jeg så have gjort det alligevel?" Forstå mig ret, det er kun et par sekunder og self. elsker jeg barnet i maven og vil gerne have det. Men benhårdt er det. Det er bare som om det er totalt tabu emne at det er pisse hårdt også. Og jeg oplever også at når andre spørger til min graviditet at jeg så sugar coater det og fremhæver alt det positive og glade. De ser jo ikke om aftenen at jeg bare er gået kold på sofaen af træthed. Dermed ligner jeg jo en super gravid ud af til selv om jeg er meget meget menneskelig i virkeligheden. De andre gravide virker også som super gravide og som om de har styr på alt. Jeg tænker bare på om de måske også faker/lægger udelukkende vægt på det positive når de viser ansigtet ud ad til?

Er du super woman for real, eller syntes du også at det er vildt hårdt (og skønt self.) at være gravid og ville gerne at det var mere ok at melde ud at det er hårdt?

Det er muligt at være anonym.

jeg er første gangs gravid, er 30+4 idag..

og nej jeg syndes bestemt ikke det er lutter lagkage, og jeg siger da min mening om det men får som alle andre kastet i hoved: gravid er ikke en sygdom!

jeg testede positiv i 6 uge, fik voldsom kvalme i 7 uge..

fra 7 uge til og med 11 uge havde jeg kvalme 24/7.. fra 12 uge begyndte jeg at kaste op HVER morgen og det fortsatte så til og med uge 27, sammen med kvalme der kom og gik hele dagen, og uanset hvad jeg drak så fik jeg kvalme..

uge 28, 29 og 30 her har det gået noget bedere, ikke så meget kvalme og næsten ingen opkast..

ved siden af det har jeg hele vejen igennem været mega træt (er det stadig), har ikke meget energi og kan ikke overskue ret meget..

har været og er under obs for graviditets sukkersyge..

har været under obs i 3 måneder for blære betændelse og os fået behandlet en blære betændelse..

jeg har ondt i ryggen trods jeg ikke er særlig stor og stadig er under min normal vægt efter at have tabt 7 kilo grundet kvalme..

jeg er besvimet en enkelt gang midt i netto grundet væske mangel grundet min kvalme..

så nej JEG syndes ikke det er sjovt..

tilgængæld nyder jeg at mærke den lille sparke på nær selvfølgelig når den sparker på noget der lig gør ondt..  

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

Amandas-mor skriver:

Sikke om omgang...det lyder til at minde lidt om min første graviditet. Kvalmen var så ufattelig at jeg græd mens jeg brækkede mig i en uendelighed. Og selv når jeg kom ud fra toilettet og lige havde brækket mig kunne jeg blive spurgt: "er det ikke bare fantastisk at være gravid". Selv da jeg havde så meget bækkenløsning at jeg ikke engang kunne gå en tur blev jeg spurgt om det ikke var fantastisk at være gravid og det er det jo tydeligt vist ikke når man bliver kørt til scanning i kørestol fordi man ikke kan gå så langt selv

Men det var til gengæld fantastisk da jeg var kommet mig over fødslen og forelskede mig totalt og for altid i min smukke datter

Mht is så har jeg her til aften ædt to is og følte at det hjalp en del

Din stakkel..Det er så hårdt at have det sådan! Og gu er det ej fedt at være gravid når livet foregår ude ved kummen med kvalmelindrene oppe i anus og med trykpunktsarmbånd om hvert håndled  Den der "glød" gravide har.. Det er sved.... 

Vi bor på 2 sal og at komme op af trapper når det føles som om at man bliver skåret i indefra gør ikke livet lettere  Jeg fik endda den her sætning smidt i hovedet " Det er værre at have bækkenløsning end at have kvalme" ... wtf.. Alle reagere forskelligt og for mig var kvalmen det allerværste. Smerterne kunne jeg bide i mig men jeg var konstant bange for at ramle ind i en klammo der stank så mine sanser ville blive vækket og forvandle toilettet til mit soveværelse-IGEN!

Den søde ventetid..Min bare røv... 

Men guldet jeg fik.. Smelter når jeg kigger på ham! 

Anmeld

7. august 2012

aya-zia

Amandas-mor skriver:

Sikke et hæsligt forløb du var igennem. Det var da helt vildt

ja det var to hårde graviditeter...

men jeg har så også altid sagt til folk hvor meget jeg hadet og være gravid... kun ganske få dage under begge var gode dage...

men igen flere børn kom bare... nyder bare tiden bagefter hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.