Hele sandheden om graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Bebsesmoar

Sørens skriver:

TAK!!! for dit indlæg! Jeg har haft det på præcis samme måde!

Min mand og jeg har fået hjælp til at blive gravide og det er som om det gør at folk synes at så må man SLET ikke brokke sig!!!

Vores/min historie (prøver at gøre det kort og i punktform )

1: Et års prøven på den "naturlige" måde uden held

2: En tur til lægen der sendte os begge videre til udredning

3: Jeg bliver undersøgt i alle ender og kanter og der er ingen problemer hos mig

4: Manden bliver undersøgt og efter MANGE undersøgelser, prøver osv finder man ud af at han har en kromosomfejl der gør ham steril

5: To år efter start, skal vi beslutte os for at vælge mellem 3 muligheder ; Adoption, Inseminering med donorsæd eller et liv uden børn. Vi vælger Inseminering.

6: Starter inseminering hos CFC på nørrebro. Bliver gravid efter 5 HÅRDE måneder! (mange op og nedture + bivirkninger)

7: Positiv test nytårsaftens morgen 2012

8: Første cirka 16-17 uger forløber stort set uden gener!

9: Derefter bryder helvedet løs!!! Rygsmerter, bækkenløsning, hoftesmerter, knæsmerter, halsbrand, Karpal tunnel syndrom, ødemer, huddimser, hæmorider, søvnløshed OG lige tilat toppe det af : Blev fyret fra mit arbejde!

10: i uge 35+36 efter 14 dage med kun 3-4 timers søvn hver anden nat. bliver jeg undrsøgt på Hvidovre og hos jordemoder og får at vide at grundet barnets store størrelse og at han vender opad er det bedst at få PK ( havde ellers håbet på alm fødsel) På dette tidspunkt brød jeg bare sammen af lettelse over at få det overstået så hurtigt som muligt!

11- Er nu sat til PK d.20/8 2012

Vi er SÅ taknemmelige for at vi får vores ønskebarn og glæder os som vanvittige til at få ham! Men..........NEVER AGAIN!!!!!

Aaai hvaaad.... Fordi jeres baby er lavet på den måde og har taget lang tid at lave så må du ikke ytre dig? Gu må du da så! Man værdsætter måske et barn langt mere hvis det har været længe undervejs,meeeeen det ændre ikke at du er gravid som enhver anden gravid! Spændende med PKS d 20! Det er jo snart!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Så hvis du nu lader som om at ordet ikke rammer hende,tror du at det ville have effekt på hende whatsoever?! Utroligt hvad de lære i børnehaven og skolerne i dag! Små gansters og nik og jay kopier med perlekæder hele buntet! " Kærlighed kan udrette meget,jeg er sikker på at hun stopper med at bruge det ord før eller senere !  

Graviditet ville være djeligt hvis man vidste at fødslen ville være det eneste hårde. Men mange kvinder gennemgår en forfærdelig tid! Det du har oplevet er så vildt! Men der kom en mirakelbaby ud af det! Jeg tror på skæbnen,og jeg tror at din datter skulle fødes af en ganske særlig grund! Livet er et fedt mysterie! 

hehe jeg har lært at den nemmeste måde og få hende til og falde ned på er og sende hende ind på hendes værelse... og hun må ik komme ud før hun er glad OG har talt til 10... 5 gange... der plejer og gå 10 min så er hun enden igang med og lege eller er glad og kommer ud...

ja jeg tror også lige med hende at hun er her af en grund... har aldrig troedet på noget og gør det endelig stadig ik... men lige med hende er det anderledes...

du kan da lige se lidt billede af miraklet...

min lille blondine med blå øjne og horn i panden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. august 2012

Bebsesmoar

aya-zia skriver:

hehe jeg har lært at den nemmeste måde og få hende til og falde ned på er og sende hende ind på hendes værelse... og hun må ik komme ud før hun er glad OG har talt til 10... 5 gange... der plejer og gå 10 min så er hun enden igang med og lege eller er glad og kommer ud...

ja jeg tror også lige med hende at hun er her af en grund... har aldrig troedet på noget og gør det endelig stadig ik... men lige med hende er det anderledes...

du kan da lige se lidt billede af miraklet...

min lille blondine med blå øjne og horn i panden

Nååå en sød trunte!!!  Tænk at hun slet ikke skulle have været her,men det er hun sgu alligevel! Fantastisk!! Hvad end der virker for jer og jeres familie så er det det du skal gøre! Hvor er hun nuser!!

Anmeld

8. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Nååå en sød trunte!!!  Tænk at hun slet ikke skulle have været her,men det er hun sgu alligevel! Fantastisk!! Hvad end der virker for jer og jeres familie så er det det du skal gøre! Hvor er hun nuser!!

ja hun er lidt af en charmetrold...

desværre også så meget at hun kan sno de fleste om sin finger... BARE IK MOR haha...

Anmeld

8. august 2012

Bebsesmoar

aya-zia skriver:

ja hun er lidt af en charmetrold...

desværre også så meget at hun kan sno de fleste om sin finger... BARE IK MOR haha...

Sådan man!! 

Anmeld

8. august 2012

Sørens

Bebsesmoar skriver:

Aaai hvaaad.... Fordi jeres baby er lavet på den måde og har taget lang tid at lave så må du ikke ytre dig? Gu må du da så! Man værdsætter måske et barn langt mere hvis det har været længe undervejs,meeeeen det ændre ikke at du er gravid som enhver anden gravid! Spændende med PKS d 20! Det er jo snart!! 

Ja det er! Kan bare IKKE vente!!!! 12 dage til jeg slipper for ihvertfald nogen af mine dumme smerter!!!!!!

Tak for dit søde svar!

Anmeld

8. august 2012

millesofie

Amandas-mor skriver:

Dette er ikke et brokke indlæg og det er ikke for at få det til at lyde som en negativ oplevelse at være gravid. Det at få et barn er uden tvivl en af de største og bedste oplevelser i livet. Dette indlæg er mere tænkt som et forsøg på at afbalancere den ofte meget ensidigt positive fremstilling.

Jeg føler tit at det er som om det er forbudt at sige noget negativt om det at være gravid. Selv blandt meget tætte veninder eller familiemedlemmer er der ofte sådan en tendens til at man bliver hugget ned med kommentaren at "nu er graviditet jo ikke en sygdom".

Det er næsten sådan en uskreven regl at man ikke siger noget negativt og når nogen spørger om det ikke er vidunderligt at være gravid så fortsætter man i samme spor og udelukkende positivt sådan som det forventes. Jeg syntes at det burde være mere socialt acceptabelt at komme frem med de trælse ting også. For der er jo alle mulige trælse symptomer.

Kvinder der har født børn er faktisk de værste syntes jeg. De vil næsten altid fortælle at "de aldrig har været lykkeligere end da de var gravide og nok var fødslen slem, men det glemmer man hurtigt".

Jeg tror virkelig at det er sandt at man glemmer det. Jeg kan ikke engang huske hvordan veer føles (andet end at det gjorde vildt ondt) og jeg havde komplet fortrængt hvor hæslig min første graviditet var indtil jeg nu blev gravid igen (denne gang går det heldigvis meget, meget bedre indtil videre).

Jeg syntes at det er vildt hårdt at være gravid, især her de første 3 mdr og jeg har et par sekunder hver eneste dag hvor jeg tænker "shit hvis jeg havde husket at det var så hårdt ville jeg så have gjort det alligevel?" Forstå mig ret, det er kun et par sekunder og self. elsker jeg barnet i maven og vil gerne have det. Men benhårdt er det. Det er bare som om det er totalt tabu emne at det er pisse hårdt også. Og jeg oplever også at når andre spørger til min graviditet at jeg så sugar coater det og fremhæver alt det positive og glade. De ser jo ikke om aftenen at jeg bare er gået kold på sofaen af træthed. Dermed ligner jeg jo en super gravid ud af til selv om jeg er meget meget menneskelig i virkeligheden. De andre gravide virker også som super gravide og som om de har styr på alt. Jeg tænker bare på om de måske også faker/lægger udelukkende vægt på det positive når de viser ansigtet ud ad til?

Er du super woman for real, eller syntes du også at det er vildt hårdt (og skønt self.) at være gravid og ville gerne at det var mere ok at melde ud at det er hårdt?

Det er muligt at være anonym.

Jeg tror det er meget forskelligt

jeg var også mega træt hele tiden, men ja det er jeg tit alligevel ( adhd) og så fik jeg ondt i bæknet men ja det havde jeg regnet med så..
men ja det var ikke fedt som jeg havde troet men jeg havde ingen unger i forvejen og derfor ingen dårlig samvittighed over at tage en morfar på sofaen eller ikke at komme nok ud
så jeg tog en dag af gangen og ja synes det gik fint, men er altså også meget optimistisk af sind og jeg lader mig ikke stoppe bare fordi det gør ondt eller jeg er træt, ikke hvis jeg har et mål

men havde dage hvor jeg bare sad og så tv, læste bøger eller spillede computer hi hi

synes du skal tage det roligt og så forstil dig at alle de andre du ser har det meget værre end dig det hjalp mig hi hi også selv om jeg godt viste det ikke var helt sandt

held og lykke

Anmeld

8. august 2012

Tona

millesofie skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt

jeg var også mega træt hele tiden, men ja det er jeg tit alligevel ( adhd) og så fik jeg ondt i bæknet men ja det havde jeg regnet med så..
men ja det var ikke fedt som jeg havde troet men jeg havde ingen unger i forvejen og derfor ingen dårlig samvittighed over at tage en morfar på sofaen eller ikke at komme nok ud
så jeg tog en dag af gangen og ja synes det gik fint, men er altså også meget optimistisk af sind og jeg lader mig ikke stoppe bare fordi det gør ondt eller jeg er træt, ikke hvis jeg har et mål

men havde dage hvor jeg bare sad og så tv, læste bøger eller spillede computer hi hi

synes du skal tage det roligt og så forstil dig at alle de andre du ser har det meget værre end dig det hjalp mig hi hi også selv om jeg godt viste det ikke var helt sandt

held og lykke

Hi hi ja det kan man jo altid forstille sig

Anmeld

9. august 2012

Malene76

lotchen skriver:

Jeg er nu mest bare træt af de der øko-spelt-mødre, der synes at have fået patent på, hvordan man er en rigtig gravid og mor. Og når man så fortæller dem, at man ikke har tænkt sig at amme sit barn, ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg simpelthen ikke kan lide det - så er der ingen grænser for forargelsen. Pas jer selv, mens jeg sidder og hygger med en flaske! Nå!

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.