Amandas-mor skriver:
Dette er ikke et brokke indlæg og det er ikke for at få det til at lyde som en negativ oplevelse at være gravid. Det at få et barn er uden tvivl en af de største og bedste oplevelser i livet. Dette indlæg er mere tænkt som et forsøg på at afbalancere den ofte meget ensidigt positive fremstilling.
Jeg føler tit at det er som om det er forbudt at sige noget negativt om det at være gravid. Selv blandt meget tætte veninder eller familiemedlemmer er der ofte sådan en tendens til at man bliver hugget ned med kommentaren at "nu er graviditet jo ikke en sygdom".
Det er næsten sådan en uskreven regl at man ikke siger noget negativt og når nogen spørger om det ikke er vidunderligt at være gravid så fortsætter man i samme spor og udelukkende positivt sådan som det forventes. Jeg syntes at det burde være mere socialt acceptabelt at komme frem med de trælse ting også. For der er jo alle mulige trælse symptomer.
Kvinder der har født børn er faktisk de værste syntes jeg. De vil næsten altid fortælle at "de aldrig har været lykkeligere end da de var gravide og nok var fødslen slem, men det glemmer man hurtigt".
Jeg tror virkelig at det er sandt at man glemmer det. Jeg kan ikke engang huske hvordan veer føles (andet end at det gjorde vildt ondt) og jeg havde komplet fortrængt hvor hæslig min første graviditet var indtil jeg nu blev gravid igen (denne gang går det heldigvis meget, meget bedre indtil videre).
Jeg syntes at det er vildt hårdt at være gravid, især her de første 3 mdr og jeg har et par sekunder hver eneste dag hvor jeg tænker "shit hvis jeg havde husket at det var så hårdt ville jeg så have gjort det alligevel?" Forstå mig ret, det er kun et par sekunder og self. elsker jeg barnet i maven og vil gerne have det. Men benhårdt er det. Det er bare som om det er totalt tabu emne at det er pisse hårdt også. Og jeg oplever også at når andre spørger til min graviditet at jeg så sugar coater det og fremhæver alt det positive og glade. De ser jo ikke om aftenen at jeg bare er gået kold på sofaen af træthed. Dermed ligner jeg jo en super gravid ud af til selv om jeg er meget meget menneskelig i virkeligheden. De andre gravide virker også som super gravide og som om de har styr på alt. Jeg tænker bare på om de måske også faker/lægger udelukkende vægt på det positive når de viser ansigtet ud ad til?
Er du super woman for real, eller syntes du også at det er vildt hårdt (og skønt self.) at være gravid og ville gerne at det var mere ok at melde ud at det er hårdt?
Det er muligt at være anonym.
TAK!!! for dit indlæg! Jeg har haft det på præcis samme måde!
Min mand og jeg har fået hjælp til at blive gravide og det er som om det gør at folk synes at så må man SLET ikke brokke sig!!!
Vores/min historie (prøver at gøre det kort og i punktform
)
1: Et års prøven på den "naturlige" måde uden held
2: En tur til lægen der sendte os begge videre til udredning
3: Jeg bliver undersøgt i alle ender og kanter og der er ingen problemer hos mig
4: Manden bliver undersøgt og efter MANGE undersøgelser, prøver osv finder man ud af at han har en kromosomfejl der gør ham steril
5: To år efter start, skal vi beslutte os for at vælge mellem 3 muligheder ; Adoption, Inseminering med donorsæd eller et liv uden børn. Vi vælger Inseminering.
6: Starter inseminering hos CFC på nørrebro. Bliver gravid efter 5 HÅRDE måneder! (mange op og nedture + bivirkninger)
7: Positiv test nytårsaftens morgen 2012 
8: Første cirka 16-17 uger forløber stort set uden gener! 
9: Derefter bryder helvedet løs!!! Rygsmerter, bækkenløsning, hoftesmerter, knæsmerter, halsbrand, Karpal tunnel syndrom, ødemer, huddimser, hæmorider, søvnløshed OG lige tilat toppe det af : Blev fyret fra mit arbejde!
10: i uge 35+36 efter 14 dage med kun 3-4 timers søvn hver anden nat. bliver jeg undrsøgt på Hvidovre og hos jordemoder og får at vide at grundet barnets store størrelse og at han vender opad er det bedst at få PK ( havde ellers håbet på alm fødsel) På dette tidspunkt brød jeg bare sammen af lettelse over at få det overstået så hurtigt som muligt!
11- Er nu sat til PK d.20/8 2012 

Vi er SÅ taknemmelige for at vi får vores ønskebarn og glæder os som vanvittige til at få ham! Men..........NEVER AGAIN!!!!!