Hele sandheden om graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Mother-love

Bebsesmoar skriver:

Sorry,men bliver nødt til at spørge hvordan du kunne klare graviditeten med piskesmæld? Det gør så ondt jo! 

Ja godt spørgsmål. Jeg klarede den fordi jeg skulle. Men det var også rigtig hårdt. Og det kostede utrolig mange tudeture. Jeg var også utrolig medtaget tilsidst. Og fik lov til at få pks da jeg var 38+4. Da jeg slet ikke kunne se mig ud af en alm. Fødsel. Jeg gik så også til kranio sakral en gang om ugen hvilket hjalp rigtig meget. Men meget af det er jo glemt nu. Men det der holdte mig oppe var at jeg skulle være mor for første gang. Og at så snart jeg havde født kunne jeg få smertestillende. Men så havde jeg også min kæreste der hjalp mig utrolig meget. Han er førtidspensionist så han var hjemme sammen med mig til at hjælpe mig igennem dagen. Jeg var sygemeldt fra jeg fik piskesmældet. Og er stadig sygemeldt. Og til september er det to år siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Tona

Bebsesmoar skriver:

Din stakkel..Det er så hårdt at have det sådan! Og gu er det ej fedt at være gravid når livet foregår ude ved kummen med kvalmelindrene oppe i anus og med trykpunktsarmbånd om hvert håndled  Den der "glød" gravide har.. Det er sved.... 

Vi bor på 2 sal og at komme op af trapper når det føles som om at man bliver skåret i indefra gør ikke livet lettere  Jeg fik endda den her sætning smidt i hovedet " Det er værre at have bækkenløsning end at have kvalme" ... wtf.. Alle reagere forskelligt og for mig var kvalmen det allerværste. Smerterne kunne jeg bide i mig men jeg var konstant bange for at ramle ind i en klammo der stank så mine sanser ville blive vækket og forvandle toilettet til mit soveværelse-IGEN!

Den søde ventetid..Min bare røv... 

Men guldet jeg fik.. Smelter når jeg kigger på ham! 

Hi hi hvor er du altså sjov i den måde du fortæller det. Jeg kan læse at vi virkelig har haft ens oplevelser.

Jeg husker så tydeligt frygten for at en eller anden skulle lugte så jeg brækkede mig i bussen. Til sidst havde jeg altid en pose i tasken for ikke at skulle brække mig på gulvet hvis nu det gik galt.

Og jeg kan faktisk godt følge dig i det med bækkenløsning kontra kvalme. Jeg syntes også at bl var virkelig slemt, men kvalmen var på en måde mere ødelæggende...fx kunne jeg ikke engang kramme andre mennesker uden at være ved at brække mig for alle lugte af menneske var nok til at gøre mig dårlig

Da jeg skulle føde havde jeg mega veer hele vejen til sygehuset hver 2 min ca. Det var en vildt lang tur da motorvejen var sneet til så vi ikke engang kunne se vejen og max kunne køre 60 km timen. En kat havde pisset i bilen og jeg sad bare der grøn i hovedet med min pose foran mig klar til bræk. Til sidst råbte jeg eder og bandede og svinede til og rullede vinduet ned og hang ud af bilen for at få frisk luft mens jeg hylede

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

michelledam skriver:

Ja godt spørgsmål. Jeg klarede den fordi jeg skulle. Men det var også rigtig hårdt. Og det kostede utrolig mange tudeture. Jeg var også utrolig medtaget tilsidst. Og fik lov til at få pks da jeg var 38+4. Da jeg slet ikke kunne se mig ud af en alm. Fødsel. Jeg gik så også til kranio sakral en gang om ugen hvilket hjalp rigtig meget. Men meget af det er jo glemt nu. Men det der holdte mig oppe var at jeg skulle være mor for første gang. Og at så snart jeg havde født kunne jeg få smertestillende. Men så havde jeg også min kæreste der hjalp mig utrolig meget. Han er førtidspensionist så han var hjemme sammen med mig til at hjælpe mig igennem dagen. Jeg var sygemeldt fra jeg fik piskesmældet. Og er stadig sygemeldt. Og til september er det to år siden.

Du må være stærk af sind siden du kunne håndtere det!! Hvor dejligt at han var hjemme til at passe på dig  2 år med smerter..?! Jeg var i 2 biluheld som lille hvor jeg fik piskesmæld,det lider jeg stadig under! Nu har jeg fået afvide at et overbid kan give spædningshovedpine så nu overvejer jeg en bøjle da jeg vil gøre alt for at få det bare lidt bedre! 

Anmeld

7. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Happy ending 

haha..Jeg forstår godt at du vil bytte hende når hun er strid! Men når det er gået over så knuselsker du jo den lille skid! Det er utrolig godt at din læge har været med i det her. Følte dig dig ikke gravid i de uger??! Det er jo crazy det der.. Min kæreste vil gerne have en mere,men det er jo let at ønske sig en mere når man er den der ikke skal kysse badeværelsesgulvet. Jeg gør det ikke igen! Han må købe en edderkop eller noget der kan fjerne hans fokus fra en bebs mere hvis det er det 

ha ha ha en edderkop ligefrem... føj hehe

nej kunne aldrig drømme om og komme af med hende... det er sådan mere en ønske tanke lige i siturationen hehe

men nu er mine piger jo også store 6 og 4½ og ja det er den yngste som var en lille stædig tøs den gang hehe...

nej følte mig endelig ikke gravid... havde smerter hele tiden på grund af jeg bløde for det var jeg ikke kun lidt... men sådan som når ens mens er på det højeste... sådan var det HVER DAG... fra uge 9 til uge 18.. og så stoppede det bare fra den ene dag til den anden... det syntes jeg var lidt underligt så ringede til lægen...

han syntes også det var underligt, så en tid ved scanning blev bestilt bare lige for og se om der sad noget som ik skulle være det... og HOVSE det gjorte der... en 18 uger gammel babs...

jeg havde slet ik fået mave eller taget på eller noget...

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

Amandas-mor skriver:

Hi hi hvor er du altså sjov i den måde du fortæller det. Jeg kan læse at vi virkelig har haft ens oplevelser.

Jeg husker så tydeligt frygten for at en eller anden skulle lugte så jeg brækkede mig i bussen. Til sidst havde jeg altid en pose i tasken for ikke at skulle brække mig på gulvet hvis nu det gik galt.

Og jeg kan faktisk godt følge dig i det med bækkenløsning kontra kvalme. Jeg syntes også at bl var virkelig slemt, men kvalmen var på en måde mere ødelæggende...fx kunne jeg ikke engang kramme andre mennesker uden at være ved at brække mig for alle lugte af menneske var nok til at gøre mig dårlig

Da jeg skulle føde havde jeg mega veer hele vejen til sygehuset hver 2 min ca. Det var en vildt lang tur da motorvejen var sneet til så vi ikke engang kunne se vejen og max kunne køre 60 km timen. En kat havde pisset i bilen og jeg sad bare der grøn i hovedet med min pose foran mig klar til bræk. Til sidst råbte jeg eder og bandede og svinede til og rullede vinduet ned og hang ud af bilen for at få frisk luft mens jeg hylede

Jeg er glad for at min elendighed fik dig til at grine! Så kom der da noget godt ud af lorten jeg befandt mig i! Vidste du at en salt/sukker opløsning vil kunne hjælpe på kvalme? Det gjorde min kæreste! Så mesn jeg lå sammenkrøllen og græd over mit liv under bruseren så havde han lavet en sukker salt opløsning..mmmmm...Drik en ½ liter så får du det godt. Jeg brækker mig hvis jeg drikker den!Jeg betragter ikke opkast som at have det godt! Han blev skuffet over at jeg kunne drikke den men jeg lovede ham at drikke den når han blev gravid,så kunne vi skåle inden vi ørlede i kor! 

Åh ja hvor jeg husker det! Jeg havde det samme med mig i tasken! Forfærdeligt at man ender sådan. Jeg undgik faktisk mennesker så meget tilsidst at jeg fik stress i netto da jeg glemte hvordan an betalte med sit mastercard. Æv! (Jeg kan handle uden stress nu)

Kattepis i en bil med en kvinde der har veer.. Det er rendykret ondskab! Godt jeg ikke var dig,men godt klaret at du kom igennem det hele! 

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Bebsesmoar skriver:

Du må være stærk af sind siden du kunne håndtere det!! Hvor dejligt at han var hjemme til at passe på dig  2 år med smerter..?! Jeg var i 2 biluheld som lille hvor jeg fik piskesmæld,det lider jeg stadig under! Nu har jeg fået afvide at et overbid kan give spædningshovedpine så nu overvejer jeg en bøjle da jeg vil gøre alt for at få det bare lidt bedre! 

Jeg har været meget igennem i mit liv og mange har altid sagt at jeg var utrolig stærk. Selvom jeg ikke selv synes det. Men jeg tuder når jeg har brug for det. Vi snakkede også om en abort kort efter uheldet men det kom vi ligeså hurtigt fra da det var vores største drøm at blive forældre. Og hold da op hvor er jg glad for det idag. Isabella er mit et og alt.
Men ja det er hårdt at have de smerter. Jeg får en masse smertestillende nu. Og en masse hjælp fra kæresten samt familien. Jeg har gået på smertehåndteringskursus.

Det er da også lidt af en omgang for dig at være igennem. Jeg får så nogle muskelafslappende piller som gør at jeg ikke har så voldsomme muskelspændinger så jeg har spændingshovedpine ca 3 dage om ugen nu hvor det var hverdag før. Men har så døjet utrolig meget med ryggen og lænden de sidste måneder.

Hvad med kæben døjer du med den? Jeg døjer med utrolig meget stivhed i kæben. Det er til at blive mongol af

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

aya-zia skriver:

ha ha ha en edderkop ligefrem... føj hehe

nej kunne aldrig drømme om og komme af med hende... det er sådan mere en ønske tanke lige i siturationen hehe

men nu er mine piger jo også store 6 og 4½ og ja det er den yngste som var en lille stædig tøs den gang hehe...

nej følte mig endelig ikke gravid... havde smerter hele tiden på grund af jeg bløde for det var jeg ikke kun lidt... men sådan som når ens mens er på det højeste... sådan var det HVER DAG... fra uge 9 til uge 18.. og så stoppede det bare fra den ene dag til den anden... det syntes jeg var lidt underligt så ringede til lægen...

han syntes også det var underligt, så en tid ved scanning blev bestilt bare lige for og se om der sad noget som ik skulle være det... og HOVSE det gjorte der... en 18 uger gammel babs...

jeg havde slet ik fået mave eller taget på eller noget...

Jaaa en edderkop! Han drømmer omm at fåen fugleedderkop og jeg drømmer om at få en kæreste der ikke plager for jeg magter ikke at være gravid igen! Alle sgde det var så skønt. Gu var det ej  Det er altså iorden at du lige ønsker hende langt væk mens det står på. Jeg kender ingen mennesker der ikke lige i det øjeblik det står på ikke har den tanke! Men så tager man en break,trækker vejret,drikker lidt isvand og så kan man håndtere hysteriet igen! Interessant at du ikke følte dig gravid.. Det har nok ikke hjulpet mindre på chokket ved scanningen!  Der var en mening med at du skulle have det barn! Det er en gave! Men sikke et forløb 

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

michelledam skriver:

Jeg har været meget igennem i mit liv og mange har altid sagt at jeg var utrolig stærk. Selvom jeg ikke selv synes det. Men jeg tuder når jeg har brug for det. Vi snakkede også om en abort kort efter uheldet men det kom vi ligeså hurtigt fra da det var vores største drøm at blive forældre. Og hold da op hvor er jg glad for det idag. Isabella er mit et og alt.
Men ja det er hårdt at have de smerter. Jeg får en masse smertestillende nu. Og en masse hjælp fra kæresten samt familien. Jeg har gået på smertehåndteringskursus.

Det er da også lidt af en omgang for dig at være igennem. Jeg får så nogle muskelafslappende piller som gør at jeg ikke har så voldsomme muskelspændinger så jeg har spændingshovedpine ca 3 dage om ugen nu hvor det var hverdag før. Men har så døjet utrolig meget med ryggen og lænden de sidste måneder.

Hvad med kæben døjer du med den? Jeg døjer med utrolig meget stivhed i kæben. Det er til at blive mongol af

Du er en fighter,graviditeten med din datter gjorde dig stærkere som menneske  Hun ser dejlig ud på billedet  Er det nogle piller der slår dig ud? For når det er værst ved mig når kunne jeg tude af smerte og pamol duer lissom ikke..! Jeg har ikke ondt i kæben,men i nakken hvor det hele spænder så meget at jeg får en sindsyg hovedpine! Sidst jeg var ved tandlæge lå der en lille fælder hvor der stod at et overbid kunne give spændingshovedpine så her i næste måned skal jeg have en snak med tandlægen for hvis det virker,så er det jo ren optur for mig !  ... Smertehåndteringskursus.. Bare stik mig noget dope så skal jeg nok klare mig! Tænk hvis en bøjle kan lindre 

http://www.inmanaligner.com/dk/ Det er den der stod i min tandlæges papire i venteværelset 

Anmeld

7. august 2012

aya-zia

Bebsesmoar skriver:

Jaaa en edderkop! Han drømmer omm at fåen fugleedderkop og jeg drømmer om at få en kæreste der ikke plager for jeg magter ikke at være gravid igen! Alle sgde det var så skønt. Gu var det ej  Det er altså iorden at du lige ønsker hende langt væk mens det står på. Jeg kender ingen mennesker der ikke lige i det øjeblik det står på ikke har den tanke! Men så tager man en break,trækker vejret,drikker lidt isvand og så kan man håndtere hysteriet igen! Interessant at du ikke følte dig gravid.. Det har nok ikke hjulpet mindre på chokket ved scanningen!  Der var en mening med at du skulle have det barn! Det er en gave! Men sikke et forløb 

ha ha ha ha min x fik en hundehvalp af mig da hen begyndte og plage om nr 3... det hjalp ikke...

men håber det lykkes for dig og stoppe hans plagerri... ellers må du sige til ham som med små børn: du får slet ik noget når du plager

hehe ja det plejer og hjælpe hvis man lige distraher sig selv et øjeblik... så kan man beder takle  anfaldne

ja det var nok forudbestemt jeg skulle ha hende... og er da også over ud lykkelig over jeg har hende... men nej det var bestemt ikke en sjov graviditet forskrækkelsen over hun var der var værst syntes jeg...

men syntes nu ikke nogle af mine graviditeter har været særlig spændene

Anmeld

7. august 2012

Bebsesmoar

ha ha ha ha min x fik en hundehvalp af mig da hen begyndte og plage om nr 3... det hjalp ikke...

men håber det lykkes for dig og stoppe hans plagerri... ellers må du sige til ham som med små børn: du får slet ik noget når du plager

hehe ja det plejer og hjælpe hvis man lige distraher sig selv et øjeblik... så kan man beder takle  anfaldne

ja det var nok forudbestemt jeg skulle ha hende... og er da også over ud lykkelig over jeg har hende... men nej det var bestemt ikke en sjov graviditet forskrækkelsen over hun var der var værst syntes jeg...

men syntes nu ikke nogle af mine graviditeter har været særlig spændene

Aaaaaai.... En vovse hjalp ikke!   Nogle gange er en breake det eneste der kan redde en hel dag. En kort mental pause hvor man samler energi så man ikke bliver sindsyg at de høje hyletoner et barn i trodsalderen kan præstere! Utroligt at nogle skal lide så meget når andre bare daller igennem deres graviditet.. Det er ikke fair! Din oplevelse har jo været syret trauma like. Jeg håber det hjælper for dig at få skrevet/talt med nogen om dine forløb,for selvom tiden går så sidder minderne bare fast! 

Jeg ved godt at nogen har udtalt at graviditet ikke er en sygdom. Bulls........ Det kan kun være udtalt af en kvinde der ikke har prøvet at gennemleve en dårlig graviditet eller en mand! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.