Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Lunae

Anonym skriver:

Jeg har en tid til gratis gældsrådgivning i september

Og ja, måske er det urealistisk, men efter hvad jeg kan læse mig til her  http://www.familieadvokaten.dk/emner/646.html så har min alder eller hvor mange år jeg har tilbage ikke noget at sige. Der kigges på min økonomiske situation.

Min ulempe kan være at min økonomi ikke er stabil om et halvt år, men der står også at den "normalt skal være afklaret" - dvs. at der er undtagelser. Kan jo håbe at jeg er én af dem

Ja altså der sker vel aldrig noget ved at prøve. Som det kan læses i tråden er det jo lykkedes for nogen!

Tænker bare umiddelbart at oddsene er små!

Jeg kender flere hvis SU lån også er så høje, så gælden er jo ikke vanvittig stor!

Pøj pøj med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Ja altså der sker vel aldrig noget ved at prøve. Som det kan læses i tråden er det jo lykkedes for nogen!

Tænker bare umiddelbart at oddsene er små!

Jeg kender flere hvis SU lån også er så høje, så gælden er jo ikke vanvittig stor!

Pøj pøj med det!

Nej, men til gengæld er SU-lån ikke med en rente på 10 % 

Jeg kommer til at betale 220.000 kr alene i renter 

Gælden er på 385.000 men jeg ender jo  med at betale over 600.000

Anmeld

24. juli 2012

Lunae

Anonym skriver:

Nej, men til gengæld er SU-lån ikke med en rente på 10 % 

Jeg kommer til at betale 220.000 kr alene i renter 

Gælden er på 385.000 men jeg ender jo  med at betale over 600.000

Ja det er virkelig nederen. Det er også vanvittigt at banken tillader sig så høje renter!

Jeg synes virkelig du skal tage fat i banken og fortælle dem, at hvis de vil gøre sig nogle forhåbninger om nogensinde at få alle deres penge, så må de sætte afdragene ned i den periode, hvor du skal studere, samt tilbyde dig en anden rente på dit lån.

Jeg havde en gang en forbrugslån og det var da "kun" 8 procent i rente. Dette på trods af at jeg ikke umiddelbart havde nogen økonomisk sikkerhed!

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Ja det er virkelig nederen. Det er også vanvittigt at banken tillader sig så høje renter!

Jeg synes virkelig du skal tage fat i banken og fortælle dem, at hvis de vil gøre sig nogle forhåbninger om nogensinde at få alle deres penge, så må de sætte afdragene ned i den periode, hvor du skal studere, samt tilbyde dig en anden rente på dit lån.

Jeg havde en gang en forbrugslån og det var da "kun" 8 procent i rente. Dette på trods af at jeg ikke umiddelbart havde nogen økonomisk sikkerhed!

Ja, de gør det jo nok fordi de ved at jeg ikke kunne sige nej. Min eksmand tjener godt, så for ham var det jo ikke et problem, og da lånet/gælden jo er fælles (på i alt 730.000) havde jeg ikke andet valg end at følge trop da jeg jo ikke kunne sidde alene i huset.

Aftalen var at han skulle afdrage 6500 og jeg 3500 (hans eget valg), men det har han nu fortrudt så  nu skal vi begge afdrage 5.000. Nåede desværre ikke at få aftalen på skrift inden han ombestemte sig.

Anmeld

25. juli 2012

Fines mor

Det er bestemt muligt, at få sin bank i tale :-) Men så bliver man nød til, at være kold et vis sted. Først finder du en advokat, som har forstand på gældsrådgivning, og i samråd med ham vælger du at flytte din nemkonto fra den nuværende bank. Så har du magten over pengene, og når de ikke får deres 5000 kr. så sender du advokaten i spil :-) Du skal have sat beløbet ned, og gjort det rentefrit - hvis det er muligt.

Jeg tror ikke dine chancer for gældssanering er høje.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

25. juli 2012

H+S Skjolgborg.

vi skal til af søge selv vi har gæld for ca 3,1 til sammen og det er ikke forbrugslån.

Vi har snakke med advokat og læs og læs og udfra det skulle vi have gode chancer for af få et ja.Nu er jeg så også syg og kommer aldrig på arbejdesmarke det er enten et flexjob 15-20 timer om ugen eller en pension har jeg fået afvide.Kæresten tjener så ok me vi kan ikke afdrag med 13000 kr om mdr som er min i af afdrag pga renterne bare på det huslån/rest gæld så skal i betale over 6000 kr om mdr hvis vi f.eks betaler 5000 kr så på et år så kommer det 49500 kr i af renter det er helt vildt.på privatlåne skal vi betale min 7000 kr om mdr og det kan vi heller ikke så mange penge får vi skam heller ikke på en mdr af det kan lad sige gør.

Men nu må vi se vi fik da pyha ikke 250000 kr for vores hus men hele 510000 kr det er da det positiv af det hele men stadig gav vi 1.6 men lidt penge i til af gør det i standfor + låne 1½ år efter ca 60000 kr vilke heller ikek var nok så vi brugte ca 20000 kr udover løbene igellem de næste 2 år.

Men nu må vi se om vi får et ja eller nej manden og advokaten mener dog godt vi kan men jeg ville ikke tro på det før vi får et ja ville ikke glæde mig for meget til det.

Mvh

Henriette

Anmeld

25. juli 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Hvad er grænsen?

med en indtægt på 21.000 så får du vel ca 13.000-15.000 netto (udbetalt

det et så 260.000-300.000 kr om året din gæld skal være..

det er som det ser ud lige PT..
Når din indtægt falder, vil dette beløb også falde tilsvarende

Anmeld

25. juli 2012

tikka

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig

Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.

Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 

Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?

Og hvordan foregik det evt. ?

Tak 

Først vil jeg sige at det er en rigtig ærgelig situation du er landet i, og kan sagtens følge dig, når du ikk rigtig føler det er din skyld at manden ville skilles og du endte med en 'stor' gæld... MEN når du er sagt, nå jeg indrømme at jeg sys du prøver at tage den nemme løsning, hvilket på sin vis også er forståeligt... Hvis du virkelig vil have den uddannelse, hvad betyder så et Su lån? Næsten alle på su er jo nød til at optage lån... Det har jeg også selv måtte gøre.. jeg forstår heller ikk at hvis du bor så billigt, og 'kun' skal af med 5000 til banken, at det så ikke kan hænge sammen... Du er enlig forsøger, og vil derfor kunne få dobbelt su, du kan få friplads til dit barn, og forhøjet børnetilskud... Måske er der nogle steder i dit budget, hvor du kan spare lidt? Alt er jo muligt, hvis man virkelig brænder for det... Nu skal dett ikk forstås som et negativt indlæg, og jeg føler virkelig med dig, men det lyder altså desværre lidt som om du har givet op, hvilket er rigtig synd... Håber du finder en løsning... Ps. Undskyld det er så rodet, og evt stavefejl, det er skrevet fra mobilen, og det vil altså ikk helt som jeg vil...

Anmeld

25. juli 2012

Meliora

Anonym skriver:

Ok, tak for info 

Jeg ville heller ikke "forlange" at al min gæld skulle saneres, bare nok til at jeg kunne betale det af ved siden af min SU. Pyt med om det stadig skulle løbe over 10 år, men kunne jeg f.eks. nøjes med at betale 2.000 af om måneden, så ville jeg have råd til uddannelse. 

Men igen...ved ikke hvordan det fungerer.

Hvis du er enlig mor, så mener jeg du kan få dobbelt SU-lån, og så burde det vel være muligt at betale det afdrag du gør nu? Det er nemlig billigere at betale banken af med SU-lån, og så betale SU tilbage når man er færdig:-)

Anmeld

25. juli 2012

tikka

Meliora skriver:

Hvis du er enlig mor, så mener jeg du kan få dobbelt SU-lån, og så burde det vel være muligt at betale det afdrag du gør nu? Det er nemlig billigere at betale banken af med SU-lån, og så betale SU tilbage når man er færdig:-)

præcis også min tanke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.