Anonym skriver:
Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig 
Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.
Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 
Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?
Og hvordan foregik det evt. ?
Tak 
Først vil jeg sige at det er en rigtig ærgelig situation du er landet i, og kan sagtens følge dig, når du ikk rigtig føler det er din skyld at manden ville skilles og du endte med en 'stor' gæld... MEN når du er sagt, nå jeg indrømme at jeg sys du prøver at tage den nemme løsning, hvilket på sin vis også er forståeligt... Hvis du virkelig vil have den uddannelse, hvad betyder så et Su lån? Næsten alle på su er jo nød til at optage lån... Det har jeg også selv måtte gøre.. jeg forstår heller ikk at hvis du bor så billigt, og 'kun' skal af med 5000 til banken, at det så ikke kan hænge sammen... Du er enlig forsøger, og vil derfor kunne få dobbelt su, du kan få friplads til dit barn, og forhøjet børnetilskud... Måske er der nogle steder i dit budget, hvor du kan spare lidt? Alt er jo muligt, hvis man virkelig brænder for det... Nu skal dett ikk forstås som et negativt indlæg, og jeg føler virkelig med dig, men det lyder altså desværre lidt som om du har givet op, hvilket er rigtig synd... Håber du finder en løsning... Ps. Undskyld det er så rodet, og evt stavefejl, det er skrevet fra mobilen, og det vil altså ikk helt som jeg vil...
Anmeld