Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Er det ikke taget lidt ud af sammenhæng- ellers lyder det da temmelig let og ligetil at få synes jeg og det ved jeg det ikke er, for så ville flere nok få ja end nej.

Det er ikke taget ud af sammenhæng, men det er naturligvis stadig ikke lig med at man kan være sikker på at få det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

ja men sådan tænker de ikke.. De tænker kun på hvordan de kan få deres penge her og nu..
I bund og grund burde de nok have vejledt alle de unge der i god tro har købt hus i dyre domme kort før finanskrisen.. Krisen kom jo ikke bag på bankerne, men for én som jeg - ganske uvidende og med tiltro til min rådgiver, ja så føler man sig godt nok stavnsfanget og b******* i r******.. hahaha

Jeg forsøger at tænke positivt - der er jo "kun" 10 år til jeg har 5000 kr mere i rådighed, og om ti år satser jeg ikke på at have børn i inst. hvilket kun giver flere penge.. Når mine børn bliver voksne begynder vores økonomi at se meget lys ud hahahaha
En anden ting er, at jeg forhåbentlig bliver gældsfri som 36 årig og kan herefter købe mig et hus som jeg lige akurrat kan nå at betale af inden pensionen og bango så var der lige den økonomiske sikkerhed alligevel
Derudover lykkedes det os år efter år alligevel at spare op til nogle lækre rejser og gode gaver til højtider.

Ja, bankerne er sommetider nogle r--huller 

Kunne godt have brugt bedre vejledning...

Jeg har som sådan heller ikke noget imod at skulle betale gælden (selvom jeg da foretrak at være fri), men vil bare sååå gerne have den uddannelse som jeg har brugt 12 år på at finde.

Må finde mig en rig mand 

Anmeld

24. juli 2012

henh01

Anonym skriver:

Ja, bankerne er sommetider nogle r--huller 

Kunne godt have brugt bedre vejledning...

Jeg har som sådan heller ikke noget imod at skulle betale gælden (selvom jeg da foretrak at være fri), men vil bare sååå gerne have den uddannelse som jeg har brugt 12 år på at finde.

Må finde mig en rig mand 

så må du gøre det bedre end jeg, min er fattig

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

så må du gøre det bedre end jeg, min er fattig

Jeg har slet ingen, så indtil videre fører du stadig 

Anmeld

24. juli 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Det er ikke taget ud af sammenhæng, men det er naturligvis stadig ikke lig med at man kan være sikker på at få det.

Næ man må jo bare krydse fingre og håbe på det bedste andet er der ikke rigtig at gøre. Held og lykke med det ihvertfald. (og ellers kan du jo altid finde en rig gammel gut og gifte dig med )

Anmeld

24. juli 2012

Camulla

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig

Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.

Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 

Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?

Og hvordan foregik det evt. ?

Tak 

En fra min gamle mødregruppe fik gældsernæring og der var hun nok 26... Så man behøver ikke være "gammel"  Og det var 2 SUlån hun ikke kunne betale tilbage...

Anmeld

24. juli 2012

..

Nu er det ikke min mening at være en sur krage men så alligevel..

Gældssanering, så får du godt nok eftergivet din gæld, men andre mister penge på det. Det bliver med garanti ogsp registrert på dig så du kommer til at døje med det i fremtiden, hvem vil låne penge til en der ikke betaler tilbage?

Det lyder lidt som om du skyder skylden på alle andre, det er træls at manden vil skilles og tingene ikke går som man forventer med sådan er livet nu engang i mellem og når man har taget et lån, ja så står man inde for det man skylder.

Jeg vil anbefale dig at få betalt dit lån tilbage, mon ikke der er et eller andet arbejde du kan tage uden du behøver en ny uddannelse?

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Næ man må jo bare krydse fingre og håbe på det bedste andet er der ikke rigtig at gøre. Held og lykke med det ihvertfald. (og ellers kan du jo altid finde en rig gammel gut og gifte dig med )

Ja nemlig 

Og tak.

Anmeld

24. juli 2012

Nadia&Daniel

Kender nogle som fik gældssanering - de fik lov til at betale 50.000.- nu og her og så blev de sidste 120.000 slettet. Det tog 3 mdr. fra da søgte, til de fik brev om det..

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Macrolf skriver:

Nu er det ikke min mening at være en sur krage men så alligevel..

Gældssanering, så får du godt nok eftergivet din gæld, men andre mister penge på det. Det bliver med garanti ogsp registrert på dig så du kommer til at døje med det i fremtiden, hvem vil låne penge til en der ikke betaler tilbage?

Det lyder lidt som om du skyder skylden på alle andre, det er træls at manden vil skilles og tingene ikke går som man forventer med sådan er livet nu engang i mellem og når man har taget et lån, ja så står man inde for det man skylder.

Jeg vil anbefale dig at få betalt dit lån tilbage, mon ikke der er et eller andet arbejde du kan tage uden du behøver en ny uddannelse?

Tak for dit ekstremt brugbare råd ang. det jeg efterspurgte (jvf. overskriften); jeg vil helt klart tage til overvejelse at betale min gæld - noget jeg ellers overhovedet ikke havde haft i overvejelserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.