Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.949 visninger
141 svar
0 synes godt om
24. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig

Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.

Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 

Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?

Og hvordan foregik det evt. ?

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

MorDk

Det er IKKE bare liiige sådan at få gældssanering...

Her et link som du kan kigge på...

Held & Lykke...

http://www.domstol.dk/soehandelsretten/skifteafdelingen/gaeldssanering/betingelser/Pages/default.aspx

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det er IKKE bare liiige sådan at få gældssanering...

Her et link som du kan kigge på...

Held & Lykke...

http://www.domstol.dk/soehandelsretten/skifteafdelingen/gaeldssanering/betingelser/Pages/default.aspx

Tak
Jeg har dog læst side ud og side ind derinde - ledte mere efter personlige erfaringer og én jeg kunne stille spørgsmål til  

Anmeld

24. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

Tak
Jeg har dog læst side ud og side ind derinde - ledte mere efter personlige erfaringer og én jeg kunne stille spørgsmål til  

Nej ok det rigtig... men det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Anmeld

24. juli 2012

TeamRocket

Er det ikke nærmest umuligt at få når man stadig er 'ung' nok til at betale pengene af? Mener de sagde det til en i luksusfælden.

Anmeld

24. juli 2012

SHERO

Jeg ved min lillebror har søgt da han på ingen måder vil kunne betale sin gæld tilbage, han fik afslag pga hans alder. Han er kun 23 og har hele sit liv til at betale af, så der var intet at gøre. Håber du finder en løsning, for det lyder godt nok surt

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Er det ikke nærmest umuligt at få når man stadig er 'ung' nok til at betale pengene af? Mener de sagde det til en i luksusfælden.

Hmmm...hvad er "ung nok"?

Jeg troede det havde at gøre med hvorvidt man var i stand til at leve ved siden af gælds-afbetalingen.

Anmeld

24. juli 2012

mortilnoahogmelina

Jeg har ikke egen erfaring selv men jeg har en tæt på som lige har fået det . Og har derfor fulgt meget med i det Du er velkommen til at stille spørgsmål , jeg svare gerne på alt det Jeg ved ellers kan jeg evt spøger vedkommende om det som jeg kender der har fået det .

Anmeld

24. juli 2012

mortilnoahogmelina

Jeg har ikke egen erfaring selv men jeg har en tæt på som lige har fået det . Og har derfor fulgt meget med i det Du er velkommen til at stille spørgsmål , jeg svare gerne på alt det Jeg ved ellers kan jeg evt spøger vedkommende om det som jeg kender der har fået det .

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Jeg ved min lillebror har søgt da han på ingen måder vil kunne betale sin gæld tilbage, han fik afslag pga hans alder. Han er kun 23 og har hele sit liv til at betale af, så der var intet at gøre. Håber du finder en løsning, for det lyder godt nok surt

Ok... kiggede de slet ikke på om han kunne leve for de penge han havde ved siden af gælden?

Hvad har han så gjort nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.