Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Camulla skriver:

En fra min gamle mødregruppe fik gældsernæring og der var hun nok 26... Så man behøver ikke være "gammel"  Og det var 2 SUlån hun ikke kunne betale tilbage...

Tak - det giver da lidt håb 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Kender nogle som fik gældssanering - de fik lov til at betale 50.000.- nu og her og så blev de sidste 120.000 slettet. Det tog 3 mdr. fra da søgte, til de fik brev om det..

Mange tak; rart at vide at der trods alt er en chance for lidt hjælp at hente 

Anmeld

24. juli 2012

bøgelund

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig

Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.

Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 

Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?

Og hvordan foregik det evt. ?

Tak 

Øv hvor træls det hele. 

Du skal vide, at du kommer i RKI i mange år , hvis du får gældsanering. Og så kan du intet andet låne. Måske ikke engang SU lån. Syns du skal finde noget gratis advokat rådgivning. Og så få styr på alle konsekvenser ved gældsanering, og ved at betale gælden. 

Håber virkelig, at du vil finde en god løsning for dig. 

Anmeld

24. juli 2012

Bebsen

Jeg har ikke læst tråden igennem, men jeg fik for 4 år siden gældssanering, grunden til at jeg fik det var at jeg har en førtidspension, dvs der ikke var nogen udsigt til at min indtægt steg og jeg derved havde mulighed for at betale min gæld inden for rimelig tid. Min gæld kom fra et ægteskab med en misbruger.
Og får man gældssanering er det jo ikke fordi man slipper for gælden, den bliver nedsat, jrg betaler årligt et beløb og næste år er jeg fæææærdig

Jeg vil gerne uddybe nærmere privat, men tror ikke du skal regne med at kunne få gældssanering, på baggrund af hvad du skriver i første post.

Kh Ida.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

bøgelund skriver:

Øv hvor træls det hele. 

Du skal vide, at du kommer i RKI i mange år , hvis du får gældsanering. Og så kan du intet andet låne. Måske ikke engang SU lån. Syns du skal finde noget gratis advokat rådgivning. Og så få styr på alle konsekvenser ved gældsanering, og ved at betale gælden. 

Håber virkelig, at du vil finde en god løsning for dig. 

Tak for dit svar 

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Jeg har ikke læst tråden igennem, men jeg fik for 4 år siden gældssanering, grunden til at jeg fik det var at jeg har en førtidspension, dvs der ikke var nogen udsigt til at min indtægt steg og jeg derved havde mulighed for at betale min gæld inden for rimelig tid. Min gæld kom fra et ægteskab med en misbruger.
Og får man gældssanering er det jo ikke fordi man slipper for gælden, den bliver nedsat, jrg betaler årligt et beløb og næste år er jeg fæææærdig

Jeg vil gerne uddybe nærmere privat, men tror ikke du skal regne med at kunne få gældssanering, på baggrund af hvad du skriver i første post.

Kh Ida.

Tak for dit svar. 

De vurderer jo individuelt om man kan få gældssanering - og nej, måske kan jeg ikke, men det kan jo ikke skade at søge. Det er ikke noget jeg forventer, men jeg håber det da.

Anmeld

24. juli 2012

Lunae

Først og fremmest må det siges, at det er en træls situation du er i og jeg håber selvfølgelig at det hele løser sig på den ene eller den anden måde.

Derudover tænker jeg, at gældsernæring er ret urealistisk i din situation. Du har netop laaang tid til at betale af. Og ja, jeg læser at du ikke har arbejde om et halvt års tid, men så må du jo bare igang med at søge ALT hvad din ryg kan klare og håbe at finde noget.

Mht uddannelse, kan jeg sagtens forstå at du gerne vil igang, men det er altså et luksusproblem. Der er ganske mange mennesker i Danmark, som må drømme længe efter en uddannelse, fordi deres økonomi ikke tillader det - sådan er det desværre bare!

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte et af alle de gratis tilbud, som findes til økonomisk rådgivning. Der kan man få en snak med en ekspert, som både kan se om du kan spare penge i dit normale budget, men også kan fortælle dig om dine fremtidige muligheder

Anmeld

24. juli 2012

Bebsen

Syns du skal prøve - jeg havde heller ikke regnet med at min gik igennem
Men i og med du er i stand til at arbejde, og læse, tror jeg de vil mene at du har gode muligheder for at betale din gæld, du bor også meget billigt, og din gæld er ikke så stor at du ville hænge på den resten af livet.
Det er gætterier, og de vurderer jo netop individuelt, men jeg fingre for dig, økonomisk pres ér bare ikke sjovt!

Kh Ida.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Først og fremmest må det siges, at det er en træls situation du er i og jeg håber selvfølgelig at det hele løser sig på den ene eller den anden måde.

Derudover tænker jeg, at gældsernæring er ret urealistisk i din situation. Du har netop laaang tid til at betale af. Og ja, jeg læser at du ikke har arbejde om et halvt års tid, men så må du jo bare igang med at søge ALT hvad din ryg kan klare og håbe at finde noget.

Mht uddannelse, kan jeg sagtens forstå at du gerne vil igang, men det er altså et luksusproblem. Der er ganske mange mennesker i Danmark, som må drømme længe efter en uddannelse, fordi deres økonomi ikke tillader det - sådan er det desværre bare!

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte et af alle de gratis tilbud, som findes til økonomisk rådgivning. Der kan man få en snak med en ekspert, som både kan se om du kan spare penge i dit normale budget, men også kan fortælle dig om dine fremtidige muligheder

Jeg har en tid til gratis gældsrådgivning i september

Og ja, måske er det urealistisk, men efter hvad jeg kan læse mig til her  http://www.familieadvokaten.dk/emner/646.html så har min alder eller hvor mange år jeg har tilbage ikke noget at sige. Der kigges på min økonomiske situation.

Min ulempe kan være at min økonomi ikke er stabil om et halvt år, men der står også at den "normalt skal være afklaret" - dvs. at der er undtagelser. Kan jo håbe at jeg er én af dem

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Syns du skal prøve - jeg havde heller ikke regnet med at min gik igennem
Men i og med du er i stand til at arbejde, og læse, tror jeg de vil mene at du har gode muligheder for at betale din gæld, du bor også meget billigt, og din gæld er ikke så stor at du ville hænge på den resten af livet.
Det er gætterier, og de vurderer jo netop individuelt, men jeg fingre for dig, økonomisk pres ér bare ikke sjovt!

Kh Ida.

Ja, jeg må jo bare prøve.

Jeg er i stand til at arbejde, men pga. en rygskade kan jeg ikke lave hvad som helst - kassedame og det meste fabriksarbejde er desværre udelukket, og det begrænser jo en del når man er ufaglært - naturligvis kan jeg være heldig at finde noget andet; jeg har jo alligevel over 10 års arbejdserfaring, men i disse tider er det desværre bare svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.