Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har du overhovedet læst mine andre svar? 

Jeg er da udemærket klar over at beløbet ikke er det eneste der spiller ind, det ville du vide hvis du havde læst det andet jeg have skrevet.

Hvor i al verden har jeg skrevet at jeg bare tror at jeg kan få gældssanering fordi jeg har høj gæld. Jeg skriver jo netop for at høre om der er nogen med forstand på eller erfaring med det, da jeg overvejer om det kan være en mulighed!

Du falder vist ikke i den kategori, for så ville du ville at det hed "gældssanering" og ikke "gældsernæring"

Jeg ved godt at det ikke bare er ligetil at få gældssanering, men jeg tror min chance er nogenlunde, da der jo netop står i "reglerne" at ens gæld skal være mere end 20x indtægt efter skat (det er den) og at chancen er større hvis gælden er kommet pga. skilsmisse/ hussalg (det er den)

Naturligvis er der ingen garanti, det regner jeg på ingen måde med, og det er slet ikke sikkert at jeg ender med at søge, men som sagt så er det i overvejelserne. Jeg er ikke typen der bare gør ting uden at tænke dem igennem og undersøge mulighederne og jeg er ikke typen der bare springer over hvor gærdet er lavest.

Synes ærligt talt du taler ned til mig 

Smed du lige kortet at jeg ikke vidste hvordan man stavede til gældsanering?  Virkelig voksent, fordi jo jeg ved lidt om det og viden har intet med stavning at gøre!

Nå men alligevel, så var der jo ligesom en smily til sidst for at du ikke skulle tro at jeg talte ned til dig. Men har i flere af dine indlæg fået indtrykket af at du er ret sikker på at du kan få gældsanering fordi du har en vis størrelse på din gæld, og du har flere gange skrevet at det ikk er din skyld med det ene og andet osv. Men din egen mening påvirker ikke hvordan deres system virker.

Jeg tror ikke at du kan få det, men har ikke sagt at du ikke skal søge det. Kan jo sagtens være du kan få det.

Du spurgte og jeg svarede, at du så er sådan en person der tilsyneladende ikke kan lide et nej eller få noget andet af vide end du regnede med, ja det er ikke min skyld.

Og så er den vist færdig nu, ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Anonym trådstarter

Babymamma skriver:

Smed du lige kortet at jeg ikke vidste hvordan man stavede til gældsanering?  Virkelig voksent, fordi jo jeg ved lidt om det og viden har intet med stavning at gøre!

Nå men alligevel, så var der jo ligesom en smily til sidst for at du ikke skulle tro at jeg talte ned til dig. Men har i flere af dine indlæg fået indtrykket af at du er ret sikker på at du kan få gældsanering fordi du har en vis størrelse på din gæld, og du har flere gange skrevet at det ikk er din skyld med det ene og andet osv. Men din egen mening påvirker ikke hvordan deres system virker.

Jeg tror ikke at du kan få det, men har ikke sagt at du ikke skal søge det. Kan jo sagtens være du kan få det.

Du spurgte og jeg svarede, at du så er sådan en person der tilsyneladende ikke kan lide et nej eller få noget andet af vide end du regnede med, ja det er ikke min skyld.

Og så er den vist færdig nu, ikke?

Jeg trækker normalt ikke "Du kan ikke stave" kortet, men som sagt efterlyser jeg folk med forstand på eller erfaring med gældssanering, og du har ikke givet udtryk for at du falder under de kategorier. Havde du haft forstand på det havde du nok også kendt til stavemåden. Det virker mere som om du bare lige ville give et indspark omkring hvorfor du tror jeg ikke kan få gældssanering og hvor meget jeg åbenbart har givet udtryk for at jeg bare er sikker på at jeg kan få det - hvilket jeg på intet tidspunkt har, hvilket du ville vide hvis du havde læst hvad jeg havde skrevet. Det eneste jeg har skrevet omkring beløbet er at min gæld falder ind under hvad der burde være nok til at få sanering, men jeg siger da selv flere gange at jeg da godt ved at det absolut ikke er ensbetydende med at jeg bare kan få det.

Vis mig bare et sted i mine indlæg hvor jeg har skrevet at jeg naturligvis kan få gældssanering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.