Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

Anonym trådstarter

Meliora skriver:

Hvis du er enlig mor, så mener jeg du kan få dobbelt SU-lån, og så burde det vel være muligt at betale det afdrag du gør nu? Det er nemlig billigere at betale banken af med SU-lån, og så betale SU tilbage når man er færdig:-)

Ja, det er også mening hvis det kommer dertil - det giver mig desværre bare ikke et større rådighedsbeløb alligevel...

For at få gældssanering skal man tilbage have et rådighedsbeløb på 5600 - mit på SU (inkl. alle bidrag) vil ligge mellem 2700 og 2900

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Ok, tak for svar

ved du hvor længe du kommer til at stå i RKI?

Jeg står slet ikke i RKI.

Det gør man kun mens sagen behandles. Så snart gældssaneringen er bevilliget bliver man slettet igen.

Jeg mener dog, at hvis man får afslag på gældssaneringen skal man selv sørge for, at blive slettet.

Anmeld

25. juli 2012

klmf

Hvis du synes det er ubrugeligt, så bare spring mit indlæg over.

Det jeg tænker er, at gælden ikke er særlig stor i forhold til hvor mange år du teoretisk set vil have til at betale af på den, men når du vil på SU i 5 år ser dit rådighedsbeløb ikke særlig stort ud. Kunne du overveje at gå andre veje end end en 5-årig udannelse? Min svigermor fx er lige blevet voksenelev som social- og sundhedsassistent og får da en pænt stor elevløn, i hvert fald i forhold til SU Jeg tænker bare, at I en situation som din er det svært både at blæse og have mel i munden, forstået på den måde at gå på SU i 5 år er måske urealistisk hvis du samtidig ikke kan betale regningerne. Så virker det som lidt 'luksus' (meget dårligt ord, men kunne ikke finde på et bedre her i varmen) både at skulle slippe for størstedelen af en selvvalgt gæld (går ud fra du skrev under på huskøb med åbne øjne) for at kunne gå på SU i 5 år i stedet for at tage en kortere uddannelse og dermed hurtigere komme på arbejdsmarkedet igen og få en indtjening.

Anyways, så håber jeg du finder noget god og kompetent rådgivning og det lykkedes dig at finde en acceptabel løsning.

Anmeld

25. juli 2012

Bebsen

Anonym skriver:

Ok, tak for svar

ved du hvor længe du kommer til at stå i RKI?

Jeg står ikke i RKI, men der er et andet register man står i. For mig betyder det at jeg feks godt kan oprette et Tlf abonnent, men ikke optage et lån. Jeg må heller ikke eje noget af særlig værdi eller stifte ny gæld.
Bankerne vil ikke have mig som kunde, så selvom jeg har l#rte Danske bank, der virkeligt ikke er nemme at have med at gøre og på ingen måde yder mig nogen service, så kan jeg ikke gøre en dyt, for ingen banker vil have mig som kunde så længe jeg har en eksisterende gældssanering...

Kh Ida.

Anmeld

25. juli 2012

JanetBJ

Min xsvigerfar havde søgt om det, fordi han var i et uheld med en bus, hvor det så var hans skyld og han skulle betale et kæmpe beløb til det busselskab, han var 48 på det tidspunkt, og på førtidspension, men han kunne IKKE få gældsanering .. Men held og lykke, håber du kan få det

Anmeld

25. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hvis du synes det er ubrugeligt, så bare spring mit indlæg over.

Det jeg tænker er, at gælden ikke er særlig stor i forhold til hvor mange år du teoretisk set vil have til at betale af på den, men når du vil på SU i 5 år ser dit rådighedsbeløb ikke særlig stort ud. Kunne du overveje at gå andre veje end end en 5-årig udannelse? Min svigermor fx er lige blevet voksenelev som social- og sundhedsassistent og får da en pænt stor elevløn, i hvert fald i forhold til SU Jeg tænker bare, at I en situation som din er det svært både at blæse og have mel i munden, forstået på den måde at gå på SU i 5 år er måske urealistisk hvis du samtidig ikke kan betale regningerne. Så virker det som lidt 'luksus' (meget dårligt ord, men kunne ikke finde på et bedre her i varmen) både at skulle slippe for størstedelen af en selvvalgt gæld (går ud fra du skrev under på huskøb med åbne øjne) for at kunne gå på SU i 5 år i stedet for at tage en kortere uddannelse og dermed hurtigere komme på arbejdsmarkedet igen og få en indtjening.

Anyways, så håber jeg du finder noget god og kompetent rådgivning og det lykkedes dig at finde en acceptabel løsning.

Det er faktisk kun en uddannelse på 3 år og 7 mdr 

Anmeld

25. juli 2012

Lusi

Father skriver:

Ikke korrekt!

Det ER korrekt

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6462.html

Ens økonomiske forhold må ikke være uafklaret, taler af personlig erfaring, at hvis man er på su, betegner retten det som uafklaret..
Selvfølgelig er der nogle ting der igennem, pension fx. Men generelt hvis ik har fast job, er det ret vanskeligt..

Anmeld

25. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Men alderen burde ikke have noget at sige, for gældens løbetid er jo den samme hvadenten jeg var 32 eller 62 - og det lader også til at selve min alder ikke er det væsentlige (efter hvad jeg har læst herinde og på nettet)

Og jeg kan da også se at 385.000 er en stor nok gæld (i realiteten løber den jo op i knap 650.000 med renter), da den jo som hovedregel bare skal være 20x større end min månedlige indtægt (netto) - min nettoløn er ca. 15.000 hvilket giver ca. 300.000

Jeg bliver ikke selvforskyldt arbejdsløs - min stilling bliver nedlagt. pr. 1. december. 

Jeg har ikke handlet uansvarligt - tværtimod har vi jo haft bankens accept hele vejen igennem.

Tror altså ikke at du kan se sådan på det - de er meget strikse med at give gældsernæring ud og der skal VIRKELIG være en god grund.

Ja men med alder mener at de selvom du skal betale til du er 80, så har du alligevel en alder der gør at du SELV kan betale den, det er jo ikke deres skyld at du vælger et lån med enorme renter.

Hm, aner jo selvfølgelig ikke om de regner renter med, sådan lyder det ikke til når jeg sådan ellers har hørt om det, de snakker vist kun om gælden i sig selv - og det er din egen skyld at banken siger ok til de renter osv, det tager de skam ikke hensyn til - du har stadig selv lavet gælden.

Nåe okay, ja det er selvfølgelig ikke din skyld at du mister dit job så.

Men tror desværre at du står i en dårlig situation, men vil da krydse fingre for at du får dit ønske 

Anmeld

25. juli 2012

klmf

Anonym skriver:

Det er faktisk kun en uddannelse på 3 år og 7 mdr 

Se, der var varemn vist igen inde over, havde læst det som 5 Men stadigvæk er det dælme lang tid, hvis tingene ikke hænger sammen Vi har 1 på SU her i husstanden, han kom sent i gang med at læse og jeg synes det må være svært at overskue så mange år med lousy indkomst...

Anyways, håber det løser sig.

Anmeld

25. juli 2012

celkt

Lykke86 skriver:

Det ER korrekt

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6462.html

Ens økonomiske forhold må ikke være uafklaret, taler af personlig erfaring, at hvis man er på su, betegner retten det som uafklaret..
Selvfølgelig er der nogle ting der igennem, pension fx. Men generelt hvis ik har fast job, er det ret vanskeligt..

jeg er så også uenig. Min exmand har lige fået sin igennem på su, fordi de vurderede at selv som færdiguddannelse pædagog ville det være umuligt at blive gældfri. Det betyder så at al vores gæld fra vores hus på tvangsauktion, (lang historie, men skyldes bla.a at han gik konkurs med sit firma) bliver overført til mit navn, hvilket igen betyder, at jeg nu ikke har andet valg end at søge en også. Det gør jeg så nu, mens jeg også går igang med at læse, for det vil jo være det samme for mig.

Men bortset fra det er der jo ingen skade skegt ved at søge mens man er på su. Giver de en et afslag, kan man jo altid prøve igen, når ens økonomiske forhold har ændret sig, sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Og lige til slut, TS, jeg må sige som de andre, at ja, det er møjsurt, men tror heller ikke at 385000 er nok til at få en sanering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.