Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

Det er det da når jeg er alene om at betale af, når jeg er alenemor, når jeg kommer til at betale over 200.000 bare i renter og når jeg først er gældsfri om 10 år

Dvs. jeg er i starten af 40'erne før jeg kan tage en uddannelse... 

Det er ikke mange penge hvis man har et godt lønnet job (hvilket jeg kun har det næste halve år) eller hvis man er 2 om gælden.

Ja og jeg siger det ikke for at være flabet men for at fortælle dig at jeg ikke tror på du kan få gældssanering trods du er alene mor osv.

Jeg skylder over dobbelt så meget som dig! Det kommer fra mit tidligere ægteskab. Hus, lån mm.

385.000 er mange penge... men det er ikke håbløst! For du kan betale det tilbage inden for en årrække.... 

Men jeg ønsker det bedste for dig og HÅBER du finder en løsning!

Jeg kender alt til det med gæld og ikke kunne betale .... så ro på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Ikke så vidt jeg ved... Han har været i fogderetten flere gange og fået en meget meget lille (næsten symbolsk) afdrags ordning, og dem han skylder til staten går jeg ud fra bare bliver tilbageholdt, eller det gør de vist ikke så længe han er studerende for hans årsløn er for lille til at tilbageholde noget... Så han afdrager ikke rigtig, men har fået rente stop på det meste..

Ok - ved du hvor stor hans gæld var? (altså hvis du vil sige det - det er naturligvis ikke for at hænge ham ud)  

Anmeld

24. juli 2012

nielsen80

Anonym skriver:

Det er det da når jeg er alene om at betale af, når jeg er alenemor, når jeg kommer til at betale over 200.000 bare i renter og når jeg først er gældsfri om 10 år

Dvs. jeg er i starten af 40'erne før jeg kan tage en uddannelse... 

Det er ikke mange penge hvis man har et godt lønnet job (hvilket jeg kun har det næste halve år) eller hvis man er 2 om gælden.

Træls situation!

Tror desværre at dine chancer er små, da man ikke vægter de menneskelige forhold så højt, set i forhold til at du netop har mulighed for at betale dem tilbage, også selvom det tager mange år.
Men som en anden skriver, prøv at snak med en advokat. Det er jo forsøget værd.

Anmeld

24. juli 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Ok. Ved du hvad de kiggede på for at godkende det? Udover gældens størrelse?

Kiggede de på vedkommendes rådigsbeløb (hvad han/hun havde at leve for) og kiggede de på løbetiden?

De kiggede på den samlet indkomst og rådigheds beløbet , nu havde personen kun 8500 kr udbetalt af en løn på 26000 kr . Resten trak de forskellige selv fordi personen ikke havde betalt af sig selv .
LØbetiden ved jeg ikke men kan spøger , personen ville aldrig blive gælds fri inden den ville afgå ved døden .

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja og jeg siger det ikke for at være flabet men for at fortælle dig at jeg ikke tror på du kan få gældssanering trods du er alene mor osv.

Jeg skylder over dobbelt så meget som dig! Det kommer fra mit tidligere ægteskab. Hus, lån mm.

385.000 er mange penge... men det er ikke håbløst! For du kan betale det tilbage inden for en årrække.... 

Men jeg ønsker det bedste for dig og HÅBER du finder en løsning!

Jeg kender alt til det med gæld og ikke kunne betale .... så ro på

Jeg har skam ro på - jeg siger bare at jeg synes 385.000 kr er meget når mit rådighedsbeløb på dagpenge, hvis jeg ikke finder nyt job om et halvt år (som ufaglært), er på under 3.000 kr om måneden (dette er inkl børnepengene) og hvis det betyder at jeg ikke vil kunne tage den uddannelse jeg havde planlagt mens jeg var gift men kommer til at vente med at tage den til jeg er 42 

Det var sådanne ting jeg ville vide omkring gældssanering; hvorvidt man kigger på fremtidsmuligheder, levestandard osv.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

De kiggede på den samlet indkomst og rådigheds beløbet , nu havde personen kun 8500 kr udbetalt af en løn på 26000 kr . Resten trak de forskellige selv fordi personen ikke havde betalt af sig selv .
LØbetiden ved jeg ikke men kan spøger , personen ville aldrig blive gælds fri inden den ville afgå ved døden .

OK, tak skal du have 

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Træls situation!

Tror desværre at dine chancer er små, da man ikke vægter de menneskelige forhold så højt, set i forhold til at du netop har mulighed for at betale dem tilbage, også selvom det tager mange år.
Men som en anden skriver, prøv at snak med en advokat. Det er jo forsøget værd.

Ja, det er netop det jeg er spændt på - om de overhovedet tager stilling til hvorvidt man kan leve for de penge man har ved siden af eller om de kun kigger på gældens løbetid.

Anmeld

24. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

Jeg har skam ro på - jeg siger bare at jeg synes 385.000 kr er meget når mit rådighedsbeløb på dagpenge, hvis jeg ikke finder nyt job om et halvt år (som ufaglært), er på under 3.000 kr om måneden (dette er inkl børnepengene) og hvis det betyder at jeg ikke vil kunne tage den uddannelse jeg havde planlagt mens jeg var gift men kommer til at vente med at tage den til jeg er 42 

Det var sådanne ting jeg ville vide omkring gældssanering; hvorvidt man kigger på fremtidsmuligheder, levestandard osv.

Jeg kan sagtens følge dig... og det er noget rigtig L.O.R.T

Jeg håber du finder en løsning

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Du SKAL have job. Fast stilling. Så hvis du er på su, dur det ikke..

Jeg har fast job pt.

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kan sagtens følge dig... og det er noget rigtig L.O.R.T

Jeg håber du finder en løsning

Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.