110811 skriver:
Beklager på forhånd, og jeg bliver muligvis upopulær nu men:
Jeg ville blive så forarget hvis mine skattepenge gik til din gældsarnering. Jeg er ret sikker på at MANGE erhvervsdrivende osv står 1000 gange værre end dig pga finanskrisen.
Du kan få så meget andet hjælp. Man får desværre bare ikke hjælpen kastet i nakken, og man skal tit kæmpe en hård kamp.
Udover det - hvad med legater? Søg studielegater til dine bøger hvis du vil læse. Det gør jeg. Det tager en evighed, og man skal søge mange steder, men jeg har fået dækket stort set alle mine bøger den vej igennem.
Der er også mange andre legater du kan søge. Feks så dit barn kan gå til en sport hvis man ikke har råd til det!
Undskyld men synes ikke det virker som om du virkelig har kæmpet for at leve med din gæld. Sorry :/
Jeg kan så fortælle at jeg selv søger legater m.m. er studerende og med masser af gæld, og jeg møder holdningen fra bestyrelsen ved legater m.m at de ikke vil hjælpe til økonomisk når man er så forgældet, for så går det kun til at dække gæld.
Ud over det, så kræver det godt nok overskud, at finde ud af hvor og hvilke legater, man overhovedet kan søge.
Når du skriver, at hun kan få så meget andet hjælp, som hvilken fx??
Modsat mange erhvervsdrivende, så står vi da ikke lige med en revisor + andet relevant uddannet, som kan rådgive os ganske almindelige danskere. Så min påstand, at når vi almindelige danskere ryger på røven økonomisk, så bliver vi ramt mere på det private plan, end det en erhvervsdrivende gør. Det er lige præcis det, som jeg lige har oplevet ved en venindes kæreste. Hans firma måtte slukke og lukke, men først blev han da rådgivet om, hvordan han kunne trække mest muligt ud af firmaet af en advokat og revisor. De har da "bare" flyttet deres kæmpe store nye bil over i hendes navn og huset over i hans fars navn.