Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Det kan godt være at vi er snotforkælede her i Danmark, men det er jo derfor vi betaler så høj skat - netop så vi kan have en veldfærdsstat der kan hjælpe dem der har brug for det.

Beklager på forhånd, og jeg bliver muligvis upopulær nu men:

Jeg ville blive så forarget hvis mine skattepenge gik til din gældsarnering. Jeg er ret sikker på at MANGE erhvervsdrivende osv står 1000 gange værre end dig pga finanskrisen.

Du kan få så meget andet hjælp. Man får desværre bare ikke hjælpen kastet i nakken, og man skal tit kæmpe en hård kamp.

Udover det - hvad med legater? Søg studielegater til dine bøger hvis du vil læse. Det gør jeg. Det tager en evighed, og man skal søge mange steder, men jeg har fået dækket stort set alle mine bøger den vej igennem.

Der er også mange andre legater du kan søge. Feks så dit barn kan gå til en sport hvis man ikke har råd til det!

Undskyld men synes ikke det virker som om du virkelig har kæmpet for at leve med din gæld. Sorry :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

TeamRocket

Hvorfor er det egentligt du regner med at stå som arbejdsløs? Jeg tænker jo lidt du har alle muligheder for at finde arbejde, du skal da ikkre bare godtage at du så ikke skal have et arbejde. Du er i så god tid, så søg dog. Hvis man regner med ikke at finde noget finder man jo absolut intet.

Anmeld

31. juli 2012

MorDk

Jeg mener at der kommer andre "PROBLEMER" ved at få gældssernæring. fx. råder du ikke 100% over din egen økonomi osv. Men er ikke sikker. Det er noget indviklet noget sys jeg!

Anmeld

31. juli 2012

Snartmortil3

TeamRocket skriver:

Hvorfor er det egentligt du regner med at stå som arbejdsløs? Jeg tænker jo lidt du har alle muligheder for at finde arbejde, du skal da ikkre bare godtage at du så ikke skal have et arbejde. Du er i så god tid, så søg dog. Hvis man regner med ikke at finde noget finder man jo absolut intet.

Anmeld

31. juli 2012

wamse

110811 skriver:

Beklager på forhånd, og jeg bliver muligvis upopulær nu men:

Jeg ville blive så forarget hvis mine skattepenge gik til din gældsarnering. Jeg er ret sikker på at MANGE erhvervsdrivende osv står 1000 gange værre end dig pga finanskrisen.

Du kan få så meget andet hjælp. Man får desværre bare ikke hjælpen kastet i nakken, og man skal tit kæmpe en hård kamp.

Udover det - hvad med legater? Søg studielegater til dine bøger hvis du vil læse. Det gør jeg. Det tager en evighed, og man skal søge mange steder, men jeg har fået dækket stort set alle mine bøger den vej igennem.

Der er også mange andre legater du kan søge. Feks så dit barn kan gå til en sport hvis man ikke har råd til det!

Undskyld men synes ikke det virker som om du virkelig har kæmpet for at leve med din gæld. Sorry :/

Jeg kan så fortælle at jeg selv søger legater m.m. er studerende og med masser af gæld, og jeg møder holdningen fra bestyrelsen ved legater m.m at de ikke vil hjælpe til økonomisk når man er så forgældet, for så går det kun til at dække gæld.

Ud over det, så kræver det godt nok overskud, at finde ud af hvor og hvilke legater, man overhovedet kan søge.

Når du skriver, at hun kan få så meget andet hjælp, som hvilken fx??

Modsat mange erhvervsdrivende, så står vi da ikke lige med en revisor + andet relevant uddannet, som kan rådgive os ganske almindelige danskere. Så min påstand, at når vi almindelige danskere ryger på røven økonomisk, så bliver vi ramt mere på det private plan, end det en erhvervsdrivende gør. Det er lige præcis det, som jeg lige har oplevet ved en venindes kæreste. Hans firma måtte slukke og lukke, men først blev han da rådgivet om, hvordan han kunne trække mest muligt ud af firmaet af en advokat og revisor. De har da "bare" flyttet deres kæmpe store nye bil over i hendes navn og huset over i hans fars navn.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Det gør jeg heller ikke - det er derfor jeg skriver " hvis" og ikke " når" - men jeg ved jo hvor svært det er at få job, jeg er ufaglært, alenemor (så kan ikke arbejde aften/nat), har en rygskade (udelukker fabriksarbejde med løft, rengøring og kassedame), har ingen bil så det skal være et sted jeg kan komme til med tog/cykel. Dertil kommer krisen og dét at der bare ikke er mange jobs at få generelt på fuldtid.

Men naturligvis vil jeg søge alt hvad jeg kan, det er klart. Jeg har arbejdet i næsten 10 år nu, så det er bestemt ikke fordi jeg har lyst til at blive arbejdsløs, jeg er bare realistisk og tænker at jeg kan ske at blive det.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Hvorfor er det at du vil søge gældssarnering? Er det umuligt for dig at betale din gæld? Eller? Jeg forstår det ikke. Hmm.... Hvad har du gjort inden du er nået til den konklusion at gældssanering er det rigtige for dig? Har du talt med dine kreditorer, banken osv. Og SU lån er jo en mulighed. Når su lån skal betales tilbage så har du jo en helt anden indkomst. Man kan få 4300 cirka i su lån som enlig forsørger. Og 11300 cirka i SU! Det er da en rimelig fin indkomst. Oveni det må du jo få børnebidrag og ekstra ordniært børnebidrag osv. Jeg er SIKKER på du godt kan få det til at løbe rundt, måske skal du bare have hjælp til at få det gjort overskueligt? Jeg har som sagt samme gæld som dig, og jeg har altså også en bil. Og det løber rundt. Nej jeg lever ikke i luksus, og jeg sover i stuen - og jeg har ikke råd til de vilde udskejelser men jeg har det alligevel ret godt Og jeg har da råd til at købe lidt til mig selv, og jeg har sat 8000 kr af i mit budget om året til tøj og fødselsdag til min søn - så altså.. Op på hesten, det kan du sagtens klare tvivler i hvert fald på du får gældsarnering.

Ja, jeg har talt med banken som er min eneste kreditor, der er pt. ingen hjælp at hente, selvom min rådgiver faktisk indrømmede ligeud at de rådgav os forkert da vi købte hus, de rådede os til at købe det på trods af at de vidste at krisen var på vej. Dette sagde han i sidste uge da jeg underskrev de sidste gældspapirer 

Jeg kan godt betale men har 3000 kr mindre til rådighed end det beløb man skal have for at få gældssanering. Alle kan vel betale, det handler jo om at leve ved siden af...

Og jeg snakker IKKE om at leve i luksus.

Anmeld

31. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Lykke86 skriver:

Det kan da godt være, men er jo stadig det der står på deres side.. Men alle sager er jo individuelle, så nogle kan få selvom de er unge, andre fordi de er gamle, nogle fordi de har en gammel gæld og de færreste med ny gæld..
Og ja man kan da altid søge ligeså tosset man vil..

Det kan godt være at det beløb står på deres side, men det er jo ikke det eneste der spiller ind og det lyder som at du tror at fordi det er det gældsbeløb du har at så kan bare få gældsernæring - og det hænger altså ikke sådan sammen.

Der er så mange andre ting der spiller ind, ting der er blevet nævnt mange gange, som f.eks alder og fremtidig indkomst. Eller at det er selvforskyldt osv osv. Hvad du mener om din situation er fuldstændig underordnet, fordi det er ikke sådan tingene hænger sammen 

Anmeld

31. juli 2012

Lusi

Babymamma skriver:

Det kan godt være at det beløb står på deres side, men det er jo ikke det eneste der spiller ind og det lyder som at du tror at fordi det er det gældsbeløb du har at så kan bare få gældsernæring - og det hænger altså ikke sådan sammen.

Der er så mange andre ting der spiller ind, ting der er blevet nævnt mange gange, som f.eks alder og fremtidig indkomst. Eller at det er selvforskyldt osv osv. Hvad du mener om din situation er fuldstændig underordnet, fordi det er ikke sådan tingene hænger sammen 

Tror du har citeret den forkerte?!
Jeg har ingen idé om hvad du snakker om..
Har ik på noget tidspunkt snakket om noget beløb og siger jo nøjagtig det samme som dig, at det er 100 forskellige ting der spiller ind og er individuelt fra sag til sag.. Så kan ik lige se hvad det er vi er uenige i

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Meliora skriver:

ok, hvis du bor so biligt, så MÅ der være andre steder du kan skære, da du jo kan få omkring 13000 udbetalt på SU med dobbeltlån...

Der er meget få steder jeg kan skære og det er minimale beløb - men det kan jo blive nødvendigt.

Ja, jeg kan få omkring 13.000 i alt hvis jeg tager det supplerende lån, og det kan jo blive nødvendigt. Men bare dét at jeg optager lån i SU-perioden betyder jo bare at jeg forgælder mig endnu mere, og det var jo dét jeg helst ville undgå. Når jeg så skal til at betale af på SU-lånet har jeg jo stadig det andet lån også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.