At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Ja sagtens hvis jeg havde for mange penge - hvis man kan sige det sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

isabellasmor

mor:) skriver:

hvornår må pengene så bruges? Hvornår har man sparet nok op?

Jamen det har jeg jo lige svaret på i mit hoved kan der ikke være "nok" på en opsparing 

Hvornår har jeg sagt noget med at man ikke "må" bruge penge?? 

Selvfølgelig må man det! Men i mit hoved er 8500 til tøj på én måned, frås. UANSET hvor mange penge man tjener 

Anmeld

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
isabellasmor skriver:

Jamen det har jeg jo lige svaret på i mit hoved kan der ikke være "nok" på en opsparing 

Hvornår har jeg sagt noget med at man ikke "må" bruge penge?? 

Selvfølgelig må man det! Men i mit hoved er 8500 til tøj på én måned, frås. UANSET hvor mange penge man tjener 

tja...hvis fremtiden er sikret og der står et meget stort beløb kan jeg ikke se problemet. Hvis man arbejder hårdt for pengene skal man da også have lov til forkælesle fx i form af mærketøj. Det er individuelt hvad forkælelse indebærer.

Anmeld

4. juli 2012

isabellasmor

mor:) skriver:

tja...hvis fremtiden er sikret og der står et meget stort beløb kan jeg ikke se problemet. Hvis man arbejder hårdt for pengene skal man da også have lov til forkælesle fx i form af mærketøj. Det er individuelt hvad forkælelse indebærer.

Det er nemlig rigtigt , og i mit hoved er den form for forkælelse og pengebrug helt hen i vejret 

Anmeld

4. juli 2012

MorDk

isabellasmor skriver:

Det er nemlig rigtigt , og i mit hoved er den form for forkælelse og pengebrug helt hen i vejret 

Det er klart sådan tænker jeg da også men det er fordi jeg ikke har pengene... Ærligt talt hvis man har så mange penge at man kan bruge 8500 kr. på tøj på en måned... og det ikke går ud over noget andet... hvorfor så ikke gøre det? Hvis det er det man lige har lyst til der?

Hvorfor ikke købe det man lige præcis har lyst til istedet for at spinkle og spare... ? Ikke sagt at jeg selv ville gøre det... men jeg sys da det er folks egen sag hvad de bruger deres penge på? Så længe børn/voksne ikke mangler noget. Selvfølgelig kan man have forskellige holdninger til hvorvidt et barn skal have bukser til 1000kr der hedder "det rigtige" når de er i den vilde vokselader... (smag og behag) Men ærligt hvis jeg virkelig gik og havde så mange penge.... så havde jeg da også købt meget tøj mm. også for 8000kr på en måned... (ingen siger jo at det sker hver måned)

Anmeld

4. juli 2012

Lone Jakobsen

for mig personligt er det helt ulogisk at bruge så mange penge på tøj til 2 børn. men om andre bruger det... ja det er ikke noget jeg vil blande mig i.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

tror du ikke børne heldre ville havde deres mor lidt mere end meget eller dyrt tøj?

og ja jeg syntes det er ude i hampen..

hvis ikke det er sådan et kvartals eller halvårs indkøb..

Nu har jeg bare et arbejde der indebærer mange arbejdstimer, så det kan ikke rigtig være anderledes desværre... For det er da mega hårdt at se dem så lidt i hverdagen

Anmeld

4. juli 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Nu har jeg bare et arbejde der indebærer mange arbejdstimer, så det kan ikke rigtig være anderledes desværre... For det er da mega hårdt at se dem så lidt i hverdagen

Jeg synes faktisk det er rigtig synd for dig at der er nogen herinde der hentyder til at du aldrig ser dine børn, de ikke får nogle oplevelser med dig osv osv fordi du bruger alle dine penge på tøj

Det er dælme ikke nemt at være til herinde for der er altid noget galt. Du knokler for dine penge og bruger dem som du har lyst til, og alligevel er det galt! havde du skrevet at du var på kontanthjælp, fik du høvl for at være doven.. Trist udvikling herinde

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg synes faktisk det er rigtig synd for dig at der er nogen herinde der hentyder til at du aldrig ser dine børn, de ikke får nogle oplevelser med dig osv osv fordi du bruger alle dine penge på tøj

Det er dælme ikke nemt at være til herinde for der er altid noget galt. Du knokler for dine penge og bruger dem som du har lyst til, og alligevel er det galt! havde du skrevet at du var på kontanthjælp, fik du høvl for at være doven.. Trist udvikling herinde

Hvor er jeg glad for du ser det på den måde 

Dem der antager at mine børn ikke kommer på ferier og oplever noget andet end dyrt tøj, er nemlig så forkert på den! Netop fordi min mand og jeg knokler som vi gør, har vi et rådighedbeløb der både tillader ferier, fornøjelser og (mange) penge til tøj. Men vi kommer bestemt ikke sovende til dem!

Anmeld

4. juli 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Hvor er jeg glad for du ser det på den måde 

Dem der antager at mine børn ikke kommer på ferier og oplever noget andet end dyrt tøj, er nemlig så forkert på den! Netop fordi min mand og jeg knokler som vi gør, har vi et rådighedbeløb der både tillader ferier, fornøjelser og (mange) penge til tøj. Men vi kommer bestemt ikke sovende til dem!

Jeg kan bare blive så gal på andres vegne når anklagerne flyver rundt

Jeg er også sikker på at jeres børn ikke mangler noget, på alle områder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.