At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Frk.S

Hvis du har pengene til det, så er det da helt op til dig.

Hvis du ikke har pengene til det, og gør det vha lån fx, så synes jeg det er vanvittigt - men stadig din sag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Du har helt ret

Der findes også bare så meget lækkert tøj til de kære små

det gør der ja og min erfaring siger mig:

Dem der har travlt med hvad du giver dit barn på er som regel røvmisundelige eller irriteret over de ikke selv tænkte på samme tøj til deres barn ...

thats life man skal ikke tage det så tungt selvom det er irriterende at folk kan have så travlt...

Jeg er også til de lidt ektra dyre mærker som Poppy Rose & Norlie men det handler jo så om priotering og som du selv skrev så købe nogle basis ting i H&M så der er plads til de lækrer ting

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

det gør der ja og min erfaring siger mig:

Dem der har travlt med hvad du giver dit barn på er som regel røvmisundelige eller irriteret over de ikke selv tænkte på samme tøj til deres barn ...

thats life man skal ikke tage det så tungt selvom det er irriterende at folk kan have så travlt...

Jeg er også til de lidt ektra dyre mærker som Poppy Rose & Norlie men det handler jo så om priotering og som du selv skrev så købe nogle basis ting i H&M så der er plads til de lækrer ting

Sådan tænker jeg også... Det er en trist udvikling..

Jeg også VILD med Poppy Rose og Norlie. Det er så smukt og klassisk design og slet ikke til at stå for

Anmeld

4. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Sådan tænker jeg også... Det er en trist udvikling..

Jeg også VILD med Poppy Rose og Norlie. Det er så smukt og klassisk design og slet ikke til at stå for

meget trist udvikling..

Ja lige præcis det rette ord: KLASSISK..

og jeg får også den " ja vent til at han kommer i børnehaven så ....."

Surprice surprice hvis jeg ikke mente han skulle have lov til at lege i tøjet, komme til skade, ødelægge noget af det på leg så ville jeg ikke give ham det på - men det er kun tøj og det kan erstattes... uanset hvad det har kostet 

Anmeld

4. juli 2012

MariaJ

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg har læst nok til at se at jeg ikke gider at bevæge mig ud i en diskussion om, hvad andre mennesker skal bruge deres penge på. Så ville bare svare på dit oprindelige spørgsmål.

Jeg har aldrig brugt så meget på en gang, men vi bruger da mere end 8500 kr pr år i børneudstyr til et barn, så kunne vel sagtens lægge det beløb, hvis jeg var ude og handle stort ind til næste sæson, uden af den grund at være helt vildt ekstravagant.

Jeg køber det meste børnetøj fra nyt. Det gjorde jeg i hvert fald til den første. Nu har vi en del, der kan arves videre (har med vilje købt meget neutralt og farver der kan gå til både en pige og en dreng), og har også i mellemtiden fået muligheder for at arve noget fra venner og søskende med børn, men der er stadig meget, der kommer til at blive suppleret op med nyt. Jeg køber ikke ret mange af de mærker, folk virker til at gå op i herinde, men prioriterer ubehandlet uld og økologi og køber i det hele taget, hvad jeg opfatter som god kvalitet (blandt andet da jeg gerne vil, at det skal kunne holde til et barn mere). Jeg gider ikke at rende på udsalg et halvt år i forvejen, hvis jeg ikke lige tilfældigvis falder over tingene billigt, så vi køber flyverdragter og støvler til fuld pris, når sæsonen starter og badetøj om sommeren. Jeg vil tro at den kommende vintergardarobe til min datter (som vi ikke har arvetøj til) kommer til at løbe op i mindst 3000-4000 kr med flyverdragt, støvler og uldtøj og vi har lige lagt omkring 2000 for forårs- og sommertøj (og det er indtil videre uden sandaler, badetøj og sommerjakke).

Der er ingenting af det mine børn har, der kan betegnes som specielt eksklusivt, men vi kunne da godt gøre det billigere. Det er bare ikke lige der jeg lægger mine kræfter, fordi det ikke er nødvendigt. Vi har alt hvad vi har brug for (og opsparing), og har råd til at tage de valg vi tager. Jeg ser ikke ned på folk der gør det anderledes. Jeg har ikke altid haft god økonomi, og kan sagtens relatere til, man også kan klare sig for meget mindre. 

Anmeld

4. juli 2012

MariaJ

signe. skriver:

Lad os nu lige tage en slapper... de børn mangler jo intet, heller ikke opsparing, så lad nu TS være!

Det er 8500 kr på én måned ja, men der står da ingen steder at det er hver måned. Sommetider når jeg er ude at købe to garderober til mine to børn + sko, vanter og andet tilbehør kan jeg da "nemt" komme op på 4.000 kr på én gang og skal da ærligt indrømme at hvis vi havde flere penge at rutte med, så var beløbet sikkert også højere, men som sagt er det jo ikke HVER måned, så kan virkelig ikke se noget galt i det!

Til TS: I knokler tilsyneladende for Jeres penge, så NYD dem også og glem de negative kommentare herinde!

Helt enig

Anmeld

4. juli 2012

dpb

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Jeg ville ønske jeg havde en sådan sum at bruge på tøj til mine børnhvis jeg havde kunne jeg nok godt finde på det

Men så heldigt stillede er vi ikke pt.

Derudover vil jeg sige at det for mig også handler om hvad man har fået for pengene og om det er noget du f.eks. gør hver mdr. eller bare engang i mellem osv...der er mange ting der spiller ind der

Personligt er jeg hamrende nærig, så da vi havde råd til mærketøj købte jeg det alligevel kun hvis det var på udsalg og det var sjældent, der så var noget der faldt i min smag... Vil gerne føle at jeg får mest muligt ud af mine penge

Men vil da sige at hvis det er det du har ment der var behov for, så er det jo bare sådan det erKunne læse mig til at du havde knoklet for at få et rådighedsbeløb der gør at du kan tillade det, så fred være med det Dine børn nyder godt af at deres forældre har truffet gode valg i livet, og det er da kun dejligt at høre...

Men måske det har været en unødvendig oplysning i forhold til din veninde, hvis de ikke har råd til den slags Og hun så har følt sig såret over at du "pralede" med jeres velstand på den måde... jeg ved det ikke, men prøver bare at se tingene fra flere vinkler 

Qnuz

Anmeld

4. juli 2012

Carina:-)

isabellasmor skriver:

Hvis jeg vandt i lotto, 12 mio, så ville jeg købe en masse engangs værk, og sætte en masse af til mine børn og min kærestes og min fremtid .

Jamen så er du jo ikke "bedre" end TS

Du bruger en slat penge på det du synes kunne værre fedt,og TS bruger det på tøj efter hun har sørget for fremtiden via opsparing.

Så forstår ikke din forargelse

Anmeld

4. juli 2012

signe. skriver:

Lad os nu lige tage en slapper... de børn mangler jo intet, heller ikke opsparing, så lad nu TS være!

Det er 8500 kr på én måned ja, men der står da ingen steder at det er hver måned. Sommetider når jeg er ude at købe to garderober til mine to børn + sko, vanter og andet tilbehør kan jeg da "nemt" komme op på 4.000 kr på én gang og skal da ærligt indrømme at hvis vi havde flere penge at rutte med, så var beløbet sikkert også højere, men som sagt er det jo ikke HVER måned, så kan virkelig ikke se noget galt i det!

Til TS: I knokler tilsyneladende for Jeres penge, så NYD dem også og glem de negative kommentare herinde!

Netop.

Og selv om det var hver måned,er det jo ens egen sag hvad man buger pengene på

Anmeld

4. juli 2012

Og nu har jeg set flere steder at der bliver spugt om det er for at vise sig frem-

Og nu svarer jeg for egen regning

Jeg kan da godt lide at både jeg og mine børn ,ser godt ud i tøjet,så ja det er jo for at vise sig frem.-ligesom man jo heller ikke køber en Audi sport for at lade den stå i garagen

Den køber man også for at vise frem/nyde.

Ligesådan så købr jeg blandt andet Norlie fordi det i min verde´n er meget mere lækkert end f.eks Name It .

Men int,. tråd der giver et meget godt billede af hvad indstillingen er til dem der bruger mange penge på børnetøj-

Gad godt se det ramaskrig der ville opstå ,hvis der var en der lavede en tråd der hed" Er du nærrig,fordi du IKKE køber for 8500 til dit barn "

Det ville næppe ske,for de fleste er heldigvis ret ligeglade med hvad "naboen" putter sit barn i af tøjmærker.

Og det ville klæde den her tråd,hvis folk forholdte sig til spørgsmålet frem for at gisne om hvorvidt TS sparer op,er en blæremås eller ej ,betaler sinee regninger osv osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.