At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

dpb

PT skriver:

Jamen hvor meget mindre kan man rent faktisk bruge på en ny sommergarderobe til to børn?

Jeg købte tøj i marts til min datter - en hel ny garderobe, og jeg brugte 3500 kun på tøj. Derudover kom der sko, badetøj, solhat osv, så jeg har da mindst købt for 5000 kr i den måned kun til det ene barn, og hvis jeg skulle have købt til begge unger, kunne det også nemt have løbet op i 8500 kr.

Nu er jeg så heldig, at hendes far betalte (han betaler altid alt hendes tøj), så jeg skulle ikke tænke på priser men kunne købe, hvad jeg havde lyst til.

Jeg har så heller ikke købt et stykke tøj til hende siden, da hun jo har en fuld forår/sommergarderobe og ikke behøver nyt tøj før til efteråret.

Jamen, det handler jo netop om at tænke over prisen og om hvornår man handler 
ungerne skal herhjemme i gennemsnit have nyt fodtøj 2 gange om året, og det bliver typisk 500 pr barn og altså 1500,- pr gang =3000,- på et år. Derudover er det mest den ældste vi køber til ,da vi jo så netop har 3 drenge og en del derfor kan gå i arv og så køber jeg typisk når h&m kører tilbud eller jeg ser et godt tilbud generelt...så alt i alt ligger det i et luft lag mellem ca.4500-5000,- kr plus minus lidt på et år. Dertil kommer så også det de får af bedsteforældrene, hvilket dog ikke er meget

Jeg brugte hellere end gerne flere penge på tøj til vores unger, men det er finanserne bare ikke til pt., så må jo få mest muligt ud af så lidt som muligt

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

MissTas

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

jeg kunne godt finde på det .. elsker at give min datter nyt tøj og legetøj og hvad hun nu ellers bruger...tvivler dog på at jeg har 8500 om måneden bare på tøj til hende

men at du har pengene er da bare super lækkert for dig/jer

så vil da bare sige, SHOP videre hvis du har pengene.. Det havde alle andre da også gjort

Anmeld

6. juli 2012

isabellasmor

Carina:-) skriver:

Prøv du selv at læse hvad der bliver skrevet

TS har sikret sine børn og deres fremtid-så nu sikrer hun din og andres vd at bruge penge så vi skaber vækst.

Se det er faktisk en tjeneste hun gør dig (og os andre)

Det var måske en anden måde at se tingene på?

Men kan godt se at ligegyldigt hvad argument jeg kommer med,så er du fast besluttet på at det kun kan være sort og hvidt-Bruger man penge på tøj og andet pjat ,ja så er man uansvarlig og lever livet på kanten

nu konkludere du vidst bare det du selv synes 

ja det er muligvis sort/hvidt i dine øjne, men det er i mine øjne helt hen i vejret og sige at TS gør mig en tjeneste.. (jeg HAR hørt alle de kloge hoveder der siger det samme som du , bare rolig..) men det er vidst at kører den liiidt langt ud, når du ikke kan få "RET" i noget af alt det andet du har skrevet, så trækker du lige det sidste kort du har på hånden.. hmm, ja kan kun smile og ryste på hovedet.. skal vi nu ikke bare blive enige om at vi ikke er enige? 

jeg er i hvert fald ude nu 

Anmeld

6. juli 2012

Carina:-)

isabellasmor skriver:

nu konkludere du vidst bare det du selv synes 

ja det er muligvis sort/hvidt i dine øjne, men det er i mine øjne helt hen i vejret og sige at TS gør mig en tjeneste.. (jeg HAR hørt alle de kloge hoveder der siger det samme som du , bare rolig..) men det er vidst at kører den liiidt langt ud, når du ikke kan få "RET" i noget af alt det andet du har skrevet, så trækker du lige det sidste kort du har på hånden.. hmm, ja kan kun smile og ryste på hovedet.. skal vi nu ikke bare blive enige om at vi ikke er enige? 

jeg er i hvert fald ude nu 

Lad os bare sige det

Anmeld

6. juli 2012

Tulley

Anonym skriver:

Født med en guldske i røven? Muligvis.... det ville nogle nok mene. MEN jeg har altså også knoklet for at nå hertil hvor jeg er i dag og taget en en lang videregående uddanelse. Jeg har arbejdet mig til tops og høster sådan set bare frugten heraf. Du kan jo gøre mig kunsten efter....

Well said. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.