PT skriver:
Jamen hvor meget mindre kan man rent faktisk bruge på en ny sommergarderobe til to børn?
Jeg købte tøj i marts til min datter - en hel ny garderobe, og jeg brugte 3500 kun på tøj. Derudover kom der sko, badetøj, solhat osv, så jeg har da mindst købt for 5000 kr i den måned kun til det ene barn, og hvis jeg skulle have købt til begge unger, kunne det også nemt have løbet op i 8500 kr.
Nu er jeg så heldig, at hendes far betalte (han betaler altid alt hendes tøj), så jeg skulle ikke tænke på priser men kunne købe, hvad jeg havde lyst til.
Jeg har så heller ikke købt et stykke tøj til hende siden, da hun jo har en fuld forår/sommergarderobe og ikke behøver nyt tøj før til efteråret.
Jamen, det handler jo netop om at tænke over prisen og om hvornår man handler
ungerne skal herhjemme i gennemsnit have nyt fodtøj 2 gange om året, og det bliver typisk 500 pr barn og altså 1500,- pr gang =3000,- på et år. Derudover er det mest den ældste vi køber til ,da vi jo så netop har 3 drenge og en del derfor kan gå i arv
og så køber jeg typisk når h&m kører tilbud eller jeg ser et godt tilbud generelt...så alt i alt ligger det i et luft lag mellem ca.4500-5000,- kr plus minus lidt på et år. Dertil kommer så også det de får af bedsteforældrene, hvilket dog ikke er meget
Jeg brugte hellere end gerne flere penge på tøj til vores unger, men det er finanserne bare ikke til pt., så må jo få mest muligt ud af så lidt som muligt
Qnuz
Anmeld