At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

VIPpigen

Bum bum... Hvis de mangler tøj, og jeg har pengene... Så ville jeg sikkert godt kunne gøre det.

Der er nogen som spare sammen, der er nogen som tjener gode penge, og der er nogen som køber lidt hist og her hver uge, og måned.... Og i den alder som dine børn har... Ja, så skulle de gerne have et heftigt vokseværk, og så er det næsten altid ALT tøjet der skal skiftes på en gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

LilleChelle

Jeg ville aldrig kunne bruge så mange penge på tøj hverken til mine børn eller til mig selv. 

- Så ville jeg hellere købe billigt og sætte resten ind på opsparing til børnene eller til oplevelser. 

Anmeld

3. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hvis jeg havde pengene havde jeg gjort det samme ja jeg har i denne måned brugt 5000 kr på 2 unger og det er kun sommer tøj. Jeg føler stadig jeg mangler og købe nogle flere ting. 

Anmeld

3. juli 2012

Ansemusen

Hvis du samtidig har råd til at tage dine børn med på fede ferier til udlandet osv., så er det da helt fint! Ellers tror jeg, jeg ville prioritere anderledes og give dem nogle dejlige oplevelser i andre lande og kulturer frem for at give dem dyrt tøj.

Dog mener jeg godt, at man kan bruge mindre, selvom man har mange penge. Børn lærer jo af deres forældre, hvad penge er og hvordan de bruges! Og måske lærer de også, at tøj og det ydre er meget vigtigere end det i vikeligheden er. (Jeg siger ikke, at det er sådan hjemme hos jer )

Anmeld

3. juli 2012

Elaine

Kunne jeg godt nok aldrig finde på om jeg så havde pengene til det, og ka slet ikk se hva de ska med så meget tøj?

Self. Hvis det er mærkevarer løber det hurtigt op!

Ang. Mærkevarer så ville jeg gerne købe det til mine børn, men samtidigt sys jeg os man ska tænke over hva man lære dem, da jeg var teenager (ikk så længe siden) da var der os noget status halløj når man gik i mærkevarer, det ønsker jeg ikke mine børn ska opdrages" til, de ska lære at man er lige meget værd om der står h&m eller Hummel i nakken på ens tøj, de ska lære at sætte pris på det de har og en skønne dag står de og er på SU og ska selv betale.

Anmeld

3. juli 2012

raca

come2 skriver:

Hva er dog det for en kommentar?

Der er jo rent faktisk folk der knokler for at tjene penge hjem, så det er da klart de har penge til at købe lidt ekstra  - Det må da være fedt at kunne forkæle sine børn med en masse lækkert tøj.

tror du ikke børne heldre ville havde deres mor lidt mere end meget eller dyrt tøj?

og ja jeg syntes det er ude i hampen..

hvis ikke det er sådan et kvartals eller halvårs indkøb..

Anmeld

4. juli 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Det er da fedt!

Jeg kunne snildt bruge de penge på tøj til mine unger! Og mærketøj fx er jo også noget dyrere (hvis det er det man er til)

Nu er mine 3 vokset ud af deres tøj, og de skal da have noget nyt! måske bliver det ikke til 8500 i denne omgang jo hvis jeg køber løbende de næste par måneder

Anmeld

4. juli 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Tak for jeres svar Dejligt at høre jeres mening og at jeg ikke er alene om min holdning

Normalt flipper folk fuldstændig ud, når jeg fortæller om mit forbrug! Så det er da dejligt i tager det så pænt.

Beklager jeg ikke har svaret alle enkeltvis

ALtså, hvis du har 8500 du kan kaste om dig med, så fred være med det... Heldige kartofler dine unger... Men hvis de 8500 er taget ud af et voksende budget, med en tilsvarene voksende kassekredit/forbrugslån, man aldrig kan betale af igen, så synes jeg  bestemt det er for voldsomt....

Anmeld

4. juli 2012

come2

raca skriver:

tror du ikke børne heldre ville havde deres mor lidt mere end meget eller dyrt tøj?

og ja jeg syntes det er ude i hampen..

hvis ikke det er sådan et kvartals eller halvårs indkøb..

Jeg synes det er helt op til folk selv om de klæder deres børn i hummel, molo eller hvad de gør.

Det er trods alt deres egne penge. Så det kan vi ikke blande os i.

Personligt ville jeg aldrig give fuld pris for tøjet, men hellere lede efter det brugt.

Anmeld

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
isabellasmor skriver:

jo flere jo bedre , det er min holdning

hvornår må pengene så bruges? Hvornår har man sparet nok op?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.