At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Vi tjener meget forskelligt og bare fordi den ene ikke har råd, skal den anden da ikke holde sig tilbage i at købe for den sum penge man nu har lyst til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Laulund87

Carina:-) skriver:

Og nu har jeg set flere steder at der bliver spugt om det er for at vise sig frem-

Og nu svarer jeg for egen regning

Jeg kan da godt lide at både jeg og mine børn ,ser godt ud i tøjet,så ja det er jo for at vise sig frem.-ligesom man jo heller ikke køber en Audi sport for at lade den stå i garagen

Den køber man også for at vise frem/nyde.

Ligesådan så købr jeg blandt andet Norlie fordi det i min verde´n er meget mere lækkert end f.eks Name It .

Men int,. tråd der giver et meget godt billede af hvad indstillingen er til dem der bruger mange penge på børnetøj-

Gad godt se det ramaskrig der ville opstå ,hvis der var en der lavede en tråd der hed" Er du nærrig,fordi du IKKE køber for 8500 til dit barn "

Det ville næppe ske,for de fleste er heldigvis ret ligeglade med hvad "naboen" putter sit barn i af tøjmærker.

Og det ville klæde den her tråd,hvis folk forholdte sig til spørgsmålet frem for at gisne om hvorvidt TS sparer op,er en blæremås eller ej ,betaler sinee regninger osv osv.

Anmeld

4. juli 2012

signe.

Carina:-) skriver:

Netop.

Og selv om det var hver måned,er det jo ens egen sag hvad man buger pengene på

Fuldstændig Vi er meget enige

Anmeld

4. juli 2012

signe.

dpb skriver:

Jeg ville ønske jeg havde en sådan sum at bruge på tøj til mine børnhvis jeg havde kunne jeg nok godt finde på det

Men så heldigt stillede er vi ikke pt.

Derudover vil jeg sige at det for mig også handler om hvad man har fået for pengene og om det er noget du f.eks. gør hver mdr. eller bare engang i mellem osv...der er mange ting der spiller ind der

Personligt er jeg hamrende nærig, så da vi havde råd til mærketøj købte jeg det alligevel kun hvis det var på udsalg og det var sjældent, der så var noget der faldt i min smag... Vil gerne føle at jeg får mest muligt ud af mine penge

Men vil da sige at hvis det er det du har ment der var behov for, så er det jo bare sådan det erKunne læse mig til at du havde knoklet for at få et rådighedsbeløb der gør at du kan tillade det, så fred være med det Dine børn nyder godt af at deres forældre har truffet gode valg i livet, og det er da kun dejligt at høre...

Men måske det har været en unødvendig oplysning i forhold til din veninde, hvis de ikke har råd til den slags Og hun så har følt sig såret over at du "pralede" med jeres velstand på den måde... jeg ved det ikke, men prøver bare at se tingene fra flere vinkler 

Qnuz

Veninden havde selv spurgt efter hvad det havde kostet, så vil da ikke mene at TS har stillet sig selv i et bedre lys inden veninden, hun har bare stillet et spørgsmål.

Anmeld

4. juli 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Hvis du kan betale er der jo ikke noget at blive forarget over

Men jeg synes det er mange penge på en måned.....

Og havde jeg så mange penge at bruge på "sjov" blev det delvist på noget andet

Men der er da heller ikke noget der er mere hyggeligt end at købe ting til sine børn

Anmeld

4. juli 2012

Muffinmus

at købe en god sommergardarobe kan da god koste noget....til to børn:-)

2 X sandaler, kondisko, nye t-shirts, tynde bukser, solhatte, sommerjakker,shorts...måske skal der også nyt regntøj og gummistøver til:-)

Jeg synes det er fint at bruge penge i de danske butikker, får det hele til at løbe rundt:-)

Anmeld

4. juli 2012

Wimmie

Hold da op hvor er der mange Jantelovs-svar herinde - buuuuh jantelov 

[ironi] For ja, man er sørme da et dårligt menneske hvis man går i mærketøj for det kan jo KUN være for at blære sig og tvære i det over for de der ikke har råd til det.... hvad kunne det ellers være?

Jeg synes f.eks. Noa Noa er vildt grimt og dårligt, men jeg giver Mila det på fordi det er dyrt og så kan jeg rigtig blære mig....

Eller noget.... [/ironi]

Hold nu op...det er folk med disse holdninger der er grund til at janteloven lever i bedste velgående... kan det ikke være fuldstændig ligemeget om folk vil "blære sig" ?

Anmeld

4. juli 2012

Sara.

Anonym skriver:

Hej

Ja jeg synes det er mange penge på tøj Det er mere end min indtægt (su)

Men om det er rigtigt eller forkert, er op til den enkelte familie. Det vil jeg ikke blande mig i.

Anmeld

4. juli 2012

Carina1977

Anonym skriver:

Hej

Jeg ville slet ikke have råd til det, men hvis jeg havde pengene og ikke skulle tænke økonomi hele tiden, så kan jeg ikke se noget galt i at gøre det.

Det beløb du har brugt....bruger jeg ikke engang på 1 år 

Anmeld

4. juli 2012

MorDk

MinNoah skriver:

Næ det skal der ikke nødvendigvis... Men synes stadig det er en mærkelig tråd at oprette, når man ved mange sidder og kun har 5000 til ALT hver måned....

Økonomi kan være et følsomt emne....

Jamen hvornår er en tråd mærkelig så? Er der også regler for det?

Så hvis folk bliver gravide i FØRSTE hug skal DE ikke skrive det for det er et følsomt emne... og mange KÆMPER i 10 år uden resultat? Man kan altså ikke tage HENSYN konstant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.