At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

signe.

MinNoah skriver:

Næ det skal der ikke nødvendigvis... Men synes stadig det er en mærkelig tråd at oprette, når man ved mange sidder og kun har 5000 til ALT hver måned....

Økonomi kan være et følsomt emne....

Man kan jo ikke altid tage hensyn til hvad andre mener om emnet, så ville man jo ikke kunne oprette nogen emner, for alle kan jo ikke være enige - gudskelov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Ina33

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Jeg har ikke læst debatten igennem, så jeg undskylder på forhånd hvis jeg gentager noget.

Jeg selv kunne ALDRIG finde på at bruge så mange penge på tøj, hverken til mig selv eller mine børn. Men det hele handler jo om prioritering, og du har prioritet tøj meget højt, og så er det jo fint for jer.

Jeg prioriterer at kunne komme på nogle små ferier, og derfor bruger vi ikke så mange penge på tøj, men at du gør det er jo ikke forkert når du har pengene til det. 

Ihhh du må altså have nogle børn i en masse lækkert tøj.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Ina33 skriver:

Jeg har ikke læst debatten igennem, så jeg undskylder på forhånd hvis jeg gentager noget.

Jeg selv kunne ALDRIG finde på at bruge så mange penge på tøj, hverken til mig selv eller mine børn. Men det hele handler jo om prioritering, og du har prioritet tøj meget højt, og så er det jo fint for jer.

Jeg prioriterer at kunne komme på nogle små ferier, og derfor bruger vi ikke så mange penge på tøj, men at du gør det er jo ikke forkert når du har pengene til det. 

Ihhh du må altså have nogle børn i en masse lækkert tøj.

Ja, det handler jo alt sammen om prioteringer

Anmeld

3. juli 2012

delimus

Isabella_mor skriver:

nu kan der jo være andre gunde til at nogle har flere end andre, så en guldske i røven, er måske et lidt fejt og misundelsesagtigt udtryk.. syntes jeg.

man ved jo ikke om vedkommene knokler sin R*V ud af bukserne for at have den økonomi som hun har...  

Anmeld

3. juli 2012

bøllen

Nej det kunne jeg aldrig finde på, syntes det er rigtig mange penge.

Havde jeg så mange penge, at bruge ville jeg helt sikkert overveje at bruge dem anderledes.

Men det er jo en prioteringssag , og har læst hele tråden - og kan se penge ikke er et problem så er det jo helt optil dig.

Så længe du har det godt med det og jeres økonomi kan bære det, er det jo fint.

Jeg ville dog vælge helt anderledes end jeres liv ( og nej er ikke misundelig ) men ville heller arbejde mindre og have tiden sammen som familie.

Anmeld

3. juli 2012

Frøken J.

Nej, det ville jeg ikke, ikke på en måneds. Heller ikke hvis jeg havde mange penge. Jeg køber pr. Princip ikke mærkevarer, så det ville være alt for meget. Der er ændre ting jeg hellere bruger penge på, fx opsparing

Anmeld

3. juli 2012

Solstrålebørn

Hvis jeg havde pengene så ja... !!

Anmeld

3. juli 2012

aarhusmor

Jeg har ikke råd til at bruge så meget og selvom jeg havde ville jeg nok ikke gøre det. Men han vokser også så hurtigt ud af det igen, så det kan ikke betale sig at købe så meget.

Men hvis du har købt tøjet i DK, så kan man jo takke dig på DKs vegne for at holde gang i virksomhederne De vil jo helst at dem der har pengene forbruger og forbruger

Anmeld

3. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

For at svare kort, så ville det fornuftigste i mine øjne være at sætte af til min fremtid, og først og fremmest mine børns, jo flere penge på dén konto, jo bedre 

Jeg vil lige kommentere her.
Du skriver meget om at spare pengene op og sikre fremtiden mm.
Jeg er helt enig i, at det er godt at spare op og sikre sig, men hvis vi alle sparede samtlige ekstra kr op, ville vi aldrig komme ud af denne krise.
Landet har brug for, at man bruger - måske ikke alle men nogle af sine penge hver måned for ikke at det danske land ikke skal gå konkurs.

Jeg sparer også op til mig selv og til mine børn, men jeg vil også have lov til at leve i nuet og nyde det i dag og ikke om 20-30 år.

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

PT skriver:

Jeg vil lige kommentere her.
Du skriver meget om at spare pengene op og sikre fremtiden mm.
Jeg er helt enig i, at det er godt at spare op og sikre sig, men hvis vi alle sparede samtlige ekstra kr op, ville vi aldrig komme ud af denne krise.
Landet har brug for, at man bruger - måske ikke alle men nogle af sine penge hver måned for ikke at det danske land ikke skal gå konkurs.

Jeg sparer også op til mig selv og til mine børn, men jeg vil også have lov til at leve i nuet og nyde det i dag og ikke om 20-30 år.

hmm.. det lyder mere som en undskyldning for at kaltte penge væk.. krisen altså... og klart man skal leve i nuet, men at bruge 8500 på tøj... kan ikke se logikken.. kan ikke se noget fornuftigt i det.. 

er godt klar over at vi skal bruge penge for at komme ud af krisen, men som du skriver det, lyder det lidt som en undskyldning.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.