At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Det behøver du egentlig heller ikke, synes der er blevet tegnet et meget godt billede af det... Men altså, kort sagt, så kan jeg godt forstå din veninde blev forarget. Du kunne sagtens vælge at bruge bare halvdelen, og så sætte resten af til opsparing... Det er i mine øjne det fornuftigste man kan gøre med sine overskydende penge, om man så er millionær eller af det "lavere rang" i dén kategori.... 

Det kunne jeg sagtes have valgt. Det kan da også være, jeg vælger at gøre det næste gang

Hvilket billede synes der er tegnet af mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

isabellasmor

Wimmie skriver:

Ingen respekt for penge? Hvad er respekt for penge? At man aldrig giver sig selv lov til fornøjelser og forkælelse?

Hvad er det så ok at spare op til? En rejse...? Det kan da vel være lige så meget frås, og er jo endnu hurtigere overstået end tøj...

Til hårde tider? Hvad hvis de hårde tider ikke kommer? Hvorfor så undvære på grund af noget som "måske sker"?

Det er jo altså bare penge...jeg kunne ikke være mere ligeglad med penge, bare de slår til. Forstår ikke at folk altid skal gå så højt op i dem...

For at svare kort, så ville det fornuftigste i mine øjne være at sætte af til min fremtid, og først og fremmest mine børns, jo flere penge på dén konto, jo bedre 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Øhh nej, det kunne jeg ikke.

Så ville jeg da hellere spare dem på anden måde. Har de brug for det? Har de brug for tøj til 8500kr?

Men hvis I har råd og også har råd til ferier ved siden af og penge ikke er et problem, så er det vel fint nok.

Men jeg synes da også det er mange penge.

*C

Altså, jeg mener jo de har brug for det Men det er ikke sikkert at du eller en anden, ville være enig.

Vores rådighedsbeløb tillader også penge til rejser og andre fornøjelser, så det er ikke noget problem.

Anmeld

3. juli 2012

chael

Anonym skriver:

Altså, jeg mener jo de har brug for det Men det er ikke sikkert at du eller en anden, ville være enig.

Vores rådighedsbeløb tillader også penge til rejser og andre fornøjelser, så det er ikke noget problem.

Ok

Jamen fedt at have den frihed det må skisme være lækkert

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Hvad nu hvis man i forvejen sætter mange penge ind på opsparingen?  

jo flere jo bedre , det er min holdning

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Ok

Jamen fedt at have den frihed det må skisme være lækkert

Jamen det er det da også Men fordi jeg arbejder så meget, har jeg ikke særlig meget tid med mine børn i hverdagen - og det er altså rigtigt hårdt Så der er bestemt en bagside...

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Det kunne jeg sagtes have valgt. Det kan da også være, jeg vælger at gøre det næste gang

Hvilket billede synes der er tegnet af mig?

jeg tror, at du har mange penge, og derfor måske tit klatter penge væk... og det er ikke sagt dømmende , for jeg kender dig ikke men nu spurgte du jo 

og når jeg siger klatter pengene væk, mener jeg som i at bruge 8500 på tøj, som i MIT hoved er at klatte pengene væk, du skrev tidliger i debatten, til en anden , at du sætter maks ind på børneopsparring, men som jeg har skrevet til en anden, så kan man SAGTENS sætte flere penge ind, ALLE DEM MAN VIL faktisk, det hedder bare en "gave konto" som du bare laver til dit barn/børn, og låser den (præcis som en børneopsparring) til de er 18 eller 21... DÈR ville jeg have sat, i hvert fald halvdelen af de 8500 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

jeg tror, at du har mange penge, og derfor måske tit klatter penge væk... og det er ikke sagt dømmende , for jeg kender dig ikke men nu spurgte du jo 

og når jeg siger klatter pengene væk, mener jeg som i at bruge 8500 på tøj, som i MIT hoved er at klatte pengene væk, du skrev tidliger i debatten, til en anden , at du sætter maks ind på børneopsparring, men som jeg har skrevet til en anden, så kan man SAGTENS sætte flere penge ind, ALLE DEM MAN VIL faktisk, det hedder bare en "gave konto" som du bare laver til dit barn/børn, og låser den (præcis som en børneopsparring) til de er 18 eller 21... DÈR ville jeg have sat, i hvert fald halvdelen af de 8500 

Okay Men når pengene er brugt på tøj, synes jeg ikke det er at klatte dem væk.

Hvis mine børn får penge i gaver, bliver de også sat ind på kontoen. Min søn fylder snart 5 år, og regner bestemt med at de penge han får i gaver bliver sat ind. Men i dette tilfælde røg de altså ikke på kontoen

Anmeld

3. juli 2012

tinasmor

Flere har skrevet noget om misundelse. Jeg har penge til at kunne bruge 8500 kr. på tøj til børnene men ville aldrig nogle sinde gøre det og jeg synes det er helt skørt (i min verden) så hvis jeg sagde det til en veninde (hvis hun spurgte) så ville det slet ikke havde noget at gøre med om jeg var misundelig eller ej.

Men så længe folk har pengene til det og ikke forgælder sig, så synes jeg virkelig folk må gøre lige hvad de vil om det er at købe meget og dyrt tøj til dem selv eller ungerne, købe en rejse, spare op eller hvad man nu bliver glad for.

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Okay Men når pengene er brugt på tøj, synes jeg ikke det er at klatte dem væk.

Hvis mine børn får penge i gaver, bliver de også sat ind på kontoen. Min søn fylder snart 5 år, og regner bestemt med at de penge han får i gaver bliver sat ind. Men i dette tilfælde røg de altså ikke på kontoen

tja, vi bliver i hvert fald ikke enige 

men fred være med det man skal heller ikke være enige altid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.