At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

puttelutte

Wimmie skriver:

"Smide rundt med dem?"

Der er da købt tøj for dem - de er jo ikke bare brugt som toiletpapir

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive...

Er det så også at smide med pengene at gå ud at spise en gang om igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

"Smide rundt med dem?"

Der er da købt tøj for dem - de er jo ikke bare brugt som toiletpapir

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive...

Anmeld

3. juli 2012

Wimmie

puttelutte skriver:

Er det så også at smide med pengene at gå ud at spise en gang om igen?

Var det til mig?

Anmeld

3. juli 2012

Carina:-)

isabellasmor skriver:

Hehe. Man kan SAGTENS sætte 8500 + ind på en opsparing. Det hedder bare en "gave-konto" eller sådan. Og den kan også låses til 18 eller 21 som en børne opsparing  

8500 er fandme mange penge, så  ville jeg KLART sætte dem ind på en konto i stedet, enten til børnene, eller opsparing i det hele taget, TÆNK hvis man pludselig blev arbejdsløs eller lignende?? ÅH ÅH!! Så skal man godt nok sætte forbruget MEGET ned MEGET hurtigt! 

JEG synes det tyder på ingen respekt for penge, om man har dem eller ej... Bare fordi man har massere penge, betyder det jo ikke man behøver klatte dem væk... Ja, det var min mening . 

Ej come on,ingen respekt for penge?

Jeg er i den situation at vi har et stort rådighedsbeløb.

Vi tager på ferie,sparer op osv.

Betaler fagforening,akasse og lønsikring sådan at vi kan klare os hvis vi en dag stå uden arb.

Vi betaler vores regninger,samt vores store børns boligudgift. sådan at de kan studere uden at skulle arb ved siden af.

At jeg (og andre) så vælger at bruge et beløb på tøj til vores børn gør så at vi ingen respekt har for de penge vi selv har tjent??

Men det vil sige at ligegyldigt hvad man tjener,så skal ikke bruge af pengene?

Så kan jeg sgu bedre forstår at finanskrisen hænger ved,for ingen forbrug=ingen vækst/ingen arbejdspladser.

Tror mere det handler om misundelse,og det kan jeg godt forstå.

Har selv prøvet at have så det kun lige rakte,og det var ikke sjovt,men derfor synes jeg nu ikke det handler om desrespkt selv om jeg da var lettere misundelig på dem af mine venner der havde mange flere penge end mig

Anmeld

3. juli 2012

puttelutte

Wimmie skriver:

NNeNejiikikkikke

Var det til mig?

Nej ikke specielt.mere et genaralt spørgsmål Men det har lige slået mig at at folk bliver foragede over at man bruger penge..???!!??

Anmeld

3. juli 2012

Wimmie

puttelutte skriver:

Nej ikke specielt.mere et genaralt spørgsmål Men det har lige slået mig at at folk bliver foragede over at man bruger penge..???!!??

Det var bare fordi du citerede mig, og jeg var jo én af dem der ikke er forargede over at folk bruger penge på hvad de vil 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym skriver:

Både min mand og jeg betaler topskat og har gjort det i mange år nu. Så jeg mener bestemt at vi giver en hjælpende hånd Desuden giver vi da også penge til diverse indsamlinger.

Fair nok du synes det er fråds. I manges øjne er min families levevis sikkert også frådseri.

Netop!

Jeg/vi betaler også topskat,og giver f.eks til julehjælp.

Jeg synes på ingen måde du skal have det skidt,vi har et godt velfærdsamfund -Som blandt andet bliver betalt af sådan nogen som dig der i mange år har ydet.

Nu kan du nyde,og det har du sgu fortjent

Anmeld

3. juli 2012

puttelutte skriver:

Hæhæh ja -

Og dt på trods af at det er det der skal til at få finanskrisen vendt og få væksten tilbage i DK

Anmeld

3. juli 2012

puttelutte

Wimmie skriver:

Det var bare fordi du citerede mig, og jeg var jo én af dem der ikke er forargede over at folk bruger penge på hvad de vil 

Sorry jeg skal lige lære at navigere herinde.. og det kikser lidt på telefonen

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Carina:-) skriver:

Ej come on,ingen respekt for penge?

Jeg er i den situation at vi har et stort rådighedsbeløb.

Vi tager på ferie,sparer op osv.

Betaler fagforening,akasse og lønsikring sådan at vi kan klare os hvis vi en dag stå uden arb.

Vi betaler vores regninger,samt vores store børns boligudgift. sådan at de kan studere uden at skulle arb ved siden af.

At jeg (og andre) så vælger at bruge et beløb på tøj til vores børn gør så at vi ingen respekt har for de penge vi selv har tjent??

Men det vil sige at ligegyldigt hvad man tjener,så skal ikke bruge af pengene?

Så kan jeg sgu bedre forstår at finanskrisen hænger ved,for ingen forbrug=ingen vækst/ingen arbejdspladser.

Tror mere det handler om misundelse,og det kan jeg godt forstå.

Har selv prøvet at have så det kun lige rakte,og det var ikke sjovt,men derfor synes jeg nu ikke det handler om desrespkt selv om jeg da var lettere misundelig på dem af mine venner der havde mange flere penge end mig

Det er sødt du tror jeg er misundelig. Men sådan hænger det desværre ikke sammen. I mit hoved er det frås, hvis det var mig der havde det beløb som jeg kunne bruge som jeg ville, ville jeg klart sætte dem til opsparing. At købe tøj for 8500 er , om du vil det eller ej, i mit hoved, at have ingen respekt for penge. Så kan du jo så tro hvad du vil.. 

Selvfølgelig må man bruge sine penge?? Men jeg ville som sagt bruge dem mere fornuftigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.