At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Wimmie

puttelutte skriver:

Sorry jeg skal lige lære at navigere herinde.. og det kikser lidt på telefonen

Haha, helt ok - blev bare lige forvirret og troede jeg var blevet misforstået 

Men du har ret - jeg forstår heller ikke at folk bliver forargede - hvorfor skulle man ikke have lov til at bruge sine penge præcis som man vil uden at folk skal dømme? Meget mærkeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ej come on,ingen respekt for penge?

Jeg er i den situation at vi har et stort rådighedsbeløb.

Vi tager på ferie,sparer op osv.

Betaler fagforening,akasse og lønsikring sådan at vi kan klare os hvis vi en dag stå uden arb.

Vi betaler vores regninger,samt vores store børns boligudgift. sådan at de kan studere uden at skulle arb ved siden af.

At jeg (og andre) så vælger at bruge et beløb på tøj til vores børn gør så at vi ingen respekt har for de penge vi selv har tjent??

Men det vil sige at ligegyldigt hvad man tjener,så skal ikke bruge af pengene?

Så kan jeg sgu bedre forstår at finanskrisen hænger ved,for ingen forbrug=ingen vækst/ingen arbejdspladser.

Tror mere det handler om misundelse,og det kan jeg godt forstå.

Har selv prøvet at have så det kun lige rakte,og det var ikke sjovt,men derfor synes jeg nu ikke det handler om desrespkt selv om jeg da var lettere misundelig på dem af mine venner der havde mange flere penge end mig

Helt enig Tør slet ikke skrive noget om hvordan vi ellers lever vorers liv...

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Netop!

Jeg/vi betaler også topskat,og giver f.eks til julehjælp.

Jeg synes på ingen måde du skal have det skidt,vi har et godt velfærdsamfund -Som blandt andet bliver betalt af sådan nogen som dig der i mange år har ydet.

Nu kan du nyde,og det har du sgu fortjent

Så enig

Og tak!

Anmeld

3. juli 2012

Carina:-)

isabellasmor skriver:

Det er sødt du tror jeg er misundelig. Men sådan hænger det desværre ikke sammen. I mit hoved er det frås, hvis det var mig der havde det beløb som jeg kunne bruge som jeg ville, ville jeg klart sætte dem til opsparing. At købe tøj for 8500 er , om du vil det eller ej, i mit hoved, at have ingen respekt for penge. Så kan du jo så tro hvad du vil.. 

Selvfølgelig må man bruge sine penge?? Men jeg ville som sagt bruge dem mere fornuftigt. 

Men når man nu sparer op?

Både til børn og sig selv.

Sikrer sig i hoved og røv-giver til de fattige og bla bla bla (skrevet med et glimt i øjet)

Hvorfor så¨ikke bruge dem på mærketøj,nye møbler en bil whatever?

Det giver jo ingen vækst at lade dem være -

Og hvis du nu f.eks vandt 12 mill i lotto,ville du så sætte dem alle ind i banken og ikke bruge en kr andet end på opsparing?

Anmeld

3. juli 2012

Mother-love

Isabella_mor skriver:

nu kan der jo være andre gunde til at nogle har flere end andre, så en guldske i røven, er måske et lidt fejt og misundelsesagtigt udtryk.. syntes jeg.

man ved jo ikke om vedkommene knokler sin R*V ud af bukserne for at have den økonomi som hun har...  

Anmeld

3. juli 2012

puttelutte

Hæhæh ja -

Og dt på trods af at det er det der skal til at få finanskrisen vendt og få væksten tilbage i DK

Bor ikke i danmark men jo det er jo det der skal til for at få hjulene igang igen i hele verden

Anmeld

3. juli 2012

Wimmie

isabellasmor skriver:

Det er sødt du tror jeg er misundelig. Men sådan hænger det desværre ikke sammen. I mit hoved er det frås, hvis det var mig der havde det beløb som jeg kunne bruge som jeg ville, ville jeg klart sætte dem til opsparing. At købe tøj for 8500 er , om du vil det eller ej, i mit hoved, at have ingen respekt for penge. Så kan du jo så tro hvad du vil.. 

Selvfølgelig må man bruge sine penge?? Men jeg ville som sagt bruge dem mere fornuftigt. 

Ingen respekt for penge? Hvad er respekt for penge? At man aldrig giver sig selv lov til fornøjelser og forkælelse?

Hvad er det så ok at spare op til? En rejse...? Det kan da vel være lige så meget frås, og er jo endnu hurtigere overstået end tøj...

Til hårde tider? Hvad hvis de hårde tider ikke kommer? Hvorfor så undvære på grund af noget som "måske sker"?

Det er jo altså bare penge...jeg kunne ikke være mere ligeglad med penge, bare de slår til. Forstår ikke at folk altid skal gå så højt op i dem...

Anmeld

3. juli 2012

signe.

MilleMus1988 skriver:

jaa dem der er heldige med en guldske i røven kan jo sagtens, men min mening er at det er vanvittigt

Behøver vel ikke være en guldske, hun kan jo også have et godt job og knokle for de penge

Anmeld

3. juli 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Sys nu godt nok at det er lidt overkill 

Anmeld

3. juli 2012

chael

Øhh nej, det kunne jeg ikke.

Så ville jeg da hellere spare dem på anden måde. Har de brug for det? Har de brug for tøj til 8500kr?

Men hvis I har råd og også har råd til ferier ved siden af og penge ikke er et problem, så er det vel fint nok.

Men jeg synes da også det er mange penge.

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.