At bruge 8500 kr på tøj til sine børn.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige regnet ud, at jeg har brugt 8500 kr på tøj til mine to børn i juni måned. Mine børn er 5 og 8 år gamle. Da jeg fortalte det til min veninde blev hun mildest talt chokeret, men jeg kan ikke se at der er noget galt i det, når jeg har pengene og sagtens kan betale.

Men kunne i finde på at bruge samme beløb på tøj til jeres børn? Eller synes i det er i overknaten?

Det e fuldstændig vanvittigt. 

Men tillykke til dig a du har så mange penge a du 'kan smide rundt med dem'

Det beløb bruger jeg ikke engang om året. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Årrh jeg kunne sådan godt lige tænke mig jeg havde til at købe tøj for MINIMUN 8.500 kr er du gal, jeg synes ikk det er i overkanten... du har jo tilsynladene mange penge og du kan gøre det, jeg vil til hver en tid også gøre det  

hvem har da ikk et ønske om at kunne skifte alle gardarober ud på en gang

fedt fedt, det skal du ikke have det dårligt over.... men MANGE er misundelige , Inkl. MIG men altså ik noget jeg kan blive sur over, min søn har det han har brug for, og mangler han noget kan han få det!

Nemlig Hvis økonomien er i orden, er der jo ingen ko på isen

Jeg har det heller ikke dårligt over det. Slet ikke efter at have læst alle jeres svar

Anmeld

3. juli 2012

TeamRocket

ekebiv skriver:

Molo bliver forvasket efter ingen tid men jeg køber det lligevel

Det synes jeg så ikke. Vender altid tøjet på vrangen og vasker med noget i samme farver. Og så det gode vaskepulver og skyllemiddel der holder på farverne. Så holder tøjet længere

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Hvorfor er det vanvittigt når økonomien tillader det? Det er jo ikke købt for lånte penge og de 8500 kr vælter ikke min families budget. Det tøj er købt for penge, som min mand og jeg på ærlig vis har tjent

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Carina:-) skriver:

Hvad nu hvis man har børneopsparing hvor man sætter max ind?

Man kommer på ferie,får ordentligt mad og der så stadig er råd til 8500 til tøj?

TS har jo på intet tidspunkt antydet at hendes børn ikke får alle de andre ting de har brug for.

Deres rådighedsbeløb er bare stort,.og det nyder rollingerne godt af.

Hehe. Man kan SAGTENS sætte 8500 + ind på en opsparing. Det hedder bare en "gave-konto" eller sådan. Og den kan også låses til 18 eller 21 som en børne opsparing  

8500 er fandme mange penge, så  ville jeg KLART sætte dem ind på en konto i stedet, enten til børnene, eller opsparing i det hele taget, TÆNK hvis man pludselig blev arbejdsløs eller lignende?? ÅH ÅH!! Så skal man godt nok sætte forbruget MEGET ned MEGET hurtigt! 

JEG synes det tyder på ingen respekt for penge, om man har dem eller ej... Bare fordi man har massere penge, betyder det jo ikke man behøver klatte dem væk... Ja, det var min mening . 

Anmeld

3. juli 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Men det ene udelukker vel ikke det andet?

Tøj er ikk særlig vigtigt for mig når han har det han skal bruge... Så er set vigtigere for mog at han har noget han kan bruge ;-) :-)

Anmeld

3. juli 2012

LR85

Anonym skriver:

Hvorfor er det vanvittigt når økonomien tillader det? Det er jo ikke købt for lånte penge og de 8500 kr vælter ikke min families budget. Det tøj er købt for penge, som min mand og jeg på ærlig vis har tjent

Fordi det er sindsygt mange penge a bruge på hvad..... Mærketøj... For hvad.... a andre skal se man rigtig kan? (bare et spørgsmål, men ærlig talt?)

Jeg ville hellere bruge dem på ferier, ture, ynglings legetøj, kvalitets cukelhjelm eller lign. 

Men tænker i nok har det i forvejen. 

Fair a bruge dine penge på det, men du spørg selv om det er i overkanten. 

Ud fra mit liv:ja! 

Men ud fra dit: måske ikke, det er jo din virdering hvad i har a penge og hvad du vil bruge dem på. 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Nej, - jeg ville aldrig bruge 8500 kr på en måned på tøj til mine børn, heller ikke selvom jeg havde pengene. Jeg mener, der er så mange mennesker der kunne bruge en hjælpende hånd økonomisk både herhjemme og i udlandet, så havde jeg virkeligt 8000 kr i overskud, som der ikke stod noget andet på, ville en del af dem helt sikkert finde vej til at hjælpe andre.

Og jeg syntes ærligt talt det er i overkanten, på grænsen til fråds, no offense, TS.

Både min mand og jeg betaler topskat og har gjort det i mange år nu. Så jeg mener bestemt at vi giver en hjælpende hånd Desuden giver vi da også penge til diverse indsamlinger.

Fair nok du synes det er fråds. I manges øjne er min families levevis sikkert også frådseri.

Anmeld

3. juli 2012

Wimmie

LR85 skriver:

"Smide rundt med dem?"

Der er da købt tøj for dem - de er jo ikke bare brugt som toiletpapir

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive...

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Fordi det er sindsygt mange penge a bruge på hvad..... Mærketøj... For hvad.... a andre skal se man rigtig kan? (bare et spørgsmål, men ærlig talt?)

Jeg ville hellere bruge dem på ferier, ture, ynglings legetøj, kvalitets cukelhjelm eller lign. 

Men tænker i nok har det i forvejen. 

Fair a bruge dine penge på det, men du spørg selv om det er i overkanten. 

Ud fra mit liv:ja! 

Men ud fra dit: måske ikke, det er jo din virdering hvad i har a penge og hvad du vil bruge dem på. 

Det er også helt fair at du har den holdning.

Pengene er bl.a brugt på mærketøj, men også almindeligt basistøj fra H&M. Og nej, det er ikke for at "vise mig frem". Det har jeg slet ikke behov for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.