19 år og lige testet positiv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at holde debatten sober! Gå efter bolden, ikke efter manden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Muhmi

Lenore2009 skriver:

Hvor er det dog utroligt uanvarligt ikke at beskytte sig Det burde man som 19-årig være udemærket klar over. En mere stupid handling skal man lede længe efter....

Og tænk at du seriøst overvejer at få barn med en du kendt i en måned ?! Det er sku for umodent 

Tilslut kan jeg sige, at du desværre bekræfter alle mine fordomme om unge mødre...

Jeg er ikke ung mor og/eller naiv... Men jeg synes ærlig talt at dine udtalelser er helt hen i vejret, det er fint at du er uenig med trådstarter, men at du ligefrem skal BONKE hende oven i hovedet med sådan nogle grimme ord er da bare slet ikke i orden... Og faktisk SLET ikke det hun har brug for lige nu...

Ja jeg kan sagtens forstå det du siger og hvorfor du siger det, men i min verden er så unødvendigt at sige det SÅ grimt... At man ligefrem skal lede længe efter så stupid en handling, betyder jo faktisk at du direkte sidder og kalder trådstarter dum i låget...

At det bekræfter dine fordomme... Tjaa, dem havde du jo i forvejen og jeg er sikker på at det ikke er denne ene handling der har bekræftet dem...

Anmeld

9. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Laulund87 skriver:

Man tager jo netop et meget modent valg ved at indse at man ikke kan klare det, og vælge en abort. At vælge barnet til, er ikke altid at "tage ansvar" hvis man ikke kan klare det

Siger IKKE det er sådan i det her tilfælde, men jeg synes bestemt det er lige så modent, hvis ikke mere, at indrømme overfor sig selv at man ikke er klar til at være mor.

helt enig.

Anmeld

9. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Laulund87 skriver:

Man tager jo netop et meget modent valg ved at indse at man ikke kan klare det, og vælge en abort. At vælge barnet til, er ikke altid at "tage ansvar" hvis man ikke kan klare det

Siger IKKE det er sådan i det her tilfælde, men jeg synes bestemt det er lige så modent, hvis ikke mere, at indrømme overfor sig selv at man ikke er klar til at være mor.

Anmeld

9. juni 2012

Lusi

Anonym skriver:

Jeg er ked af at der bliver set sådan på det, specielt at fordomme omkring unge mødre bliver bekræftet i mit tilfælde.

Vil sige et par ting. For det første har jeg ALTID beskyttet mig, jeg er ekstremt pligtopfyldende og gør hvad jeg får besked på. Jeg ved hvad der er rigtigt og forkert. Dette var en fejltagelse fra min side af, ikke at bruge beskyttelse. Det ved jeg godt. Normalt har jeg styr på tingene i mit liv, og har aldrig gjort dumme ting jeg ville fortryde. Er ked af at blive set sådan på, da det slet ikke er sådan jeg er som person. Jeg ved jo godt selv at det var dumt, og det må jeg tage konsekvenserne af. Ja, jeg ved godt at min kæreste og jeg ikke har været sammen længere end en måneds tid, men sådan er det.

Grunden til at jeg er bange for min families reaktion, er ikke fordi jeg tvivler på om de vil være der for mig. Jeg har en fantastisk familie, men de vil helt klart få et chok, da det ikke ligger til mig at gøre den slags. Jeg vil ikke have at de ser på mig anderledes, da de normalt kender mig som en fornuftig pige. Derfor har jeg ekstremt svært ved at skulle fortælle dem, at jeg nu er blevet gravid på grund af ingen beskyttelse.

Men vil også gerne takke alle jer andre for jeres svar! Nu har jeg noget jeg virkelig skal have tænkt igennem, og skal også til lægen i næste uge til en god snak omkring det hele. Dejligt at vide folk er villige til at give gode råd! Det er ikke en rar situation at havne i så pludseligt :/ det er stort chok! Men nu har jeg virkelig en masse gode råd at tage til mig og tænke over! Tusind mange gange tak! 

Håber du/ i finder den rigtige løsning for jer
Og lad vær at tage de negative ting til dig, som den uvidende gamle gås kommer med.. Det er lige præcis pga. dén type, at vi har sådan et intolerant samfund

Anmeld

9. juni 2012

Mettefpigen

Laulund87 skriver:

kan kun være enig...

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Laulund87 skriver:

Helt enig,.
Dette har jeg ikke modsagt overhovedet,.
Jeg har også skrevet til ts på et tidspunkt at hvis hun bliver alene syntes jeg hun skulle tjække hvilke hjælp hun kunne få enden,.!

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Muhmi skriver:

Jeg er ikke ung mor og/eller naiv... Men jeg synes ærlig talt at dine udtalelser er helt hen i vejret, det er fint at du er uenig med trådstarter, men at du ligefrem skal BONKE hende oven i hovedet med sådan nogle grimme ord er da bare slet ikke i orden... Og faktisk SLET ikke det hun har brug for lige nu...

Ja jeg kan sagtens forstå det du siger og hvorfor du siger det, men i min verden er så unødvendigt at sige det SÅ grimt... At man ligefrem skal lede længe efter så stupid en handling, betyder jo faktisk at du direkte sidder og kalder trådstarter dum i låget...

At det bekræfter dine fordomme... Tjaa, dem havde du jo i forvejen og jeg er sikker på at det ikke er denne ene handling der har bekræftet dem...

Enig

Anmeld

9. juni 2012

Kløver

Laulund87 skriver:

Det er jo meget individuelt om det rigtige er abort eller få barnet.Håber ts finder den vej som er rigtig for hende, uanset hvilken vej det bliver

Anmeld

9. juni 2012

onlyme

Laulund87 skriver:

NETOP,. For at hun bedere kunne tage stilling til om hun mente hun kunne klare det eller ej,.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.