Er helt rundt på gulvet. Mine hænder ryster. Har haft fornemmelsen i et stykke tid, da mig og min kæreste ikke var så gode til at holde os fra hinanden. Selvom det var uden beskyttelse mv. Vi faldt pladask for hinanden fra lidt over en måned siden, og blev hurtigt kærester. Er hele tiden hos ham i hans lejelighed, og har også snakket med ham om, at jeg var bange. Vi håbede dog lidt begge to på, at vi ville være heldige. Men mine bryster blev langsomt ømme, og da han tog på arbejde i morges, købte jeg en test. POSITIV! Vi er begge 19 år, og han er i lære som kok, først færdig om cirka to år. Jeg er næsten færdig med min HG, det vil sige her til sommer, og skulle gerne videre på SOSU, da jeg gerne vil uddanne mig til sygeplejerske.
Lige nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er imod abort, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu. Han kommer hjem lige om lidt, her får han nyheden.
Men jeg købte en med to teste i, prøver igen om et par dage. For at se om den giver samme svar...
Er bange for mine veninders reaktioner, min families reaktioner og omverdenens reaktioner. Men abort, det kan jeg simpelthen ikke
Årh hvor er jeg dog på bar bund!?
Kære du,
Åhhh kan jeg huske da jeg stod med en positiv graviditetstest i min hånd - total i chok, jeg rystede også, var forvirret og helt rundt på gulvet.
Jeg var ikke 19 men 32, ja jeg havde også være i seng med en mand uden beskyttelse. Uansvarligt, ja! Havde jeg tænkt over konsekvenserne da jeg puttede mig under dynen med ham nej.
Jeg havde kendt ham i godt 6 måneder - det skal lige siges han var amerikaner, bor i USA - vi var sammen fysisk i 3 uger... jeg fandt ud af jeg var gravid da han var rejst hjem igen.
Jeg var forvirret og fortvivlet... jeg er også en ekstrem pligtopfyldende, hende der altid har styr på tingene, gør det rigtige - ja jeg kunne fortsætte i en uendelighed.
ALLE havde en mening om min situation - I den virkelige verden fik jeg hug og herinde fik jeg også mine hug... det eneste jeg søgte var råd og vejledning, ikke meninger eller holdninger. Så jeg kan sagtens følge dig...
Jeg var netop startet op som selvstændig 6 måneder før - havde derfor opsagt job og stod uden indkomst...
Jeg tudede mig selv i søvne hver aften og var rystende bange for at fortælle manden i USA det... Og det faldt bestemt ikke i god jord, i hans verden hed det abort!
Jeg var så forvirret, jeg havde det på samme måde som dig med abort. Men samtidig ønskede jeg mig bare en familie mor fra barn... jeg var så ulykkelig.
Jeg nåede efter 7 dage frem til at ingen andre end mig kunne træffe mit valg! Og hvordan vælger man så?? Jeg tog mig selv i at stå foran mit spejl...og der tvang jeg mig selv til at kigge mig selv i øjnene og spurgte mig selv om hvilket valg jeg kunne leve med resten af mit liv! Ikke hvad andre syntes, hvordan det skulle lykkedes, intet praktisk - men et spørgsmål om jeg kunne leve resten af mit liv uden at have det skidt hvis jeg beholdte barnet eller hvis jeg fik en abort. Jeg kunne mærke i mit hjerte, at jeg skulle beholde dette barn - men jeg blev grebet af panik og angst...for hvordan skulle det lykkedes? Hvordan ville det gå? Hvad ville andre sige eller tænke, hvad med min familie, mine venner, hvad med faderen.... Det var svært, for uanset hvad jeg valget ville nogen blive ked af det. Enten skulle jeg leve med sorgen eller skulle en anden.
Men jeg bliv nød til at tænke på mig. Er det egoistisk JA det er det! Men heller hel end god, det har altid været mit motto. Mange ville sige at jeg aldrig har tænkt på barnet og alt det der følger i kølvandet... nej det gjorde jeg ikke, for det kunne jeg slet ikke forberede.
Faderen nægtede et hvert kendskab til barnet og det var helt ok med mig. Min mor var dybt fortvivlet på mine vegne. Mange veninder og venner røg i svinget.
I dag er jeg mor, til en vidunderlig og helt igennem fantastisk pige på snart 2 år. Har jeg fortrudt ALDRIG en eneste gang - har det været hårdt, nogle dage - men det er den bedste beslutning JEG nogensinde har truffet. Jeg er så lykkelig som jeg aldrig har været før!!!
Min mor(mormor) er fuldstændig forgabt i sine lille juvel, hendes far elsker hende over alt på jorden - ja vi har kontakt i dag og de ses når han er i DK.
Jeg vil bare sige til dig, følg for Guds skyld dit hjerte. Lyt og lev med dig ikke hvad andre mener du bør og skal. Ingen INGEN andre end dig skal gå i dine sko resten af livet.
Du er ALTID velkommen til at skrive privat - det er altid rart at have nogen at vende tingene med!.
sorry det blev så langt!